Tippek
Naponta körülbelül 185-ször adják el az adataidat
Egy friss tanulmány szerint az online hirdetések megjelenítéséhez naponta több száz alkalommal kell eladni a felhasználói adatokat.
Amikor felkeres egy hirdetésekkel teli weboldalt, gyakran egy olyan aukció indul el a háttérben, amely a másodperc ezredrészéig tart. Ezen az „árverésen” azok a cégek vesznek részt, amelyek szeretnék, hogy a hirdetésüket megjelenítse a rendszer a felhasználóknak.
Ezt a módszert valós idejű ajánlattételnek (real-time bidding, RTB) hívják, és egy új jelentés szerint naponta több százszor is kereskedhet egy felhasználó adataival. A tanulmányt az a Johnny Ryan írta, aki miatt a Google-nek a leginkább fájhat a feje.
Az RTB a felhasználó személyes adataira támaszkodik: tartózkodási helyre, használt eszközre, böngészési szokásokra. Ezek alapján tud a rendszer személyre szabott hirdetéseket generálni. Ezek az aukciók évente mintegy 117 milliárd dollár bevételt termeltek 2021-ben az Egyesült Államokban és Európában – állítja a jelentés. A becslések szerint a piac további 16,52 milliárd dollárral bővülhet 2026-ra.
Az Ír Polgári Jogok Tanácsa (Irish Council for Civil Liberties, ICCL) nevű nonprofit szervezet által közzétett jelentés szerint naponta átlagosan 747-szer osztja meg a rendszer egy személy adatait az Egyesült Államokban, és 346-szor Európában.
Ez az Egyesült Államokban napi 294, Európában pedig 197 milliárd eladást jelent, ami a két piacon éves szinten már 178 billió értékesítést ad ki.
A legtöbb értékesítés az Egyesült Államokban Coloradóban történik (napi 987 RTB/fő), míg Európában az Egyesült Királyság áll az élen (462 RTB/fő/nap).
„Magyarország az európai listát tekintve hátulról a harmadik helyet foglalja el: nálunk naponta 185-ször adja el a felhasználó adatait a rendszer. A lista utolsó két helyén Észtország (184) és Románia (149) áll.”
A tanulmány megjegyzi: ezek még óvatos becslések, hiszen nincsenek benne például a Facebook vagy az Amazon RTB-értékesítései.
A legnagyobb RTB-értékesítő a Google, ami 4698 amerikai és 1058 európai cég számára tette lehetővé, hogy hozzáférjen ezekhez az adatokhoz.
A Google szóvivője a tanulmány kapcsán a TechCrunchnak úgy nyilatkozott: a cég nem oszt meg olyan adatokat, amelyekkel be lehet azonosítani a felhasználót. Emellett nem jelenítenek meg hirdetéseket érzékeny – faji hovatartozáson vagy vallási nézeten – alapuló adatok alapján.
Forrás: HVG
Tippek
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
Schrödinger macskája talán a világ leghíresebb gondolatkísérlete.
A lényege, hogy egészen addig nem tudjuk, hogy egy dobozban lévő macska él-e vagy sem, amíg ki nem nyitjuk a dobozt. Ugyanez történik, amikor valaki élő növényt küld csomagautomatával: amíg a címzett ki nem nyitja a rekeszt, senki sem tudhatja biztosan, hogy a növény túlélte-e a szállítást, vagy elpusztult, és szétázva, bebüdösödve tönkretett mindent. A FOXPOST ismét figyelmeztet: az élő növény nem csomag, ne küldjük csomagautomatával!
Az őszihez hasonlóan a tavaszi–nyári időszak visszatérő problémája, hogy megnövekszik az élő növények és virágok feladására irányuló próbálkozások száma. Azonban a csomagautomaták egyszerűen alkalmatlanok élő növények szállítására. Belső tere zárt, sötét, a szellőzése nem megfelelő a növények számára.
A csomagautomata nem üvegház. Az élő növény nem csomag. Nem bírja a gépesített logisztikát. Ezért a FOXPOST arra kéri a felhasználókat, hogy ne küldjenek élő növényt csomagautomatával, mert nemcsak a növény megy tönkre, hanem más felhasználók csomagjai is megsérülhetnek. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szerint az élő növény eleve kizárt küldemény, és kártérítés sem jár utána, még akkor sem, ha a külső doboz sértetlen, de a tartalom már nem él.
Az élő növény csomagautomatán keresztül történő feladása nemcsak a küldemény épségét veszélyezteti, hanem más felhasználók csomagjait is. A zárt, meleg térben a növény könnyen bepállik, nedvesedik, megrohad, és tartalma – például víz, föld vagy növényi nedv – átszivároghat a csomagoláson. A kifolyó növényi tartalom szállítás közben beszennyezheti a környező csomagokat, ezzel anyagi kárt és kellemetlenséget okozva más ügyfeleknek is. Ha pedig a szennyeződés a csomagautomata rekeszét is érinti, azt tisztítani és fertőtleníteni kell, ami időszakos leálláshoz és működési fennakadásokhoz vezethet.
Ezért kéri a FOXPOST a felhasználókat, hogy ne küldjenek élő növényt csomagautomatán keresztül.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A One Magyarország több mint 90 országban biztosítja 5G roaming szolgáltatását
A One Magyarország folyamatosan bővíti 5G roaming szolgáltatásának nemzetközi elérhetőségét.
A szolgáltató 2024 júniusa óta hét új országban tette elérhetővé az ötödik generációs hálózat előnyeit: az ügyfelek immár Albániában, Kolumbiában, Egyiptomban, a Faroe-szigeteken, Gambiában, Lesothóban és Uruguayban is élvezhetik a megnövekedett letöltési sebességet* és a minimális késleltetési időt. A bővítésnek köszönhetően a One 91 országban és 146 partnerhálózaton kínálja 5G roaming szolgáltatását.
A vállalat adatai szerint a nyári időszakban jellemzően akár 30 százalékkal is megnő a roaming szolgáltatást igénybe vevő előfizetők száma, ami azt mutatja, hogy az utazók egyre fontosabbnak tartják a gyors internetkapcsolatot nyaralásuk vagy üzleti útjuk során. Az 5G technológia különösen előnyös utazás közben: a nagy letöltési sebesség hasznos lehet videós tartalmak fogyasztásánál és navigációnál, míg a minimális késleltetési idő a videóchatnél és videokonferenciáknál nyújt kényelmesebb élményt.
„A nemzetközi 5G roaming lefedettségünk bővítése a digitális utazási élmény javítását szolgálja. Célunk, hogy ügyfeleink ugyanazt a gyorsaságot és megbízhatóságot élvezhessék a külföldi hálózatokon is, mint amit itthon már megszokhattak. Legyen szó nyaralásról vagy üzleti útról, ma már alapvető elvárás a zavartalan kapcsolattartás – mi pedig azon dolgozunk, hogy ezt minden helyzetben biztosítani tudjuk ügyfeleink számára.”
– mondta Bányai Tamás, a One Magyarország vezérigazgatója.
A 90 országot tartalmazó teljes lista és további hasznos információk a roaming kapcsán itt érhetők el.
5G külföldön és belföldön egyaránt
A One Magyarország 2019-ben – akkor még Vodafone márkanév alatt – a hazai szolgáltatók közül elsőként indította el a mindenki számára elérhető 5G szolgáltatását Budapesten, majd az ország több nagyvárosában. A folyamatos bővítéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően az 5G lefedettség folyamatosan növekszik az országon belül is.
Annak érdekében, hogy a lakosság minél szélesebb köre tapasztalhassa meg az 5G nyújtotta előnyöket, a One Magyarország a nyári időszakban 700 ezer havidíjas lakossági ügyfele számára teszi elérhetővé díjmentesen az 5G szolgáltatást a nyári szezonban. A vállalat 2025. június 20-tól kezdve két héten át szakaszosan aktiválja 60 napra az ötödik generációs mobilhálózathoz való hozzáférést minden olyan előfizetőnek, akinek jelenlegi havidíjas csomagja ugyan nem tartalmazza az 5G-t, de készüléke és SIM-kártyája technológiailag alkalmas rá.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Hagyd magad mögött a valóságot a Cinema Mystica megújult tárlatával!
Időnként mindenkinek kell egy kis áramszünet. Jól ismerjük a klasszikust, mégis ritkán jut időnk valóban lelassítani, kívülről szemlélni a rohanó világunkat, és visszatalálni a belső békéhez.
A Cinema Mystica megújult tárlata ehhez kínál egy különleges alternatívát: a fények, a hangok és a digitális művészet dimenzióin át elmosódnak a valóság határai, és újra kapcsolatba kerülhetünk önmagunkkal.
A Cinema Mystica nem csupán egy kiállítás – hanem egy másik valóság kapuja – egy olyan élmény, amit eddig legfeljebb New York, Tokió vagy Miami galériáiban tapasztalhattunk. Magyarország egyik legnagyobb immerzív digitális művészeti tárlata egy belépő az alternatív valóságba. A hang és a technológia lenyűgöző összhangjának köszönhetően a kreatív csapat olyan álomszerű tereket hozott létre Budapest szívében, amelyek teljes érzékszervi élményt nyújtanak. Az installációkat megálmodó művészek magyar tábora a Global Illumination alkotóműhely tagjaiból került ki, Vigh Dávid vezetésével és art direkciójával, ugyanakkor számos külföldi, a szakmában elismert művész is részt vett a projektben. A látogatók nem egyszerűen szemlélői, hanem aktív résztvevői lesznek ennek az elvarázsolt világnak – mintha belesétálnának a műalkotásokba.
Az új, Form in Flux című kiállítás 26 látványos installációval várja az érdeklődőket, akik egy különleges programot vagy akár egy emlékezetes randihelyszínt keresnek. A kiállítótér vizuálisan végig egységes, mégis folyamatosan meglep – az installációk a szemkápráztatáson túl mélyebb rétegeket is megérintenek, visszakapcsolva bennünket az élet rejtett szépségeihez és ritmusaihoz. A cél, hogy felfedezzük azokat a láthatatlan mintázatokat és erőket, amelyek a világ minden élő mozzanatát hajtják.
A Form in Flux megújulása mögött körülbelül 35 ember munkája, több száz óra tervezés, építés és kreatív együttműködés áll – az alkotócsapat elhivatottsága pedig a közönség visszajelzéseiben is tükröződik. A Cinema Mystica nemcsak hazai, hanem nemzetközi érdeklődést is kiváltott, a különleges vizuális világot bemutató videók pedig milliós nézettséget érnek el a közösségi médiában.
Legyen szó inspirációról, gyógyulásról vagy egy pillanatnyi szünetről a rohanó hétköznapokból, a Cinema Mystica szeretettel vár, mindennap 10:00 és 22:00 óra között Budapest szívében, a Párisi Udvarban
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban1 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Mozgásban2 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Gazdaság2 hét ago
A nyári diákmunka miatt sok fiatal nyit bankszámlát a következő hetekben
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak
-
Okoseszközök2 hét ago
A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát
-
Ipar2 hét ago
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén