Okoseszközök
PC vagy konzol, melyik a jobb?
 
																								
												
												
											Bár Magyarország nem szerepel a világ vezető játékpiacai között, a videojátékok hazánkban is egyre népszerűbbek: 2021-ben közel 90 millió eurós árbevételt ért el a piac.
Egy játékosok körében végzett felmérés szerint a magyarok 79 százaléka PC-n szeret játszani, 23 százalékuk okostelefonon, míg a megkérdezettek további 21 százaléka játékkonzolon. Ugyanakkor a „PC vagy konzol?” kérdés meglehetősen megosztó a gamerek körében, mindkét tábor vehemensen ragaszkodik a maga igazához. A választáshoz érdemes megvizsgálni a költségeken túl többek között a teljesítményt, a grafikát, a bővíthetőséget, a beállítás egyszerűségét és az exkluzív játékok hozzáférhetőségét. A Kingston bemutatja a két eszköz mellett szóló érveket.
A PC előnyei
- Korszerű grafika: Az NVIDIA és AMD grafikus kártyákból évente új verziók jelennek meg, igazodva az új/frissített PC-processzorokhoz, ami évről évre biztosítja a grafikus teljesítmény folyamatos fejlődését. Egy konzollal ezzel szemben addig játszunk, amíg meg nem jelenik belőle a frissített verzió, ami akár hét év is lehet.
- Egyszerűbb frissítés: A Kingston szakértői szerint frissíthetőség szempontjából a PC-k dinamikusak, a konzolok pedig statikusak, ami azt jelenti, hogy a grafikus kártyák (GPU-k), a RAM és az SSD-k is könnyebben telepíthetők PC-n. Márpedig frissítésre szükség van, hiszen a GPU-k folyamatos fejlődésével a legújabb felső kategóriás játékok RAM-memóriaigénye is növekszik. A játékok túlnyomó többségének 4 vagy 8 GB RAM-memóriára van szüksége, de az újabb játékoknál már 16 vagy 32 GB kell a kimagasló élményhez. A PC-knél a HDD vagy a kisebb méretű SSD nagyobb kapacitású SSD-re cserélhető, ami növeli a sebességet és a tartósságot, kisebb energiafelhasználás mellett. Érdemes NVMe SSD-re váltani, mivel ez a technológia képes kezelni a legtöbb helyet foglaló és legújabb játékok magasabb képváltási frekvenciáját is.
- Modding: A modding lehetővé teszi, hogy a gamerek „módosítsák” a játékokat: további tartalmakat hozzáadva új kihívásokkal alakítsák/frissítsék a régebbi játékokat. A moddingot a felhasználók saját maguk is végrehajthatják, de mások modjait is letölthetik. A modding lehetőségét azonban a játékfejlesztőknek be kell építeniük a programba, ami a PC-s játékoknál általában magától értetődő. Néha a konzolos játékok is támogatják a moddingot, ám ez esetenként nehéz, fárasztó művelet, sőt, a konzolgyártó is rossz szemmel nézi (értsd: illegális).
- Olcsóbb játékok: A PC-s játékok könnyen elérhetők magán a PC-n. Számos webhely árulja/kölcsönzi őket. A letöltés gyors, a választék bőséges, a webhelyek elterjedtek, az árverseny miatt pedig kedvező áron lehet hozzájutni a játékokhoz.
- Visszamenőleges kompatibilitás: Bár az újabb konzolok az elődeiknél jobban támogatják a visszamenőleges kompatibilitást, még mindig vannak korlátok. Egyetlen konzolon sem lehet lejátszani a szállító teljes korábbi katalógusát. A PC-ken azonban – megfelelő eszközök és meghajtóprogramok telepítésével – szinte minden, valaha PC-re kiadott játék lejátszható.
A konzol előnyei
- Egyszerű beállítás és használat: A konzol a dobozból kivéve néhány perc alatt beállítható, és már indulhat is a játék. Nincs szükség hozzá speciális készségekre vagy tudásra. Semmit nem kell összeszerelni vagy csatlakoztatni, és nem kell aggódni az inkompatibilis komponensek miatt.
- Bővíthetőség: A konzolok gyári tárhelye gyakran nem elegendő, és a jelenlegi AAA-játékok közül csak néhánynak biztosítanak kellő kapacitást. Jó hír azonban, hogy a PC-hez hasonlóan a konzol tárhelye is bővíthető: a Kingston FURY Renegade PCIe Gen 4.0 M.2 NVMe és a hozzá hasonló, nagy teljesítményű SSD-k extra tárhelyet és sebességet kínálnak a PS5-tulajdonosok számára. A Nintendo Switch esetében pedig olyan microSDXC vagy microSDHC memóriakártyák illeszthetők a hibrid konzol kártyanyílásába, mint például a Kingston Canvas Go! Plus. Fontos észben tartani, hogy a legtöbb Switch játékkártya nem igényel további telepítést, így attól függően, hogy az ember elsősorban digitális játékokat tölt le, vagy fizikai példányokat vásárol, eltérő lehet a tárhelyigény.
- Vezeték nélküli vezérlők: A PC-játékoknál a felhasználó meglehetősen helyhez kötött. A konzolegységek közül soknál használható vezeték nélküli vezérlő, amellyel a játékosok szabadon mozoghatnak, és úgy érezhetik, hogy jobban bevonódnak a játékba.
- Megfizethető ár: Bár ez gyakran vitatott kérdés a két tábor lelkes felhasználói között, a Kingston szerint a konzol a megfizethetőbb választás, mind vásárláskor, mind az idő múlásával. Ne felejtsük el, hogy az Xboxhoz és a PlayStationhöz hasonló konzolok tették tömegek számára elérhetővé a játékokat, és ezek a kényelem mellett az alacsonyabb költségnek köszönhették népszerűségüket.
- Akadálytalan játék: Ha az ember megvásárol egy játékot a PlayStation vagy Xbox konzoljára, biztos lehet benne, hogy az adott játékkal anélkül is tud játszani, hogy új grafikus kártyát vagy több RAM-ot kellene beszereznie. Bár az elmúlt két generációnál változott a konzolok tárolókapacitása, ez csak felületesen befolyásolja a konzol játéklejátszási képességét.
Exkluzív játékok – melyiken elérhető?
Mindkét eszköztípusnál vannak exkluzív játékok. A first-party fejlesztők (pl. a Sony és a Nintendo) kifejezetten a saját konzolmárkájukhoz tervezett játékokat kínálnak. A Mario és a Nintendo természetesen elválaszthatatlanul összefonódott, de kevesen tudják, hogy a Nathan Drake, a Kratos, a Crash Bandicoot és a Spyro the Dragon mind kizárólag PlayStationre elérhetők. Számos fejlesztő viszont egyedül PC-alapú használatra készít játékokat, ilyenek például a rendkívül népszerű MMO-k és MOBA-k.
Mindként eszköznek megvannak tehát a maga előnyei, így a választás elsősorban az egyéni preferenciáktól függ. Bármelyiket is válaszd gamerként, az a legfontosabb, hogy élvezd a játékot, ez pedig mind konzollal, mind PC-vel tökéletesen megvalósítható.
További információért látogass el a kingston.com oldalra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Olimpikonokkal tesztelték a Xiaomi 15T Pro okostelefonok fotós képességeit
 
														A Xiaomi legújabb okostelefonja valódi sportpillanatokban bizonyíthatott: a márka budapesti eseményén újságírók és érdeklődők nemcsak kézbe vehették a Xiaomi 15T Pro modellt, hanem olimpikon sportolók segítségével maguk is kipróbálhatták, mire képes a telefon kamerája dinamikus mozgás rögzítésében.
Ebben a többszörös díjnyertes Ladjánszki Máté fotós, valamint mások mellett Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó és Kozák Luca 2x olimpikon, Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó is a résztvevők segítségére volt.
A Ladjánszki Máté vezette workshopon nemcsak a Xiaomi 15T Pro látványos funkcióival ismerkedhettek meg, de a fotós saját trükkjeiből és sportfotós tapasztalataiból is adott ízelítőt. Az esemény különlegességét az adta, hogy a résztvevők az atlétikára jellemző mozdulatokat fotózhattak.
A Budapesti Honvéd Sportegyesület atlétái mellett az eseményen Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó, Kozák Luca 2x olimpikon, Európa-bajnoki ezüstérmes, magyar csúcstartó gátfutó, Tóth Anna 2x junior világbajnoki bronzérmes, U23 Európa-bajnoki ezüstérmes, korosztályos országos csúcstartó, Farkas Petra olimpikon, többszörös országos bajnok távolugró, valamint Böndör Márton többszörös országos bajnok rúdugró segített abban, hogy az újságírók és fotóriporterek megtapasztalhassák a Xiaomi 15T Pro fotózási képességeit.
- Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó energikus bemelegítéssel indította a programot, hangsúlyozva, hogy a bemelegítő mozdulatok a sporttevékenység elengedhetetlen részei.
- Kozák Luca és Tóth Anna látványos gátfutógyakorlatokat mutattak be, lehetőséget adva a résztvevőknek, hogy kipróbálják a dinamikus mozdulatok megörökítését.
- Farkas Petra a távolugrás lendületét mutatta be, újabb dinamikus pillanatokkal gazdagítva a fotózási élményt.
- Böndör Márton rúdugrásával szemléltette az atlétika egyik leglátványosabb versenyszámát, amely inspiráló témát kínált a fotózáshoz.
A Xiaomi 15T Pro egyik kiemelkedő képessége a fotózásban több mint 100 éves hagyománnyal rendelkező Leica által készített Summilux kamerarendszerben, valamint Light Fusion nagy dinamikatartományú képfeldolgozó szenzorban rejlik. A Leica hármas objektívjének egyik kiemelkedő darabja a 115 mm-es fókusztávolságú teleobjektív, amely akár 100-szoros nagyításra is képes 50 megapixeles felbontás mellett.
A kamerarendszer ultranagy rekesznyílással nemcsak pontosan adja vissza a színeket, de még távolról is rendkívül tiszta és éles képeket lehet készíteni.
Ladjánszki Máté az eseményen hangsúlyozta: „Többször is előfordult velem, hogy a sporteseményekre több vázzal és objektívvel kellett mennem, mert mindegyikkel másfajta fotókat tudtam készíteni. A Xiaomi 15T Pro-ban viszont a Leica rendszerének köszönhetően három profi objektív is van, így egyetlen telefonnal számtalan stílusú fotót lehet készíteni, amelyek felbontása, részletgazdagsága és élénk színei figyelemre méltóak.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Nothing bejelentette a Phone (3a) Lite okostelefont
 
														A Nothing bejelentette a Phone (3a) Lite okostelefont. A készülék a Nothing márka egyediségét praktikus funkciókkal és magával ragadó felhasználói élménnyel ötvözi, és mindezt kedvező áron kínálja.
Kitűnő külső
A Phone (3a) Lite újraértelmezi a Nothing jellegzetes átlátszó kialakítását. Üvegburkolata játékosságot és praktikumot tükröz, mindezt magas minőségben, kiemelve ezzel a belépő kategóriájú telefonok köréből. Időtálló fehér és fekete színben kapható. A Phone (3a) Lite tartósságáról IP54 szabvány szerinti víz- és porállóság gondoskodik. A megerősített alumínium keret pedig még strapabíróbbá teszi a készüléket.
Részletgazdag és élénk emlékek
A Phone (3a) Lite kifinomult hármas kamerarendszere egy kategóriavezető 50 MP-es fő szenzorra épül, amely kiegyensúlyozott és élethű fotókat készít. A Nothing Phone (3) készülékben található TrueLens Engine 4.0 pipeline-nal működik, és kivételes kamerabeállításokat kombinál fejlett AI szerkesztőeszközökkel. A nagy, 1/1,57 hüvelykes Samsung érzékelő 64%-kal több fényt rögzít, mint a kategóriájában jellemző érzékelők, így még kedvezetlen fényviszonyok közt is kiváló teljesítményt biztosít. Az Ultra XDR fotók, a portré mód, az automatikus tónus, az éjszakai mód, a makró mód és a mozgásrögzítés segítségével minden felvétel optimalizálva van. A 16 MP-es előlapi kamera éles szelfiket és videohívásokat biztosít, míg a hátsó kamera 4K videofelvételt támogat 30 FPS-sel és 1080p lassított felvételt 120 FPS-sel.
A Glyph Light új fényben tündököl
A Glyph Light a Nothing egyedülálló Glyph interfészének továbbfejlesztett változata. A klasszikus értesítési fények által ihletett Glyph Light olyan népszerű funkciókat tesz lehetővé, mint a Flip to Glyph csendes értesítésekhez, az Essential Notifications fontos értesítésekhez és a Camera Countdown csoportképekhez.
Nothing OS 3.5: egyszerűen intelligens
A Phone (3a) Lite a Nothing OS 3.5 operációs rendszerrel, Android 15 alapon maximális Nothing élményt nyújt. Ez a letisztult és intelligens felhasználói felület zökkenőmentes kezelhetőséget biztosít. Az átláthatóságról és biztonságról olyan funkciók gondoskodnak, mint az alkalmazások automatikus rendezésére szolgáló Smart Drawer, a személyes fájlok tárolására szolgáló Private Space és az egyes alkalmazások biztonságát garantáló App Locker. A Nothing 3 évig biztosítja az Android főbb frissítéseit és 6 évig a biztonsági javításokat, így kivételes élettartamot biztosít. A Nothing OS 4.0 várhatóan 2026 elején lesz elérhető a Phone (3a) Lite készüléken.
Az Essential Key és az Essential Space AI alapú eszközöket kínál a jegyzetek, ötletek és hangok rögzítéséhez és rendszerezéséhez, míg az Essential Search internetkapcsolat nélkül is azonnali hozzáférést biztosít a mentett tartalmakhoz.
Ragyogó kijelző
A Phone (3a) Lite 6,77 hüvelykes FHD+ felbontású AMOLED kijelzővel, akár 3000 nit HDR fényerővel és 1300 nit kültéri fényerővel bír. A 10 bites színmélység 1,07 milliárd színt jelenít meg, a 2160 Hz-es PWM-es fényerőszabályozás pedig villódzásmentes képet biztosít, csökkentve a szemfáradtságot.
Erő és teljesítmény a mindennapokhoz
A Phone (3a) Lite gyors, akadásmentes működését a TSMC 4 nm-es technológiáján alapuló MediaTek Dimensity 7300 Pro processzor garantálja. A 2,5 GHz-es 8 magos CPU intenzív terhelésre és játékok stabil futtatására lett optimalizálva, kiegészítve egy fejlett folyadékhűtési rendszerrel.
8 GB fizikai RAM-mal és akár 8 GB virtuális RAM-mal a Phone (3a) Lite összesen 16 GB RAM-ot kínál a zökkenőmentes multitaskinghoz. A tárhely microSD kártyával 2 TB-ig bővíthető. A kettős 5G, WiFi 6 és Bluetooth 5.3 stabil kapcsolatot és késleltetésmentes vezeték nélküli hangátvitelt garantál.
A nagy kapacitású 5000 mAh-s akkumulátor, a MediaTek chipset és a Nothing OS 3.5 optimalizálások kombinációja biztosítja, hogy a Phone (3a) Lite közel 2 napig bírja egy feltöltéssel. A 33 W-os gyorstöltéssel körülbelül 20 perc alatt eléri az 50%-os töltöttségi szintet, az 5 W-os fordított vezetékes töltés pedig kényelmes áramellátást biztosít a kiegészítők számára.
Elérhetőség
A Nothing Phone (3a) Lite Magyarországon 2025. november közepétől lesz elérhető bruttó 104.990 forintos fogyasztói ártól.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG
 
														Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb házimozi-innovációját, az LG MAGNIT Active Micro LED kijelzőt, amely aktív mátrix technológiát alkalmaz az egyes pixelek rendkívül precíz vezérléséhez.
Az újgenerációs modell kivételes képélességet, kontrasztot és mélységet kínál, újraértelmezve a prémium otthoni szórakozás élményét.
A készülék október 21-étől már kapható Dél-Koreában, később pedig a fontosabb nemzetközi piacokon, köztük Észak-Amerikában is elérhető lesz, 2025 év végétől pedig már az LG budapesti székházában is megtekinthető lesz.
Az LG prémium MAGNIT termékcsaládjának tagjaként érkező MAGNIT Active Micro LED 136 hüvelykes (azaz nagyjából 3 méter széles és 1,7 méter magas) méretével, 4K (3840 × 2160 pixel) felbontású kijelzőjével és rendkívüli, 1 000 000:1 kontrasztarányával magával ragadó és valósághű látványvilágot ígér.
Az aktív mátrix technológia integrálásával az új, Micro LED kijelző minden egyes pixele önálló fényforrásként funkcionál. A hagyományos, soronként és oszloponként vezérelt passzív mátrix rendszerekkel szemben az LG aktív mátrix megoldása minden pixelt önállóan vezérel, ezzel pedig részletes, páratlan képminőséget eredményez.
Az LG saját fejlesztésű felületkezelési technológiája mélyebb feketét biztosít, és minimalizálja a külső fény hatását a megjelenített képre, így a színek mindig pontosan jelennek meg. A precízen illeszkedő moduláris kialakítás csökkenti a panelek közötti távolságot, így az eredmény egy egybefüggő, vibrálásmentes képfelület, ami hosszabb ideig is kényelmes a szemnek.
A kijelző két oldalába épített hangsugárzók 4.2 csatornás térhatású hangzást biztosítanak, összesen 100 W teljesítménnyel. A kijelző támogatja a nagy felbontású audiojelek veszteségmentes lejátszását (eARC), így a felhasználók otthonuk kényelmében is gazdag, moziszerű hangzást élvezhetnek.
A kijelzőben az LG legújabb, 6. generációs α9 AI processzora dolgozik, amely mesterséges intelligencia segítségével elemzi a bejövő jelet és úgy optimalizálja az egyes jeleneteket, hogy pontosan azt láthassuk, amit az alkotók eredetileg elképzeltek. Emellett csökkenti a zajt, növeli az élességet, valamint felismeri az arcokat, objektumokat, szövegeket és különféle háttérelemeket, hogy azokat kiemelve természetesebb, részletgazdagabb és élethűbb megjelenítést generáljon. Az akár 144 Hz-es képfrissítési rátával pedig a mozgás mindig folyékony, de elmosódásmentes marad, így a kijelző a gyors reflexeket igénylő játékokhoz és dinamikus sporttartalmakhoz is ideális.
A kijelzőn az LG saját okostévé-rendszere, a webOS fut, amelyen a felhasználók kényelmesen elérik az LG Channelst — a vállalat ingyenes tévészolgáltatását —, valamint más streaming és gaming tartalmakat. Azok pedig, akik előfizetnek az LG Gallery+ szolgáltatásra, híres festmények és illusztrációk között válogathatnak, amikkel bármikor feldobhatják otthonukat. Az új MAGNIT az AirPlay 2-t és a Miracastot is támogatja, ezzel megkönnyítve a képernyőmegosztást iOS- és Android-eszközökről.
Az LG MAGNIT Active Micro LED a beépített Dolby Vision funkcióval még káprázatosabb színeket, nagyobb kontrasztot, és részletgazdagabb megjelenítést kínál. A termék megkapta a TÜV Rheinland Color Consistency Wide Viewing tanúsítványát is, amely azt igazolja, hogy még ekkora képernyőmérettel, és széles betekintési szög esetén is konzisztensek maradnak a színek.
A termék megfelel az Egyesült Államok Szövetségi Hírközlési Bizottsága (FCC) lakossági környezetre vonatkozó elektromágneses kompatibilitási előírásainak, és a British Standards Institution által végzett éghetőségi vizsgálaton 2. osztályú (Class 2) tanúsítványt szerzett, ami igazolja, hogy otthoni és beltéri felhasználásra alkalmas.
A tervek szerint az LG a terméket egy teljes mértékben skálázható videófal-megoldássá fogja alakítani, tovább erősítve ezzel a vállalat jelenlétét a B2B piacon.
„Lenyűgöző, teljes falat betöltő méretével, életteli színeivel és elképesztő nagyfelbontású részletességével az új LG MAGNIT Active Micro LED valódi mozivá változtatja az otthonokat, ezzel pedig páratlan élményt nyújt”
— mondta Park Hyoung-sei, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának elnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
- 
																	Ipar2 hét agoHatékonyabb vízgazdálkodás digitális megoldásokkal 
- 
																	Mozgásban2 hét agoÚj motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke 
- 
																	Ipar2 hét agoA Kingston Technology 2024-ben is megőrizte vezető helyét a DRAM-modulok eladásában 
- 
																	Ipar2 hét agoAntimikrobiális anyagot mutatott be az LG a németországi K Show-n 
- 
																	Okoseszközök2 hét agoA Google már nem keres – gondolkodik! Az AI forradalom felforgatja a szabályokat 
- 
																	Gazdaság2 hét agoAz AI korában a STEM szakmák is jövőállóak 
- 
																	Gazdaság1 hét agoNem babusgatásra, fejlesztésre van szüksége a Z generációnak a munkahelyeken 
- 
																	Gazdaság1 hét agoA Samsung már hatodik éve őrzi élvonalbeli helyét a Best Global Brands listán 


 
																	
																															 
									 
																	 
									 
																	 
									 
																	 
									 
																	 
									 
																	 
									 
																	



 
											 
											 
											 
											 
											
 
											 
											 
											 
											 
											 
			 
		 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										