Connect with us
Booking.com

Tippek

A szakértő szerint vigyázni kell azokkal a webáruházakkal, ahol a legtöbb termékre akciós árat írnak

akció

Sokat spórolhat, aki az év első heteiben szerzi be az egészségmegőrző és étrend-kiegészítő termékeket.

Sokan elfordultak az egészségmegőrző termékektől 2022 őszén, annak ellenére, hogy ismét számos betegséggel szembe kell néznünk. Az elmúlt két évben a bezártság, a home office, illetve a higiéniára való fokozott odafigyelés miatt sokkal kevesebb megbetegedés volt (a Covidot leszámítva), így most az influenza és felső légúti betegségek sokkal intenzívebben támadhatnak, mint korábban, ugyanis a szervezetünk jó eséllyel nem találkozott az elmúlt két évben ezekkel a vírusokkal. Szinte nem is volt most olyan család, ahol a karácsonyi összejövetelen ne lett volna legalább egy-két személy, aki beteg volt, ez pedig meg is látszik a keresési tendenciákon. A trendekről Jánvári András e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója mesélt.

A 2021-es év őszi időszakában sokkal több keresés volt „immunerősítő” és „lándzsás útifű” kulcsszavakra, mint 2022-ben, viszont ez december végén átfordult, így az év utolsó két hetében rohamos emelkedésnek indult az érdeklődés ezen termékek iránt. A „cink” és „szelén” kulcsszavakra egyelőre még kevesebb a keresés, azonban már alig marad el a tavalyi évtől.

Ezzel szemben a C-vitamin és D-vitamin még továbbra is nagyon alulmarad a tavalyi számokhoz képest. Ezt a forgalmazók is megerősítik, nagyon nagy volt a termékeknél a visszaesés eladott darabszámban

– hívta fel a figyelmet Jánvári András, a multi-vitamin.hu ügyvezetője.

Jellemző a lefelé vásárlás

Ha egy adott terméktípusból van több márka, akkor már kevésbé márkahűek a vásárlók. Sokkal inkább megnézik és összehasonlítják az ár-érték arányt, illetve jobban keresik az akciókat.

Itt fontos felhívni a vásárlók figyelmét, hogy attól, hogy valaminél nincs kiírva akciós ár, lehet még kedvező az ára, azonban az új árszabályozás miatt, amit nyáron vezettek be, sokkal kevesebb akciós árat láthatunk. Azoknál a webáruházaknál, ahol minden termékre akciós árakat írnak ki, gyanakodjunk is, hogy trükköznek, és valójában nincs is akkora kedvezmény. Manapság 20-30%-nál nagyobb akciót már csak rövid szavatosságú termékek esetében láthatunk, illetve beragadt készleteknél az étrend-kiegészítő piacon

– emelte ki a szakértő.

A tavalyi készlet kifutásáig még olcsóbban szerezhetjük be a termékeket

Az étrend-kiegészítők piacán is jelentős drágulás volt tapasztalható az árfolyamváltozások miatt, lévén dollárban vagy euróban vásárolják a cégek, ám szerencsére jóval kisebb volt az áremelkedés, mint az élelmiszerek esetében.

„Drágulás biztosan továbbra is lesz, de nem hiszem, hogy olyan mértékben, mint más termékeknél. Leggyakrabban a gyártók és forgalmazók év elején szoktak változtatni az áraikon, emellett figyelembe kell venni, hogy az üzletek költségei is folyamatosan nőnek. Így mindenkinek emelnie kell az árrésén, ha nem akarnak veszteségesek lenni, ezért érdemes év elején minél hamarabb beszerezni azokat a termékeket, amikről biztosan tudjuk, hogy szükségünk lesz rá az év során. Sok helyen a régi készlet kifutásáig nem változtatnak a korábbi áron”

– mutatott rá Jánvári András.

Vannak termékek, amiknek végre csökken az ára

Szerencsére vannak olyan terméktípusok, amiknek az ára korábban sokat emelkedett, viszont most újra csökkenőben van.

Ilyen az aszkorbinsav, ami most, év elején 20-30%-ot fog esni, de a kókuszolaj és eritrit ára is elkezdett visszaesni a meredek emelkedés után a korábbi, egy-két évvel ezelőtti világpiaci árára. A recesszióval és a vásárlóerő csökkenésével ezen termékek száma növekedni fog, és egyre gyakrabban találkozhatunk majd árcsökkenésekkel

– tette hozzá a szakértő.

Hogyan alakul 2023-ban az étrend-kiegészítő piac?

Általánosságban elmondható az étrend-kiegészítő piacon, hogy a januári és februári hónapokban meg szokott növekedni a keresés az egészségmegőrző termékekre, kivéve a 2021-es és 2022-es év első hónapjait. Ezekben az években a Covid-hullámok határozták meg az érdeklődés alakulását, mintsem az évszakok, így inkább október-november és március hónapok voltak az erősebbek.

Idén kicsi fellendülésre számítunk érdeklődés szintjén, lévén október-november gyenge volt a korábbi két évhez képest, azonban azt nehéz megjósolni, hogy az embereknek mennyire lesz pénzük a továbbiakban az egészségre. Amikor már betegek, akkor azt gondolom, hogy költeni fognak a gyógyulásra, azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a megelőzés a legolcsóbb és leghasznosabb megoldás.” Ami láthatóan visszaszorult, az a cégek által ajándékozott vitaminok piaca. „Több olyan partnerünk is van, aki az elmúlt két-három évben rendszeresen adott alkalmazottainak vitamint, de erre most plusz, elhagyható költségként tekintett. Pedig érdemes figyelembe venni, hogy a betegség a munkáltató és a munkavállaló számára is költséges

– hívta fel a figyelmet Jánvári András a multi-vitamin.hu ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Tippek

Fotópályázatot hirdet az LG és a Magyar Nemzeti Galéria

A tavalyi nagysikerű közös művészeti pályázatát követően idén is együttműködésre lép az LG Magyarország és a Magyar Nemzeti Galéria.

A felek Az élet szép! Keretezd újra! című fotópályázata arra hívja fel a figyelmet, hogy a hétköznapi pillanatok is lehetnek olyan szépek és értékesek, mint egy galériában kiállított műalkotás. A versenyt az LG Life’s Good szlogenje, valamint az otthonokban műalkotásként is helytálló, festményre emlékeztető LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionáló koncepciója hívta életre.

Egy tavaszi piknik, egy tócsában tükröződő arc vagy egy gondosan megterített asztal – a mindennapok apró pillanatai, amelyek egy új nézőpontból nézve festői szépségűvé válhatnak. A szervezők olyan 18 éven felüli jelentkezők fényképeit várják, akik a hétköznapok legszebb pillanatait képesek egyedi látásmódban megörökíteni. A nevezőknek a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményéből kell egy olyan műalkotást  megnevezniük, amely az alkotásuk kiindulópontjául szolgál.

A pályázatra analóg és digitális fényképekkel is lehet nevezni. A művészettörténészekből és múzeumi szakemberekből álló zsűri a mesterséges intelligencia által generált vagy túlzott utómunkával ellátott képeket nem értékeli. A pályaművek leadási határideje 2025. június 10. A legjobb fotókat beküldő pályázókat a szervezők június 18-ig értesítik, a szerencsés nyertesek pedig 2025. június 26-án a Magyar Nemzeti Galériában, egy átadó ünnepség keretében vehetik át a díjakat.

Az első helyezett egy nagy értékű LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionálóval térhet haza. Az LG hűtésre és fűtésre is alkalmas ARTCOOL Gallery légkondicionálójának különlegessége, hogy egyáltalán nem hasonlít egy hagyományos klímaberendezésre: négyzetes kialakítása és tetszőlegesen cserélhető előlapja miatt pontosan olyan, mintha egy képet akasztottunk volna a falra. A második helyezett egy LG DUALCOOL AI Air Premium Single Split légkondicionálóval, míg a harmadik legjobb pályamű beküldője egy LG DUALCOOL Special Single Split légkondicionálóval szerelheti fel otthonát.

A nyeremények speciális jellegére való tekintettel az LG Electronics a díjak telepítését országos lefedettségű, minősített partnerhálózatán keresztül biztosítja.

További részletek és a pályázati kiírás itt találhatóak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Országos összefogásra hív a SPAR

Idén immár ötödik alkalommal szervezi meg a SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös, „Mancs a bajban!” névre hallgató állateledel-gyűjtő akcióját.

A kezdeményezés célja, hogy a menhelyeken élő, gazdára váró állatok jobb ellátásban részesüljenek, és az őket gondozó szervezetek anyagi terheit csökkentsék – mindezt a vásárlók önzetlen segítségével.

Az idei gyűjtés 2025. május 10–11-én, szombaton és vasárnap zajlik az ország valamennyi INTERSPAR áruházában, naponta 10 és 16 óra között. A kampányban több mint harminc civil állatvédő szervezet vesz részt, akik az áruházak előterében kialakított gyűjtőpontoknál várják az adományokat.

Az akció során az állatvédők száraztápot, konzervet, nedves eledelt, jutalomfalatokat, felszereléseket és tisztítószereket gyűjtenek a menhelyeken élő kutyák és macskák támogatására. A vásárlók a kasszazónák után adhatják át felajánlásaikat az önkénteseknek. Mivel minden szervezet saját igényei alapján határozza meg, mire van épp szüksége, ezért érdemes a helyszínen érdeklődni – ez segíti a célzott és igazán hasznos adományozást. A „Mancs a bajban!” kampány egyik legfontosabb üzenete, hogy a legkisebb adomány is számít. Egy csomag száraztáp vagy egy konzerv is sokat jelenthet egy menhelyi állat számára.

„A SPAR hosszú évek óta támogatja az Országos Állatvédőrség Alapítvány koordinációja mellett az állateledel-gyűjtéseket, mert hiszünk abban, hogy egy felelős kiskereskedelmi vállalatnak nemcsak a vásárlóit, hanem a közösség egészét, benne a legkiszolgáltatottabbakat – így az állatokat is – támogatnia kell. Összefogásra buzdítunk évről évre, s külön öröm, hogy vásárlóink jól érzékelhető elkötelezettséggel álltak és állnak mellénk ebben az ügyben is”

– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR-ban gyűjtött adományok egy-egy állatvédő szervezet élelmezési költségeinek akár a felét is fedezhetik. Ez hatalmas könnyebbség számukra, hiszen az így megtakarított összegeket más, létfontosságú célokra – például kennelek építésére, orvosi kezelésekre vagy szállítóeszközök beszerzésére – tudják fordítani.

Az akcióban résztvevő szervezetek és áruházak listája a www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban weboldalon érhető el.

A SPAR és INTERSPAR üzletek vásárlói a mostani akció mellett egész évben hónapról-hónapra találkozhatnak az állatvédő civil szervezetekkel és munkájukat állateledel-adománnyal támogathatják. A gyűjtések helyszínéről és időpontjáról a SPAR erre a célra létrehozott online felületén júniustól ismét lehet tájékozódni: www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Itt a SPAR QUICK & EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltál

Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen is van a sporteseményeken  – ezúttal egy modern, innovatív konténerbolt formájában.

A Red Bull Four 2 Score mini-foci bajnokságon debütál a SPAR QUICK & EASY üzletkoncepció, ami nem más, mint egy „plug & play” konténerüzlet: leemeli a daru a szállító járműről, és áramra csatlakoztatva már működik is.

Magyarországon is útjára indul a Red Bull Four 2 Score bajnokság, amely egyedülálló, gyors tempójú szabályrendszerével forradalmasítja a kispályás labdarúgást. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy a hazai fordulók során egy Szoboszlai Dominik által kiválasztott csapat is pályára lép, miközben a SPAR vadonatúj, SPAR QUICK & EASY mobilüzletével gondoskodik a döntőre látogatók ellátásáról.

A tavaszi tornán a nézők és játékosok öt helyszínen – Győrben, Szegeden, Debrecenben, Székesfehérváron és Budapesten – élhetik át a bajnokság pulzáló hangulatát. A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet például a 2025. május 31-én megrendezésre kerülő budapesti döntőn is jelen lesz: a 16 négyzetméteres üzlettér és a hozzá tartozó helyszíni raktárkonténer igazi kis miniszupermarketet alkot, amelyet darus trailer szállít egyik helyszínről a másikra. Ez a „plug & play” rendszer lehetővé teszi, hogy a SPAR üzlet leemelés után, áramra csatlakoztatva azonnal működésbe is lépjen.

A vásárlók egy kasszával és kiszolgáló kollégával találkoznak majd. A választék kifejezetten az esemény jellegéhez igazodik: a gyorsan fogyasztható, ready-to-go termékek – mint a friss szendvicsek, kész saláták, kávék – mellett snackek, üdítők is megtalálhatóak lesznek. A látogatók 80–100 féle termék közül válogathatnak majd, amelyek között egészségtudatos alternatívák – például magas fehérjetartalmú élelmiszerek, bio és mentes snackek – is helyet kapnak.

„A SPAR számára kiemelten fontos, hogy aktív szerepet vállaljon a sport és az egészséges életmód népszerűsítésében. A Red Bull Four 2 Score bajnokság egyszerre inspirálja a fiatalokat mozgásra, közösségi élményekre és kitartásra. Ezért örömmel csatlakoztunk partnerként a rendezvénysorozathoz, és támogatjuk a szurkolókat vadonatúj üzletkoncepciónkkal” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A SPAR nem csupán mobilüzletével lesz jelen az eseményen: saját márkás sátorral is készül, ahol a kilátogatók a szerencsekerékkel SPAR termékeket és menő márkás ajándékokat nyerhetnek. Ráadásul a házi selejtezők után két SPAR-os csapat is indul a székesfehérvári és a budapesti fordulókon, így a pályán is képviselik az aktív, közösségi szemléletet.

A döntőt – melyen a Liverpool sztárja, Szoboszlai Dominik is ott lesz – 2025. május 31-én rendezik meg Budapesten, ahol eldől, ki képviseli Magyarországot a világdöntőn.

A selejtezők időpontjai:

  • 2025. május 3. – Szeged
  • 2025. május 10. – Debrecen
  • 2025. május 17. – Székesfehérvár
  • 2025. május 24. – Budapest

További információk a Red Bull Four 2 Score bajnokságáról a következő linken érhetőek el: https://www.redbull.com/hu-hu/events/four-2-score-hungary

A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet nemcsak a sportesemények világában bizonyítja sokoldalúságát. 2025. május 2. és 3. között a konténerüzlet kitelepül a Magyar Streamer Bajnokságra is, amely a legnagyobb hazai szervezésű, tartalomgyártók és CS2 játékosok részvételével zajló meghívásos e-sport esemény. A közel 3.000 látogatót vonzó rendezvényen való részvétellel a SPAR innovatív módon kapcsolódik a digitális generációkhoz, és bizonyítja, hogy a SPAR a QUICK & EASY mobilüzlet megoldással képes követni az aktuális fogyasztói trendeket. Az egységben minden adott lesz a feltöltődéshez – friss szendvicsek, hűsítő italok és egészséges harapnivalók várják a játékosokat és a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss