Connect with us

Okoseszközök

5 milliárd mobil kallódik a fiókokban

A távközlési cégeket tömörítő GSMA kampányt indít, hogy újrahasznosíthatóvá váljanak a régi telefonokban lévő értékes nyersanyagok.

Valószínűleg minden háztartásban fel lehet lelni legalább egy olyan telefont, amely nyugdíjazása során valamelyik szekrény aljára került „tartaléknak jó lesz” alapon. Az is nagy biztonsággal kijelenthető, hogy ezeknek a kiöregedett készülékeknek a többségét sosem kapcsolják be újra, így tényleg teljesen értelmetlenül pihennek egy dobozba zárva.

Kincsesbánya a fiókban

A telekommunikációs szektor képviselőit tömörítő GSMA tucatnyi vezető távközlési céggel karöltve ezt a gyakorlatot igyekszik felszámolni egy tegnap bejelentett kezdeményezéssel. Az iparági szövetség becslése szerint jelenleg nagyjából 5 milliárd darabra tehető azoknak a készülékeknek a száma, amelyek használatlon kívül hevernek a fogyasztóknál. Ez többek között azért probléma, mert belsejükben többek között körülbelül 50 ezer tonna réz, 500 tonna ezüst és cirka 100 tonna arany lapul, a hozzávetőleg 10 millió elektromos jármű akkumulátor-ellátásához elegendő kobaltról már nem is beszélve.

Mindez nem csupán a fentebb felsorolt nyersanyagok piaci értéke miatt fontos, hanem környezetvédelmi szempontokból is. A nem használt készülékek legtöbbje ugyanis idővel a kukában köt ki az újrahasznosító üzemek helyett. Az új készülékek előállításához szükséges alapanyagokat pedig a gyártóknak így a rendkívül energiaigényes és környezetszennyező bányászattal kell előteremteni.

A GSMA mestertervének két lényeges célkitűzése van, egyaránt 2030-as határidővel. Az első szerint a szolgáltatóknak különböző visszavételi akciókkal el kell érniük, hogy az újonnan kiadott mobilok mennyiségének legalább 20 százalékát párhuzamosan be is gyűjtsék régi készülékekből. A másik fő csapásirány szerint az így begyűjtött telefonokat a szolgáltatóknak 100 százalékosan kezelni kell, ami lehet javítás utáni újraértékesítés, szétszerelés vagy az eszközök továbbítása ellenőrzött újrahasznosító szervezetek számára.

Mint a témáról beszámoló Register megjegyzi, ezek a célok ugyan jól hangzanak, de úgy tűnik, hogy betartásuk nem kötelező, elmaradás esetén nincs semmiféle retorzió, ráadásul az adatok ellenőrzésének módja sem világos.További probléma, hogy a a kezdeményezéshez csatlakozott szolgáltatók (BT Group, Globe Telecom, GO Malta, Iliad, KDDI, NOS, Orange, Proximus, Safaricom, Singtel, Tele2 és Telefonica) egyike sem működik olyan jelentős piacokon, mint amilyen Kína, India, Indonézia vagy az Egyesült Államok.

Forrás: Bitport


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat

A jövőt meghatározó ötleteket kereste a Samsung a Megoldások a holnapért[i] első európai döntőjén Milánóban.

A nemzetközi kezdeményezés célja, hogy a fiatal innovátorokat technológiára épülő, kreatív megoldások kidolgozására ösztönözze, amelyekkel akár globális problémákra is reagálhatnak. A versenyen 10 európai döntős csapat képviselői lehettek ott, akik közül öt nyertest választott ki a zsűri.

A milánói eseményen 10 európai országból[ii] vettek részt fiatalok, akiket a korábbi évek legjobbjai közül választott ki a nemzetközi zsűri. Magyarországot a hazai döntőn 2024-ben dobogós Én Hormonom csapat képviselte, akik azóta is aktívan dolgoztak a női hormonális egyensúly témáját feldolgozó projektjükön. A céljuk az volt, hogy pótolják a közegészségügyi oktatás hiányosságait a női egészség területén, azóta pedig egy saját mobilalkalmazás fejlesztésébe kezdtek. Az európai döntőn most nemcsak ezt mutathatták be a nemzetközi közönségnek, hanem közös workshopokon és kulturális programokon is részt vehettek.

A döntősökhöz a Together for Tomorrow, Enabling People (Együtt a holnapért, lehetőség az embereknek) kezdeményezés keretében a Samsung és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakértői is csatlakoztak. Ennek a programnak a célja, hogy a fiatal generációt bevonva, a sport és technológia segítségével pozitív változást érjen el a világban. Ez a célkitűzés egybeesik a Samsung és az Olimpiai Bizottság közös jövőképével: inspirációt nyújtani a fiataloknak, hogy a sport egyesítő erejével és élvonalbeli innovációk segítségével változást indítsanak és hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez.

A győztes csapatok és fejlesztéseik

  • Curastep – Raye és Sarah (Egyesült Királyság): Okos IoT biometrikus cipő, amely segíti a lábproblémákkal küzdő cukorbetegeket az aktív életmód fenntartásában.
  • Liova – Evan és Simon (Franciaország): Egy használt eszközök alkatrészeiből, ökodizájnnal készült hordozható töltő.
  • Én Hormonom – Petra és Zóra (Magyarország): Átfogó oktatási anyag a női hormonális egyensúlyról, pótolva a közegészségügyi ismeretek hiányosságait.
  • SkillFIT – Alicia és Gabriel (Németország): AI alapú platform, amelynek célja az esélyegyenlőség biztosítása az iskolai testnevelésben.
  • VisionNex – Jakub és Jakub (Csehország): Megfizethető okosszemüveg, amely a minket körülvevő világ képét szöveges leírássá alakítja, segítve a látássérülteket a környezetükben való aktívabb részvételben.

A döntőn Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője és Cristina Mangiarotti, a Samsung Olaszország CRM- és médiavezetője is értékes tanácsokkal segítette a csapatokat, csakúgy, mint az IOC Fiatal Vezetők program[iii] résztvevői. A diákok prezentációs képességeiket fejlesztő workshopokon is részt vehettek.

„Nagyszerű élmény volt látni a fiatal innovátorok tehetségét és kreativitását.”

– mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője.

,, A Megoldások a holnapért verseny azt bizonyítja, hogy a technológia igenis képes pozitív változást hozni. Büszkék vagyunk rá, hogy támogathatjuk a diákok munkáját, amellyel egy jobb jövőt teremthetnek mindannyiunk számára.”

 „Rendkívül büszke vagyok arra, hogy Európa ad otthont az első nemzetközi Megoldások a holnapért versenynek. Örömmel támogatom az Olympism365 elveit és ezeket a tehetséges európai fiatalokat, akikből a jövő vezetői lehetnek. Szeretnénk tovább bővíteni a Megoldások a holnapért programot, hogy még több hasonló lehetőséget teremthessünk nekik.”

– nyilatkozta Simon Sung, a Samsung európai elnök-vezérigazgatója.

 „Az olimpiai eszme nem csak a versengésről szól. A célunk, hogy egy jobb világot építsünk a sporton keresztül.”

– mondta Ollie Dudfield, az Olimpiai Bizottság Olympism365 programjának társigazgatója, aki gratulált a Samsungnak a Megoldások a holnapért programhoz és az együttműködéshez.

,,Az Olympism365-höz hasonló kezdeményezéseken keresztül megvalósuló közös jövőképünk képessé teszik a fiatalokat arra, hogy a sport és az innováció segítségével oldjanak meg globális kihívásokat.”

 Győztesek között a magyar csapat

Az Én Hormonom csapat a 2024-es magyar kihíváson került a dobogósok közé, de itt nem álltak meg. A program vége után is folytatták a projektjüket, és az ötletüket a középiskola befejezése után, az egyetem mellett sem engedték el. Végül 2025 áprilisában kezdtek újra aktívan dolgozni az ötletükön, és megálmodták a Valery applikációt, amely a későbbiekben a cikluskövetés mellett abban is segítheti a felhasználókat, hogy megismerjék a saját testük hormonális működését és tudatosabban foglalkozhassanak az egészségükkel. Az appon ezen felül oktatóanyagok is elérhetők lesznek majd, valamint segítheti a nyitottabb kommunikációt a szülők és gyermekeik, később pedig a partnerek között. A fejlesztés most az európai döntőn is győzelmet ért.

„Attól a pillanattól kezdve, hogy bejutottunk az európai döntőbe, arról álmodtunk, hogy bekerülünk a legjobb öt csapat közé. Hihetetlen érzés látni, ahogy az ötleteink életre kelnek, és megosztani ezt a pillanatot mindenkivel, aki hitt bennünk.”

nyilatkozta a milánói eredményről Hargitai Petra és Cserni Zorka, a csapat tagjai és a Valery létrehozói.

 A Megoldások a holnapért programról

 A Megoldások a holnapért kezdeményezés arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a technológia segítségével kreatív, innovatív megoldásokat dolgozzanak ki globális kihívásokra. Az európai döntő jelentős mérföldkő a program történetében, amellyel a Samsung célja, hogy támogassa a jövőt formálók következő generációját. Az 5 győztes lehetőséget kap, hogy 2026-ban meglátogassa a Samsung dél-koreai központját, ahol további inspirációt gyűjthetnek a projektjeik kidolgozásához. Magyarországon már a Megoldások a holnapért kihívás 6. évada indul el, amelyre a Samsung és az EdisonKids november 27-ig várja a diákcsapatok jelentkezését.

[i] A Samsung Megoldások a holnapért programja egy 2010-ben indult globális problémamegoldó kihívás, amelynek keretében a fiatalok STEM (természettudomány, technológia, mérnöki tudomány és matematika) ismereteiket felhasználva világszerte oldhatják meg közösségeik valós problémáit, és építik együtt a jövőt. Az elmúlt 15 évben több mint 68 országban közel 2,8 millió diák vett részt a programban. A 2010-ben, az Egyesült Államokban indult program 2019-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként Németországban, Svájcban és Olaszországban. 2020-tól pedig már Magyaroszágon is elérhető. Idén a program már 20 európai országban elindult, a résztvevők száma pedig 2024-ben elérte a 38 000-et.

[ii] A döntősök a következő országokból érkeztek: Németország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Olaszország, Magyarország, Franciaország, Litvánia, Románia, Görögország, Csehország.

[iii] A Fiatal Vezetők program a Nemzetközi Olimpiai Bizottság egyik kiemelt kezdeményezése, amelynek célja, hogy a fiatalokat a sporton keresztül pozitív változások elindítására inspirálja, ahogyan ez a szervezet Olympism365 stratégiájában is szerepel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Megváltoztak a TV választás szempontjai, új modellel válaszol a Hisense

Az emberek ma már nemcsak kiváló képminőséget és modern technológiát várnak el egy televíziótól, hanem azt is, hogy harmonikusan illeszkedjen otthonuk stílusába.

Erre a változó igényre reagál a Hisense legújabb lifestyle modellje, az S5 DécoTV, amely a dizájnt, a technológiát és az otthoni esztétikumot egyesíti – új fejezetet nyitva a televíziózás élményében.

Míg korábban a méret és a felbontás volt a döntő, ma már legalább ennyire fontos a készülék megjelenése, elhelyezhetősége és az, hogy miként illeszkedik a lakás stílusába. A vásárlók egyre inkább olyan eszközöket keresnek, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem esztétikai élményt is nyújtanak – a technológia így a mindennapi élet természetes, sőt, dekoratív részévé vált.

A Hisense S5 DécoTV a legmodernebb technológia és az otthoni elegancia ötvözése. A készülék egyszerre szórakoztatóeszköz és stíluselem, amely művészet ihlette formavilágával, letisztult központi állványával és rendezett kábelmegoldásával bármilyen enteriőrbe kifinomultan illeszkedik. Az esztétikus megjelenés mellett a készülék minden érzékre ható élményt kínál. A Hi-QLED Colour kijelzőtechnológia és a Dolby Atmos hangzás együttese élethű képet és magával ragadó hangélményt nyújt – legyen szó filmnézésről, hétköznapi műsorokról vagy akár hangulatvilágításként való használatról. A készülék hazánkban 32” -es méretben decembertől, míg a nagyobb, 43” -es verzió 2026 elejétől érhető el.

Az új modell bevezetését az S7 CanvasTV sikere előzte meg, amely az otthonokat valódi élő galériákká alakította. Az Art Mode, a 4K Hi-QLED Colour és az UltraSlim Wall Mount révén a CanvasTV ötvözve a csúcstechnológiát a művészi eleganciával. Lehetővé tette, hogy a felhasználók műalkotásokat jelenítsenek meg a képernyőn, miközben moziélményt élveznek – így otthonuk egyedivé és inspirálóvá válhatott.

Az S7 CanvasTV és az S5 DécoTV együtt testesítik meg a Hisense Lifestyle TV filozófiáját: ahol a technológia és a művészet találkozik, hogy még élhetőbbé és szebbé tegye a mindennapokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság

Az új, fenyegetéseket megelőző frissítések lehetővé teszik a KKV-k és az MSP-k számára, hogy a növekedésre összpontosítsanak, miközben biztonságban maradnak.

A biztonságos és AI-és felhőalapú hálózati megoldások nyújtásában vezető szerepet betöltő Zyxel Networks új biztonsági funkciókat jelentett be fiók- és biztonsági szolgáltatásaiban, köztük az iparágban elsőként bevezetett Passkey bejelentkezési lehetőséget és AI-vezérelt biztonsági frissítéseket. Ezek a fejlesztések az erősebb biztonságot egyszerűbb műveletekkel kombinálják, lehetővé téve a kis- és középvállalkozások (KKV-k) és a menedzselt szolgáltatók (MSP-k) számára, hogy gyorsabban reagáljanak a fenyegetésekre, és „kevesebb erőforrással többet” védjenek.

A kis- és középvállalkozások növekvő kiberbiztonsági kihívása

Az év elején a világ szemtanúja volt az eddigi legnagyobb adatszivárgásnak, amely a jelentések szerint több mint 16 milliárd bejelentkezési hitelesítő adatot tett ki támadásoknak. Bár egy nemrégiben készült felmérés szerint a kis- és középvállalkozások 94%-a kritikus fontosságúnak tartja a kiberbiztonságot, sokan továbbra is alulbiztosítva, korlátozott eszközökre és szakértelemre támaszkodva védik hálózataikat, így a különösen sebezhetővé válnak a költséges jogsértésekkel szemben.

„A KKV-k a növekvő kiberfenyegetések és a korlátozott erőforrások között léteznek”

– mondta Ken Tsai, a Zyxel Networks elnöke.

„A jelszó nélküli hozzáférés és az AI-vezérelt biztonság kombinálásával könnyítünk ezen a terhen, lehetővé téve az ügyfelek és az MSP-partnerek számára, hogy biztonságban maradjanak és a növekedésre koncentráljanak. Ezek az új biztonsági képességek integrálódnak széles portfóliónkba és szolgáltatásainkba, így a telepítés és a folyamatos menedzsment hatékonyabbá és kevésbé erőforrás-igényessé válik.

Az első védelmi vonal védelme – gyorsabb és biztonságosabb bejelentkezések

A gyenge vagy újrahasznált jelszavaknál kezdődik sok betörés. Ennek kiküszöbölésére a Zyxel Networks bevezeti a Passkey hozzáférést a Zyxel fiókokhoz, amely a KKV-k számára az iparágban elsőként bevezetett olyan funkció, amely csökkenti a kockázatot anélkül, hogy súrlódást okozna, és magában foglalja az alábbiakat:

  • Jelszó nélküli hozzáférés: Zökkenőmentes bejelentkezés ujjlenyomat-olvasással, arcfelismeréssel vagy PIN-kóddal az eszközök feloldásához. Ez azt jelenti, hogy nincsenek jelszavak, amelyeket a rosszindulatú támadók ellophatnak vagy adathalászhatnak.
  • Széles lefedettség: A Passkey a Zyxel Networks szolgáltatási kínálatának széles skálájára terjed ki, mint például a myZyxel, Nebula, SecuReporter, Astra, Circle, Marketplace, Store, Support Campus, Community, Education Center és még sok más. A hálózati alkalmazások támogatása, beleértve a Nebula Cloud Authentication for SMBs WiFi és távoli hozzáférésű VPN bejelentkezéseket, hamarosan kiegészül a .
  • Rugalmas bejelentkezési lehetőségek: A Passkey kiegészíti a meglévő bejelentkezési lehetőségeket, beleértve a jelszó plusz többfaktoros hitelesítést, a Google ID-t, az Apple ID-t és a Microsoft Entra ID-t, így a szervezetek saját tempójukban alkalmazhatják ezt az új funkciót.

AI-vezérelt, használható intelligencia

Mivel kevés a képzett biztonsági szakember, a Zyxel Networks a következő AI-alapú funkciókat is beágyazza, hogy felismerje, támogassa és segítse a SMB-ket és MSP-ket a fenyegetések gyorsabb elhárításában, csökkentve a kézi felülvizsgálatot és csökkentve a kisebb csapatokat gyakran visszatartó készségbeli korlátokat:

  • AI-védelem tűzfalakkal: Az uOS v1.36+ operációs rendszerrel ellátott USG FLEX H sorozatot használó KKV-k és MSP-k profitálhatnak a nulladik napi támadások és az AI-szolgáltatások által okozott fenyegetések blokkolására szolgáló gépi tanulás előnyeiből, ami segít az aláírásokon túllépni. A rendszergazdák több ezer alkalmazást és viselkedést azonosíthatnak és ellenőrizhetnek, beleértve az olyan GenAI-alkalmazásokat, mint a DeepSeek, a ChatGPT és a Gemini.
  • AI-Monitor és AI-Assist a SecuReporter segítségével : A mesterséges intelligencia figyeli az eszközök állapotát és a CPU/memória/ülések rendellenes használatát, segítve az adminokat a lehetséges hálózati kiesések vagy biztonsági rések korai jeleinek felismerésében. Az AI Smart Summary segítségével heti fenyegetettségi jelentéseket ütemezhetnek, hogy gyors áttekintést kapjanak a tevékenységekről. A SecuPilot nevű beágyazott AI asszisztens természetes nyelvű lekérdezésekkel segíti az adminokat a meglátások feltárásában, az incidensek kivizsgálásában és a gyorsabb kezelésben.

További információért látogasson el a https://community.zyxel.com/en/discussion/30669 és a https://www.zyxel.com/global/secureporter weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss