Tippek

Annyit költünk az autóra, amennyiből egy egzotikus nyaralásra is mehetnénk

autóbérlés

Mára a bérlés a legtöbbeknek kifizetődőbb lehetőség.

Kiszámoltuk már valaha, mennyibe kerül a saját autónk, pusztán attól, hogy van? Valóban használjuk és kihasználjuk olyan mértékben, hogy megérje fenntartani, és fizetni utána évről évre a tetemes költségeket? Ma már elavult szemlélet az, hogy saját autó nélkül megáll az élet, hiszen olyan bérlési formák állnak rendelkezésre, amelyeknek köszönhetően, ha akarjuk, naponta másik járművet használhatunk, az utazási céljainknak megfelelően.

Az állandó költségek mellett, mint például a gépjárműadó, a biztosítás, az autópálya-matrica, a műszaki vizsga, a karbantartás, az autómosás és a tisztítás, folyamatosan ki vagyunk téve az üzemanyagárak hektikus változásainak, és nap mint nap vesződhetünk a parkolás nehézségeivel, nemcsak a belvárosban, de sokszor a saját otthonunk előtt is. Nem beszélve arról, hogy az autónk évről évre veszít az értékéből, használattól függően és attól függetlenül is. Megdöbbentő adat, hogy egy jármű teljes élettartamának 90%-át parkolva tölti.

„Ha ezeket a költségeket mind összeadjuk, több százezres nagyságrendű végeredményt kapunk, amellyel minden évben soványabb lesz a pénztárcánk. Amennyiben nem a munkaeszközünk, és nem állandó jelleggel használunk autót, vagy különböző típusú járművekre lenne igényünk, jobb megoldás lehet vásárlás helyett az alkalmi autóbérlés. Akkor pedig, ha feltétlenül szükséges saját autót fenntartani, az ezzel kapcsolatban felmerülő költségeinket csökkenthetjük az autó bérbeadásával”

– emelte ki Gajdos István, a RentBen Kft. üzletfejlesztési menedzsere.

A RentBen Kft. munkatársai kalkulációt készítettek arról, milyen összeget nyel el egy autó, amíg a birtokunkban van. Azt az eredményt kapták, hogy például egy VW Polo vagy egy Fiat 500 esetében egy ötéves ciklus költségeit – amiben a jármű értékcsökkenése is szerepel – visszaosztva havi 118.000 Ft-ot költünk a gépjárműre átlagosan. Éves szinten ez 1.416.000 Ft-ra jön ki, amiből vígan elmehetnénk a családdal akár a Fülöp-szigetekre is. Ezzel szemben, ha ilyen típusú személyautóra van szükségünk, már 9000 Ft-ért is tudunk bérelni egy napra.

Alkalmazásból is lehet bérelni

Autót bérelni többféle szempontból is hasznos lehet. Ha mégis autóvásárlásra adnánk a fejünket, érdemes alaposan körbejárni, melyik típus lenne számunkra a legoptimálisabb választás, mind kényelem, mind pedig gazdaságosság szempontjából. A bérautók széles választéka erre is kiváló lehetőséget nyújt. De nagy segítséget jelenthetnek akkor is, ha a sajátunkat szervizbe kell adni, és a kieső napokban – gyakran hetekben – szeretnénk enyhíteni a hiányát.

„Képtelenség, hogy annyiféle autónk legyen, ahányféle felhasználási módra lehet szükségünk életünk során. Az autóbérlés viszont megoldás lehet minden esetre. Költözéshez bérelhetünk kisteherautót vagy furgont, utazásokhoz egy kényelmes szedánt vagy terepjárót, jeles alkalmakra választhatunk egy luxus- vagy sportautót, nyári kiruccanáshoz pedig egy kabriót – de ami a legfontosabb, nem vagyunk egyetlen jármű használatára korlátozva”

– hangsúlyozta Gajdos István.

A RentBen 2022 májusában jelent meg a hazai piacon, az azóta eltelt időben a 4000-et is meghaladta felhasználóinak a száma. Az alkalmazásba átlagosan napi 30-an regisztrálnak, és havonta közel 250-en aktívan használják a bérbeadási vagy a bérlési lehetőséget. Jelenleg közel 200 autó található a rendszerben, számuk dinamikusan növekszik.

Mit vállal egy bérbeadó?

A legtöbb autókölcsönzőnél kategóriánként egy-két típus közül választhatnak a betérők, a kocsikat a helyszínen vehetik át, kaució fejében, és sok esetben kilométer-korlátozással vihetik el a kiszemelt járművet.

„Ezzel szemben a RentBenen magánszemélyek és cégek adják bérbe saját autóikat, sokkal rugalmasabb feltételek mellett. Számos autó kilométer-korlátozás nélkül, kauciómentesen foglalható, és gyakran azt is vállalják a bérbeadók, hogy elviszik a járművet az előre egyeztetett helyre, ahol a bérlő kényelmesen át tudja venni. A szerződéskötés és a fizetés is online történik. Az autókra a bérbeadás idejére teljes körű casco biztosítás köthető, a 2010 után gyártott járművek esetében”

– jelezte a RentBen Kft. menedzsere.

A platformon problémás gépkocsival nem találkozunk, csupán 2005 után gyártott modellt regisztrálhat a tulajdonosa, emellett a RentBen lehetővé teszi a bérlők számára, hogy az autó átvételekor díjmentesen lemondhassák a bérlést, amennyiben kifogásolható az autó műszaki állapota.

„A RentBenen konkrétan azt a járművet vehetjük át, amit kiszemeltünk az applikációban. Minden bérleti feltétel látható az adott autó adatlapján, ezért nem kell számolni sem rejtett költségekkel, sem apróbetűs résszel”

– tette hozzá Gajdos István.

Bizalmi együttműködés, szigorú szabályokkal

A bérbeadást követően az applikációban értékelhetik egymást a felek, ami mind a bérbeadót, mind a bérlőt arra sarkallja, hogy korrekt, megbízható hozzáállást tanúsítson az ügylet során. Akiről egymás után két alkalommal is egycsillagos értékelés érkezik, végleg kikerül a rendszerből.

„Így tudjuk biztosítani annak a feltételeit, hogy hosszú távon csak a legjobb, legmegbízhatóbb bérbeadók és bérlők lehessenek jelen a platformon”

– mutatott rá az üzletfejlesztési menedzser, aki azt is elárulta, hogy ügyfeleik között találhatók olyanok is, akik életvitelszerűen külföldön tartózkodnak, de amikor ügyintézés, rokonlátogatás miatt vagy bármi más célból hazaérkeznek, bérelt autóval biztosítják a mobilitásukat.

Ma már sokszor ajándékként is többre értékeljük a tárgyaknál az élményeket, amit az a szokás is jelez, hogy gyakran bérelnek kabriókat, magas értékű luxusautókat egy-egy napra pusztán az életérzés, az élmény kedvéért. De sokan kíváncsiak az elektromos autókra is, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett mennyire praktikus a használatuk a mindennapokban. A fiatalabb korosztályt pedig az is motiválja, hogy a közösségi oldalakra készítsen fotókat vagy videókat egy-egy különleges járgánnyal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Arcfelismeréssel kémkednek a csokiautomaták

Megdöbbentek a diákok, egy hibaüzenet leplezte le a kamerázást.

Óriási meghökkenést váltott ki Kanadában a CTV News beszámolója, a Waterlooi Egyetem diákjai a napokban egy szoftverhibának köszönhetően megtudták, hogy az intézményben található csokiautomaták arcfelismeréssel kémkednek utánuk. A gépek Invenda márkájúak, a MARS üzemelteti azokat, M&M’s grafikákkal vannak díszítve.

A váratlan kémkedésre az egyik automata kijelzőjén megjelent hibaüzenet hívta fel a figyelmet, amely szerint összeomlott a beszédes nevű „Invenda Vending FacialRecognition App.exe” nevű folyamat. A gyártó webhelyét böngészve a diákok gyorsan kiderítették, hogy miről is van szó: az Invenda intelligensnek titulált automatáiban található egy demográfiai szenzornak titulált kamera, amely képes számolni a gépet megközelítők számát, továbbá arcfelismeréssel demográfiai profilozást folytat a vásárlókról.

Az Invenda szerint semmi rosszban nem sántikál, az automatáiban lévő profilozási megoldás törvényesen, továbbá a magánszférát tisztelő módon működik.
„Az okos automatákba épített demográfiai érzékelési szoftver teljesen helyileg fut. Egyáltalán nem tárol, kommunikál, vagy továbbít a kameráján keresztül látott képet, személyes azonosításra lehetőséget adó információt”
– állítja a gyártó.
Az egyetem diákjai szeretnék elérni a kamerázós automaták egyetemről való kicsapását, addig is rágógumival vagy ragadós cetlikkel próbálják letakarni az előlapjaikon lévő furatot, amely mögött a kamerát sejtik.
Forrás: ORIGO

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Az AI az új aranyláz: aranyat ássunk, vagy inkább ásókat adjunk el?

aranyláz

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.

2023 mérföldkő volt a mesterséges intelligencia (AI) számára, amely a kockázati finanszírozás szélesebb körű visszaesése közepette a növekedés elsődleges ágazataként tűnt ki. Az óvatos befektetési környezet ellenére, amely évek óta a legalacsonyabb kockázatitőke-finanszírozást eredményezte a legtöbb ágazatban, az AI-technológiák jelentős figyelmet és tőkét vonzottak.

Mind a nagyvállalatok, mind a kkv-szektor számára kiemelkedően vonzó területté vált az AI. Olyan startupok tudtak sikeresen kockázati tőkéhez jutni, amelyek (1) nagy potenciális célcsoportokat érnek el, (2) összetett AI-kihívásokkal foglalkoznak, vagy (3) más AI-technológiákat továbbfejlesztő megoldásokkal álltak elő. A vállalatokat pedig szabályosan elkapta az „aranyláz” – mindenki szeretne egy szeletet ebből a profitábilis területből, és számos, akár nem kifejezetten technológiai cég is azonnal elkezdte integrálni az AI-megoldásokat.

A Bobcats Coding frissen kiadott innovációs kézikönyve szemléletes hasonlattal hívja fel a figyelmet arra, hogy az „aranylázból” való részesedésért folytatott versenyben a vállalatok gyakran követnek el olyan hibákat, amelyek megfelelő műszaki termékfejlesztési megfontolásokkal elkerülhetők lennének. Ahogy a kiadvány fogalmaz: az aranyláz korszakából származó közismert mondás szerint a hosszú távú nyertesek nem az aranybányászok voltak, hanem azok, akik a szerszámokat és felszereléseket – az ásókat, csákányokat és talicskákat – értékesítették.

„Kulcskérdés, hogy vajon a technológia hajtja-e a pénzáramlást, vagy fordítva. Bár a mesterséges intelligenciában rejlő potenciál tagadhatatlan, egy ilyen alulszabályozott és összetett területen megnő a kockázatértékelés és -kezelés fontossága – mondta Fazekas Barbara, a szoftverfejlesztésssel foglalkozó Bobcats Coding ügyvezetője.  – Az igazi értékteremtéshez az szükséges, hogy a vállalatok ne csak buzzwordként, márkaépítésre használják a mesterséges intelligenciát, hanem valóban integrálják a technológiát a digitális termékfejlesztésbe, az üzleti modellekbe. Az új tanulmányunk abban segíti a döntéshozókat, hogy tájékozottan és körültekintően tudjanak navigálni ezen az ígéretes, de változékony és nagyon kockázatos területen, figyelembe véve mind a jelenlegi hype-ot, mind a digitális termékfejlesztés hosszú távú következményeit.”

A kézikönyv technológiatörténeti példákon keresztül mutatja meg, milyen kölcsönhatások alakították az egyes forradalmi újítások széles körű elfogadását és piaci sikerét. A mezőgazdaság gépesítését lehetővé tévő traktorok elterjedésétől a mobiltelefonok igazi áttörését jelentő iPhone-on át az e-kereskedelemig és a felhőalapú technológiákig szinte minden nagy innovációra igaz, hogy bár meglévő emberi szükségleteket elégítenek ki és növelik a hatékonyságot, nem egy csapásra értek el globális sikert. Az igazi átalakuláshoz vezető utat fokozatos optimalizálás, folyamatos alkalmazkodás és stratégiai innováció jellemzi.

„Mint a korábbi nagy technológiai változásokat, az AI elterjedését is aggodalmak, etikai és társadalmi viták kísérik, többek között a munkahelyeket érintő kérdések és adatvédelmi megfontolások mentén – mondta Fazekas Barbara.  – Ezért is érdemes szem előtt tartani, hogy a gyors változások ellenére az AI fejlődése sem sprint, hanem hosszú utazás, melyben a türelem és az alkalmazkodóképesség lehet a siker döntő tényezője.”

Az új technológiákra jellemző, hogy kis- és középvállalkozások a kezdeti magas költségek és bizonytalanságok miatt gyakran később érkeznek a versenybe. A kiadvány azonban kitér arra is, hogy milyen lehetőségek nyílnak a kisebb játékosok számára anélkül, hogy közvetlenül szembekerülnének a techóriásokkal.

„A sikeres AI-integrációhoz nem csak az kell, hogy alkalmazkodjunk a gyorsan fejlődő technológiai trendekhez, hanem az is, hogy kiaknázzuk a már bevált üzleti stratégiánk lehetőségeit – mondta Kökény Tamás, a Bobcats Coding technológiai vezetője. –  Ha a kkv-k a saját képességeiken belül maradnak, megtalálhatják azokat a réseket, ahol kitűnhetnek. Nagy összegű befektetések helyett a meglévő technológiák és platformok kihasználásával, fokozatos beruházásokkal lehet biztosítani a kiegyensúlyozott innovációt.”

A teljes, részletes kézikönyv letölthető a Bobcats Coding weboldaláról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése

bookmate

Az e-könyveket számos előnye miatt kedveli az olvasóközönség: praktikus hordozhatósága, rugalmassága és környezetbarát mivolta miatt világszerte egyre népszerűbb a formátum.

Magyarországon a világ egyik legnagyobb e-könyv szolgáltatója, a Bookmate és a Yettel partnerségének eredményeként a digitális könyvmolyoknak már kedvezményesen is elérhető a Bookmate több millió kötetet tartalmazó e-könyv és hangoskönyv katalógusa, ami korlátok nélküli olvasható, hallgatható.

Az e-könyvek kényelmes hordozhatóságot és személyre szabható olvasási élményt kínálnak, hiszen egy mobileszközön akár egy könyvtárnyi digitális könyv is tárolható, így a kényelmes hordozhatóság és a személyre szabható olvasási élmény mellett az e-könyvek papírmentes, környezetbarát alternatívát is jelentenek a nyomtatott könyvekhez képest, ráadásul sok esetben kedvezőbb áron is érhetők el. Nem véletlen, hogy az e-olvasás növekvő népszerűségnek örvend világszerte. Ezt az igényt kívánja kiszolgálni Magyarországon a havi előfizetés mellett több millió e-könyvhöz korlátlan hozzáférést biztosító e-könyv streaming szolgáltató, a Bookmate és a Yettel Magyarország új partnersége.

E-könyvek, hangoskönyvek a mobilon, táblagépen, weben, „ott, ahol akarod”

A Bookmate katalógusa több mint 15 millió e-könyvet és hangoskönyvet tartalmaz, összesen 16 nyelven. A világ legnépszerűbb könyvkiadóinak nemzetközi irodalmi választékát kínálja a magyar könyvkiadók népszerű kiadványaival együtt, beleértve több mint 5 000 magyarnyelvű kötetet és több mint 500 magyarul megszólaló hangoskönyvet. Az alkalmazás tulajdonképpen azt nyújtja az olvasóknak, amit a Spotify a zenehallgatóknak vagy a Netflix a film- és sorozatnézőknek: havi fix összegű előfizetési díjért korlátlan hozzáférést biztosít a rendszerben elérhető tartalmakhoz. Az alkalmazás segítségével az ingyenes próbaidőszak alatt és aktív előfizetéssel a katalógusból korlátlan számú e-könyv és hangoskönyv olvasható vagy hallgatható, akár offline, internetkapcsolat nélkül is. A Bookmate mobilalkalmazás iOS, Android és webes felületen is elérhető, így az ezeket a rendszereket használó eszközökön bárhol, bármikor olvashatóak vagy hallgathatóak a kiválasztott tartalmak.

A könyvtár a legkülönfélébb műfajokat tartalmazza, a szépirodalomtól a tényirodalmon át a gyermekkönyvekig és a hangoskönyvekig. A Bookmate túlmutat egy egyszerű e-olvasó szolgáltatáson, közösségi funkciója új olvasási élményt nyújt, és lehetővé teszi, hogy az olvasók aktív olvasóklub-közösséget alkossanak. Az alkalmazás elemzi az előfizetők olvasási szokásait, és ez alapján ajánlórendszere segít megtalálni a számukra érdekes köteteket, létrehozható saját könyvtár, és saját könyvespolcok szervezhetőek a kedvenc címek alapján. A felhasználók az alkalmazásban követhetnek más, regisztrált könyvrajongókat, és megoszthatják egymással az olvasási élményeiket is.

A Bookmate és a Yettel partnerségének keretében a mobilszolgáltató előfizetői a mobilszámla terhére is megvásárolhatják a Bookmate előfizetést (“vedd meg most, fizesd később”), ráadásként a Bookmate alkalmazást használatával Yettel ügyfélként állandó kedvezményes havidíjjal vehető igénybe az e-könyv streaming szolgáltatás, 2890 Ft/hó helyett 2299 Ft/hó áron.

„A mobilfizetés sikeres és népszerű szolgáltatás, előfizetőink kedvelik a „vedd meg most, fizess érte később” modellt. Az így bonyolított forgalom éves szinten 10% körül növekszik, ez már évi 4 milliónál is több tranzakciót jelent. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ügyfeleknek értéket teremtő új szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé ezzel a fizetési módszerrel, A Bookmate partnerséggel egy fontos partnerrel bővült az elérhető szolgáltatások köre.”

– mondta el Pomezanski Máté, a Yettel digitális termékekért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss