Connect with us

Okoseszközök

Xiaomi kijelző csere: már az újabb modellek sérült képernyője is orvosolható!

Xiaomi kijelző csere mobiltelefon szervíz

A Xiaomi kijelző csere valamennyi telefonszervizes beavatkozás közül az egyik legjelentősebb művelet.

Az alkatrész sérülékenységéből kifolyólag azonban mégis az egyik leggyakoribb, hiszen elegendő egy kis külső sérülés ahhoz, hogy az érzékeny felület elrepedjen vagy eltörjön, ami nemcsak a képernyő láthatóságát, hanem használhatóságát egyaránt befolyásolja.

Az ilyen esetekben a legtöbbször csak a teljes kijelző cseréje segíthet. A beavatkozást nem ajánlott halogatni még akkor sem, ha a készülék a sérülés után használható marad, hiszen a kis repedéseken és réseken keresztül kosz és nedvesség juthat a belső alkatrészekhez, ami további meghibásodásokat, ezáltal költségesebb szervizt eredményezhet.

A Xiaomi egyike azoknak a gyártóknak, akik kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy telefonjaikhoz a megjelenést követően mielőbb elérhetővé tegyék a szükséges cserealkatrészeket.

A budapesti Xiaomi Szerviz például jelezte, hogy náluk már az újabb modellekhez is elérhetők megfelelő minőségű cserealkatrészek, így még egy Xiaomi 14 esetében sem kell várni a javítással, ha probléma lenne a kijelzővel.

Mert egy új telefon kijelzője is megsérülhet!

Egy új telefon vásárlásakor sokan nem is gondolnak arra, hogy a készülék esetleg megsérülhet, azonban dacára a legújabb kijelzővédő technológiáknak és a legfejlettebb tokoknak, balesetek mindig történhetnek.

Még egy néhány napos készülékkel is előfordulhat. Sokan erre csak legyintenek, hiszen a készülék ilyenkor még garanciális, de arra kevesen gondolnak, hogy a kijelző törésére egyetlen telefongyártó sem ad szavatosságot.

Az ilyen eseteket a telefonbiztosítással lehet kivédeni, azonban nagyon sokan még mindig biztosítás nélkül használják készüléküket a mindennapokban. Ha így történik valamilyen sérülés, akkor nagyon fontos, hogy legyen szerviz, ahol képesek megjavítani az eszközt.

Csakhogy a legújabb modelleknél erre gyakran hónapokig kell várni a megjelenéstől számolva, de a Xiaomi Szerviz mindent elkövet annak érdekében, hogy folyamatosan frissen tartsák a kínálatukat, és minél előbb biztosítani tudják a problémás készülékek javítását.

Milyen modelleknél hajtható végre a Xiaomi kijelző csere?

A gyártó gondoskodik róla, hogy az eddig megjelent és még mindig forgalomban vagy használatban lévő Xiaomi telefonok többségéhez legyen megfelelő minőségű cserekijelző, ami a legtöbbször nem is a régebbi, sokkal inkább az újabb modelleknél okozhat nehézségeket.

Ezek ugyanis sokszor még annyira frissek, hogy a legtöbbször semmilyen alkatrész nem érhető el hozzájuk, azonban a legtöbbször néhány héttel, legfeljebb pár hónappal a premier után a jobb szervizek kínálatában már elérhetők a gyári minőségű megoldások.

A gyári minőség esetünkben azt jelenti, hogy a cserealkatrész minden tekintetben ugyanazt a minőséget kínálja, mint az eredeti, tehát ha AMOLED panel volt a készülékben, akkor ugyanúgy AMOLED kijelző kerül bele vissza, ugyanazokkal a tulajdonságokkal kiegészülve.

A Xiaomi Szerviznél például már elérhető cserekijelző olyan modellekhez, mint a Redmi Note 13 teljes termékpalettája, a Xiaomi 14 vagy a Xiaomi 14 Ultra.

Milyen problémák esetén megoldás a Xiaomi kijelző csere?

A Xiaomi kijelző csere az esetek döntő többségében valamilyen fizikai sérülés hatására válik szükségszerűvé. Amennyiben például a telefont leejtettük vagy megnyomódott a zsebünkben és a képernyő elrepedt, eltörött, illetve „befolyt”, azt csak a komplett alkatrész cseréjével lehet megjavítani.

A legtöbbször emiatt van szükség a kijelző cseréjére, de feltétlenül ki kell emelni az olyan eseteket is, amikor nem fizikai sérülés áll a háttérben.

Különösen a többéves paneleknél gyakran előfordul például, hogy a kijelző besárgul, foltosodik vagy csak egyszerűen nem reagál az emberi érintésre, esetleg csíkok és holt terek jelennek meg rajta.

Az ilyen esetek szintén a teljes kijelző cseréjével javíthatók abban az esetben, ha a hiba nagyon zavaró vagy negatívan befolyásolja a telefon használhatóságát.

Xiaomi kijelző csere otthon? Több okból kifolyólag se próbáljuk meg!

Miután a világháló tele van olyan videókkal és cikkekkel, amelyek – a legtöbbször hiányosan vagy nem elég szakszerűen – leírják, illetve bemutatják egy Xiaomi kijelző csere folyamatát, sokan megpróbálják otthon, maguk orvosolni a hibát.

A Xiaomi Szerviz munkatársai elmondták, hogy gyakran találkoznak olyen készülékekkel, amelyeket gyakran már a szétszerelésnél félbehagytak az ügyfelek vagy sokkal nagyobb hibát idéztek elő azzal, hogy megpróbálták megfelelő szerszámok és szaktudás nélkül orvosolni a bajt.

A javítási gyakorlatot ugyanis nem lehet fórumokról és videókból elsajátítani, mint ahogyan a célszerszámok beszerzése is gondot okozhat, nem beszélve az olyan kiegészítőkről, mint a kijelző rögzítéséhez szükséges ragasztó.

Ezen felül a megfelelő minőségű cserekijelzőt sem egyszerű megvásárolni, miközben a jobb szervizekben ezek azonnal a szerelők rendelkezésére állnak, sőt a beépítésre még garanciát is vállalnak.

Ha telefonod képernyője megsérült és szakszerű, garanciális javításra van szükséged: Xiaomi kijelző csere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát

A Kingston Digital Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások vezető nemzetközi gyártójának, a Kingston Technology Company, Inc.-nek a flash memóriákra specializálódott társvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a korábbi 2280-as modell mellett bevezetett egy új formátumot azon felhasználók számára, akik nagy sebességű, alacsony fogyasztású NVMe-tárhelybővítést szeretnének kompatibilis laptopokhoz és kézi játékkonzolokhoz. Ez a NV3 PCIe 4.0 NVMe M.2 2230 SSD.

A Kingston NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 egy kis méretű, egyoldalas M.2 2230-as (22 x 30 mm) kialakítású SSD, amely a korlátozott tárhellyel rendelkező rendszereknek kínál akár 2 TB-os2 tárhelybővítést. A Gen 4×4 NVMe-vezérlővel felszerelt NV3 2230 akár 6000/5000 MB/s3 olvasási/írási sebességre képes. A használatával kialakított rendszerek sokkal jobban reagálnak, és képesek különböző méretű terhelések kezelésére.

„Örömünkre szolgál, hogy új taggal bővíthetjük NV3 2230 SSD-ink családját, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a készülékek képességeinek javítása mellett a felhasználói élmény tekintetében is szintet léphessenek, legyen szó akár munkáról, akár játékról”

– mondta Tony Hollingsbee, a Kingston EMEA-régiójának SSD-üzletért felelős vezetője, majd hozzátette:

 „Az NV3 2230-at a sebesség és a megbízhatóság jellemzi, így egyaránt ideális mindazon alkotók és játékosok számára, akik készen állnak a jobb teljesítményre.”

Az NV3 2230 SSD 500 GB-tól 2 TB-ig terjedő kapacitásban biztosít tárhelyet számos alkalmazás, fájl, játék és egyebek számára. Az NV3-hoz 1 éves, ingyenes Acronis® True Image for Kingston szoftver, valamint a Kingston SSD Manager alkalmazás is jár, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a meghajtóállapot és a lemezhasználat figyelését, a meghajtó firmware-jének frissítését és az adatok biztonságos törlését.

További információkért látogass el a kingston.com címre.

Az NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 SSD jellemzői és műszaki adatai:

  • Formátum: 2 2230
  • Interfész: PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Kapacitás: 500 GB, 1 TB, 2 TB
  • Szekvenciális olvasás/írás:
    • 500 GB – 5000/3000 MB/s
    • 1 TB – 6000/4000 MB/s
    • 2 TB – 6000/5000 MB/s
  • NAND: 3D
  • Tartósság (írt bájtok összesen):
    • 500 GB – 160 TB
    • 1 TB – 320 TB
    • 2 TB – 640 TB
  • Tárolási hőmérséklet: –40 °C ~ 85 °C
  • Működési hőmérséklet: 0 °C ~ 70 °C
  • Méret: 22 mm x 30 mm x 2,3 mm
  • Súly:
    • 500 GB – 2,6 g
    • 1 TB és 2 TB – 2,8 g
  • Üzemen kívüli rezgés: 20 G (20–1000 Hz)
  • MTBF: 2 000 000 óra
  • Garancia/támogatás: Korlátozott 5 éves garancia ingyenes műszaki támogatással

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak

Több száz hazai önkormányzat kaphat hamarosan új, AI alapú ügyfélszolgálati munkatársat.

Az új „kollégák” 0-24 órában elérhetők e-mailen és telefonon, 5 másodpercen belül válaszolnak, minden nyelven beszélnek, és miközben olcsóbbak, komoly terheket vesznek le a hivatalban dolgozók válláról.

Világszerte rohamosan terjed az ügyfélszolgálati munka AI alapú kiszolgálása, a felhasználói visszajelzések alapján pedig a válaszok, valamint a kiszolgálás minősége és tempója ezzel lényegesen emelkedett.

„A megfelelően felkészített, önkormányzati AI operátor semmilyen módon nem keverhető össze a már megszokott chatbotokkal”

‒ ismertette az újdonságot Czinger Erik, okos kommunikációs önkormányzati rendszereket üzemeltető Munipolis magyarországi vezetője. Az itthon is több száz önkormányzat által használt rendszer és a fejlesztés Csehországból indult, és alapos kutatás előzte meg. Ennek eredménye szerint az önkormányzatok mintegy 63%-a nem tudja időben megválaszolni a lakosok összes kérdését, ráadásul ezeknek 87%-a olyan információ, amelyet az érdeklődő akár önállóan is megtalálhatna a település honlapján vagy más nyilvános forrásból. Az hivatalban dolgozók a kisebb településeken így átlagosan nagyjából havi két munkanapot (17,3 órát) töltenek el ilyen rutinkérdések megválaszolásával, míg a 10 ezer főnél népesebb városok esetében a válaszadásra fordított idő havi értéke akár több százezer Ft is lehet.

Ehhez képest a most fejlesztett és rohamosan terjedő alkalmazás mindössze néhány tízezer Ft havonta, jellemzően 2-3 hét alatt feltanítható, a lakossági visszajelzések alapján pedig 10 pontból 9,4-et ért el, ami összevethető vagy jobb, mint a korábbi, élőerős megoldások.

Az AI olyan összetett kérdéseket is értelmez és megválaszol, mint pl. „Mennyit kell fizetnem a kutya után, ha 65 éves vagyok és lakótelepi lakásban élek?”, „Miért vágták ki a fát a főtéren?” „Hogy kell beíratni a gyereket az óvodába?” stb. Mindezt filippínó, angol, lényegében bármilyen nyelven, e-mail-ben és „élő” szóban, telefonon is.

Az AI képes az ügyet továbbítani a hivatal megfelelő munkatársához is, miközben nem zavarja a rossz kiejtés vagy helyesírás, és az azonosított sürgős/veszélyes eseteket továbbítja a megfelelő helyre, pl. a rendőrséghez.

Az alkalmazás különösen hasznos nyáron, amikor az eleve létszámhiánnyal küszködő önkormányzatok kapacitásait a szabadságolások tovább szűkítik. A rendszer a hivatali alkalmazottak mentális jólétéhez is hozzájárul. Az leterhelt munkatársaknak megkönnyebbülés, ha nem kell sokadjára válaszolniuk ugyanarra a kérdésre, vagy ha a betelefonáló nem rajtuk, hanem a mindig udvarias AI-n vezeti le az ingerültségét. Csehországban már minden 5. önkormányzat használ valamilyen AI segítséget az ügyfélszolgálati munkához, 5%-uk pedig már egészen összetett ügyintézési feladatokra is használja ezeket ‒ sikerrel.

„A mesterséges intelligencia hatása az önkormányzatok esetében azonnal érzékelhető: az AI hivatalnok olyan feladatokat old meg egy szempillantás alatt, amelyek korábban órákat vagy napokat vettek igénybe. Azonnal működőképes, illeszkedik a település kommunikációs stílusához, és minden válasszal tovább fejlődik”

– tette hozzá a Munipolis hazai vezetője.

Várakozások szerint a rendszer Csehországban öt éven belül lefedi az önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció 80%-át, különösen, hogy a használatához semmilyen különleges informatikai megoldás, vagy szaktudás nem kell.

A Munipolis azt is vizsgálta, hogy a települési hivatalok mit tartanak a legnagyobb előnynek az AI hivatalnokokkal kapcsolatban. Az első helyen toronymagasan az időmegtakarítás végzett (89%) – vagyis az, hogy az alkalmazottak fontosabb feladatokra koncentrálhatnak. Ezt követte az a képesség, hogy munkaidőn kívül is, a nap 24 órájában tud válaszolni (85%).

További előny, hogy a megoldás rendszerezetten gyűjti és vizualizálja, milyen témákkal kapcsolatban érkezik kérdés, mely információk nem világosak, és mik a leginkább problémás ügyek, így a település pontosabb képet kap a helyi lakosok valós igényeiről. Ezek alapján hatékonyabban tervezhet kommunikációt, fejlesztéseket és közszolgáltatásokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül

Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.

A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.

Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.

A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.

A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.

Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt

A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss