Tippek

Annyit költünk az autóra, amennyiből egy egzotikus nyaralásra is mehetnénk

autóbérlés

Mára a bérlés a legtöbbeknek kifizetődőbb lehetőség.

Kiszámoltuk már valaha, mennyibe kerül a saját autónk, pusztán attól, hogy van? Valóban használjuk és kihasználjuk olyan mértékben, hogy megérje fenntartani, és fizetni utána évről évre a tetemes költségeket? Ma már elavult szemlélet az, hogy saját autó nélkül megáll az élet, hiszen olyan bérlési formák állnak rendelkezésre, amelyeknek köszönhetően, ha akarjuk, naponta másik járművet használhatunk, az utazási céljainknak megfelelően.

Az állandó költségek mellett, mint például a gépjárműadó, a biztosítás, az autópálya-matrica, a műszaki vizsga, a karbantartás, az autómosás és a tisztítás, folyamatosan ki vagyunk téve az üzemanyagárak hektikus változásainak, és nap mint nap vesződhetünk a parkolás nehézségeivel, nemcsak a belvárosban, de sokszor a saját otthonunk előtt is. Nem beszélve arról, hogy az autónk évről évre veszít az értékéből, használattól függően és attól függetlenül is. Megdöbbentő adat, hogy egy jármű teljes élettartamának 90%-át parkolva tölti.

„Ha ezeket a költségeket mind összeadjuk, több százezres nagyságrendű végeredményt kapunk, amellyel minden évben soványabb lesz a pénztárcánk. Amennyiben nem a munkaeszközünk, és nem állandó jelleggel használunk autót, vagy különböző típusú járművekre lenne igényünk, jobb megoldás lehet vásárlás helyett az alkalmi autóbérlés. Akkor pedig, ha feltétlenül szükséges saját autót fenntartani, az ezzel kapcsolatban felmerülő költségeinket csökkenthetjük az autó bérbeadásával”

– emelte ki Gajdos István, a RentBen Kft. üzletfejlesztési menedzsere.

A RentBen Kft. munkatársai kalkulációt készítettek arról, milyen összeget nyel el egy autó, amíg a birtokunkban van. Azt az eredményt kapták, hogy például egy VW Polo vagy egy Fiat 500 esetében egy ötéves ciklus költségeit – amiben a jármű értékcsökkenése is szerepel – visszaosztva havi 118.000 Ft-ot költünk a gépjárműre átlagosan. Éves szinten ez 1.416.000 Ft-ra jön ki, amiből vígan elmehetnénk a családdal akár a Fülöp-szigetekre is. Ezzel szemben, ha ilyen típusú személyautóra van szükségünk, már 9000 Ft-ért is tudunk bérelni egy napra.

Alkalmazásból is lehet bérelni

Autót bérelni többféle szempontból is hasznos lehet. Ha mégis autóvásárlásra adnánk a fejünket, érdemes alaposan körbejárni, melyik típus lenne számunkra a legoptimálisabb választás, mind kényelem, mind pedig gazdaságosság szempontjából. A bérautók széles választéka erre is kiváló lehetőséget nyújt. De nagy segítséget jelenthetnek akkor is, ha a sajátunkat szervizbe kell adni, és a kieső napokban – gyakran hetekben – szeretnénk enyhíteni a hiányát.

„Képtelenség, hogy annyiféle autónk legyen, ahányféle felhasználási módra lehet szükségünk életünk során. Az autóbérlés viszont megoldás lehet minden esetre. Költözéshez bérelhetünk kisteherautót vagy furgont, utazásokhoz egy kényelmes szedánt vagy terepjárót, jeles alkalmakra választhatunk egy luxus- vagy sportautót, nyári kiruccanáshoz pedig egy kabriót – de ami a legfontosabb, nem vagyunk egyetlen jármű használatára korlátozva”

– hangsúlyozta Gajdos István.

A RentBen 2022 májusában jelent meg a hazai piacon, az azóta eltelt időben a 4000-et is meghaladta felhasználóinak a száma. Az alkalmazásba átlagosan napi 30-an regisztrálnak, és havonta közel 250-en aktívan használják a bérbeadási vagy a bérlési lehetőséget. Jelenleg közel 200 autó található a rendszerben, számuk dinamikusan növekszik.

Mit vállal egy bérbeadó?

A legtöbb autókölcsönzőnél kategóriánként egy-két típus közül választhatnak a betérők, a kocsikat a helyszínen vehetik át, kaució fejében, és sok esetben kilométer-korlátozással vihetik el a kiszemelt járművet.

„Ezzel szemben a RentBenen magánszemélyek és cégek adják bérbe saját autóikat, sokkal rugalmasabb feltételek mellett. Számos autó kilométer-korlátozás nélkül, kauciómentesen foglalható, és gyakran azt is vállalják a bérbeadók, hogy elviszik a járművet az előre egyeztetett helyre, ahol a bérlő kényelmesen át tudja venni. A szerződéskötés és a fizetés is online történik. Az autókra a bérbeadás idejére teljes körű casco biztosítás köthető, a 2010 után gyártott járművek esetében”

– jelezte a RentBen Kft. menedzsere.

A platformon problémás gépkocsival nem találkozunk, csupán 2005 után gyártott modellt regisztrálhat a tulajdonosa, emellett a RentBen lehetővé teszi a bérlők számára, hogy az autó átvételekor díjmentesen lemondhassák a bérlést, amennyiben kifogásolható az autó műszaki állapota.

„A RentBenen konkrétan azt a járművet vehetjük át, amit kiszemeltünk az applikációban. Minden bérleti feltétel látható az adott autó adatlapján, ezért nem kell számolni sem rejtett költségekkel, sem apróbetűs résszel”

– tette hozzá Gajdos István.

Bizalmi együttműködés, szigorú szabályokkal

A bérbeadást követően az applikációban értékelhetik egymást a felek, ami mind a bérbeadót, mind a bérlőt arra sarkallja, hogy korrekt, megbízható hozzáállást tanúsítson az ügylet során. Akiről egymás után két alkalommal is egycsillagos értékelés érkezik, végleg kikerül a rendszerből.

„Így tudjuk biztosítani annak a feltételeit, hogy hosszú távon csak a legjobb, legmegbízhatóbb bérbeadók és bérlők lehessenek jelen a platformon”

– mutatott rá az üzletfejlesztési menedzser, aki azt is elárulta, hogy ügyfeleik között találhatók olyanok is, akik életvitelszerűen külföldön tartózkodnak, de amikor ügyintézés, rokonlátogatás miatt vagy bármi más célból hazaérkeznek, bérelt autóval biztosítják a mobilitásukat.

Ma már sokszor ajándékként is többre értékeljük a tárgyaknál az élményeket, amit az a szokás is jelez, hogy gyakran bérelnek kabriókat, magas értékű luxusautókat egy-egy napra pusztán az életérzés, az élmény kedvéért. De sokan kíváncsiak az elektromos autókra is, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett mennyire praktikus a használatuk a mindennapokban. A fiatalabb korosztályt pedig az is motiválja, hogy a közösségi oldalakra készítsen fotókat vagy videókat egy-egy különleges járgánnyal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss