Connect with us
Hirdetés

Szórakozás

Van még mit javítani a kávézók kiszolgálásán

kávézók

Vigyáznak a vendégek egészségére, de összességében kevés kreatív ötlettel javítják az vásárlói élményt a magyar kávézókban – derült ki az ügyfélkiszolgálás piacán 20 éve jelen lévő ClientFirst Consulting országos kutatásából.

Az összesen több mint 126 helyszínen végzett próbavásárlás alapján az eredmények rámutattak, hogy a kávézók döntő többségében a felszolgálók és vendégek is betartják a vírusvédelmi szabályokat, a vendégek visszatérését viszont még nem ösztönzik kellőképpen az újranyitott vendéglátóegységek.

Köszönés és gyorsaság: a kötelező alap már mindenhol megvan

Az újranyitást követő első egész hónapot vizsgáló kutatás során összesen országszerte 126 helyszínen végeztek próbavásárlásokat a kávézókban. A rendszerint központi fekvésű, közkedvelt helyen lévő egységeket 11 különböző szempontot figyelembe véve értékelték. A megérkezés élményét tekintve a túltelítettségtől egyelőre nem kell tartani: a válaszadók 98,4%-a azt tapasztalta, hogy volt üres hely a teraszon, 97,6%-uk egyből le is ülhetett. Az asztalok egymástól megfelelő távolságra voltak elhelyezve. A felszolgáló szinte azonnal meg is szólította a vendégeket (92,7%), és mindezt udvariasan, kedvesen tette (98,4%). A rendelés leadása után rövid időn belül meg is érkezett a kávé (96,8%).

A felszolgálók fegyelmezettek, de kevés a kézfertőtlenítő pont

A felszolgálók döntő többsége, 96%-a viselt maszkot. A kutatás során az is kiderült, hogy még a szigorú szabályokat is fegyelmezetten betartották, hiszen a pincérek és eladók 89,5%-a az orrukat és szájukat is eltakarta. Vírusvédelmi szempontból a próbavásárlók 96,8%-a biztonságban érezte magát, így ebben a tekintetben jól vizsgáztak a kávézók. A vendéglátóegységekben kiemelten fontos kézfertőtlenítők azonban még nem mindenhol részei az alapfelszereltségnek: csupán 49,2% nyilatkozta azt, hogy találkozott ilyen eszközzel a kávézóban.

Sok helyen hiányoznak a kreatív ötletek az élmény növelésére

A próbavásárlók azt is vizsgálták, hogy milyen egyedi eszközöket vetnek be a vendégek élményének növelésére, megtartására, visszaterelésére. Az általános tapasztalat azt mutatta, hogy több apró figyelmességgel igyekeztek kedveskedni, úgy mint: takarók és plédek biztosítása a hűvös idő elleni védekezéshez, ingyen könyvek és olvasnivalók az intellektuális időtöltéshez, vagy élő virágok és díszek kihelyezése a vizuális élmény javítására. Több helyen új kutyabarát asztalokat, illetve gyereksarkokat is kialakítottak. Ezek az intézkedések azonban mindössze a minta 10%-ára voltak jellemzőek.

„Az újranyitást követően a legfőbb feladat az ügyfelek bizalmának visszaszerzése.”

– emelte ki Mózes István, a kutatást végző ClientFirst Consulting ügyvezetője. Hozzátette:

„Ennek első lépcsője a biztonságérzet maximalizálása, ami a kutatásban vizsgált kávézók döntő többségének sikerült is. A következő lépés már az ügyfelek élmények növelése. Ahol az ügyfél egy nem várt kedves gesztussal találkozik (például takaróval, ajándék süteménnyel, napi jókívánsággal), azt megjegyzi, és szívesebben tér majd vissza, vagy ajánlja barátainak, ismerőseinek a helyet. Az ügyfélkiszolgálás titka a figyelem és a következetesség: ha egy kávézó beleteszi a szükséges extra energiát abba, hogy a vendég maximálisan jól érezze magát, akkor hosszútávon is sokkal nagyobb forgalomra és számíthat, hiszen ezzel kiemelkedik a versenytársai közül”.

Szórakozás

Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon

Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a toplistát

Az ünnepi vásárlási szezont elindító, tengerentúli eredetű, kihagyhatatlan ajánlatokkal csábító Black Friday, vagyis fekete péntek – a nevével ellentétben – ma már messze nem az a kaotikus, egy napig vagy legfeljebb egy hétvégén át tartó akciós időszak, ami még néhány éve is volt. Magyarországon – és a környező régióban – a leárazások időszaka immár hetekig tart. A vásárlóknak így több idejük van tervezni, összehasonlítani az árakat, és átgondoltabb döntéseket hozni, a kereskedőknek több lehetőségük van az ajánlataik népszerűsítésére, és a futárcégek terhelése is jobban eloszlik.

És hogy mit vásárolunk ilyenkor?

A legnagyobb európai hátterű online piactér, az Allegro régiós összehasonlító adatai szerint a magyar vevők idén is inkább a praktikus, családcentrikus termékeket keresik. A legjobban teljesítő kategóriáknak itthon így a gyerekeknek szóló árucikkek, az elektronikai termékek és a sport- és szabadidős eszközök számítanak. Hasonló trend figyelhető meg Csehországban és Szlovákiában is, míg Lengyelországban az elektronikai termékek, a szupermarketes áruk, az otthoni dekorációs cikkek és irodai kiegészítők fogynak a legjobban az idén.

Ennél is érdekesebb különbségeket mutat, hogy az egyes országokban melyik termék az abszolút toplista-vezető. Az összesített forgalmi értéket tekintve Magyarországon ez egy, a hétköznapi háztartási munkát megkönnyítő, praktikus robotporszívó, konkrétan a Xiaomi Robot Vacuum X20+ modell. A cseh és a szlovák piacon ezzel szemben a Lego elsősorban felnőtteket célzó, híres épületeket, klasszikus járműveket, történelmi tárgyakat, művészeti alkotásokat vagy különleges növényeket megformáló Icons készletei vezetik az eladási listát. Lengyelországban megint más a kép: ott az összesített forgalmi értéket nézve az Apple iPhone 17 Pro a legkeresettebb termék az Allegro felületén.

A változó vásárlói preferenciákat követve a Black Friday immár az Allegro esetében is egy teljes hónapon át, egészen december 1-ig tart. Mivel a vásárlók fő célja általában is a legjobb ajánlatok felkutatása, azaz a spórolás, a webáruház egy különleges ajánlatot is összeállított a bevásárlási szezonra időzítve. Az új és regisztráló vásárlók első rendelésüket ingyenes kiszállítással* kapják meg, a jogosult felhasználók pedig feliratkozhatnak egy díjmentes próbaidőszakra, amely 8 hónap alatt 8 további ingyenes kiszállítást** biztosít. Emellett az Allegro 50% kedvezményt kínál az éves Smart! tagságra minden újonnan előfizető vagy megújító vásárló*** számára – így minden eddiginél könnyebbé téve a korlátlan számú ingyenes kiszállítás és visszaküldés igénybevételét a vásárlási szezonban.

Akár ajándékokat keres az ember, akár a tech kütyüket cserélné frissebbre, vagy csak a nagybevásárlást intézné egyszerűbben, az  Allegro meghosszabbított Black Friday időszaka és a Smart! ajánlatok most igazán okos megoldást nyújtanak.

*Az akció 2025.10.30. és 2026.01.14. között érhető el olyan új felhasználók számára, akik nem voltak még Allegro Smart!-tagok. Az akció Smart! jelzésű ajánlatokra érvényes (átvételi pontra történő min. 5000 Ft értékű megrendelés esetén; futár által kézbesített, eladónként min. 9000 Ft értékű megrendelés esetén). Tekintsd meg az Általános Szerződési Feltételeket.

**Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.

***Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása

UNO

Miközben a 2025-ös Formula 1® szezon a tetőfokára hág és közeledik a nagy finálé, a Mattel egy újabb nagy rajtot vett: ma bemutatta az UNO Elite™ legújabb tagját, az UNO Elite™ Formula 1® kiadást.

A vadonatúj, adrenalindús verzió a Forma–1 világát ülteti át a játékasztalra. A pakli mind a 10 F1® csapat pilótáit és autóit felvonultatja, kiegészítve csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal és ikonikus sisakokkal, míg az új Elite Akciókártyák minden leosztásba becsempészik a rajtrács feszültségét és drámáját.

Az UNO Elite Formula 1® mindent magában foglal, amit a rajongók szeretnek az UNO kártyajátékában, és ezt ötvözi a bolygó legnépszerűbb autóverseny-sorozatának sebességével, drámájával és taktikájával. Az első kiadás több mint 100 egyedi, a Forma–1 által inspirált Elite Akciókártyát tartalmaz, amelyek különböző színekben és speciális fóliás változatokban is elérhetők – összesen több mint 1 000 egyedi kártyával.

Ahhoz, hogy a versenyrajongók és az UNO-rajongók is zökkenőmentesen elrajtolhassanak, az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 112 kártyát tartalmaz, amelyek ugyanúgy játszhatók, mint a klasszikus UNO, továbbá két fóliázott Elite akciókártyát és négy játékpörgető csomagot foglal magában pilótákkal, autókkal, csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal, versenypályákkal és sisakokkal.

„Ez a bővítés az UNO Elite számára a motorsport csúcsának izgalmát hozza el a világ legnépszerűbb hagyományos játékába, egyedülállóan interaktív módon”

– mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke, a játékok globális vezetője.

„Az UNO-nak és a Formula 1-nek is rendkívül szenvedélyes rajongótábora van, és ezek a partnerségek lehetővé teszik, hogy új rajongókat vonjunk be a saját világainkba.”

Az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 2026 januárjától elérhető lesz Magyarországon is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.

A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.

A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.

A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:

„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”

A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán

Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:

„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”

A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:

„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss