Tippek

Kutyabarát etikett: így intézz ügyeket a kutyáddal

kutyabarát

Így lehet ügyfél- és állatbarát az ügyintézés – tippek és tanácsok nem csak gazdiknak.

A mai kutyatartás egyre inkább családtagként kezeli az ember legjobb barátját, így nem meglepő, hogy egyre több beülős hely, pláza és üzlethelyiség fogadja az ügyfeleket és vendégeket a négylábúak társaságában. A Yettel üzletei például már két éve kutyabarátok, így közel 100 üzletben lehet ügyet intézni kutyák társaságában. Azonban számos váratlan helyzet adódhat ilyen esetekben, hiszen kedvenceink sokszor nincsenek hozzászokva az új környezethez. Hogyan érdemes felkészülni ezekre az alkalmakra és mit tanácsol a szakember az útnak indulás előtt? Többek között ezen kérdésekre válaszol és oszt meg hasznos tippeket Damásdi Judit, a Hajógyári Kutyasuli vezetője. 

Fontos már kölyökkorban elkezdeni

Ha tudjuk, hogy kedvencünkkel fogunk ügyet intézni, érdemes előre készülni, főleg, ha a kisállat még nem járt idegen környezetben. Bizonyos kutyák kifejezetten érzékenyek az otthonitól eltérő hangokra, fényekre, és akár a padlófelületekre is, ahogy a tömeg, az új emberek is bántóak lehetnek számukra. Ahhoz, hogy a kisállatok hozzászokjanak ezekhez a változásokhoz, érdemes már kölyökkorban elkezdeni megismertetni velük a külső környezetet. Ezekben számos program nyújt támogatást; a gazdik segítségért fordulhatnak kifejezetten a kiskutyáknak szóló tanfolyamokhoz, mint például a Tükör Módszer hamarosan induló Online Kölyökkutya Programjához. A szakemberrel való együttműködés sokat segíthet abban, hogy a kedvencek jól kezeljék az őket ért stresszt és elkerüljék a pánikot.

Tájékozódjunk előre a körülményekről

Ha a kisállatokat előre felkészítjük a kihívásokra, az adott bevásárlóközpontban vagy üzletben még mindig adódhatnak meglepetések. A kedvencekre különböző szabályok és feltételek vonatkoznak, melyekről érdemes előre tájékozódni. A Yettel országszerte közel 100 üzlete kutyabarát; az ide érkezők számára is elérhető egy részletes házirend, melyben minden fontos információ megtalálható. Fontos, hogy mindig legyen a gazdiknál póráz, illetve oltási könyv, valamint ne feledkezzünk meg arról sem, hogy szájkosár használatára is szükség lehet. Az ivóvíz nem minden kutyabarát helyszínen biztosított, ezért praktikus kulacsot vagy kinyitható itatótálat és jutalomfalatokat is bekészíteni. A finom falatokkal megerősíthetjük a megfelelő viselkedést, ha kisállatunk végrehajtja a már tanult feladatokat (például: ül, fekszik, marad), valamint segíthetünk neki túllendülni egy-egy nehezebb helyzeten.

Még a legnagyobb elővigyázatosság esetén is megtörténhet a baj, hogy elszökik a kutya, így ha gyakran visszük magunkkal, vagy egyszerűen egy extra biztosítékot szeretnénk, érdemes nyakörvre helyezhető nyomkövetőt beszerezni. A Yettelnél beszerezhető Blaupunkt GS02 nyomkövető eszköz és a hozzá tartozó mobilapplikáció segítségével a kisállatainkat mindig szem előtt tarthatjuk.

A jó kutyás az, akit a környezete is annak tart

A ’kutyabarát’ jelző nem azt jelenti, hogy kedvenceinket kontroll nélkül hagyhatjuk, ezért engedély nélkül semmiképp ne hagyjuk odamenni másokhoz. Természetesen ez fordítva is igaz: ha tudjuk, hogy kedvencünk nehezen viseli az idegeneket, akkor az üzletben tartózkodó más embereket is megkérhetjük, hogy ne közelítsenek hozzá, valamint ne simogassák meg. Fontos, hogy kisállatainkat soha ne hagyjuk magukra, még akkor sem, ha ügyesen tudnak egyhelyben várakozni. A pórázzal való kültéri megkötés sem megoldás, hiszen kedvenceink sorsa akkor is a mi felelősségünk, ha távol vagyunk tőlük: ne kockáztassunk olyan helyzeteket, melyekben akár más kutyával vagy kisgyermekkel találkozhatnak.

Intő jelek, ha távoznunk kell

Még a legalaposabb felkészülés ellenére is előfordulhat, hogy kedvenceink rosszul reagálnak az új ingerekre; ennek egyik leggyakoribb jele az intenzív lihegés, a száj szélének gyakori megnyalása, a fül és farok behúzása, valamint ha laposkúszásban, megfeszült testtel közlekedik. Ha ezeket tapasztaljuk, lehetőség szerint minél hamarabb távozzunk az üzletből, és a kisállatot ért stresszt szabad mozgással vagy játékkal oldjuk fel. Amennyiben erre nincs lehetőség, igyekezzünk nyugodt, halk, de határozott hangnemmel kommunikálni vele, és lassú, gerincmenti simításokkal biztosítani róla, hogy a helyzet nem veszélyes és csupán átmeneti. Ezekben az esetekben nem célra vezető a kisállatot ölbe venni, pórázát megfeszíteni, hiszen így megerősítjük abban, hogy a körülmények veszélyesek, bizonytalanok.

Szerencsére egyre több üzlet ismeri fel a kutyabarát minősítés árnyalatait, mely túlmutat azon, hogy kedvenceinket egyszerűen magunkkal vihetjük. A Yettel kutyák fogadására is felkészített, közel 100 ügyintézési pontján például félreeső pultoknál biztosíthatnak ügyintézést kutyásoknak, korlátozva az üzlethelyiségben egy időben tartózkodó ebek számát. Ezekben az üzletekben biztosítanak ivóvizet is a kutyák számára, amit rendszeresen tisztántartott itatótálból kínálnak a „négylábú vásárlóknak”. Így lehet az ügyintézés egyszerre ügyfél- és állatbarát.

Mit tehet egy kereskedő, hogy üzlete állatbaráttá válhasson?

Egy üzlet állatbaráttá alakítása számos szemponttól függhet. Amit elsőként érdemes megvizsgálni, hogy egy különálló, utcáról nyíló helyiségről van-e szó, mert ebben az esetben egyszerűbb a helyzet, hiszen itt főleg a tulajdonoson múlik, hogy engedélyezi-e az állatok betérését. Amennyiben igen, úgy a technikai követelményeken túl – például rendszeresen tisztított és friss vízzel feltöltött itatótál kihelyezése – érdemes felkészíteni a személyzetet is. Ha azonban az üzlethelyiség egy bevásárlóközpontban van, akkor a kutyabarátság függvénye, hogy maga az áruház legyen állatbarát. Ebben az esetben a pláza saját szabályzatának megfelelően kell eljárni, valamint ekkor is érdemes felkészíteni az üzlet személyzetét és tájékoztatni a szomszédos boltokat a változásról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss