Tippek

Samsung Life Unstoppable konferencia – az innováció új korszaka

A Samsung egy különleges virtuális megoldással jelentette be legújabb fejlesztéseit a mobiltechnológia, a viselhető okoseszközök, a TV- és audiomegoldások és az intelligens háztartási berendezések terén.

A Life Unstoppable, az Élet Megállíthatatlan eseményen a vállalat bemutatta, miként változtathatják meg a csatlakoztatott eszközök a felhasználók életmódját.

A Life Unstoppable virtuális világa egészen újfajta technológiai megoldásokat hoz el az új készülékek és a bemutató módját illetően egyaránt. A különleges virtuális térben szórakoztató élmények segítségével keltek életre a Samsung felhasználóközpontú fejlesztései.

Ebben az évben a felhasználók technológiához fűződő viszonya még inkább központi szerepet játszott az életükben és meghatározta a külvilággal való kapcsolatukat is. A Samsung újdonságai nem ismernek korlátokat, így olyan, egymáshoz könnyedén csatlakoztatható termékekkel és okos funkciók egész sorával teszik egyszerűbbé a mindennapokat, amelyek az élet, a munka és a szórakozás szinte minden területén új élményeket kínálnak.

A Samsung a konferencián készülékek egész sorát mutatta be.

  • A vállalt bejelentette legújabb Lifestyle termékét, a The Premiere okos projektort, amely új szintre emeli az otthoni szórakozást
  • Az Odyssey G55 monitorral a Samsung tovább erősíti gaming eszköztárát
  • Bemutatkoztak a Galaxy család legújabb tagjai, itt a Tab A7, a Galaxy Fit2, a A42 5G és a Galaxy Z Fold2
  • A Vezeték Nélküli Tripla Töltőpad segítségével a felhasználók lépést tarthatnak a folyamatos energiaigénnyel
  • SpaceMax™ technológiával érkezik a RB7300T Classic Hűtőszekrény és Európában is elérhetővé válik a személyre szabható Bespoke sorozat
  • A WW9800T Mosógép és a DV8000T Szárítógép számos okos funkcióval és könnyű csatlakoztathatósággal érkezik

„Ebben az évben teljesen újra kellett értékelnünk a technológiával való kapcsolatunkat, amelyre senki sem számított – mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketing vezetője. – A Samsungnál nem csak felkészülünk az ilyen változásokra, hanem jövőbiztos megoldásainkkal egy lépéssel előttük járunk. Forradalmi technológiáinkat folyamatosan fejlesztjük, ennek eredményét pedig nem is mutathatnánk be megfelelőbb környezetben, mint ez az egyedülálló virtuális kiállítótér. Az újfajta bemutató és az innovatív eszközök előrevetítik a jövőt alakító termék- és megoldásportfóliónkat, amellyel az Élet Megállíthatatlan lesz.”

Az otthoni szórakozás új korszaka

Az utóbbi időben a felhasználók több időt töltenek otthon és a televíziók a háztartások valódi központjai lettek. A készülékekkel nyomon követhetők a világ történései és a legjobb filmekkel és műsorokkal biztosítanak nyugodt pihenést. A tévés élmények minden eddiginél fontosabb szerepet töltenek be a felhasználók életében.

A Samsung a Life Unstoppable eseményén bemutatta legújabb okos projektorát, a The Premiere-t, amely különleges házimozi élményt kínál. A projektor 120- és 130 col átlójú kép kivetítésére képes. A megoldással a felhasználók helyet takaríthatnak meg az otthonukban. Az egyszerű és letisztult kialakításnak köszönhetően az eszköz tökéletesen belesimul a környezetébe, az erőteljes beépített mélynyomóval, az Acoustic Beam térhangzással és a csúcstechnológiás hármas lézerrel pedig kiemelkedő 4K képminőségre és lenyűgöző hangzásra képes. A Premiere LSP9T a Samsung első HDR10+ tanúsítvánnyal rendelkező projektora, amely kiváló színhűségre és kontrasztra képes, így részletesebb képet biztosít a sötét és világos jelenetek közötti átmenetekben is. A The Premiere Magyarországon várhatóan az ősz folyamán lesz elérhető.

A Samsung a jelentősen megnövekedett keresletet és a tartalomfogyasztási szokások változását figyelembe véve továbbra is jelentős befektetésekkel fejleszti tovább 8K technológiáját, amely egyedülálló helyzetbe hozta a vállalatot. A Q950T csúcsmodell minden korábbi modellnél keskenyebb televízió. A készülék kialakítását a 99 százalékos kijelző-test arány és a mindössze 15 mm-es oldalsó profil teszi különlegessé. A lenyűgöző QLED képminőség mellett a Samsung a hangminőséget is tökéletesítette legújabb hangprojektoraival. A HW-Q950T és a HW-Q900T a Q-Symphony funkcióval könnyedén kapcsolódnak a QLED TV készülékekhez és kiemelkedő otthoni szórakozást tesznek lehetővé.

Magával ragadó játékélmény

A gaming iparág folyamatosan fejlődik és mára már jóval több mint egy egyszerű FPS vagy akció-RPG. A játékokon keresztül a felhasználók kapcsolatokat építhetnek és új, közös élményeket szerezhetnek. Idén a játékvilágban volt már példa divatbemutatóra, fesztiválkoncertre és itt valósult meg a Samsung Life Unstoppable eseménye is.

A Samsung célja, hogy lehető a legteljesebb játékélményt biztosítsa, akár mobilgaming formájában egy Galaxy eszközön, mint például a Note20, akár otthon, QLED TV-ken és Odyssey monitorokon. Az Odyssey széria csúcsát jelentő G9 és G7 modellek a Samsung első 1000 mm-es ívű ívelt monitorjai, amelyek 1 ms válaszidővel és 240 Hz frissítési rátával kölcsönzik a felhasználóknak a játékok hősi szerepét. A HDR10+ QLED képernyők élethű színekkel és kontraszttal keltik életre a játékteret. A meglévő Odyssey eszközökhöz most az új G5 monitor is csatlakozik, amely Magyarországon a negyedik negyedévben lesz elérhető. A G5-ben megtalálhatók a Samsungra jellemző innovatív technológiák és olyan különleges megoldások, mint a Villogásmentes mód, amely kíméli a szemeket, így a gamerek hosszabb ideig képesek a legjobb teljesítményüket nyújtani.

Mobilinnováció, amely a Samsung merész újításainak hagyományára épül

A felhasználók minden eddiginél nagyobb mértékben támaszkodnak a mobileszközökre. Az okoseszközök segítik a kapcsolattartást, az iskolai és munkahelyi feladatok kézben tartását és a jól megérdemelt pihenés közben is a felhasználók mellett állnak. A csatlakoztatott élmények jelentik a Samsung Galaxy Ökoszisztémájának kulcsát is, amelyben a készülékek tökéletesen együttműködve segítik a felhasználókat, hogy a legtöbbet hozhassák ki minden pillanatból.

A kompakt szórakoztató készülékek szerepe felértékelődhet egy olyan időszakban, amikor a felhasználók egyetlen teret használnak munkavégzésre és kikapcsolódásra egyaránt. A Samsung táblagép-portfóliójának legújabb tagja, a Galaxy Tab A7 nagyszerű megoldást kínál erre a helyzetre. A 10,4 colos, szimmetrikus, prémium fémbevonatú keretben elhelyezett képernyő elegáns megjelenést biztosít a készüléknek. A 80 százalékos kijelző-test aránynak, a négy Dolby Atmos hangszórónak és a hosszú élettartamú akkumulátornak köszönhetően a Tab A7 lenyűgöző képi- és hangélményeket biztosít akár otthontól távol is. A táblagép megfelelő választás a gyermekek számára is, hiszen megtalálható rajta az új, oktatási- és szórakoztató tartalmakat kínáló Samsung Kids alkalmazás is.

Ebben az évben a felhasználók lakása gyakran otthoni konditeremként is funkcionál, valamint az aktivitásmérő viselhető eszközök iránt is megnőtt a kereslet[1], amelyekkel a felhasználók az egészséges életmód fenntartását segíthetik. Erre a trendre ad választ a Samsung legújabb viselhető okoseszköze, a Galaxy Fit2. A Galaxy Fit2 a tökéletes edzőpartner, letisztult és könnyű kialakítással, hosszú élettartamú akkumulátorral és fejlett követési funkciókkal.

A Galaxy Fit2 automatikusan felismer és nyomon követ akár öt különböző aktivitást, és olyan statisztikákat állít össze, mint az elégetett kalóriák mennyisége, a pulzusszám alakulása vagy a megtett távolság. Az eszköz figyelemmel kíséri az alvást is, erről napi elemzést és egyedülálló Alvási pontszámot készít. A készülék kialakítása segít csökkenteni az izzadást, a 3D üveg kijelző pedig több mint 70 különböző számlappal használható, így a felhasználók a stílusuknak megfelelően cserélhetik azt. A Fit2 akár 15, vagy a megfelelő energiatakarékos beállításokkal 21 napig is bírja anélkül, hogy újra kellene tölteni[2], így a kitűzött célok maradhatnak fókuszban, és nem jelenthet problémát az akkumulátor korai lemerülése.

A Galaxy 5G átalakította a csatlakoztatott felhasználói élményt. A vállalat 5G-képes eszközök széles választékát és teljeskörű támogatást kínál, így a piacon egyedülálló helyzetben mutathatja meg legújabb fejlesztéseivel az 5G technológiában rejlő valódi potenciált. A vállalat bejelentette, hogy a Galaxy A sorozathoz még ebben az évben egy új 5G okostelefon csatlakozik, ez a Galaxy A42 5G. Az új eszköz az A szériától megszokott magas minőséget képviseli egyedi kialakításával és Quad Kamerájával. Az A42 5G 6,6 colos Super AMOLED kijelzővel érkezik, és azonnali, szupergyors 5G letöltést és streamelést tesz lehetővé. Az új eszköz tartja a lépést felhasználókkal és segít megragadni a pillanatot.

A Samsung 2019-ben egy új, kihajtható okostelefonnal mutatott új irányt az iparágnak. A vállalat továbbra is úttörő szerepet tölt be az innovatív kihajtó csúcskészülékek kategóriájában, a kihajtható Galaxy Z portfólió következő generációját képviselő Galaxy Z Fold2-vel pedig kijelöli a jövőbe vezető utat.

A már előrendelhető okostelefon a legújabb csúcskészülék a kihajtható eszközök kategóriájában, amely a Samsung innovatív örökségére épít. A Z Fold2 egyedülálló kialakítással és kivételes hardveres megoldásokkal érkezik. A Misztikus Fekete és Misztikus Bronz árnyalatokban elérhető készülék a páratlan zsanértechnológiának köszönhetően könnyedén alakítható át egy 6,2 colos teljes képernyős okostelefonból egy lenyűgöző, 7,6 colos tabletté.

A felhasználóknak talán sosem volt ilyen mértékben szükségük arra, hogy technológiai eszközeik folyamatosan rendelkezésre álljanak, a Samsung ezért alkotta meg a töltőállomást, amely egyszerre több eszközt képes energiával ellátni. A Vezeték Nélküli Tripla Töltőpad egy teljesen új vezeték nélküli töltési megoldás, amelyet úgy terveztek, hogy egyszerre töltse fel a kompatibilis eszközöket, így kényelmes és hatékony kiegészítő lehet a legtöbb háztartásban.

A fogyasztók életmódjának megfelelő és a fenntartható életvitelt támogató háztartási gépek

A Samsung a Bespoke hűtőszekrénnyel bővíti sokoldalú háztartási gépeinek kínálatát. Az idén októberben Európában is megjelenő moduláris hűtő a könnyen cserélhető színekkel és anyagokkal számos módon testreszabható. A Bespoke hűtőkkel a lehetséges konfigurációk száma közel végtelen, így kínálnak teljes rugalmasságot a fogyasztók számára, hogy az életük bármely szakaszában a konyhájukra szabott megoldásokat hozhassanak létre.

A Samsung számára fontos az otthoni élelmiszerpazarlás csökkentése. A legújabb trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók kevesebb alkalommal látogatják meg a szupermarketeket, de többet vásárolnak. A Samsung ezért olyan hűtőszekrényeket alkotott, amelyek hosszabb ideig frissen tartják az élelmiszereket. Az RB7300T Classic hűtőszekrény a Samsung egyedülálló SpaceMax™ technológiájának köszönhetően rendkívüli tárolókapacitást kínál. Akár 385 literes tárhelyet és három különböző magassági opciót tesz lehetővé, így lépést tart a hosszabb bevásárlólistákkal is. Energiafogyasztása segíti a felhasználókat egy fenntarthatóbb életmód megőrzésében. A megtakarításra optimalizált Digitális Inverteres Kompresszor automatikusan állítja be a teljesítményét a hűtő tartalmának megfelelően, így akár 50 százalékkal kevesebb energiára van szüksége.

A Samsung az új WW9800T Mosógéppel és DV8000T szárítógéppel nyit új korszakot az intelligens és energiatakarékos mosásban. A mesterséges intelligenciával működő mosógép intuitív MI alapú vezérlőpanellel rendelkezik, amely automatikusan megtanulja a gyakran használt beállításokat. A Samsung EcoBubble™ technológiája tisztító buborékokat képez, levegővel és vízzel keveri a mosószert, így növeli annak hatékonyságát. Az ikonikus QuickDrive™ technológiának köszönhetően az új mosógépek a mosási időt a felére, az energiafelhasználást pedig akár 20 százalékkal csökkentik.

A mesterséges intelligenciára épülő mosógép a Samsung új MI Szárítógépével együtt teljeskörű személyre szabott mosási megoldást alkot. A két berendezés az Automatikus Ciklus Kapcsolaton keresztül kommunikál, így automatikusan beállítják a megfelelő szárítási időt a frissen mosott ruhákhoz. Az új szárító a Samsung eddigi leghatékonyabb, A+++ energiabesorolású Hőszivattyú technológiájával is rendelkezik.

A Life Unstoppable bemutató legfontosabb pillanatai megtekinthetők a https://www.samsung.com/hu/explore/experience/life-unstoppable-2020/ weboldalon.

A Samsung 2020-as termékkínálatáról további információ a www.samsung.com weboldalon érhető el.

Tippek

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Országos kutatás: még mindig keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

A Betadine oldat országos, reprezentatív kutatás készítését kezdeményezte, hogy felmérje, mennyire tudatosak a hazai szülők gyermekeik internethasználatával kapcsolatban. Szinte minden 6-14 év közti gyermek használhat digitális eszközt, kétharmaduk ráadásul rendelkezik is sajáttal. A szülők tudomása szerint a leggyakrabban játszanak ezekkel a készülékekkel (73%), tanulnak, házi feladatot készítenek a segítségükkel (54%) vagy kapcsolatot tartanak másokkal (53%), de emellett minden harmadik gyermek közösségi oldalakat is használ. Utóbbi azért is érdekes, mert a szülők 60%-a gondolja a social mediát a legveszélyesebb nyilvános térnek, megelőzve ezzel a tömegközlekedést (48%) és az iskolát (26%). A válaszadók harmada ennek ellenére sem szokott beszélgetni a gyermekével az online tér veszélyeiről. A kutatás alapján a fő veszélyforrásnak a közösségi médiában az idegeneket és azokat a felnőtteket látják, akik gyereknek adják ki magukat (a diplomás válaszadók 79%-a teszi ezt az első helyre); emellett ugyancsak rizikósnak tartják az ismeretlen fiatalkorúakat és más, idegen gyerekeket is.

Nem tudunk eleget az online veszélyekről

A kitöltők több mint fele úgy érzi, nem elég tájékozott, vagy lenne még mit tanulnia a digitális biztonság témakörében. Ezt is mutatja, hogy míg a válaszadók jelentős része ismeri az adatlopás, az álprofil és az online zaklatás kifejezéseket, viszont a “FOMO” (félelem attól, hogy kimarad valamiből) vagy “grooming” (bizalomba férkőzés szexuális kizsákmányolás céljából) szavak jelentését már kevesen tudják. Emellett a háztartások felében nincsenek szabályok az eszközhasználatra vonatkozóan és a többség nem használja az elérhető biztonsági beállításokat a gyermekek védelmére: például csupán harmaduk állított be gyerekbarát szűrőt a digitális eszközökre.

Bántalmazottak és bántalmazók

Az online bántalmazás az egyik leggyakoribb internetes veszély, amely minden 5. gyereket érinthet. A Betadine oldat kutatásban résztvevők harmada ismer olyan fiatalt, akit ért már online bántalmazás; a 16-19 éves korosztálynál ez a válaszolók kétharmadára igaz. Emellett 10-ből 1 kitöltőnél előfordult már, hogy a saját gyermeküket érte bántalmazás, ami pedig jellemzően vagy úgy derült ki, hogy beszámolt róla az érintett, vagy gyanús lett a helyzet, és rákérdeztek a szülők. A legtöbben ezt úgy kezelték, hogy leültek közösen és átbeszélték a szituációt (59%) vagy beszélgettek a bántalmazóval (39%); minden ötödik szülő azonban nem tudta, miként lehetne megoldani egy ilyen helyzetet.

„Nagyon fontos, hogy a szülő az online bántalmazás előfordulása esetén ne essen pánikba, hanem gondolja végig, majd beszélje át gyermekével a lehetséges forgatókönyveket. Van néhány olyan praktikus eszköz, amely a probléma közvetlen kezelésére szolgál: például az érintett tartalmak eltávolíttatása az internetről, annak jelentése a lehetséges fórumokon (pl. Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline felület), a zaklató letiltása vagy szükség esetén eljárás indítása. Az eset kezelése azonban itt nem állhat meg, a gyereknek segíteni kell a feldolgozásban, továbblépésben is. Egy online bántalmazás áldozatává esett gyereknek az egyik legtöbbet az jelentheti, ha érzi, hogy a szülője, vagy más bizalmi felnőtt mellette áll, bizalommal fordulhat hozzá. Mindenekelőtt persze a nulladik lépést bármelyik nap megtehetjük, hogy sokszor beszélgetünk a gyerekünkkel arról, hogy pontosan mit csinál az online térben”

– tette hozzá dr. Rácz Dominika.

Bár ezt talán még nehezebben ismerik be a gyerekek, mégis tízből egy szülőnél az is előfordult már, hogy a gyermeke volt a bántalmazó – a fővárosban ez minden negyedik szülőre igaz. Legtöbbször ez úgy derült ki, hogy a szülő észrevette a jeleket és rákérdezett; és csupán az esetek harmadában mondta el a gyermek magától. A szülők harmada nem tudta, hogyan lehet kezelni a helyzetet vagy bízott abban, hogy megoldódik magától, pedig a válaszadók háromnegyede szerint a szülők feladata megelőzni az online bántalmazást.

A szülői tudatosság növelése érdekében a Betadine oldat és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közös küzdelembe fogott, melynek keretében elindítják a „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” kampányukat.

„A Betadine oldat elsőszámú célcsoportja a szülők, így felelősségünknek érezzük, hogy olyan problémákra reagáljunk, amelyek aktuálisan foglalkoztatják őket. A digitális gyermekvédelem ilyen téma, amit a társadalmi felelősségvállalásunk keretében mi is fontosnak tartunk. Ahogy a Betadine oldat a seb körüli láthatatlan kórokozók ellen nyújt látható védelmet, úgy küzd a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a láthatatlan online veszélyek ellen is. Az együttműködésünk részeként segítünk a szülőknek felkészülni a digitális veszélyekre, hogy ezzel is megelőzzék vagy kezeljék a felmerülő problémákat. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine oldat után 100 forintot adunk az alapítványnak”

– mondta Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. vénynélküli gyógyszer üzletágának marketing menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Legjobban a műszaki cikkeinket és a háztetőnket féltjük

műszaki

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást* végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat? Milyen szempontok alapján választunk lakásbiztosítást? Hol és hogyan szeretünk lakásbiztosítást kötni? A kutatásból kiderült.

Budapesten a szomszédtól félünk, vidéken a vihar a legnagyobb aggodalom-faktor 

Budapesten – vélhetően a társasházak nagyobb aránya miatt – a válaszadók legnagyobb aggodalma, hogy leáztatja őket a szomszéd, de a régi készülék által okozott elektromos tűz vagy egy nagyobb esőzés okozta tető beázás is előkelő helyen szerepel az otthonunkkal kapcsolatos félelmeink listáján. Vidéken a nagyobb viharoktól és az esőzések okozta tető károktól tartunk leginkább, míg a régi készülék okozta elektromos kár itt is a második helyen szerepel. A kerti munka vagy főzés során bekövetkezett kisebb-nagyobb otthoni balesetektől való aggodalom itt felkerült a lista harmadik helyére.

Otthonunkkal kapcsolatos aggodalmaink az életkorral is változnak: a 40 év alatti megkérdezettek elsősorban azon szoktak aggódni, hogy bezárták-e az ajtót, vagy véletlenül bekapcsolva felejtették-e a vasalót vagy a tűzhelyet. Az 50 felettiek inkább a természeti károktól, viharoktól féltik otthonukat, és az elektromos tűz miatt aggódnak.

Mitől tartunk igazán jónak egy lakásbiztosítást?

Lakóhelytől és életkortól függetlenül az egyöntetű vélemény az, hogy egy jó lakásbiztosítás betörés, üvegtörés és vízkárok esetén is térít, akár a szomszéd, akár egy nagyobb vihar okozza. Lakásbiztosítást elsősorban a biztosító ismertsége és megbízhatósága alapján választunk, a megkérdezettek 22%-ának ez a legfontosabb szempont, de a top 3-ban van a kedvező ár és a biztosítás saját igényeinkre való alakíthatósága is.

A kutatás rávilágít, hogy a lakásbiztosítás kötésnél továbbra is fontos az emberi hang és a szakértői segítség: a kérdőív kitöltőinek fele állítja azt, hogy lakásbiztosítást legszívesebben személyesen vagy telefonon, biztosítási tanácsadó segítségével köt; 30%-uk online összehasonlító oldalakon kalkulálja ki a díját, és vagy ott, vagy a kiválasztott biztosító weboldalán köti meg a biztosítást.

A válaszadók körében lakóhelytől függetlenül a műszaki cikkeinkre köthető kiterjesztett garancia kiegészítő biztosítást övezi a legnagyobb érdeklődés. A vidéki válaszadók a garázsban tárolt gépjárműre köthető kiegészítő biztosítást és a vészelhárításra szolgáló assistance szolgáltatást tartják további hasznos kiegészítőknek, míg a budapestiek körében az assistance szolgáltatás és az okoseszközökre köthető kiegészítő biztosítás mutatkozik népszerű szolgáltatásnak a kiterjesztett garancia mellett.

A hűségnek ára van

A legtöbb biztosító kedvezménnyel jutalmazza, ha 2-3 év hűséget vállalunk szerződésünkre, így kíváncsiak voltunk, milyen mértékű kedvezményért köteleződnének el a megkérdezettek.  A válaszadók több, mint fele 20-30% vagy akár annál magasabb díjkedvezményért cserébe tenne ígéretet arra, hogy 3 évig nem vált lakásbiztosítást más biztosítóhoz. Hűségünkért cserébe a kedvezményeken túl vásárlási utalványoknak és egyéb termékekre beváltható kuponoknak is örülünk.

Egyre tudatosabbak vagyunk?

A lakásbiztosítással kapcsolatos olyan fontos fogalom jelentésével, mint az alulbiztosítottság, a kitöltők 65%-a tisztában van. A lakásbiztosítás fontos téma, ez abból is látszik, hogy a kitöltők 60%-a életkortól és lakóhelytől függetlenül évente minimum egyszer felül szokta vizsgálni lakásbiztosítását, legalább akkor, amikor a biztosító küldi az évfordulós értesítőt. A megkérdezettek 43%-a kifejezett érdeklődést mutatott az évfordulótól független lakásbiztosítás váltás lehetősége iránt. Ez a kiemelt érdeklődés a Genertel Biztosító 2024. márciusi kötési statisztikáiban is megmutatkozott.

Tanulságos első kampány volt, a Genertel jó ajánlattal, sikeresen, állománynövekedéssel zárta ezt az időszakot. Sok érdeklődő keresett bennünket közvetlenül és az alkusz partnereinken keresztül, érezhető volt a kampány mobilizáló hatása.  Az új ügyfeleink a kampány segítségével a szükségleteikre jobban szabott, teljesebb körű biztosítást tudtak kötni”

– mondta Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Értékesítési és marketing területért felelős igazgatója.

A részvevők számokban

A lekérdezés egybeesett az első országos lakásbiztosítás kampánnyal, így ebben az időszakban kiemelten nagy érdeklődés mutatkozott a téma iránt: közel 8400 fő válaszai kerültek feldolgozásra. A megkérdezettek közel 75%-a rendelkezik lakásbiztosítással, az arányban nincs különbség a vidéki és a fővárosi lakosság között. Talán nem meglepő, hogy az életkor előrehaladtával egyre több kitöltőnek van lakásbiztosítása, a 30 év alatti megkérdezettek 28.6%-a rendelkezik lakásbiztosítással, míg a 60 év feletti kitöltők közel 90%-a óvja otthonát biztosítással.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között?

A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.

A legtöbbet a munkáltató veszíti, mert kevesebb lesz a megfelelő jelölt, elhúzódik a toborzás ideje, nő a toborzás és a betöltetlen munkakör költsége (COV). Veszít a munkavállaló, mert kevesebb ajánlat közül választhat és elszalaszthatja a kedvező lehetőségeket. Veszít a társadalom is, mert rengeteg erőforrás, idő, pénz és tehetség megy így veszendőbe.

„Tömeges jelenség, hogy a vállalatok azért találnak kínkeservesen megfelelő jelöltet, mert rossz néven keresik, miközben tetemes összegeket fizetnek a tévesen megfogalmazott pozíciók hirdetésére”

– állítja Horányi-Kiss Annamária recruitment tanácsadó, a JIT Talent vezető tanácsadója.

A szakértő szerint a probléma abból ered, hogy az egyes pozíciók megnevezését az iparági sajátosságok mellett a vállalati méret és kultúra, és az éppen aktuális trend is befolyásolja. Máshogy nevezhetnek egy pozíciót az iparban és másképp a kereskedelemben. És megint másképp, ha a cég francia vagy ha amerikai, ha közepes cég, vagy ha globális nagyvállalat.

Az utóbbi évek trendje, a pozíciók minél hangzatosabb, izgalmasabb elnevezései, tovább bonyolítják az egyébként sem egyszerű helyzetet. A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek. Így lett az álláshirdetésekben az értékesítő pozícióból sales manager, majd brand manager, azután sales executive, business developer, business coordinator, végül business development executive. Imponáló titulus ide vagy oda, a gyakorlatban mindegyik pozícióra értékesítőt kerestek a hirdetést feladó cégek.

„Hozzá kell tenni, hogy ez egy természetes folyamat, ami alól a HR szakma sem kivétel. Kezdetben toborzót vagy fejvadászt kerestek a cégek. Ma többnyire ugyanezt a feladatot végzi a recruitment consultant, a talent acquisition, a people and culture manager vagy az executive recruiter”

– tette hozzá némi öniróniával Horányi-Kiss Annamária.

A baj az, ha az így meghirdetett pozíció által sugallt presztízs nem áll összhangban azzal a tudással, tapasztalattal és személyiséggel, amire a pozíció betöltéséhez szükség lenne. Emiatt például túl- vagy éppen alulkvalifikált jelöltekkel terheli meg a HR-t, míg az alkalmas jelöltek távol maradnak.

De nem csak az imponáló megnevezés okoz gondot. Van, amikor a jelentkezők nem ütik meg a mércét a pozíció hibás megnevezése miatt, mert a betöltéséhez összetettebb tudás, nagyobb tapasztalat szükséges, mint ami a jelentkezőknek valójában megvan. Egy pozíciónál lényeges az iparági különbség is – más egy ügyfélszolgálat egy SSC-ben (Shared Services Center, azaz Megosztott Szolgáltatási Központ). Ha nem megfelelően keresünk ilyen kollégát, az óriási csalódásokat fog maga után vonni, miután az első jelentkezők anyagait átnézik vagy belekezdenek az interjúkba.

A tartalom fontosabb, mint a pozíció neve

Horányi-Kiss Annamária szerint a jelöltek személyiségére, tudására és tapasztalatára kell összpontosítani, ahelyett hogy a munkakörök megnevezésére helyeznék a hangsúlyt. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok meghatározzák a keresett munkakörök jellemzőit, beleértve a feladatokat, az elvárásokat, a pozícióhoz szükséges kvalitásokat, a hosszú távú célkitűzéseket, valamint azt, hogy ezek hogyan illeszkednek a szervezeti struktúrába.

Egyes esetekben a pozíció pontos elnevezése és a feladat betöltéséhez szükséges feltételek közötti eltérés áthidalásához tanácsadói közreműködésre is szükség lehet. Különösen a nem közismert munkakörök esetében lehet ez indokolt. Például a sales representative, sales support és sales after, fiatalok feladatkörök, ezért nem közismertek. Ha meghirdetésre kerül e pozíciók valamelyike, előfordulhat, hogy a jelöltek nem ismernek magukra a pozíció megnevezésében, ezért nem is jelentkeznek. A másik probléma, hogy bár vannak különbségek e pozíciók között, a hirdetők gyakran ugyanazt a hirdetést használják, ezért nem azt az önéletrajzot kapják, amilyen sales funkcióra célzottan munkatársat keresnek.

Az üres pozíciók gyors és hatékony betöltése érdekében elengedhetetlen a munkaerőpiac, az iparági trendek, naprakész ismerete, tisztában kell lenni a munkakörök alakulásával. Egy iparági tapasztalattal rendelkező HR szakember segíthet abban, hogy a vállalat a pozíció megnevezése helyett a jelöltek valós készségeire és tapasztalataira összpontosítsan a toborzási folyamatban.

Végül Horányi-Kiss Annamária megjegyzi, hogy a jól csengő pozícióelnevezések alkalmazása bizonyos esetekben természetesen indokolt lehet, de a vállalatoknak mindig tudatában kell lenniük annak, hogy a pozíció elnevezése önmagában nem elegendő a megfelelő jelölt megszerzéséhez. A sikeres toborzás érdekében a jelöltek valódi képességeire és a szervezet hosszú távú céljaira kell összpontosítani.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss