Tippek

Előbb adnak hozzáférést a bankszámlájukhoz az emberek, minthogy megosszák a telefonjuk jelkódját

telefon

Megnézték, milyen a friss szerelmesek online kapcsolattartása, majd hogy később milyen eszközöket osztanak meg szívesen egymással. Kiderült, két éven át hajlamosak az emberek fürkészni a mobiljukat a párjuk üzenetét várva, és hogy ha minden klappol, akkor is tabutémának számít a másik telefonkódja.

Valentin-nap alkalmából készült két felmérés, melyek kifejezetten a szerelmespárokat és technológiai eszközeiket vizsgálták. Kiderült, a 18 és 44 év közötti friss párok átlagban napi közel 50 percet töltenek telefonjaikon lógva, ez két év alatt közel 33 percre csökken.

„A lelkesedés az üzenetek számán is jól látszik: kezdetben átlagosan 21 üzenetet küldenek naponta a szerelmesek, sőt 10 alkalommal posztolnak is a közösségi médiában”

– idézi a Honor a közleményében a OnePoll kutatását. A válaszadók 48 százaléka bevallotta, hogy a kapcsolat elején mindig vár valamennyit a válasz előtt, hogy úgy tűnjön, mintha „lazán” kezelné a helyzetet.

De a laza viselkedés ellenére sokaknak ebben az időszakban nagyon fontos a visszajelzés: az emberek közel harmada máris szeretve érezte magát akkor, ha több üzenetet is kapott párjától, mielőtt ő válaszolt volna – derült ki a felmérésből. A megkérdezettek harmada ismerte el, hogy már-már megszállottan pillantgat telefonjára az első pár hónapban, bízva egy-egy befutó újabb üzenetben. A megkérdezettek 32 százaléka viszont nem is gondol már második randira, ha két nappal az első után nem kap valamilyen üzenetet partnerétől.

A párok legszívesebben az ételüket és a telefontöltőjüket osztják meg egymással, a telefon feloldókódja viszont már tabunak számít – ez már a Nokia márka mögött álló HMD Global kutatásából derült ki.

A felmérés 3 kontinens 8 országában vizsgált párokat és az eredmények azt mutatták, hogy az ételek (58%) és a mindennapi technológiai eszközök, mint például a laptopok (44%) megosztásában többé-kevésbé nyitottak az emberek, a privát szférájukba azonban még a párjukat is nehezen engedik be – fejtik ki közleményükben.

A megkérdezettek mindössze 16 százaléka osztaná meg a telefonja jelszavát a párjával, tehát a beszélgetéseink tartalmához és a fotóinkhoz még a bankszámlánknál (23%) is nehezebben adnának betekintést a partnerük számára.

A felmérésben részt vevő párok harmada használ közösen egy tabletet, és nagyjából ugyanennyien a telefonjukat is megosztják. Az e-book olvasókat nagyrészt meghagyják maguknak (12%), mint ahogy a mindenféle zenei eszközöket (fejhallgatók, hangszóró) is csak a megkérdezettek negyede adja be a közösbe. Összességében viszont úgy tűnik, hogy a technológia tekintetében szeretnek osztozkodni, ugyanis csak 10 százalék mondta azt, hogy semmilyen eszközt nem oszt meg a párjával – összegzi a nem is olyan rossz helyzetet kutatás.

Forrás: HVG


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Mérgező vegyszerek már az alsóneműkben is?

Sokkoló eredményeket hozott a Tudatos Vásárlók Egyesületének tesztje

A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyedülálló nemzetközi együttműködésben végzett tesztje veszélyes, hormonkárosító biszfenol vegyületeket mutatott ki az alsóneműkben. Minden harmadik bugyi anyaga tartalmaz mérgező vegyszert és minden tizedik az egészségre rendkívül káros mértékben. Az egyesület a biszfenolok teljes betiltásáért dolgozik, mivel az eredmények arra hívják fel a figyelmet, hogy a káros vegyi anyagok nem elhanyagolható mennyiségben vannak jelen a hétköznapi termékekben.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete uniós szinten szeretné elérni, hogy a fogyasztási cikkekbe ne kerülhessenek mérgező anyagok. Az egyesület vezeti a ToxFree Life for All elnevezésű nemzetközi projektet, mely az egészségkárosító anyagok kockázatait csökkentené. Ilyen mérgező anyagok a biszfenolok.

A biszfenol vegyületcsalád az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott vegyszer a világon. Leggyakrabban polikarbonát műanyagok és gyanták összetevőiként használják, de adalékanyagként is alkalmazzák, például színtartósítóként a textíliákban, ruhákban, alsóneműkben. A biszfenol A-ról számos kutatás bizonyította, hogy már egész alacsony dózisban is felboríthatja a hormonrendszer működését, károsíthatja mind a női, mind a férfi termékenységet. A hormonrendszeren keresztül befolyásolhatja a növekedést, a sejtregenerálódást, a magzati fejlődést, az energiaszintet, és olyan hormonális zavarokért felelős, mint a korai serdülés, az elhízás, emellett a fejlődő idegrendszerre is kockázatot jelent.

Az új típusú biszfenolok ugyanolyan veszélyesek

A biszfenolok kioldódása a műanyag edényekből, konyhai eszközökből, kulacsokból egyre inkább közismert a tudatos fogyasztók és a laikusok körében is. A biszfenol A-t (BPA) például már betiltották a nyugtákhoz használt hőpapírokban és a cumisüvegekben.

„A tiltás miatt a gyártók egyre növekvő mennyiségben új vegyi anyagokkal, egyéb típusú biszfenolokkal váltják ki a BPA-t, amelyek hasonlóan kockázatosak lehetnek az egészségre. Ilyen többek között a biszfenol S és a biszfenol F, amelyekre jelenleg nincsen tiltás, pedig ezekről is bebizonyosodott, hogy hormonkárosító hatásúak”

– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.

Amellett, hogy a biszfenolokat leggyakrabban polimerek és gyanták összetevőjeként használják, adalékanyagként, méghozzá színrögzítőként alkalmazzák őket a textíliákban is. Világszerte a műszálas poliamid textilek 80%-a színtartósító kezelést kap és ugyanígy vegyi segédanyagokat használnak például a spandexhez és az elasztánhoz is. Ezek a színtartósító keverékek tartalmaznak biszfenol S-t és biszfenol F-et, melyek a termékekben maradványként elkerülhetetlenül jelen vannak.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ezért a biszfenol tartalom felmérésére vállalkozott alsóneműkben.

“Nagyon fontos, hogy legyenek friss és megbízható teszteredményeink az olyan termékek biszfenol tartalmáról, amelyekkel egész nap érintkezik a bőrünk, emiatt könnyen átkerülhetnek a szervezetünkbe a káros anyagok, és amelyekre jelenleg nem vonatkozik a biszfenol tartalom korlátozása”

– magyarázza a szakember.

“A választás azért esett az alsóneműkre, mert azt mindenki használja, ráadásul elég érzékeny és fontos felületen érintkezik a bőrünkkel, úgyhogy egyáltalán nem mindegy, hogy mi van az anyagában”

– meséli Dénes Júlia.

A tesztet egy akkreditált nemzetközi laboratóriumban végezték. Cél volt, hogy a termékeket a fogyasztók minél nagyobb csoportja számára teszteljék. Az egyedülálló nemzetközi összefogásban összesen 166-féle alsóneműt teszteltek, ezekből valamivel több mint 100 könnyen elérhető és kapható Magyarországon, de a többi is az a szomszédos országokban.

Sokkoló eredmények

Egy EU-s tanulmány 2020-ban azt állapította meg, hogy a textilekből származó biszfenol A-nak való kitettség jóval alacsonyabb, mint az étrendből származó mennyiség, és elhanyagolható hatású az akkor érvényben lévő egészségügyi határértékhez képest.

A ruhaneműkre egyelőre nem vonatkozik biszfenol tartalom korlátozás, a Tudatos Vásárlók Egyesülete viszont a friss eredmények alapján ezekre is kiterjesztené a szabályozást. Emellett már tanulmányok bizonyítják, hogy a biszfenol a ruházatból az izzadságba beoldódik, és nem fér kétség a bőrön keresztüli felszívódás lehetőségéhez sem.

A tesztelt alsóneműk egyharmada (30%), azaz minden harmadik bugyi tartalmazott biszfenolokat (BPA, BPS, BPF). Az összes minta 10%-a mutatott az emberi egészség védelmére meghatározott maximális mennyiséget bőven meghaladó biszfenol tartalmat, átlagosan 11 mg/kg biszfenolt (A maximális mennyiség 0,8 mg/kg!). A legmagasabb biszfenol koncentráció egyetlen mintában 301 mg/kg volt – ami a termék súlyának 0,03%-a!

A nőknek szánt termékek 17%-a nagy mennyiségű biszfenolt tartalmazott. Ezek az alsóneműk túlnyomórészt szintetikus anyagból készültek.

„Bár nők számára is kaphatók pamut termékek, a piackutatásunk szerint a női bugyik általában nagyobb része szintetikus anyagból készül. Ez nagyobb kockázatot jelent a biszfenolnak való kitettség szempontjából”

– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.

A teszteredmények részletes bemutatása, a pontos anyagtípusok, a lány-, fiú-, női és férfi alsóneműk eredményeinek ismertetése itt olvasható.

Kerüljük a műszálat, válasszuk a pamutot!

A teszteredmények szerint a műszálas alsóneműk növelik a biszfenolnak való kitettség kockázatát. Érdekesség, hogy a gyártó vagy a vásárlás helye, illetve a szín nem számít. Ha üzletben vagy online vásárolunk, ugyanúgy van esély a mérgező biszfenolokkal találkozni: ismert márkák termékeiben is előfordulnak, de van olyan kínai üzletből származó termék, amiben viszont nem találtak. A tesztadatok alapján tehát megállapítható, hogy a származás nem, csak az anyagösszetétel számít, és a magas pamuttartalmú termékek nagyobb valószínűséggel nem tartalmaznak biszfenolokat.

Civilek a gyártók ellen – a ToxFree Life együttműködés

A ToxFree Life for All projektben magyarországi, szlovéniai, csehországi és osztrák fogyasztói szervezetek dolgoznak azon, csökkenjen a fogyasztók káros vegyi anyag kitettsége. Az öt partnerszervezet közösen tesztel, egyeztet döntéshozókkal, kampányokat indít és a fogyasztókat segítő oktatási programokat hoz létre. Az együttműködést a Tudatos Vásárlók Egyesülete kezdeményezte és vezeti.

Egy új vegyi anyag bevezetése a piacra akár 6 hónap alatt is megtörténhet. Ezzel szemben, ha ezek az anyagok károsnak bizonyulnak, betiltásuk átlagosan 20 évig tart. Ez az egyensúlytalanság az ipari innováció sebessége és a fogyasztóvédelem között fenntarthatatlan, és sürgősen foglalkozni kell vele. Elengedhetetlen, hogy a vegyi anyagok szabályozása felgyorsuljon és szigorodjon a fogyasztási cikkek teljes spektrumában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Bepörög az őszi szüretszezon – Okostelefonnal még a borozás is jobb

Októberrel együtt számos budapesti és vidéki fesztivál, ünnep és program veszi kezdetét, amik jelentős része a szürethez kötődik.

Ha kedveled a bort, vagy épp szeretsz kirándulni, akkor egy HONOR készülék – a megfelelő alkalmazásokkal –  tökéletes társ lehet ebben az időszakban is.

🍇 Borban az igazság  – Akár ellátogatsz egy eseményre, kirándulsz, vagy épp otthon ebédelsz vagy vacsorázol, egy jó bor kiváló választás lehet. A Vivino segítségével nem kell sommelier-nek lenned ahhoz, hogy tudd, mit kell választanod: hatalmas adatbázisa van, ráadásul címke alapján is rengeteg információt elárul egy-egy üvegről.

🍂 Kezdődhet az őszi turné – Ha nem tudod, hogy merre indulnál, akkor kiváló társ lehet a magyar fejlesztésű Bortúra. Az app megjeleníti a legjobb borprogramokat, és nemcsak tájékozódni lehet rajta, hanem foglalni is eseményeket. Ehhez például tökéletesen passzol a HONOR Magic V3, ugyanis hosszú akkumulátor üzemideje remek arra, hogy ne merüljön le még akkor sem, ha igazi borturistaként járod az országot, programról programra.

🍷 A jó házigazdákra – Lehet, hogy másokat hívnál magadhoz, hogy megkóstolják borgyűjteményedet. Ilyenkor a CellarTracker a kiváló partner, amivel egyrészt katalogizálhatod az évek során összeszedett palackjaidat, másrészt értékeléseket olvashatsz róluk, hogy vendégeidet ízléseiknek megfelelően kínálhasd.

📷 Örökítsd meg az emlékeket – Függetlenül attól, hogy hova látogatsz vagy hol fogyasztasz bort, érdemes megörökíteni emlékeidet. A HONOR Magic V3 ebben is a segítségedre lesz, ugyanis számos olyan funkcióval bír, amik megkönnyítik a fényképezést. 50MP-es kamerája bámulatos képeket készít, míg az AI segít abban, hogy mozgás közben is tisztán rögzíthess.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Red Bull Basement: Tokióban várják a fiatal, magyar feltalálókat

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái.

A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.

Korunk legnagyobb innovátorait többek között az is összeköti, hogy a valódi hatás elérése érdekében céltudatosságuk már egy vállalkozói ambícióval is párosul. Az egyedi ötletekre mindig van kereslet a Red Bull Basement versenyében, a márka pedig lehetőséget biztosít a fiatal gondolkodóknak egy olyan együttműködésre, ahol személyes fejlődési lehetőségek, szakmai workshopok és kapcsolatépítés keretében tökéletesíthetik ideáikat. Könnyen lehet, hogy a következő világmegváltó megoldás épp Magyarországról indul majd útjára.

A korábbi években az egyetemista ötletgazdák már rengeteg bámulatos ötletet mutattak be, amelyek megvalósítását, továbbfejlesztését a Red Bull Basement esemény után is folytatták. Volt, aki elhasznált mosóvizet újrahasznosító mosógépet hozott létre, míg másnak a hanghullámokat sikerült elektromossággá formálnia eszköze segítségével. Az elmúlt években magyar diákok is bemutathatták ötleteiket: 2020-ban Popovics Kinga és Guthy Máté, a termékek vízindexét megjelenítő IWI-projekt ötletgazdái egészen a TOP 10-ig meneteltek a versenyben, három éve pedig Lengyel Kristóf vitte energiafelhasználást optimalizáló alkalmazását a döntőbe.

A nemzetközi versenyre november 5-ig várják a szervezők az inspirációt ébresztő, a világot pozitív irányba terelő innovátorok érkezését, akik egyénileg vagy két fős csapatokban jelentkezhetnek. Újítás ezúttal, hogy a Red Bull Basement idei versenyzői a mesterséges intelligenciát is használhatják a megvalósítás és az üzleti terveik megalkotása érdekében. A jelentkezést követően a szakmai zsűri kiválasztja a legjobb pályázót minden országból, akik egy nemzetközi színtéren, szakértők és mentorok bevonásával fejleszthetik tovább ötletüket. December 2. és 6. között Tokióban, a verseny döntőjén pedig bemutathatják a kidolgozott koncepciót is. A nyertes csapat jutalma egy út a Szilícium-völgybe, ahol személyre szabott mentorálást kapnak és kapcsolatokat építhetnek az iparág vezetőivel.

A Red Bull Basementtel kapcsolatos további információk a hivatalos oldalon találhatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss