Connect with us

Tippek

A helyes felhasználói magatartás rengeteg pénzt spórolhat nekünk

felhasználói

Ha kiberbiztonságról van szó, a felhasználók túlnyomó része meg van győződve arról, hogy tökéletes biztonságban van.

Ez egyértelműen rossz megközelítés. Többek között pont ez a hozzáállás teszi őket sebezhetővé a számítógépes bűnözők számára és eredményezi azt, hogy évről évre rekordszámú kibertámadás történik világszerte, állítja Földesi László a Systemfarmer elnök-vezérigazgatója.

Az utóbbi egy években átlagosan a felhasználók 44%-át érte valamilyen számítógépes támadás. A Systemfarmer összegyűjtötte azokat a bűncselekményeket, amelyekkel leggyakrabban találkoznak az emberek:

  • Vírussal fertőzött eszközök
  • Hitelkártyát, bankkártyát érintő csalások
  • Közösségi média fiók vagy e-mail fiók feltörése
  • Online vásárlás, amelyről kiderült, hogy átverés
  • Adathalász e-mailre való válasz, személyes információk megadása

Ennek eredményeképpen a számítógépes bűnözés áldozatául esett felhasználók globálisan 172 milliárd dollárt (áldozatonként átlagosan 142 dollárt) és közel 24 órát vesztettek világszerte.

„A kiberbiztonsággal kapcsolatos aggodalmak nem mindig társulnak a megfelelő magatartásformával. Ha ugyanis erre is ügyelni kellene, az megváltoztatná a felhasználók internetezési rutinját, korábbi berögzült szokásaikat. Ezt kevesen akarják bevállalni, pedig eléggé alacsony ár ez ahhoz képest, amit támadás esetén áldozatként fizet az ember. Megdöbbentő megfigyelés tehát, hogy aki szavakkal gyakran hangsúlyozza a számítógépes biztonság fontosságát, az a helytelen felhasználói magatartásával éppen, hogy hatványozottan sebezhetővé teszi magát, és nagyságrendekkel könnyebben válik kibertámadás áldozatává”

– mondja Földesi László, Systemfarmer elnök-vezérigazgatója.

A kiberbűnözés áldozatainak három közös jellemzője van:

  1. Azt hiszik biztonságban vannak

Azok a felhasználók, akik kiberbűnözés áldozatává váltak, inkább hangoztatni szerették a számítógépes biztonság fontosságát, mintsem, hogy tegyenek is érte. Pedig internetes szokásaik átalakításával nagy valószínűséggel megelőzhető lett volna a baj. Érdekes, hogy bár a felhasználók 44%-a saját bőrén tapasztalta a kiberbűnözést, 39%-uk mégis úgy érzi, hogy képes minden változtatás nélkül megvédeni érzékeny adatait.

  1. Több eszközt használnak

Azok a felhasználók, akik több eszközzel is rendelkeznek, nagyobb valószínűséggel lesznek kiberbűnözés áldozatai. Az áldozatok 37%-a rendelkezik okos eszközzel és játékkonzollal egyaránt. A csatlakoztatott otthoni eszközök is jelentős veszélyfaktorok. Ezt fokozott óvatossággal és körültekintéssel hatékonyan lehet kezelni a digitális világban töltött idő során.

  1. Mellőzik az új biztonsági technológiákat

A kibertámadást elszenvedettek nagy része nem él az ujjlenyomat azonosítás, az arcfelismerés, a mintapárosítás, a személyes VPN, a hangazonosító vagy a kétfaktoros hitelesítés lehetőségével. Emellett 20%-uk ugyanazt a jelszót használja az összes online fiókban, 58%-uk pedig legalább egy eszköz vagy fiók jelszavát megosztotta másokkal. Ezek hatalmas hibák, ne kövessük el őket!

„Fontos, hogy az élet minden területén – így internethasználat közben – is tudatosak legyük. Folyamatosan frissítsük ismereteinek, hiszen a digitális transzformáció korában rendkívül gyorsan mennek végbe változások. A kibertámadások megelőzése részben saját felelősségünk is, így fokozott figyelmet kell tanúsítanunk a saját biztonságunk érdekében”

– állítja Földesi László, a Systemfarmer elnök-vezérigazgatója.

Tippek

Itt a SPAR QUICK & EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltál

Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen is van a sporteseményeken  – ezúttal egy modern, innovatív konténerbolt formájában.

A Red Bull Four 2 Score mini-foci bajnokságon debütál a SPAR QUICK & EASY üzletkoncepció, ami nem más, mint egy „plug & play” konténerüzlet: leemeli a daru a szállító járműről, és áramra csatlakoztatva már működik is.

Magyarországon is útjára indul a Red Bull Four 2 Score bajnokság, amely egyedülálló, gyors tempójú szabályrendszerével forradalmasítja a kispályás labdarúgást. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy a hazai fordulók során egy Szoboszlai Dominik által kiválasztott csapat is pályára lép, miközben a SPAR vadonatúj, SPAR QUICK & EASY mobilüzletével gondoskodik a döntőre látogatók ellátásáról.

A tavaszi tornán a nézők és játékosok öt helyszínen – Győrben, Szegeden, Debrecenben, Székesfehérváron és Budapesten – élhetik át a bajnokság pulzáló hangulatát. A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet például a 2025. május 31-én megrendezésre kerülő budapesti döntőn is jelen lesz: a 16 négyzetméteres üzlettér és a hozzá tartozó helyszíni raktárkonténer igazi kis miniszupermarketet alkot, amelyet darus trailer szállít egyik helyszínről a másikra. Ez a „plug & play” rendszer lehetővé teszi, hogy a SPAR üzlet leemelés után, áramra csatlakoztatva azonnal működésbe is lépjen.

A vásárlók egy kasszával és kiszolgáló kollégával találkoznak majd. A választék kifejezetten az esemény jellegéhez igazodik: a gyorsan fogyasztható, ready-to-go termékek – mint a friss szendvicsek, kész saláták, kávék – mellett snackek, üdítők is megtalálhatóak lesznek. A látogatók 80–100 féle termék közül válogathatnak majd, amelyek között egészségtudatos alternatívák – például magas fehérjetartalmú élelmiszerek, bio és mentes snackek – is helyet kapnak.

„A SPAR számára kiemelten fontos, hogy aktív szerepet vállaljon a sport és az egészséges életmód népszerűsítésében. A Red Bull Four 2 Score bajnokság egyszerre inspirálja a fiatalokat mozgásra, közösségi élményekre és kitartásra. Ezért örömmel csatlakoztunk partnerként a rendezvénysorozathoz, és támogatjuk a szurkolókat vadonatúj üzletkoncepciónkkal” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A SPAR nem csupán mobilüzletével lesz jelen az eseményen: saját márkás sátorral is készül, ahol a kilátogatók a szerencsekerékkel SPAR termékeket és menő márkás ajándékokat nyerhetnek. Ráadásul a házi selejtezők után két SPAR-os csapat is indul a székesfehérvári és a budapesti fordulókon, így a pályán is képviselik az aktív, közösségi szemléletet.

A döntőt – melyen a Liverpool sztárja, Szoboszlai Dominik is ott lesz – 2025. május 31-én rendezik meg Budapesten, ahol eldől, ki képviseli Magyarországot a világdöntőn.

A selejtezők időpontjai:

  • 2025. május 3. – Szeged
  • 2025. május 10. – Debrecen
  • 2025. május 17. – Székesfehérvár
  • 2025. május 24. – Budapest

További információk a Red Bull Four 2 Score bajnokságáról a következő linken érhetőek el: https://www.redbull.com/hu-hu/events/four-2-score-hungary

A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet nemcsak a sportesemények világában bizonyítja sokoldalúságát. 2025. május 2. és 3. között a konténerüzlet kitelepül a Magyar Streamer Bajnokságra is, amely a legnagyobb hazai szervezésű, tartalomgyártók és CS2 játékosok részvételével zajló meghívásos e-sport esemény. A közel 3.000 látogatót vonzó rendezvényen való részvétellel a SPAR innovatív módon kapcsolódik a digitális generációkhoz, és bizonyítja, hogy a SPAR a QUICK & EASY mobilüzlet megoldással képes követni az aktuális fogyasztói trendeket. Az egységben minden adott lesz a feltöltődéshez – friss szendvicsek, hűsítő italok és egészséges harapnivalók várják a játékosokat és a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A hosszú hétvégén már több helyen is strandolhatunk

Itt a május 1-i hosszú hétvége, az idő nyáriasnak igérkezik, az országban több mint 20 településen megnyílnak az első strandmedencék.

Még sokan emlékeznek, hogy május 1-én  szinte minden strand üzembe helyezte medencéit  függetlenül attól, milyen volt az időjárás. Ma inkább az időjárás, és ezzel összefüggésben a várható látogatószám befolyásolja a nyitás dátumát.

Idén ebből a szempontból a jelek szerint kedvezően alakul az időjárás, mert ahogy a termalfurdo.hu gyűjtéséből kiderül, a május 1-i hétvégén több fürdő is megnyitja a strandját, illetve a szezonálisan üzemelő medencéit.

A nagyobb fürdőkben, ahol sok szabadtéri strand- és élménymedence, esetleg több részleg található jellemzően több lépcsőben történik a nyitás.

Az ország legnagyobb fürdője, a hajdúszoboszlói Hungarospa szabadtéri része 3 külön zónából áll. Ezek közül május 1-én a strandot nyitják meg, ez azonban – immár hagyományosan – igazi ünnep lesz. Este ugyanis ingyenes rendezvénnyel, sztárfellépőkkel köszöntik a strandszezon kezdetét. Az Aquapark viszont csak később, június 14-én, a Prémium Zóna pedig június 18-án nyílik meg.

Budapest talán legnépszerűbb strandja a margitszigeti Palatinus már a húsvéti hétvégére megnyitotta az ún. Margaréta medencét. Kültéren úszhatunk is hiszen mind a tanmedence, mind az úszómedence üzemel. Május 17-én nyit a kültéri gyerekmedence és az élménymedence, 31-én a strandmedence és két termálmedence. Június 14-től kapcsol teljes fokozatra a fürdő, ekkortól érhető el a hullámmedence és a csúszdák.

Zalakaroson, ahogy azt a korábbi években már megszokhattuk, a szabadtéri medencék nyitása folyamatos. A Gyógy- és Termálvilágban a  Gyógykert már április 17-től nyitva van, az egyik strandmedence és a sportmedence pedig május 1-től használható.
A szabadtéri gyermekvilág és a családi csúszdapark május 16-án nyílnak meg, végül a hullámmedence és egy további strandmedence június 20-tól lesznek nyitva.

Mórahalmon a szabadtéri gyerekmedence és a kültéri csúszdás medence használható már április 18 óta, a rendezvénymedencéjük azonban csak május 30-tól üzemel.

Bükfürdőn is a fokozatos nyitás mellett döntöttek idén. A szezonálisan üzemelő medencék közül jelenleg a négy évszak medencék, az aquafitness medence és a Maci pancsoló üzemel.
Május 17-én tervezik megnyitni a tanmedencét (kis úszót) és a szív medencét, a strand többi medencéjének és a csúszdáknak a nyitása később várható.

Az Egri Termálfürdőben 6 szabadtéri medence van nyitva jelenleg, köztük természetesen az egész évben üzemelő szabadtéri termálmedencék. A gyerekmedence, a pancsoló és a csúszda várhatóan csak júniusban nyitnak.

Kaposváron a Virágfürdőben a kültéri élménymedencék vannak nyitva április 28. óta, a strand többi részét júniusban nyitják meg.

Szegeden 3 strand közül is választhatunk május elsején, hiszen a Napfényfürdő Aquapolis mellett a Partfürdő és a Szíksósfürdői Strand is nyitva lesz.

Szolnokon, Békéscsabán és Debrecenben nyitnak a strandok május 1-én. A hajdú-bihari székhelyen azonban egyelőre csak kisebbik strandot, a Kerekestelepit látogathatjuk, az Aquaticum strandjára május 23-ig kell várnunk.

Vannak olyan fürdők is, ahol szabadtéren főleg vagy kizárólag termál-, illetve gyógyvizes medencéket találunk, és ezek egész évben nyitva tartanak. Sokan szeretik a nyíregyházi Aquarius Fürdőt is az élményelemekkel felszerelt szabadtéri gyógymedencéje miatt, de Egerszalókon a Salirisban is csak a gyerekmedence működik szezonálisan, a többi szabadtéri medencét egész évben élvezhetjük. A Hévízi Tófürdő is látogatható egész évben természetesen.

Idén nem pünkösdkor várható a nagy nyitási hullám 

Strandnyitás szempontjából az utóbbi években elmondhattuk, hogy a pünkösd az új május 1., ugyanis a legtöbb fürdő erre a hosszú hétvégére nyitotta meg a strandmedencéit. Idén pünkösd későre, június 8-9-re esik, valószínűleg ennek köszönhető, hogy ezt a hétvégét eddig még egyetlen fürdő sem jelölte meg a nyitás időpontjaként

A gyereknap definíciószerűen május végére esik, ez idén is igazodási pont. Több strand – például a Harkányi Gyógyfürdő vagy a fent már említett Aquaticum –  is erre a hétvégére időzíti a nyitást.

A budapesti strandok közül a Paskál, a Csillaghegyi és a Pesterzsébeti május 31-én, a Római csak június 15-én nyit.

Sok fürdő egyelőre csak hozzávetőleges időpontot adott meg, mint május vége vagy június közepe, és többen kiemelték azt is, hogy az esetleges hűvösebb időjárás felülírhatja a terveket. A nyári szünet első napjára azonban idén is biztosan teljes gőzzel beindul majd a strandszezon és minden strandmedence és csúszda használható lesz.

Arról, hogy melyik strand mikor nyit, a termalfurdo.hu-n található egy részletes lista, illetve interaktív térkép.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Virág mellé őszinte figyelem: erre vágynak a magyar anyák

Országos kutatás készült az anyukákkal való kapcsolattartásról

Egy anyák napja apropójából készült országos reprezentatív kutatás szerint tízből hat magyar legalább hetente beszél az édesanyjával, és ha nem tudnak személyesen találkozni, leggyakrabban mobilon tartják a kapcsolatot. Ilyenkor az esetek több mint felében legalább tíz percet beszélgetnek, viszont inkább praktikus kérdésekről, és kevésbé jellemzőek az érzelmeket is érintő témák. A Mélylevegő csoport szakértői szerint azonban fontos, hogy a hétköznapi beszélgetéseken túl a mélyebb kapcsolatteremtésre is kerítsünk időt – ebben segíthetnek a Yettel anyák napjára készített digitális kártyái. 

A magyarok fele legalább hetente többször szokott beszélni az édesanyjával, tízből négyen akár naponta több alkalommal is – derült ki a Yettel friss, országos kutatásából[1]. Ez leggyakrabban telefonon (76%) vagy személyes találkozás útján valósul meg (71%), de a Z generációsok fele chaten is tartja a kapcsolatot, a kitöltők ötöde (és a 30-39 éves korosztály harmada) pedig gyakran videótelefonál.

A fiatalabbak osztják meg az örömüket – és a bánatukat is

Akik szoktak hang- vagy videóhívásban kommunikálni, azok jellemzően legalább 5 percet beszélnek ilyenkor. Az esetek kétharmadában 5-10 vagy 10-30 percig tart egy-egy hívás, de a kitöltők negyede általában több mint fél órát, tízből egy magyar pedig több mint egy órát beszélget alkalmanként az édesanyjával. Ha mégis rövid (5 percnél kevesebb) hívásról van szó, az a férfiaknál némileg gyakrabban fordul elő, mint a nőknél. A válaszadók saját bevallásuk szerint gyakrabban kezdeményezik a hívásokat, mint az édesanyjuk, és minél idősebbek, annál inkább jellemző, hogy ők a hívó felek.

És hogy ilyenkor miről esik szó? Legtöbbször az általános kapcsolattartás miatt hívjuk az anyukánkat („hogy van”); egészségügyi állapotáról, a rokonokkal kapcsolatos információkról érdeklődünk, vagy a praktikus kérdéseket (például bevásárlást, ügyintézést) beszéljük meg. A kitöltők harmada akkor is felhívja az anyukáját, ha nagy öröm éri őt – és minél fiatalabb a válaszadó, ez annál inkább jellemző. Hasonló tendencia figyelhető meg a szomorú hírek esetén: míg a Z generációs korosztály 37 százaléka beszámol ezekről az anyukájának, hatvan év felett már szinte senki. Ugyancsak megfigyelhető, hogy míg a nők harmada megosztja édesanyjával a bánatát, a férfiaknak már csak az ötöde.

Erre vágynak anyák napján a magyar szülők

Anyák napján a kitöltők háromnegyede a személyes találkozást preferálja, de ha ez nem megoldható, harmaduk telefonon köszönti az édesanyját. Ajándékozni leggyakrabban a Z generáció szokott: itt még mindig a virág vezet, ezt követik a tárgyi ajándékok, ugyanakkor a saját készítésű és nem tárgyi ajándékok (például program) nem jellemzők. Ezzel szemben a kutatásban válaszadó édesanyák a közös programnak is ugyanannyira örülnének, mint a virágnak.

„Az anyukánk nem csak egy háttérszereplő a saját életében, aki fáradhatatlanul szervezi a miénket. Ő is főszereplő. Ha a kapcsolatunk kizárólag praktikus infócserére korlátozódik – ki mit vett a boltban, milyen idő lesz holnap, vagy kell-e vinni esernyőt , előbb-utóbb olyan lesz, mint egy banki ügyintézés: udvarias, hasznos, csak éppen lélek nincs benne. Ahogy egy párkapcsolat sem tartható életben pusztán azzal, hogy megbeszéljük a heti menüt, úgy a szülő-gyerek kapcsolatban is fontos, hogy néha rákérdezzünk a mélyebb dolgokra is. Hogy mi az, amiről még sosem beszéltünk vagy amitől még mindig felcsillan a szeme. Adjunk teret annak, hogy ne csupán anyák legyenek, hanem egyszerűen „csak” emberek is, akiket a virágcsokor mellett az őszinte figyelmünkkel is megajándékozhatunk”

– mondta Pető Dorina és Juhász Bettina, a Mélylevegő Projekt pszichológusai.

A kérdőívet a Yettel munkatársai is kitöltötték, ami az országos kutatáshoz hasonló eredményeket hozott: az édesanyák leginkább a személyes találkozásnak és az olyan közös programoknak örülnek leginkább, amik megerősítik a kapcsolódást. Ezt támogatva a mobilszolgáltató alkalmazásában a Mélylevegő Csoport pszichológusaival közösen olyan beszélgetést ösztönző kártyákat hozott létre, amelyek segítenek a kommunikáció elmélyítésében. A digitális kártyák célja, hogy olyan témákat is megbeszéljünk az édesanyánkkal, amik a mindennapos kommunikáció során nem kerülnek szóba. Ezek inkább témaindítóként funkcionálnak és többek között olyan kérdésekkel is foglalkoznak, mint hogy „mi az a három dolog, amit szeretnél, ha én is megtanulnék az élettől” vagy „mit szerettél volna mindig is kipróbálni?”. A digitális kártyák április 30-tól érhetőek el a Yettel applikációban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss