Connect with us

Okoseszközök

Az LG vezérigazgatója a 2023-as CES-en osztotta meg elképzeléseit

ces

Az LG Electronics (LG) Las Vegasban, a CES fogyasztói elektronikai szakkiállításon, a Mandalay Bay Convention Centerben tartotta meg 2023-as termékeinek világpremierjét.

William Cho vezérigazgató Az élet szép című előadásában arról mesélt, az LG hogyan tesz azért, hogy olyan innovatív megoldásokat alkosson, amelyek jobbá tehetik a vásárlók életét és fenntartható jövőt biztosíthatnak mindenki számára.

Cho azzal nyitotta meg beszédét, hogy hangsúlyozta: az LG hisz abban, hogy a válasz mindig a vásárlóknál keresendő, és e szemlélet mentén vállal az LG a piaci bizonytalanságok ellenére is mindig új kihívásokat. „Minden innováció kezdete és vége a vásárló, innovációinkkal pedig az a célunk, hogy mosolyt csaljunk az arcukra” – mondta a vezérigazgató.

Felhasználóközpontú innovációk egy jobb életért

Cho vezérigazgató kiemelte, hogy az LG elkötelezett amellett, hogy újfajta vásárlói értéket teremtsen olyan úttörő innovációk bevezetésével, mint például az LG OLED, amely teljesen megváltoztatta a televíziózás élményét. Az LG OLED, amely 10. évfordulóját ünnepli, továbbra is iparági mércét állít fel a képminőség és a példátlan fogyasztói élmény terén. Azért, hogy ez az élmény még jobb legyen, a vállalat aktívan együttműködik partnereivel, hogy az LG tévékészülékein keresztül különböző új interaktív szolgáltatásokat vezessen be, köztük a MasterClass online oktatási platformot, a MaxPro edzésalkalmazást és a Sansar metaverzum-szolgáltatást.

A vezető ez után kitért a mobilitási szektorra is: a vállalat kitartó munkájának köszönhetően járműalkatrész-megoldásokkal foglalkozó üzletágával az autóipar egyik preferált innovációs partnerévé vált. Az LG a világ néhány legismertebb autómárkájával fogott össze, és a fogyasztói elektronikából származó ügyfélismeretére, már eleve fejlett technológiáira és számos szakterületen szerzett tapasztalataira építve azon dolgozott, hogy a járműhasználati élményt még jobbá tegye.

Cho ezeken kívül az LG ThinQ UP-ról, a „fejlődő” háztartási készülékek új kategóriájáról is beszélt, amely megoldások egyedülálló frissíthetőséget és személyre szabási lehetőségeket kínálnak. A prémium termékcsalád olyan forradalmi eszközöket tartalmaz, mint például az LG MoodUP™ hűtőszekrénye, amely a felhasználó ízlésének, hangulatának vagy a konyha dizájnjának megfelelően képes változtatni a színét.

Jövőbeli vállalkozások az ügyfélélmény bővítéséért

Cho vezérigazgató ezután kiemelte a vállalat azon célját, hogy minden termékével és megoldásával „első”, „egyedülálló” és „új” élményt nyújtson, ezzel mindenki számára egy jobb életet biztosítva. A vállalat azért, hogy az ügyfélélményt még több területen bővítse, számos belső programot is működtet az innovációs folyamatok támogatására, arra ösztönözve az LG alkalmazottait, hogy bátran alkalmazkodjanak az új kihívásokhoz.

A CES kiállításon az LG néhány olyan terméket is bemutatott, amelyeket az LG Labs, a vállalat új projektje keretében hoztak létre. A projektnév a vállalaton belüli és kívüli kísérleti ötleteken és kreatív koncepciókon alapuló termékeket, szolgáltatásokat és marketingtevékenységeket foglalja magában. Így jött létre például a „Hover Gym”, egy motorvezérlési technológiát alkalmazó fitneszmegoldás, amellyel a felhasználók különálló súlyzók nélkül edzhetnek; az „excicle”, egy otthoni edzésmegoldás, amely kivételes beltéri kerékpározási élményt nyújt; a „brid. zzz” alvásmenedzsment-megoldás, amely az agyhullámokat érzékelve olyan ütemeket hoz létre, amelyek segítenek a felhasználóknak ellazulni; valamint a „pluspot”, egy olyan szolgáltatási platform, amely jutalmat ad, ha a vezeték nélküli töltőállomásokra olyan közlekedési eszközöket csatlakoztatnak, mint az elektromos kerékpárok vagy rollerek.

Az előadáson elhangzott az is, hogy az LG új területekkel bővíti üzleti portfólióját: ilyen például az elektromos járművek (EV) töltése, a digitális egészségügy és a webOS okostévé-platformhoz kapcsolódó tartalomszolgáltatások. Ezzel egyidejűleg a vállalat növeli a befektetéseit az olyan alapvető jövőbeli technológiák területén, mint a mesterséges intelligencia vagy a 6G, és az LG NOVA (LG Észak-Amerikai Innovációs Központ) révén startupokkal is együtt dolgozik.

A vezérigazgató kiemelte továbbá a vállalat folyamatos erőfeszítéseit a stratégiai partnerségek kialakítására a legkülönbözőbb iparágak globális vezetőivel. Különösen a tartalomszolgáltatás terén a vállalat számos elismert partnerrel van szoros együttműködésben, hogy a felhasználók még több minőségi tartalmat érhessenek el.

A konferencián Cho az LG egyik legfontosabb tartalomszolgáltatási partnerét, Tom Ryant, a Paramount Streaming elnök-vezérigazgatóját is a színpadra hívta. Ryan a két vállalat közös erőfeszítéseiről beszélt, amelynek köszönhetően világszerte több tízmillió ügyfélnek kínálnak kiemelkedő szórakozási élményt. „A Pluto TV vezető ingyenes streaming televíziós szolgáltatásként nagyban hozzátesz az LG Channels által integrált csatornák mennyiségéhez: az LG tévéken elérhető kínálat ebben a negyedévben több mint 100 csatornával bővül világszerte” – mondta Tom Ryan vezérigazgató, aki a beszéd végén elárulta, a két vállalat 2023-ban tovább bővíti majd közös tevékenységét.

Ígéret egy jobb jövő megteremtésére

Előadása végén Cho megismételte, hogy az LG felelős vállalati szereplőként szilárdan elkötelezett a fenntartható jövő mellett, és hangsúlyozta, hogy a vállalat célja, hogy mindenki számára egy szebb jövőt teremtsen. Az erőfeszítések közé tartozik a Global IT Challenge for Youth with Disabilities (GITC) nevű verseny, amely 2011 óta több mint 4000 fiatalnak adott lehetőséget technológiai készségeik fejlesztésére, azzal a céllal, hogy megszüntesse a fogyatékkal élők digitális lemaradását.

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az LG bővíteni fogja termékeinek és szolgáltatásainak hozzáférhetőségét, hogy a fogyatékkal élők és az idősek számára is könnyebbé tegye azok használatát. Az LG 2021 óta működő, különféle fogyatékkal élő tagokból és akadálymentesítési szakértőkből álló tanácsadó csoportjának visszajelzései alapján a vállalat folyamatosan olyan akadálymentes termékeket vezet be, amelyek mindenki számára kényelmesen használhatók. Dél-Koreában a vállalat különféle intézkedésekkel tesz az akadálymentességért, például hang- és jelnyelvi útmutatókat tartalmazó termékkézikönyvek létrehozásával, braille-írásos készülékmatricák terjesztésével és jelnyelvi tanácsadó központok működtetésével.

Ehhez kapcsolódva a vezérigazgató bejelentette az első LIFE’S GOOD AWARD négy döntősét is. A verseny egy olyan innovációs kihívás, amelyet a vállalat Az élet szép vízió népszerűsítésére hozott létre, és amelynek célja, hogy ösztönözze azokat az innovátorokat, akik pozitív hatást szeretnének gyakorolni az emberek életére és a bolygóra. A döntősök – Day1Lab, Dot Inc., NONA Desalination és SOLUTUM – támogatást kapnak az LG-től, hogy lehetőségük legyen finomhangolni és megvalósítani ötletes megoldásaikat. Miután a négy csapat január 16-án a koreai Szöulban, az LG Scienceparkban egy utolsó alkalommal bemutatja ötleteit, az LG összesen 1,05 millió dollárnyi pénzdíjat oszt szét a négy győztes között, a díjazottak rangsorának megfelelően.

Az érdeklődők az LG CES kiállításra létrehozott weboldalán (http://www.lg.com/CES2023) és az LG Global YouTube csatornán további információkat kaphatnak a vállalat bejelentéseiről a szakkiállításról, és a rendezvény ideje alatt (január 5-8.) ezeken a felületeken folyamatosan értesülhetnek a legfrissebb hírekről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Veszélyben a férfiak: másfél év alatt duplájára nőtt az átvertek száma!

A Médiaunió Alapítvány és az Ipsos Zrt. felmérése szerint a megkérdezettek közel 36%-át károsították már meg csalók, és a növekedés a férfiak esetében szembetűnő különösen: a másfél évvel ezelőtti adatokhoz képest megduplázódott!

Pozitív változás ugyanakkor, hogy a kiberbiztonsági tájékoztató kampányok és az egyre komolyabb banki technológiai védelem eredményeként végre csökkent a kibercsalások kárösszege.

A Médiaunió Alapítvány két éve indította el a Magyar Bankszövetséggel és a KiberPajzs Programmal közös „A kulcs te vagy!” kampányát, amely a kibertér veszélyeire és az online tudatosságra hívja fel a figyelmet. Most ismét az Ipsos Zrt.-vel közös, ezer fő bevonásával végzett felmérésben vizsgálták az internetezők tudatosságát, s noha az elmúlt időszakban érezhetően megnövekedett a veszélyekre figyelmeztető felhívások és cikkek száma, az eredmények ismételten rávilágítottak arra, hogy a digitális fenyegetések még mindig komoly problémát jelentenek.

Hamis magabiztosság

Pedig a válaszadók többsége kifejezetten magabiztos: a nőknek több mint 80, a férfiaknak pedig közel 90%-a gondolja magát közepesen vagy nagyon tájékozottnak a kiberbiztonsági kockázatokkal kapcsolatban. S bár bizakodásra adhat okot, hogy a megkérdezettek csaknem 90%-a tényleg ismeri az árulkodó jeleket – mint például túl kedvező ajánlatok, bizalmas információk vagy bankszámla adatok iránti érdeklődés, magyartalan szövegezés, sürgetés –, a további eredmények sajnos rácáfolnak minderre: a férfiak 39, a nők 32%-a vált csalás áldozatává (másfél éve 20, illetve 23% volt az arány)! Az egyik legnagyobb biztonsági kockázatot jelentő tényezőt, a jelszókezelési szokásokat illetően pedig gyakorlatilag semmi sem változott az elmúlt két évben: a felhasználók 57%-a még mindig több platformon használja ugyanazt a jelszót – ez alig 1,5%-os csökkenés a korábbi eredményekhez képest.

Mitől félünk a legjobban?

A kutatás szerint a legtöbben – a válaszadók 71%-a – a bankkártyaadataik biztonságát féltik legjobban, ami érthető is, hiszen ezek kiszivárgása azonnali és fájdalmas következményekkel járhat. Érdekes módon sokkal kevésbé aggódnak más személyes adataik miatt: mindössze 30%-uk tart attól, hogy jelszavaik, online profiljaik vagy fényképeik illetéktelen kezekbe kerülhetnek.

„Ez a hozzáállás azért veszélyes, mert a személyes információk megszerzése gyakran az első lépés a komolyabb visszaélések, például a zsarolás felé. A csalók egyre kifinomultabb módszerekkel támadnak, sokszor lopott profilokról és AI-eszközök segítségével, a technológia fejlődésével pedig csak rosszabb lesz a helyzet. Hiába a biztonsági rendszerek, ha a csalók kezébe adjuk a mindent nyitó kulcsot, magunkat sodorjuk veszélybe” 

– mondta Kardos Ferenc, a Médiaunió Alapítvány ügyvezetője, „A kulcs te vagy!” kampány vezetője.

Ki a felelős…?

Az online biztonság fenntartásáért a válaszadók az egyén mellett egyenlő arányban tartják felelősnek az állami szerveket és a technológiai cégeket is. Izgalmas eredmény ugyanakkor, hogy az egyéni felelősségtudat aránya a kor előrehaladtával látványosan növekszik: míg a 18-29 éveseknek csak 33%-a, a 30-39 éves korosztály 39%-a, a 40-49 évesek 48%-a, a 60 évnél idősebbeknek közel 60%-a érzi magát felelősnek személyes online biztonsága fenntartásáért.

„Fontos hangsúlyozni, hogy a pénzügyi és adatvédelem közös felelősségünk. A bankok folyamatosan fejlesztik biztonsági rendszereiket, de az ügyfeleknek is proaktívan kell védeniük saját adataikat. Ha önként, óvatlanságból vagy hiszékenységből osztanak meg érzékeny információkat illetéktelenekkel, hiába minden intézményszintű óvintézkedés”

– hívta fel a figyelmet Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese, a KiberPajzs Program társ-projektgazdája.

Van jó hír is!

Az Ipsos Zrt. kutatása rávilágít, hogy az online fenyegetések továbbra is komoly problémát jelentenek, sokan még mindig nincsenek tisztában a digitális világ veszélyeivel vagy nem ismerik fel őket időben. Ugyanakkor van két kifejezetten pozitív, reményt adó tendencia is! Az egyik, hogy a felhasználók 60%-a aktívan jelenti a közösségi médiában a félrevezető vagy csaló tartalmakat, ami azt mutatja, hogy a csalások magas száma ellenére is egyre többen ismerik fel a digitális térben rejlő veszélyeket. A másik pozitív változás, hogy a kiberbiztonsági tájékoztató kampányok és az egyre komolyabb banki technológiai védelem eredményeként – a növekedési trendet megtörve – 2024 harmadik negyedévében éves alapon végre csökkent a kibercsalások kárösszege.

A fiatalok vannak leginkább veszélyben

A kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a digitális bennszülötteknek tartott fiatalabb generáció tagjai – annak ellenére, hogy rutinos internethasználók – nagyobb arányban válnak online csalás áldozatává! A felmérés szerint a 18-29 évesek körében jóval magasabb az érintettek száma az idősebb korosztályhoz képest: közel 44%-ukat károsították már meg valamilyen formában. Ennek egyik fő oka, hogy intenzívebben használják az internetet, több digitális szolgáltatáshoz férnek hozzá és gyakrabban osztanak meg személyes adatokat.

„Ez az eredmény megerősít bennünket abban, hogy a kiberbiztonsági kockázatok csökkentéséhez a digitális tudatosság fejlesztése és az edukáció a jövőben is elengedhetetlen – mondta Sütő Ágnes. – Ennek kapcsán idén is megrendezzük a Pénz7 tematikus hetet, melynek fő célja, hogy a pénzügyi és vállalkozói ismeretek mellett a diákok elsajátítsák az online tér biztonságos és tudatos használatának alapjait is, külön az idei évtől bevezetett kiberbiztonsági tananyag keretében.”

Március 3. és 7. között az iskolák önkéntes szakembereket, valamint banki és vállalkozási tapasztalattal rendelkező előadókat fogadhatnak, akik segítenek megérteni a pénzügyi döntések és az online biztonság fontosságát. Újdonság, hogy a program keretében március 4-én mutatják be Solymos Ákos adat- és kiberbiztonsági szakértő „Frici, Fülöp és a hackerek” című könyvét, amely egy fiataloknak szóló, digitális biztonsággal foglalkozó kalandgyűjtemény. A Pénz7 kísérőprogramjaként ismét elérhető a Digitális Szimat Kihívás nevű játékos kvíz, amely segítségével bárki letesztelheti, hogy kifogna-e rajta egy kiberbűnöző. Ennek kapcsán érdemes ellátogatni a Kiberpajzs.hu oldalra, amely számos aktuális információval segíti a felhasználókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hiába segítenek spórolni, túl drágának tartjuk az okosotthon technológiákat

A fogyasztók több mint fele úgy érzi, túlságosan drágák az okosotthon technológiák, pedig az ezekkel felszerelt háztartások energiafogyasztása akár ötödével is csökkenhet – derül ki a Schneider Electric nemzetközi kutatásából. 

A felmérés további fontos megállapítása, hogy igen hiányosak az ismereteink még a hagyományos technológiákkal kapcsolatban is, illetve sokan tartanak a mesterséges intelligencia otthoni alkalmazásától.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat már harmadik alkalommal végezte el fogyasztói felmérését, melynek keretében 11 országból 13 ezer ember bevonásával vizsgálták a háztartások energiahatékonysággal és az intelligens otthoni technológiákkal kapcsolatos álláspontját. Az „Evolving home energy consumption: Intentions, actions and hurdles to greater home energy efficiency” című Fehér Könyvben megjelent kutatás egyik tanulságos megállapítása, hogy meglepően sokan azt sem tudják, hogy hol található az elektromos elosztószekrény az otthonukban, és igen magas azok aránya is, akik, ha otthoni feladatokról van szó, nem bíznak a mesterséges intelligenciában (MI).

A felmérés első alkalommal vizsgálta a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos attitűdöket. Annak ellenére, hogy az előrejelzések szerint az MI és az automatizálás a globális üvegházhatású gázkibocsátást akár tizedével is mérsékelheti, a válaszadók 44 százaléka nyilatkozta azt, hogy soha nem támaszkodna a mesterséges intelligenciára a háztartási feladatok ellátásában, 35 százalék nem érti teljesen, 41 százalék pedig aktívan el akarja kerülni. Emellett a megkérdezettek valamivel több mint fele úgy véli, hogy az okosotthoni technológiák túl drágák, pedig az ezekkel ellátott otthonok akár 22 százalékos energiamegtakarítást is elérhetnek.

Hiányos ismeretek

A felmérés rámutatott arra is, hogy igen hiányosak az ismereteink még a hagyományosabb otthoni technológiákkal kapcsolatban is. A válaszadók közel harmada például nem tudja, hogy mit csinál az elektromos elosztószekrény, 16 százalékuk pedig azt sem tudja, hogy hol található. Pedig az elektromos elosztószekrény az otthoni energiarendszer központi eleme, és az elektromos eszközök és készülékek biztonságát garantáló kapuőrként működik, ezért az ezzel kapcsolatos ismeretek hiánya komoly biztonsági kockázatot jelent.

A Schneider Electric „Home & Distribution 2024 Consumer Survey Report” fogyasztói felméréséről szóló teljes jelentés innen tölthető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A HONOR hamarosan bemutatja nemzetközi kereskedelmi használatra tervezett exkluzív AI asszisztensét

A HONOR AI-központú „HONOR ALPHA PLAN” részeként a HONOR a barcelonai MWC 2025 rendezvényen bejelenti exkluzív AI asszisztens megoldását, amit nemzetközi szinten is kereskedelmi forgalomba hoz majd.

Az eseményre március 2-án, magyar idő szerint 16:30-kor kerül sor.

A digitalis vagy fizikai AI asszisztensek és a különböző képességekkel rendelekező AI megoldások a közeljövőben jelentősen átalakítják majd munkánkat és mindennapi életünket is. Ebbe belefoglalva az autonóm döntéshozatalt, az összetett feladatok kezelését és a különböző, egymás közötti interaktív együttműködést. A HONOR élen jár az ezen asszisztensek fejlesztésében. Tavaly a HONOR az IFA-n mutatta be a nyílt ökoszisztéma számára készült, készüléken elhelyezett AI asszisztensét. Ezúttal a HONOR egy úttörő és előremutató megoldást fog bemutatni egy részletes, exkluzív technikai menetrenddel a nemzetközi bevezetéshez, amely kulcsfontosságú pillanatot jelent majd a mobilos AI fejlődésében.

Az alábbi linken megtekinthetsz egy ígéretes jövőképet bemutató videót, amely egy valóban összekapcsolt AI-ökoszisztémát szemléltet, ahol a különböző AI asszisztensek zökkenőmentesen lépnek kapcsolatba és kommunikálnak egymással:

Az AI asszisztens teasing poszterünket csatolva találod. Az MWC 2025 előtti összes közelgő bejelentésért és frissítésért látogass el a HONOR MWC 2025-ös oldalára:

https://www.honor.com/global/events/honor-mwc/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss