Connect with us

Okoseszközök

PC vagy konzol, melyik a jobb?

Bár Magyarország nem szerepel a világ vezető játékpiacai között, a videojátékok hazánkban is egyre népszerűbbek: 2021-ben közel 90 millió eurós árbevételt ért el a piac.

Egy játékosok körében végzett felmérés szerint a magyarok 79 százaléka PC-n szeret játszani, 23 százalékuk okostelefonon, míg a megkérdezettek további 21 százaléka játékkonzolon. Ugyanakkor a „PC vagy konzol?” kérdés meglehetősen megosztó a gamerek körében, mindkét tábor vehemensen ragaszkodik a maga igazához. A választáshoz érdemes megvizsgálni a költségeken túl többek között a teljesítményt, a grafikát, a bővíthetőséget, a beállítás egyszerűségét és az exkluzív játékok hozzáférhetőségét. A Kingston bemutatja a két eszköz mellett szóló érveket.

A PC előnyei

  • Korszerű grafika: Az NVIDIA és AMD grafikus kártyákból évente új verziók jelennek meg, igazodva az új/frissített PC-processzorokhoz, ami évről évre biztosítja a grafikus teljesítmény folyamatos fejlődését. Egy konzollal ezzel szemben addig játszunk, amíg meg nem jelenik belőle a frissített verzió, ami akár hét év is lehet.
  • Egyszerűbb frissítés: A Kingston szakértői szerint frissíthetőség szempontjából a PC-k dinamikusak, a konzolok pedig statikusak, ami azt jelenti, hogy a grafikus kártyák (GPU-k), a RAM és az SSD-k is könnyebben telepíthetők PC-n. Márpedig frissítésre szükség van, hiszen a GPU-k folyamatos fejlődésével a legújabb felső kategóriás játékok RAM-memóriaigénye is növekszik. A játékok túlnyomó többségének 4 vagy 8 GB RAM-memóriára van szüksége, de az újabb játékoknál már 16 vagy 32 GB kell a kimagasló élményhez. A PC-knél a HDD vagy a kisebb méretű SSD nagyobb kapacitású SSD-re cserélhető, ami növeli a sebességet és a tartósságot, kisebb energiafelhasználás mellett. Érdemes NVMe SSD-re váltani, mivel ez a technológia képes kezelni a legtöbb helyet foglaló és legújabb játékok magasabb képváltási frekvenciáját is.
  • Modding: A modding lehetővé teszi, hogy a gamerek „módosítsák” a játékokat: további tartalmakat hozzáadva új kihívásokkal alakítsák/frissítsék a régebbi játékokat. A moddingot a felhasználók saját maguk is végrehajthatják, de mások modjait is letölthetik. A modding lehetőségét azonban a játékfejlesztőknek be kell építeniük a programba, ami a PC-s játékoknál általában magától értetődő. Néha a konzolos játékok is támogatják a moddingot, ám ez esetenként nehéz, fárasztó művelet, sőt, a konzolgyártó is rossz szemmel nézi (értsd: illegális).
  • Olcsóbb játékok: A PC-s játékok könnyen elérhetők magán a PC-n. Számos webhely árulja/kölcsönzi őket. A letöltés gyors, a választék bőséges, a webhelyek elterjedtek, az árverseny miatt pedig kedvező áron lehet hozzájutni a játékokhoz.
  • Visszamenőleges kompatibilitás: Bár az újabb konzolok az elődeiknél jobban támogatják a visszamenőleges kompatibilitást, még mindig vannak korlátok. Egyetlen konzolon sem lehet lejátszani a szállító teljes korábbi katalógusát. A PC-ken azonban – megfelelő eszközök és meghajtóprogramok telepítésével – szinte minden, valaha PC-re kiadott játék lejátszható.

A konzol előnyei

  • Egyszerű beállítás és használat: A konzol a dobozból kivéve néhány perc alatt beállítható, és már indulhat is a játék. Nincs szükség hozzá speciális készségekre vagy tudásra. Semmit nem kell összeszerelni vagy csatlakoztatni, és nem kell aggódni az inkompatibilis komponensek miatt.
  • Bővíthetőség: A konzolok gyári tárhelye gyakran nem elegendő, és a jelenlegi AAA-játékok közül csak néhánynak biztosítanak kellő kapacitást. Jó hír azonban, hogy a PC-hez hasonlóan a konzol tárhelye is bővíthető: a Kingston FURY Renegade PCIe Gen 4.0 M.2 NVMe és a hozzá hasonló, nagy teljesítményű SSD-k extra tárhelyet és sebességet kínálnak a PS5-tulajdonosok számára. A Nintendo Switch esetében pedig olyan microSDXC vagy microSDHC memóriakártyák illeszthetők a hibrid konzol kártyanyílásába, mint például a Kingston Canvas Go! Plus. Fontos észben tartani, hogy a legtöbb Switch játékkártya nem igényel további telepítést, így attól függően, hogy az ember elsősorban digitális játékokat tölt le, vagy fizikai példányokat vásárol, eltérő lehet a tárhelyigény.
  • Vezeték nélküli vezérlők: A PC-játékoknál a felhasználó meglehetősen helyhez kötött. A konzolegységek közül soknál használható vezeték nélküli vezérlő, amellyel a játékosok szabadon mozoghatnak, és úgy érezhetik, hogy jobban bevonódnak a játékba.
  • Megfizethető ár: Bár ez gyakran vitatott kérdés a két tábor lelkes felhasználói között, a Kingston szerint a konzol a megfizethetőbb választás, mind vásárláskor, mind az idő múlásával. Ne felejtsük el, hogy az Xboxhoz és a PlayStationhöz hasonló konzolok tették tömegek számára elérhetővé a játékokat, és ezek a kényelem mellett az alacsonyabb költségnek köszönhették népszerűségüket.
  • Akadálytalan játék: Ha az ember megvásárol egy játékot a PlayStation vagy Xbox konzoljára, biztos lehet benne, hogy az adott játékkal anélkül is tud játszani, hogy új grafikus kártyát vagy több RAM-ot kellene beszereznie. Bár az elmúlt két generációnál változott a konzolok tárolókapacitása, ez csak felületesen befolyásolja a konzol játéklejátszási képességét.

Exkluzív játékok – melyiken elérhető?

Mindkét eszköztípusnál vannak exkluzív játékok. A first-party fejlesztők (pl. a Sony és a Nintendo) kifejezetten a saját konzolmárkájukhoz tervezett játékokat kínálnak. A Mario és a Nintendo természetesen elválaszthatatlanul összefonódott, de kevesen tudják, hogy a Nathan Drake, a Kratos, a Crash Bandicoot és a Spyro the Dragon mind kizárólag PlayStationre elérhetők. Számos fejlesztő viszont egyedül PC-alapú használatra készít játékokat, ilyenek például a rendkívül népszerű MMO-k és MOBA-k.

Mindként eszköznek megvannak tehát a maga előnyei, így a választás elsősorban az egyéni preferenciáktól függ. Bármelyiket is válaszd gamerként, az a legfontosabb, hogy élvezd a játékot, ez pedig mind konzollal, mind PC-vel tökéletesen megvalósítható.

További információért látogass el a kingston.com oldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

A HONOR Magic7 Lite a DXOMARK akkumulátor rangsorának első helyezettje

A HONOR Magic7 Lite elnyerte a DXOMARK Battery Gold Label 2025 minősítést, kiemelkedően magas, 164-es pontszámmal.

Ezzel a HONOR X9C okostelefonnal közösen került a csúcsra, ami jól mutatja a vállalat elköteleződését az iránt, hogy a töltési képességek és az optimalizált energiagazdálkodás terén a legjobb legyen a kategóriájában.

HONOR Magic7 Lite: kivételes akkumulátor-üzemidő

A HONOR Magic7 Lite, az iparág legmagasabb akkumulátor-teljesítményével bíró okostelefonjaként új mércét állít fel az akkumulátor-innováció terén. A rendkívül nagy, 6600mAh kapacitású szilícium-szén akkumulátorral rendelkező készülék kivételesen hosszú üzemidőt és a ma elérhető legnagyobb kapacitást kínálja.

A DXOMARK szerint a telefon legfontosabb jellemzői:

– A HONOR Magic7 Lite az „Advanced” szegmens más készülékeivel összehasonlítva kivételes általános akkumulátor-üzemidőt és magas fokú optimalizáltságot mutat, így ezen a területen a legjobbnak bizonyult.

– Akkumulátor-üzemidő: 128 óra könnyű használat / 89 óra mérsékelt használat / 55 óra intenzív használat esetén.

HONOR Magic7 Lite: fokozott tartósság

Az akkumulátor „Armour-level Protective Coating” bevonattal és egy speciális biztonsági bevonattal rendelkezik, amely a HONOR Power Management System rendszerrel együttműködve szélsőséges körülmények között is szigeteli az elektródákat. Emellett az AI lehetővé teszi a készülék számára, hogy akár még 50 percig folyamatosan lehessen hívásokat bonyolítani, amikor is, amikor az akkumulátor töltöttsége már 2%-ra csökken, a 66 W-os vezetékes HONOR SuperCharge pedig gyorsan feléleszti az akkumulátort a hosszabb használathoz.

A DXOMARK szerint a legfontosabb jellemzői a következők:

A töltési teljesítmény a 66W-os töltő teljesítményének köszönhetően a hatalmas töltési kapacitás ellenére is kimagasló.

– A HONOR Magic7 Lite körülbelül 42 perc alatt elérte a teljes töltés 80%-át. Egy gyors, 5 perces feltöltéssel pedig közel 7 óra üzemidőt nyert vissza.

HONOR Magic7 Lite: Videós és játékos profizmus

A HONOR Magic7 Lite 6,78” Eye-comfort OLED kijelzője 1,07 milliárd színt és 1,5K felbontást támogat, élénk és lélegzetelállító részleteket biztosítva a még magával ragadóbb élményért. A felhasználók akár 48,4 órányi zenei streaminget és 25,8 órányi online videólejátszást élvezhetnek egyetlen feltöltéssel.

A DXOMARK szerint a legfontosabb jellemzői a következők:

– A Honor Magic7 Lite következetesen, szinte minden egyes tesztelésen magas részpontszámot ért el az alacsony merülőáramnak köszönhetően, különösen a videó streaming és a játékok esetében.

– Az akkumulátor akár 15 óra 25 perces játékidőt is lehetővé tesz, mielőtt teljes feltöltésre lenne szükség.

A HONOR Magic7 Lite elérhetősége

A HONOR Magic7 Lite a felhasználók különböző stíluspreferenciáit figyelembe véve Magyarországra két lenyűgöző színben érkezik: ezek a titán lila és titán fekete. A HONOR Magic7 Lite két konfigurációval lesz kapható február 3-ától. A 8GB RAM-mal és 216GB tárhellyel felszerelt változat ajánlott fogyasztói ára 159 990 Ft, míg a 8GB-RAM-ot és 512GB tárhelyet kínáló változat ajánlott fogyasztói ára 169 990 Ft.

További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik az Eclipsa Audio: a Samsung 3D hangélménye a 2025-ös tévékészülékeihez és hangprojektoraihoz

A Samsung 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatába integrálja a Google-lel együttműködésben kifejlesztett Eclipsa Audio technológiát.

Az úttörő hangzásmegoldás arra ösztönzi az alkotókat, hogy dinamikus, magával ragadó 3D audiotartalmakat hozzanak létre, illetve ezek zökkenőmentes lejátszását biztosítja a 2025-ös TV-kínálat teljes skáláján, a Crystal UHD-tól a Neo QLED 8K modellekig.

Büszkék vagyunk rá, hogy az Eclipsa Audio technológiát bevezethetjük 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatunkba. – nyilatkozta Taeyong Son, a Samsung vizuális kijelző üzletágának kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke és vezetője. – Ez az innováció az otthoni hangélmények új lehetőségeit nyitja meg, és tovább erősíti elkötelezettségünket az otthoni szórakoztatás jövőjének alakítása iránt.”

Az otthoni szórakoztatás újradefiniálása

A Samsung immáron 18 egymást követő évben a nemzetközi TV-piac egyik élvonalbeli szereplője, most az Eclipsa Audio technológiával új szintre emeli az otthoni szórakoztatás élményét. Kiemelkedő szerepe a 75 colos feletti tévék piacán lehetővé teszi, hogy ezt a forradalmi megoldást minél több felhasználóhoz eljuttassa.

Az Eclipsa Audioval az alkotók finomhangolhatják a beállításokat, például meghatározhatják, hogy egy hang honnan érkezzen a térben – legyen az a hallgató mögül, oldalról vagy akár fölülről. Emellett az intenzitás és a térbeli visszaverődések beállításával magával ragadó, háromdimenziós hangélményeket hozhatnak létre.

A vállalat először alkalmazza az Eclipsa Audiot a 2025-ben érkező televíziókínálatában: a Crystal UHD sorozattól a zászlóshajó Neo QLED 8K modellekig beépíti a fejlett audiotechnológiát, hogy minél több felhasználó megtapasztalhassa az újdonságot.

Több lehetőség a tartalom és lejátszás terén

2025-től az alkotók Eclipsa Audio hangsávokkal tölthetik fel videóikat a YouTube-ra, így a 2025-ös Samsung eszközök felhasználói és nézői élvezhetik a prémium térbeli, 3D hangélményt. A Samsung és a Google a koreai Távközlési Technológiai Szövetséggel (TTA: Telecommunications Technology Association) együttműködve dolgozik azon, hogy egy tanúsítási programmal garantálják az Eclipsa Audio technológiát használó eszközök hangminőségét, ezzel biztosítva, hogy a felhasználók mindig kiváló hangélményt kaphassanak.

„Úgy gondoljuk, hogy az Eclipsa Audio alapjaiban változtathatja meg a hangélményekről alkotott elképzelésünket – nyilatkozta Jim Bankoski, a Google Chrome tervezői részlegének alelnöke – Izgatottan várjuk, hogy az alkotók miként használják majd ezt a technológiát innovatív hangélmények megalkotására.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Európai vízió a 6G hálozati ökoszisztémáról

A 6G Smart Networks and Services Industry Association (6G-IA) által készített „Európai vízió a 6G hálózati ökoszisztémáról” című friss tanulmány megszületésében Laki Sándor egyetemi adjunktus, az ELTE Informatikai Kar oktatója is közreműködött

A tanulmány a 6G hálózatok fejlesztésére és szabványosítására irányuló globális kezdeményezéseket vizsgálja, kiemeli a kulcsfontosságú nemzetközi szereplők által formált egységes 6G-vízió szükségességét, hangsúlyozza Európa aktív szerepét a 6G kutatásában, fejlesztésében, szabványosításában, valamint a társadalmi, környezeti és gazdasági kihívások kezelésében.

dokumentum frissített képet nyújt a jelenlegi, ötödik generációs rendszereket leváltó, várhatóan 2030 körül megjelenő 6G architektúrák fejlesztésének állásáról, kiemelve az innovatív megoldásokat, amelyek az 5G rendszerek korlátainak leküzdésére irányulnak. Rámutat az 5G rendszerek azon pontjaira, amelyek akadályozzák a hatékony globális működést, és javaslatokat tesz az ezek leküzdését célzó architekturális fejlesztésekre.

A javasolt újítások célja egy rugalmas, alkalmazkodóképes és fenntartható hálózat létrehozása, amely képes támogatni a következő generációs alkalmazásokat és szolgáltatásokat.

Az ELTE 2023 májusában  jelentette be, hogy Laki Sándor és kutatócsoportja is részt vesz a csaknem 6 millió euró költségvetésű, egyetemek, kutatóintézetek és vezető iparági partnerek együttműködésével induló DESIRE6G Horizon Europe projektben, amelynek célja a 6G-hálózatok rendszerarchitektúrájának megtervezése.
Az IK-s kutatók a pogramozható hálózati infrastruktúra kifejlesztésén dolgoznak a projektben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss