Connect with us

Tippek

Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G

Valós idejű tolmácsolás, autonóm parkolás, UHD minőségű megosztott videók, új generációs interaktív hívások és 3D-élmények szabad szemmel – ezek azok a szolgáltatások, amelyek az elkövetkező években egyre inkább részévé válnak a mindennapoknak az 5G és továbbfejlesztett változata, az 5.5G-technológia révén.

A Huawei Technologies a napokban mutatta be 5.5G intelligens maghálózati megoldását, amely újabb lépés az intelligens, összekapcsolt jövő felé. Az idén kereskedelmi forgalomba kerülő 5.5G előnyei számos területen hoznak változást, beleértve a kommunikációs szolgáltatásokat, a szórakozást és a járműipart. Becslések szerint 2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót, ami százszorosára növeli az adatfogyasztást csak az autóiparban.

Az elmúlt két évtizedben a gyors digitalizáció több billió dolláros lehetőségek előtt nyitotta meg az utat az infokommunikációs szektor számára. Az idei év újabb mérföldkőhöz vezet: a kereskedelmi forgalomba kerülő 5.5G az 5G-nél tízszer gyorsabb letöltési és feltöltési sebességet, tízszer akkora biztonságot, energiahatékonyságot és kapacitást ígér az intelligens rendszerek számára, tovább növelve a fejlesztési potenciált. A Huawei Technologies várakozásai szerint 2030-ra az intelligens gazdaság várhatóan több mint 18,8 billió dollárt ér majd.

2024-ben Európába is megérkezhet az új generációs hívás szolgáltatás

A magas minőségű hálózatok többek között lehetővé teszik az új generációs hívás-szolgáltatás, a New Calling használatát, amellyel a jövőben kiváló minőségű, intelligens és interaktív hang- és videóhívásokat bonyolíthatnak a felhasználók. A hívó felek Ultra HD minőségben hallhatják és láthatják egymást, hívás közben megoszthatják a telefonjukon lévő fényképeket, videókat, dokumentumokat, valamint virtuális elemekkel, háttérképekkel, animációkkal, saját képre formált avatárral tehetik interaktívabbá a beszélgetéseket. A szolgáltatás tavaly Kínában már elindult, Európában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsia-csendes-óceáni térségében pedig várhatóan idén kerül forgalomba.

A rengeteg funkcióval és lehetőséggel rendelkező New Calling megoldás új korszakot nyit az üzleti életben is, segítve a vállalatokat szolgáltatásaik átstrukturálásában, jelentősen növelve versenyképességüket. Ezek közé tartozik a valós idejű fordítás, amely lehetővé teszi, hogy más nyelven beszélő emberekkel is könnyen kommunikáljanak az ügyfelek: a szolgáltatás hívás közben képes felismerni és lefordítani a beszélt vagy írott szöveget, és hangosan vagy írásban visszaadni a fordítást. Egy másik funkció, az intelligens ügyfélszolgálat segítségével a felhasználók gyorsan és egyszerűen kapcsolatba léphetnek különböző szolgáltatókkal. A Huawei egyik közlekedési iparágban működő ügyfele például New Calling szolgáltatásaival pontos valós idejű pozícionálást és hívás közbeni interakciós lehetőségeket biztosít, amelyek lehetővé teszik egy esetleges baleset esetén a teljes ügyintézést a kárbejelentéstől a helyszíni felmérésen át a kárrendezésig. Emellett akár szállásadókkal, vendéglátó egységekkel való egyeztetést is megkönnyíti a szolgáltatás, hiszen hívás közben valós időben láthatják maguk előtt a felhasználók a foglalási felületet a különböző opciókkal.

3D élmények szabad szemmel

Az 5G-hálózatok nagy sebessége és alacsony késleltetése lehetőséget ad arra is, hogy kiterjessze a 3D-élményeket és szolgáltatásokat: például a naked-eye technológia segítségével 3D-s videóhívásokban, játékokban vehetnek részt, vagy 3D-képeket és videókat nézhetnek szabad szemmel a felhasználók, anélkül, hogy szemüveget vagy más eszközt kellene használniuk. Jelenleg több mint száz naked-eye technológiát támogató telefonmodell érhető el a piacon, a rendkívül népszerű szolgáltatást pedig már több mint tíz szolgáltató kínálja.

2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót

Az új generációs hálózatok megjelenésével a járműipar szolgáltatásai is új dimenzióba léphetnek, és valódi „mobil otthonokká” válhatnak. Becslések szerint 2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót, ami várhatóan százszorosára növeli az adatforgalmat, járművenként közel 30 gigabájtra. Ennek legfőbb hajtóereje az önvezető járművek tanítási adatai, a járművekben elhelyezett szórakoztató rendszerek, valamint a távoli frissítések lesznek. Az Európai Unió és Kína számos telekommunikációs szolgáltatója már elkezdte, vagy tervezi az ún. „mobiltelefon + autó” csomagok bevezetését.

Az 5G hálózatok és a felhő technológia együttműködése megnyitja az utat az önvezető- és ahhoz kapcsolódó szolgáltatások széles körű elterjedése előtt. Az önvezető technológia rohamos fejlődése a többi között olyan értékes alkalmazási területeken hasznosulhat, mint a logisztika, a bányászat, az önvezető taxik vagy az autonóm parkolás – a piac értéke 2028-ra meghaladhatja a 25 millió dollárt.

Alkalmazkodó, elemző, önjavító hálózatok

A Huawei a napokban mutatta be következő generációs, 5.5G intelligens maghálózati megoldását, amely – az 5.5G technológia szerves részeként – képes felismerni és megvalósítani a felhasználók és az alkalmazások igényeit, még hatékonyabb digitális ökoszisztémát teremtve. Az új technológia automatikusan optimalizálja a hálózati erőforrásokat, alkalmazkodik a változó felhasználási módokhoz és környezethez, összegyűjti és elemzi a hálózati adatokat, valamint javaslatokat nyújt vagy automatikus javításokat végez, ha probléma adódik.

A zöld távközlési hálózatok, az 5.5G New Calling technológia és az iparági partnerségek területén megvalósított innovatív projektjeiért a Huawei elnyerte a mobilszolgáltatókat tömörítő és azok érdekeit képviselő egyesület, a GSMA Foundry Excellence Award 2024 különdíját ipari együttműködés kategóriában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz

A mindennapi munkavégzés során nagy segítséget jelenthet a monitorok használata, azonban kevesen tudják igazán kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogy milyen beállításokkal, elrendezésekkel és szokásokkal lehetünk ténylegesen hatékonyabbak a monitorok használatával.

A monitorokkal kényelmesebb és ergonomikusabb lehet az egész napos munkavégzés, sokan azonban a megvásárolt kijelzőt egyszerűen elhelyezik az asztalon, és a laptop képernyőjének kiterjesztésére használják. Holott ennél sokkal több területen segíthetnek minket a monitorjaink.

  1. Alakítsuk igényeinkre az elrendezést

Számos munkakörben többféle feladatot végzünk – például szövegszerkesztés mellett táblázatokat is kezelünk –, mindezt gyakran hosszú ideig, megszakítás nélkül, így javasolt olyan monitort választunk, amit kényelmesen, az adott feladattól függően elforgathatunk és beállíthatunk.

Programozáshoz vagy szövegszerkesztési feladatokhoz a monitort érdemes pivot (álló) módba forgatni, így lényegesen többet láthatunk a függőlegesen elrendezett adatsorokból, azaz kevesebbet kell görgetnünk. Grafikai és videós munkákhoz általában két vízszintesen elrendezett monitor ajánlott: az egyiket így az aktív munkafelület, a másikat pedig az előnézet vagy eszköztárak megjelenítésére használhatunk. Táblázatok kezeléséhez azok típusától függően hasznos lehet az álló és a vízszintes elrendezés is.

Az LG  Ergo Dual talphoz például eleve két kijelzőt lehet csatlakoztatni, amiket bármilyen elrendezésben – akár egymás fölött is – kényelmesen elhelyezhetünk, a két monitor pozícióját pedig egyszerűen változtathatjuk. Emellett rugalmasan, egyenként állíthatjuk be a magasságukat és dőlésszögüket, ami különösen hasznos a hosszas, fókuszált munkavégzés során.

  1. Több monitor = több lehetőség

Ha több monitorunk van, a Windows billentyű + Shift + balra/jobbra nyíl lesz a kedvenc billentyűkombinációnk: ezzel ugyanis az aktív ablakot azonnal átküldhetjük a másik monitorra. Ha pedig egy kijelzőn több ablakot is szeretnénk látni, a Windows billentyű és a nyilak lehetnek a legjobb barátaink: ezzel a funkcióval a képernyő két felére, és a sarokba is tehetjük az ablakokat, így egy képernyőn láthatunk több folyamatot, emellett gyorsan válthatunk a teljes képernyős vagy a kisablakos nézetek között.

  1. Virtuális asztalok

A virtuális asztalok létrehozása egy valódi varázslat, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Gondoljunk rájuk úgy, mint külön „szigetekre”, amelyek segítenek rendszerezni a különböző típusú feladatainkat: az egyiken futhatnak a kommunikációs csatornák, például az e-mailezés és a munkahelyi chat, a másikon a táblázatok, a harmadikon pedig a kreatív munka.

A Windows billentyű + Ctrl + D kombinációval egy új, tiszta asztalt hozhatunk létre – mintha éppen most kapcsoltuk volna be a számítógépet –, ahová egy adott feladattípushoz vagy projekthez kapcsolódó folyamatokat rendszerezhetjük. Az ezek közötti váltást a Windows billentyű + Ctrl + balra/jobbra nyíl könnyíti meg, ezzel villámgyorsan váltogathatunk az asztalok között, így a kontextusváltás nem töri meg a munkamenetet.

  1. Használjuk a fókusz módot

Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor a felugró értesítések miatt nem tudunk koncentrálni az adott feladatra, emiatt pedig végső soron sokkal lassabban végzünk a munkánkkal. A Win + N billentyűkombinációval egy mozdulattal előhívjuk az Értesítési központot, ahol a „Ne zavarjanak” módot bekapcsolva nem jelennek meg a felugró értesítések. Különösen hasznos megoldás lehet ez akkor, ha prezentációs helyzetben vagyunk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss