Connect with us

Tippek

A szakértő szerint vigyázni kell azokkal a webáruházakkal, ahol a legtöbb termékre akciós árat írnak

akció

Sokat spórolhat, aki az év első heteiben szerzi be az egészségmegőrző és étrend-kiegészítő termékeket.

Sokan elfordultak az egészségmegőrző termékektől 2022 őszén, annak ellenére, hogy ismét számos betegséggel szembe kell néznünk. Az elmúlt két évben a bezártság, a home office, illetve a higiéniára való fokozott odafigyelés miatt sokkal kevesebb megbetegedés volt (a Covidot leszámítva), így most az influenza és felső légúti betegségek sokkal intenzívebben támadhatnak, mint korábban, ugyanis a szervezetünk jó eséllyel nem találkozott az elmúlt két évben ezekkel a vírusokkal. Szinte nem is volt most olyan család, ahol a karácsonyi összejövetelen ne lett volna legalább egy-két személy, aki beteg volt, ez pedig meg is látszik a keresési tendenciákon. A trendekről Jánvári András e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója mesélt.

A 2021-es év őszi időszakában sokkal több keresés volt „immunerősítő” és „lándzsás útifű” kulcsszavakra, mint 2022-ben, viszont ez december végén átfordult, így az év utolsó két hetében rohamos emelkedésnek indult az érdeklődés ezen termékek iránt. A „cink” és „szelén” kulcsszavakra egyelőre még kevesebb a keresés, azonban már alig marad el a tavalyi évtől.

Ezzel szemben a C-vitamin és D-vitamin még továbbra is nagyon alulmarad a tavalyi számokhoz képest. Ezt a forgalmazók is megerősítik, nagyon nagy volt a termékeknél a visszaesés eladott darabszámban

– hívta fel a figyelmet Jánvári András, a multi-vitamin.hu ügyvezetője.

Jellemző a lefelé vásárlás

Ha egy adott terméktípusból van több márka, akkor már kevésbé márkahűek a vásárlók. Sokkal inkább megnézik és összehasonlítják az ár-érték arányt, illetve jobban keresik az akciókat.

Itt fontos felhívni a vásárlók figyelmét, hogy attól, hogy valaminél nincs kiírva akciós ár, lehet még kedvező az ára, azonban az új árszabályozás miatt, amit nyáron vezettek be, sokkal kevesebb akciós árat láthatunk. Azoknál a webáruházaknál, ahol minden termékre akciós árakat írnak ki, gyanakodjunk is, hogy trükköznek, és valójában nincs is akkora kedvezmény. Manapság 20-30%-nál nagyobb akciót már csak rövid szavatosságú termékek esetében láthatunk, illetve beragadt készleteknél az étrend-kiegészítő piacon

– emelte ki a szakértő.

A tavalyi készlet kifutásáig még olcsóbban szerezhetjük be a termékeket

Az étrend-kiegészítők piacán is jelentős drágulás volt tapasztalható az árfolyamváltozások miatt, lévén dollárban vagy euróban vásárolják a cégek, ám szerencsére jóval kisebb volt az áremelkedés, mint az élelmiszerek esetében.

„Drágulás biztosan továbbra is lesz, de nem hiszem, hogy olyan mértékben, mint más termékeknél. Leggyakrabban a gyártók és forgalmazók év elején szoktak változtatni az áraikon, emellett figyelembe kell venni, hogy az üzletek költségei is folyamatosan nőnek. Így mindenkinek emelnie kell az árrésén, ha nem akarnak veszteségesek lenni, ezért érdemes év elején minél hamarabb beszerezni azokat a termékeket, amikről biztosan tudjuk, hogy szükségünk lesz rá az év során. Sok helyen a régi készlet kifutásáig nem változtatnak a korábbi áron”

– mutatott rá Jánvári András.

Vannak termékek, amiknek végre csökken az ára

Szerencsére vannak olyan terméktípusok, amiknek az ára korábban sokat emelkedett, viszont most újra csökkenőben van.

Ilyen az aszkorbinsav, ami most, év elején 20-30%-ot fog esni, de a kókuszolaj és eritrit ára is elkezdett visszaesni a meredek emelkedés után a korábbi, egy-két évvel ezelőtti világpiaci árára. A recesszióval és a vásárlóerő csökkenésével ezen termékek száma növekedni fog, és egyre gyakrabban találkozhatunk majd árcsökkenésekkel

– tette hozzá a szakértő.

Hogyan alakul 2023-ban az étrend-kiegészítő piac?

Általánosságban elmondható az étrend-kiegészítő piacon, hogy a januári és februári hónapokban meg szokott növekedni a keresés az egészségmegőrző termékekre, kivéve a 2021-es és 2022-es év első hónapjait. Ezekben az években a Covid-hullámok határozták meg az érdeklődés alakulását, mintsem az évszakok, így inkább október-november és március hónapok voltak az erősebbek.

Idén kicsi fellendülésre számítunk érdeklődés szintjén, lévén október-november gyenge volt a korábbi két évhez képest, azonban azt nehéz megjósolni, hogy az embereknek mennyire lesz pénzük a továbbiakban az egészségre. Amikor már betegek, akkor azt gondolom, hogy költeni fognak a gyógyulásra, azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a megelőzés a legolcsóbb és leghasznosabb megoldás.” Ami láthatóan visszaszorult, az a cégek által ajándékozott vitaminok piaca. „Több olyan partnerünk is van, aki az elmúlt két-három évben rendszeresen adott alkalmazottainak vitamint, de erre most plusz, elhagyható költségként tekintett. Pedig érdemes figyelembe venni, hogy a betegség a munkáltató és a munkavállaló számára is költséges

– hívta fel a figyelmet Jánvári András a multi-vitamin.hu ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Elfogyott az adatkeret húsvét után? Most egy mozdulattal segíthetsz rajta

Az ünnepi hétvégék és hosszabb családi együttlétek után sokan szembesülnek vele, hogy az adatkeret nem minden esetben végtelen.

Legyen szó húsvéti videóhívásokról, közösen nézett online filmekről vagy útvonaltervezésről, könnyen előfordulhat, hogy egy barát vagy családtag net nélkül marad – épp a legrosszabb pillanatban. A Yettel legújabb innovációja, a „Dobj 1 gigát!” funkció pontosan erre kínál megoldást: egy teljesen díjmentes lehetőséget, amellyel a számlás ügyfelek havonta egyszer 1 GB adatot küldhetnek egy feltöltőkártyás ismerősüknek, pusztán néhány érintéssel a Yettel applikáción keresztül. 

Ez a funkció nemcsupán kényelmi szolgáltatás, hanem igazi újdonság a hazai telekommunikációs piacon. A szolgáltatás célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket a digitális térben is – hiszen sokszor elég egyetlen giga ahhoz, hogy elérjünk valakit, akinek fontos üzenetünk van, vagy aki épp úton van, net nélkül. 

Hogyan működik? 

A funkció használata rendkívül egyszerű. A Yettel app friss, 11.9.0-ás vagy újabb verzióját használva a főképernyőn, vagy a Szolgáltatások > Ajándékozás menüpont alatt érhető el az újítás. Innen néhány kattintással kiválaszthatjuk, kinek szeretnénk adatot küldeni, és az ajándék giga már landol is a kiválasztott feltöltőkártyás Yettel-előfizető adatkeretében – bármiféle extra költség, engedélykérés vagy beállítás nélkül. 

A „Dobj 1 gigát!” különösen aktuális most, amikor az emberek egyre tudatosabban használják a mobilinternetet – ugyanakkor egyre több az adatintenzív tevékenység is a mindennapokban. Egy ilyen apró, de jelentős figyelmesség igazi segítséget jelenthet,  hiszen legyen szó navigációról, egy fontos e-mail elküldéséről vagy akár csak egy videó megtekintéséről, néhány száz megabájt hiánya is nagy akadályt jelenthet – főleg akkor, ha a közelben nincs Wi-Fi. 

A Yettel fejlesztőcsapata ezzel a kezdeményezéssel nemcsak technológiai előnyt kínál, hanem egy újfajta közösségi gesztust is: egyetlen érintés most valódi segítséggé válhat. Az adatmegosztás ebben a formában nemcsak praktikus, hanem személyes, és kifejezi azt is, hogy figyelünk egymásra a digitális térben is. 

A funkció jelenleg minden lakossági számlás Yettel előfizető számára elérhető, és havonta egy alkalommal használható fel. A vállalat bízik benne, hogy ez az újítás sokak számára hoz majd könnyebbséget, és hogy egyre többen élnek majd a lehetőséggel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Magyarországon is elérhető a LEGO® Braille Bricks

A LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport Magyarországon is bemutatta a LEGO® Braille Bricks készletet. A program mára több mint harminc országban működik sikeresen világszerte.

A LEGO Braille Bricks célja, hogy a látássérült gyermekek számára befogadó és játékos módon tegye lehetővé a Braille-írás és -olvasás elsajátítását. A LEGO Alapítvány 2020 óta biztosít LEGO Braille Bricks készleteket olyan szervezeteknek, amelyek a látássérült gyermekek oktatására specializálódtak.

A Braille-írás tanulása játékos formában

A LEGO Braille Bricks speciálisan tervezett LEGO kockák, amelyek bütykei megfelelnek a Braille-ábécé betűinek és számainak, miközben teljes mértékben kompatibilisek a hagyományos LEGO kockákkal. Minden kockán megtalálható a megfelelő betű nyomtatott változata is, így a látássérült gyerekek és látó tanárok, diákok és családtagok együtt tanulhatnak és játszhatnak.

A készletet kifejezetten iskolai felhasználásra tervezték, és kiválóan ötvözhető a játékon keresztül történő tanulás pedagógiai módszerével: a készletekben a kockákra épülő feladatokhoz nyújtanak ötleteket a tanárok számára. Minden anyag elérhető a www.LEGOBrailleBricks.com weboldalon. A Braille-kockákkal a gyerekek fejleszthetik tapintási készségeiket, és új, szórakoztató formában tanulhatnak.

Kollaborációból született projekt

Számos javaslat érkezett az évek során egy Braille-írásra fókuszáló, LEGO kockákból álló készlet létrehozására. A LEGO Alapítvány kísérleti programja 2019-ben indult, az első ingyenes LEGO Braille Bricks készleteket pedig 2020 augusztusában, vakokat segítő partnerszervezetek közreműködésével juttatták el a diákokhoz. A program eddigi működése során több mint 56 000 gyermekhez jutott el, a LEGO Braille Bricks készletek 19 nyelven készültek el, beleértve a latin betűs ábécéket, a kínait és a vietnámit is. A készletek jelenleg 35 országban érhetők el, és több mint 54 000 képzett szakember, pedagógus és egyéb szakértő használja őket.

A magyar Braille-ábécét tartalmazó készlet fejlesztése és alkalmazása helyi szakértők bevonásával

A magyar LEGO Braille Bricks készlet fejlesztése 2021-ben kezdődött, szoros együttműködésben a Nyíregyházi Egyetemmel és a Vakok és Gyengénlátók Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egyesületével.

Az Egyesület, a Nyíregyházi Egyetemen működő LEGO® Education Innovation Studio (LEIS) közreműködésével, március végén szakmai programot szervezett a Braille-írás 200. évfordulója alkalmából, és az eseményen mutatták be a magyar LEGO Braille Bricks készletet.

A Nyíregyházi Egyetemen működő LEGO® Education Innovation Studio (LEIS) szakmai vezetője és trénere, Szabó József Mihály már a kezdetektől részt vett a magyar Braille készlet fejlesztésében.

A többéves munkában résztvevőket mindvégig erős személyes indíttatás is vezérelte, a stábot pedig további elismert szakemberek erősítették

– mondja Szabó József Mihály.

Az első hazai készletet 2023-ban gyártotta le a LEGO Csoport. A magyar nyelvű készlet finomhangolását és a hozzá kapcsolódó módszertan kidolgozását az Egy sima, egy fordított – Egyesület az Inklúzióért munkatársai végezték látássérült gyermekek bevonásával.

A frissen kifejlesztett kockakészlet pilot programját az Egyesület az Inklúzióért a LEGO Csoport Helyi Közösségi Szerepvállalás csoportjával együttműködve indította el. „A célunk az volt, hogy ezt a sokoldalú eszközt a magyar nyelv sajátosságaira alakítva adaptálni tudjuk a nagy múltú hazai gyógypedagógiai hagyományhoz ” – mondta Tóth Adrienn Anita, az Egy sima egy fordított – Egyesület az Inklúzióért munkatársa.

A tapasztalataink nagyon jók, hiszen nemcsak a pedagógusok, hanem a látássérült és a tanulásban akadályozott látássérült gyerekek is szívesen használják a LEGO Braille Bricks készletet. A kockákhoz az alsó és a felső tagozatos általános iskolások számára külön módszertani csomagot dolgoztunk ki. Az oktatási anyagot öt kurzusra bontottuk, amelyek „hibrid“ formában, vagyis e-learning és jelenléti oktatás keretében elérhetők. Ezekre folyamatosan várjuk a gyógypedagógus kollégák jelentkezését. Szeretnénk egy olyan szakmai közösséget építeni, amelyben a látássérült gyerekek integrációját segítő aktív diskurzus alakulhat ki.

Az egyesület képviselője a szakmai közösségtől a tapasztalatok megosztását, a módszertani repertoár bővítését, valamint a pályaelhagyók számának csökkenését is reméli.

Tanulás és játék szabadon

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslései szerint világszerte körülbelül 19 millió gyermek él látássérültként, közülük mintegy 1,4 millió gyermek visszafordíthatatlan vaksággal. A LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport elkötelezett amellett, hogy a játékon keresztüli tanulást minden gyermek számára elérhetővé tegye – függetlenül képességeiktől –, ezért a készleteket továbbra is ingyenesen biztosítják a kijelölt iskolák, intézmények és olyan szervezetek számára, amelyek látássérült gyermekekkel foglalkoznak.

A magyarországi hozzáférés

A LEGO Braille Bricks készletek Magyarországon a LEGO Csoport hivatalos partnerszervezetén keresztül, az Egy sima egy fordított – Egyesület az Inklúzióért közreműködésével érhetők el. Azok az iskolák és intézmények, amelyek szeretnének készletet igényelni, további információt a www.egysimaegyforditott.com weboldalon találnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Miért előnyös a fehér szín a lakásban?

fehér szín lakásban

Vannak, akik ódzkodnak a fehér színtől. Ennek legfőbb oka az, hogy hamar koszolódhat, de előfordul az is, hogy az orvosi rendelőkre asszociálunk a fehér bútorok és kiegészítők láttán. Pedig ettől jóval több érzelmet hordoz magában. Egyszerű, tiszta, minimalista. Éppen ezért kiválóan kombinálható minden színáranyalattal.

Ha fehérben gondolkodunk, akkor például a WhiteStore-nál elérhető gyerekszobai kisbútorok, tárolók tökéletes választásnak tűnnek. Egyrészt azért, mert szépek, másrészt pedig azért, mert praktikusak és mindenhová jól beilleszthetők. Az itt megtalálható Atmosphera for Kids termékek a prémiumminőség és a magas funkcionalitás szimbólumai. De mi minden szól még a fehér szín mellett? Cikkünkből kiderül, tarts velünk!

Stílusok, tulajdonságok és a fehér szín

Gyakorlatilag mindenhez passzol a fehér, de a skandináv, a modern, a tengerparti, a farmhouse és az eklektikus, illetve romantikus stílusok szerves részét képezi. Tulajdonképpen mindig divatos marad, bármilyen új irányzatról is legyen szó.

Ha ránézünk egy fehér bútorra vagy kiegészítőre, az ártalmatlanság, a frissesség és a tisztaság jut róla eszünkbe. Ugyanakkor a rendet is szimbolizálja, de van benne vitalitás és harmónia is. Összességében egy nagyon nyugtató színről van szó.

Törjük meg az egyhangúságot!

Ha a fehér színt főszínként használjuk a lakberendezésben, ügyeljünk arra, hogy ne legyen nagyon monoton. Játszhatunk például az alapanyagokkal vagy egy-egy bútorkiegészítővel. Használhatunk kontrasztos árnyalatokat, például a fekete fehérrel kombinálva nagyon elegáns benyomást kelt.

A fényes verzió rendkívül népszerű manapság, nagyon előkelő is, de ha minden fénylik, akkor túlságosan steril lesz az összhatás, és feszélyezve érezzük majd magunkat. Inkább törjük meg valamilyen fából készült elemmel vagy dísznövénnyel, dinamikusabb színű lakástextilekkel az egyhangúságot.

Úgy érezzük, túl szűk a tér a nappaliban? Használjunk több fehéret, mert világosabbá teszi, optikailag tágítja a helyiségeket! Számos tech kiegészítő is elérhető ebben a kivitelben, így a “gamerek” eszközei sem fognak elütni a szoba többi berendezésétől.

Színterápiában is használatos, méltán közkedvelt

A pszichológiában jól ismert gyógyító szín a fehér. Minden egyéb színt magába foglal, így ennek a legnagyobb a rezgésszáma. Lelki egyensúlyt teremt, megnyugtat, segít az indulatok csillapításában, ugyanakkor energetizál, ezáltal ad erőt a folytatáshoz.

Tippek a modern stílusú otthonhoz

Ha high-tech, modern otthont szeretnénk teremteni, akkor az okos technológiákon túl a színeket is tudatosan kell használni. A fehér ebben az esetben is tökéletes választás lehet. Hogy miért?

Mert elegáns, minimalista, higiénikus, letisztult, és még hosszan sorolhatnánk. Nézzünk körül a WhiteStore kínálatában, biztosan találunk itt számunkra megfelelő dekorációs elemeket, kiegészítőket!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss