Tippek

Így nyilatkozott a Viber a pár napja történt social-media leállásról

Hétfő este sokan tapasztalhatták, hogy a legtöbbet használ social-media platformok megszűntek működni, csak úgy, mint a Facebook, Instagram, vagy épp a WhatsApp.

Ami valakinek kár, az általában másnak haszon, főleg az applikációk világában. Mivel a Messenger sem működött, az emberek azonnal pánikszerűen más app-ok után kezdtek nézni. Így lett a Viber-nek sikersztori a hétfői apokalipszis.

Ez önmagában nem tűnik akkora problémának, hiszen az ember a saját világában maximum annyit érzékelt, hogy nincs mit nézegetni, akkor inkább néz mást. Globálisan sokkal nagyobb hatásai vannak egy ilyen ügynek, mint azt gondolnánk, például a méltán híres tulajdonos Zuckerberg pár óra alatt 7 milliárd dollárt bukott emiatt, amiből egy átlag magyar ember még valószínűleg az unokái életét is be tudná biztosítani.

A Viber globális szinten általánosságban ötször több aktivitást mért a leállás időszakában, amely később a csúcsidőben elérte a tízszeres növekedést az üzenetküldő alkalmazás felhasználóinak körében. Ezen felül 75 százalékkal nőtt az üzenetváltások száma, a hívások funkció használatában pedig kétszeres aktivitást tapasztaltunk. A tegnapi estéhez hasonló, tömeges kimaradások azt mutatják, hogy a felhasználóknak fel kell készülniük a kritikus helyzetekre, és jobb, ha több féle kommunikációs alkalmazást is letöltenek készülékeikre. Mi a Viber-nél szem előtt tartjuk a kapcsolattartás fontosságát, és csapatunk mindig arra törekszik, hogy szolgáltatásunk stabilan működjön a nagy leterheltségű időszakokban is

– mondta el Anna Znamenskaya, a Rakuten Viber növekedésért felelős igazgatója.

Egy ilyen fiaskó után mindenki keresi a helyét és megpróbálja újrapozicionálni magát a népszerűsítés érdekében, ezt tette a Viber, a Twitter és a Snapchat is. Kérdés, hogy az embereket egyébként egy ilyen mennyire érdekli hosszútávon.

Változó szokások

Több fórumon is felmerült az, hogy milyen volt ez az 5-6 óra ezek nélkül az alkalmazások nélkül. Sokak számára most esett le az a bizonyos tantusz, hogy gyakorlatilag függőségben élnek, csak mivel ez társadalmilag elfogadott, ezért szinte fel sem merül az, hogy a legtöbben 4-5 percenként kényszeresen ránézünk ezekre az appokra, hogy történt-e valami, kommentelt-e valaki hozzánk, vagy esetleg küldött-e valaki üzenetet. A social-media függőséggel komolyabb szinten is érdemes foglalkozni, hiszen szorongást, testképzavart okozhat, illetve ezek mind melegágyai a kialakuló depressziónak.

Friss