Szórakozás
Digitalizált sportkártyák: az NFT-k új korszakba repítik a sportrelikviákat
Az NFT-k nem csak elérték a sportkártyák piacát, de a nem helyettesíthető tokenek helye megszilárdulni látszik azzal, hogy a rajongóknak lehetősége van nem csupán megtekinteni, de meg is szerezni kedvenc sportpillanataikat licenccel ellátott digitális formában.
A Deloitte Global előrejelzése szerint a sport NFT-k piaca idén több mint 2 milliárd dolláros lesz.
A nem helyettesíthető tokenek (non fungible token – NFT) olyan egyedi digitális azonosítók, amelyek blokklánc technológiát használnak a digitális tartalmak tulajdonjogának rögzítésére. Az NFT-k lehetővé teszik a tulajdonjog és a felhasználási jogok bizonyítását bármely digitális tartalomra vonatkozóan azáltal, hogy a tartalomhoz egy konkrét, nem megismételhető azonosítót rendelnek, amelyet egy elosztott adatbázisban vagy blokkláncban – jellemzően a Flow-ban vagy az Ethereumban – rögzítenek. Az NFT tulajdonjoga magában foglalhatja a mögöttes digitális eszköz tulajdonjogát is, bár a legtöbb eddig eladott sport NFT nem rendelkezik a mögöttes médium tulajdonjogával vagy használati jogával. Minden egyes NFT tartalmaz egy okos szerződést, amelynek feltételei határozatlan ideig alkalmazhatók, és amely minden egyes kereskedéskor azonnal és visszavonhatatlanul életbe lép. Ezen kívül, számos olyan kiterjesztett tulajdonságot is lehet adni egy egyszerű digitális tartalomnak – grafikának, képnek, videónak – amelyekkel egy teljesen új digitalizált termék jön létre: szolgálhat például belépőként, azonosítóként, vásárlási kedvezményként is. A Deloitte Global előrejelzése szerint a sportmédiára vonatkozó NFT-k 2022-ben több mint 2 milliárd dollárnyi tranzakciót generálnak majd, ami körülbelül kétszerese a 2021-es adatnak.
„Várakozásaink szerint 2022 végére világszerte 4-5 millió sportrajongó fog NFT-s tárgyat vásárolni vagy ajándékba kapni a sportgyűjteményébe. A sport NFT-k iránti érdeklődést valószínűleg a tágabb NFT-piacon tapasztalható aktivitás fogja ösztönözni, beleértve a digitális művészet piacát is, amelynek öt legértékesebb tranzakciója 2021 augusztusáig több mint 100 millió dollárt generált”
– mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
A sport NFT az új sportkártya?
Minden egyes NFT ugyanúgy egyedi, mint ahogyan egy fizikai nyomtatvány minden egyes limitált példánya egyedileg számozott, de egyébként azonos. Ilyen módon az NFT-k előre meghatározott ritkasággal ruházzák fel a digitális tartalmakat, és így tekinthetők a nyomtatott sportkártyák modern, digitális megfelelőinek. A sportkártyák piaca továbbra is erős: 2021-ben egyenként akár több millió dollárért is keltek el ritkább darabok. Az ilyen kártyák sokáig a csapatok és ligák egyik fő bevételi forrását jelentették, különösen az amerikai piacon.
Alapvetően az NFT-k ugyanazokat az igényeket elégítik ki, mint a kártyák, de az állóképeket digitális állóképekre vagy videóra, a kartonokat pixelekre, a mappákat digitális kijelzőkre (többnyire okostelefonokra), a gyűjtői vásárokat online kereskedelmi platformokra, a harmadik fél hitelesítési ügynökségeket pedig blokkláncra cserélik. A Deloitte Global előrejelzése szerint 2022-ben az NFT-k leggyakoribb és legjövedelmezőbb alkalmazása a sportiparban a sportpillanatokról készült, korlátozott példányszámú videoklipek vagy játékoskártyák értékesítése lesz.
Mitől függhet egy sport NFT értéke?
Az egyes NFT-k értéke a sportoló kiemelkedő szerepétől, az esemény jelentőségétől, az NFT-ben szereplő bármely további tartalomtól és természetesen, ahogy a hagyományos, nyomtatott kártyáknál is, a kereslettől függ. Egy olyan NFT-t, amely egy fontos esemény egyetlen kiadására korlátozódik – például egy legendás sztár győztes gólja, hazafutása vagy zsákolása, a sztár kommentárjával együtt – árverésen lehet értékesíteni: a ritkaság önmagában is értéket teremt. Ugyanezt a videót, de kiegészítő tartalom nélkül, 20 ezres elérhető példányszámban pedig online piactéren lehet értékesíteni. A folyamat hasonló a művészeti világ egyes aspektusaihoz, ahol ugyanannak a műalkotásnak a különböző számú hitelesített példányban készült változata különböző értéket képvisel.
Pluszbevétel, marketing és PR eszköz is
Az NFT-k többletbevételt hozhatnak a sportligáknak, csapatoknak és egyéni sportolóknak, akiknek bevételei a lezárások alatt csökkentek: a legnagyobb labdarúgó NFT platform 128 millió dollár árbevételt generált 2021 első kilenc hónapjában. Az NFT-szerződés előírhatja, hogy minden egyes tranzakció után jutalékot kell fizetni az NFT-t értékesítő platform tulajdonosának, és ennek a jutaléknak egy része visszaáramolhat a jogtulajdonoshoz. Az NFT-ket lehetővé tevő intelligens szerződések továbbá lehetővé tehetik az előre programozott jogok jelenlegi tulajdonosainak valós idejű díjazását is, ami különösen értékes a sporttal kapcsolatos, gyakran bonyolult jogkezelés miatt.
Az NFT-k lehetőséget nyújtanak a szurkolókkal való kapcsolat javítására is. A jogtulajdonosoknak meg kell fontolniuk, hogyan tudnák a legjobban alkalmazni az NFT-ket a szurkolói élmény fokozására azáltal, hogy lehetővé teszik számukra a csapatuk NFT-inek megszerzését és megjelenítését, és hozzájáruljanak az olyan döntésekhez, hogy ki legyen a hónap játékosa – mint Japánban –, de akár azt is, hogy mely dalok szólaljanak meg a mérkőzések szüneteiben – mint Olaszországban. Bizonyos esetekben az NFT-k fantázia sportbajnokságok alkalmazásaiban is felhasználhatók, ahol minden NFT egy-egy játékost képvisel, aki tagja lehet egy csapatnak, amely az egész szezonra szóló versenyeken indul – a lehetőség sora végtelen.
A kizárólag digitális tartalomért, digitális javakért való fizetés egyesek számára ismeretlen lehet, a videojátékokon belüli költés fejlődése azonban arra utal, hogy a koncepció egyre inkább elterjedt, és ma már a mainstream körében elfogadott fogalom. A játékosok 2022-ben valószínűleg több tízmilliárd dollárt költenek majd virtuális valutákra, amelyeket aztán a játékkal kapcsolatos olyan tárgyak és képességek megvásárlására használnak, amelyek csak virtuálisan léteznek, amelyeknek a készlete végtelen, csak a képernyőn jelennek meg, és amelyek előállításának határköltsége közel nulla.
„A legtöbb sporttal kapcsolatos NFT-tevékenység 2022-ben a legnagyobb szurkolói bázissal és bevételekkel rendelkező sportágakban, nevezetesen a labdarúgásban, a kosárlabdában, a baseballban, az amerikai futballban és a jégkorongban zajlik majd, idővel azonban minden sportágban lesz valamilyen formában NFT-kínálat. Ez lehet egy-egy esemény megünneplése, legyen szó akár arról, hogy egy Forma-1-es versenyző rekordszámú világbajnoki címet szerez, vagy egy futballista megszerezte századik nemzetközi gólját. Az egyik legfontosabb kezdeti szempont az, hogy az NFT-tevékenységeket legjobban a bajnokság, a csapat vagy a sportoló szintjén lehet-e megvalósítani”
– mondta Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
A 2021-2022-es szezon lehet az első, amelyben az NFT-k bevételi szempontból jelentős nyomot hagyhatnak: ha a korai alkalmazók tapasztalatai pozitívnak bizonyulnak, a piac tovább növekszik és fontos részét képezi a szurkolói élmény digitalizálásának, globalizálásának és kereskedelmi hasznosításának.
Szórakozás
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.
A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.
A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:
„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”
A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán
Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:
„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”
A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:
„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat
Az év természetfotósa pályázat díjátadó ünnepsége és annak kiállításmegnyitója a Magyar Természettudományi Múzeum impozáns kupolatermében került megrendezésre.
Idén Litauszki Tibor vehette át Az év természetfotósa rangos elismerést, Az év ifjú természetfotósa díjat Király Árpád érdemelte ki, Az év természetfotója pedig Szabó Csaba „Elkaptad?” c. képe lett.
Az est házigazdáját, Puskás–Dallos Péter színész–énekest, színpadi és tévés munkái mellett, számos környezetvédelmi akcióban vállalt szerepe miatt is ismerheti a közönség. A Varázslatos Magyarországgal többször dolgozott már együtt, a VM 10 éves fennállása alkalmából Lábas Vikivel, Trokán Nórával és Buzás Bencével készítették el a Csak egy pillanat c. dalt. Péter másodjára állt már a VM díjátadójának színpadán, közvetlen és kedves stílusa ismét jókedvvel töltötte meg a termet.
Az év természetfotósa díjátadójának immáron hagyományosan a Magyar Természettudományi Múzeum ad otthont, az idei estet a múzeum tudományos és gyűjteményi főigazgató–helyettese, Gubányi András nyitotta meg. Köszöntő beszédet mondott Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár. Gaál Péter, a Varázslatos Magyarország alapító–ügyvezetője mesélt vállalásukról, miszerint a 2025–ös évtől a VM egy kézbe fogja az ország két legrangosabb természetfotó pályázatát, a saját alapítású, A magyar természetfotó nagydíja és Az év természetfotósa megmérettetést, ezzel az év 365 napján kihívást és bemutatkozási lehetőséget kínálva a magyar természetfotósoknak. A szervezet hisz abban, hogy a fúzióval egyre több hazai fotósnak biztosít teret ahhoz, hogy munkáikat méltó módon bemutathassák, és határainkon túl is egyre nagyobb eredményeket érhessenek el.
„Az év természetfotósa pályázat életének új fejezete mérföldkő a hazai természetfotózás történetében. Hisszük, hogy az összefogás még nagyobb lehetőségeket nyit meg a fotósok előtt, és segít abban, hogy alkotásaik minél szélesebb közönséghez eljussanak”
– mondta Gaál Péter.
A köszöntőket követően Fáth Péter, Az év természetfotósa pályázat korábbi szervezője, a naturArt – Magyar Természetfotósok Szövetségének elnöke tartott előadást a pályázat több évtizedes történetéről, kulisszatitkokról és az emlékezetes pillanatokról.
Az idei év erős szakmai zsűrit vonultatott fel, melynek egyik különlegessége az volt, hogy az ország három legelismertebb természetfotósa, Máté Bence, Daróczi Csaba és Potyó Imre első ízben ültek mindhárman a zsűri oldalán. Mellettük olyan szakmai nevek vettek részt a pontozásban, mint
Gundel Takács Gábor műsorvezető, Dr. Sós Endre, a Fővárosi Állat– és Növénykert igazgatója, Selmeczi–Kovács Ádám, a Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vezetője, valamint Dr. Kalotás Zsolt és Lőrincz Ferenc Lőrinc természetfotósok. Az esten a zsűri számos tagja megjelent, akiket Gaál Péter köszöntött.
Az esemény fénypontja természetesen idén is a díjak átadása volt, amikor az üvegkupola alatti tér megtelt izgalommal. Sorra szólították a pályázati kategóriák legjobbjait és a különdíjasokat, majd feszült várakozást követően kihirdették a három fődíjas nevét, ami méltán kerül be a magyar természetfotózás emlékezetes pillanatai közé.
A díjátadó zárásaként az esemény részvevői megtekinthették a pályázat győztes képeiből, valamint a legszebb fotókból összeállított képválogatást, amely idén rendhagyó módon nem egyedi nyomatokra, hanem speciális, térbeli installációkra készült.
A tárlat a pályázat közel 3000 pályaművéből kiválasztott legszebb 124 természetfotóját vonultatja fel, amelyek betekintést engednek országunk és a nagyvilág természetének varázslatos és sokszor rejtélyes világába.
Az év természetfotósa 2025 pályázat díjazottjai
Litauszki Tibor – Az Év természetfotósa 2025–ben

Fotó: Litauszki Tibor – Alpesi sziluett
A legnagyobb elismerést, Az év természetfotósa címet Litauszki Tibor vehette át. A kiskőrösi származású Litauszki Tibor képei rendszeresen szerepelnek hazai és nemzetközi pályázatokon. Meggyőződése, hogy a fotósok közvetett módon hozzájárulhatnak a természet védelméhez. Első digitális fényképezőgépét 26 évesen vásárolta meg, azzal a szándékkal, hogy a fotózáson keresztül újra kapcsolódjon a természethez. Kezdetekben a madarak bűvölték el, igyekezett egyre több fajt lencsevégre kapni. Egy jégmadárról készített képével indult első ízben az Év Természetfotósa pályázaton, ahol különdíjban részesült. Három különböző helyen is otthonosan érzi magát: szülőföldje, a Kiskunsági Nemzeti Park vidéke Kiskőrös és Akasztó környékén; felesége révén az Őrségi Nemzeti Park Sárvár környékén; valamint Németországban, ahol már több éve él családjával Nürnberg közelében. Úgy érzi, hogy mindhárom régió más–más szépséget kínál, és ez lehetőséget ad arra, hogy egész évben aktívan hódolhasson a természetfotózásnak.
Király Árpád – Az év ifjú természetfotósa 2025–ben

Fotó: Király Árpád – Banka ebéd
Az év ifjú természetfotósa címet minden évben az Ifjúsági kategóriában legtöbb pontot elérő fotós érdemli ki. Idén a balmazújvárosi fiatal madarász, Király Árpád vehette át. A fotós 2022 decemberében kezdett el tudatosan foglalkozni a fényképezéssel, azóta is folyamatosan keresi az új lehetőségeket, hogy fejlődjön és egyre teljesebb képet adhasson a természet világáról. Jelenleg gimnazista Debrecenben, jövőjét a természetvédelemben képzeli el. Önkéntesként részt vesz a hortobágyi élőhely–rekonstrukciós LIFE projektekben, segít szinkronszámlálásokban és fészekfelmérésekben is. Hosszú távú célja, hogy egy nemzeti park vagy természetvédelmi egyesület munkatársaként járuljon hozzá a természeti értékek megóvásához.
Szabó Csaba „Elkaptad?” c. képe – Az év természetfotója

Fotó: Szabó Csaba – Elkaptad?
Idén Szabó Csaba felvételét választotta a 8 tagból álló zsűri Az év természetfotójának. A díjnyertes fotón egy különleges elkapott pillanat látható. A Balaton reggeli csendjében apró, ezüstös villanások törik meg a vízfelszínt. A képen egy hal emelkedik a levegőbe, hogy elkapja zsákmányát, egy árvaszúnyogot. A napfelkelte fényeivel színezett felvétel ritka bepillantást enged a tó élővilágának mindennapi, mégis sokszor rejtve maradó mozzanataiba.
A fődíjak mellett számos kategóriagyőztes és különdíjas alkotó munkáját is elismerték.
Az év természetfotósa 2025 vándorkiállítás állomásai
- Magyar Természettudományi Múzeum – 2025. november 19. – 2026. január 5.
- Liget – Budapest – január – február
- Babits Mihály Központ – Szekszárd – 2026. február 2. – március 2.
- Hajdúnánási Művelődési Központ – 2026. március 18. – április 15.
- Váci Mihály Kulturális Központ – Nyíregyháza – 2026. április 22. – május 20.
A vándorkiállítás további helyszíneiről itt tájékozódhatnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Miért keressük egyre inkább az interaktív kikapcsolódást?
A mai pörgős világban már nem is olyan egyszerű csak úgy leülni és semmit se csinálni. Sokunknak ismerős az érzés, amikor végre lenne időnk pihenni, a passzív lazítás azonban sehogy sem kapcsol ki igazán. Egyre inkább az olyan programokat keressük, amelyek bevonnak, lekötnek, új élményeket adnak. Mintha csak akkor éreznénk valódi feltöltődést, ha aktívan részesei lehetünk valaminek. De mi változott? Miért vágyunk ennyire az aktív, interaktív kikapcsolódásra?
A technológia tett bennünket „élményéhesebbé”?
Az okoseszközök és a digitális platformok világában megszoktuk, hogy azonnali visszajelzést kapunk, mi diktálhatjuk a tempót és mi dönthetjük el, meddig merülünk el egy történetben. Ezért is lett népszerű például a VR vidámpark adta élmény, ahol a látogató nem csupán néző, hanem aktív résztvevő is. A virtuális valóságban minden mozdulat számít, minden döntés hatással van a történetre, a szórakozás így egy sokkal személyesebb, intenzívebb formává válik.
A VR-alapú élmények azért is tarolnak, mert olyan helyzetekbe visznek el, amelyeket a való életben nem tapasztalnánk meg. Repülni, szuperhősnek lenni, űrhajóval száguldani vagy egy szakadék szélén egyensúlyozni – mindezt biztonságosan, mégis teljes adrenalinnal élhetjük át.
Visszatérés a kézzel fogható élményekhez
Érdekes módon a digitális világ előretörése közben egyre többen vágynak a kézzelfogható, kreatív élményekre is. Az élményfestés pontosan ezért lett az utóbbi évek egyik legnépszerűbb programja: nem kell profi művésznek lenni, mégis saját alkotással távozunk, miközben kikapcsolunk, kapcsolódunk és felszabadítjuk a kreativitásunkat. A két trend – a digitális és az alkotó élmények – látszólag távol áll egymástól, valójában ugyanazt a szükségletet elégítik ki: szeretnénk részt venni valamiben, ami rólunk szól, amihez hozzáadjuk a saját energiánkat.
Az interaktív élmény közösséget teremt
Legyen szó VR-programról, csapatjátékokról vagy alkotó workshopokról, közös bennük, hogy összehozzák az embereket. A közösen átélt élmények, a nevetések, a „megcsináltuk” pillanatok sokkal emlékezetesebbé teszik a programokat, mint egy passzív szórakozás. Nem véletlen, hogy az Élménypláza kínálatában is egyre nagyobb szerepet kapnak az ilyen típusú programok: a látogatók nemcsak elütni szeretnék az időt, hanem élményeket gyűjteni, amelyek valóban feltöltenek.
És úgy fest, hogy az interaktív kikapcsolódás népszerűsége nem egy múló trend. Egy olyan világban, ahol egyre inkább az automatizáció és digitalizáció vesz körül bennünket, a személyes jelenlét, a cselekvés és az élmények sokkal nagyobb értéket képviselnek. A jövő szórakozása tehát nem arról szól, hogy leülünk és nézünk valamit – hanem arról, hogy belépünk egy történetbe, amelynek mi is alakítói vagyunk.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén
-
Tippek2 hét ago
A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?
-
Ipar2 hét ago
Új lendület a Bitgetnél: Ignacio Aguirre Franco lett a vállalat globális marketingigazgatója (CMO)
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat
-
Ipar2 hét ago
Hidrogénmeghajtás a repülésben – magyar kutatók írják a légiközlekedés jövőjét
-
Ipar2 hét ago
Stratégiai előnnyé válhat a debreceni jelenlét
-
Ipar2 hét ago
A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. geostacionárius műholdpálya-használati szerződést írt alá
-
Gazdaság2 hét ago
NAV 2024: kevesebb vizsgálat, több eredmény − új korszak az adatvezérelt ellenőrzésekben




