Tippek

Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G

Valós idejű tolmácsolás, autonóm parkolás, UHD minőségű megosztott videók, új generációs interaktív hívások és 3D-élmények szabad szemmel – ezek azok a szolgáltatások, amelyek az elkövetkező években egyre inkább részévé válnak a mindennapoknak az 5G és továbbfejlesztett változata, az 5.5G-technológia révén.

A Huawei Technologies a napokban mutatta be 5.5G intelligens maghálózati megoldását, amely újabb lépés az intelligens, összekapcsolt jövő felé. Az idén kereskedelmi forgalomba kerülő 5.5G előnyei számos területen hoznak változást, beleértve a kommunikációs szolgáltatásokat, a szórakozást és a járműipart. Becslések szerint 2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót, ami százszorosára növeli az adatfogyasztást csak az autóiparban.

Az elmúlt két évtizedben a gyors digitalizáció több billió dolláros lehetőségek előtt nyitotta meg az utat az infokommunikációs szektor számára. Az idei év újabb mérföldkőhöz vezet: a kereskedelmi forgalomba kerülő 5.5G az 5G-nél tízszer gyorsabb letöltési és feltöltési sebességet, tízszer akkora biztonságot, energiahatékonyságot és kapacitást ígér az intelligens rendszerek számára, tovább növelve a fejlesztési potenciált. A Huawei Technologies várakozásai szerint 2030-ra az intelligens gazdaság várhatóan több mint 18,8 billió dollárt ér majd.

2024-ben Európába is megérkezhet az új generációs hívás szolgáltatás

A magas minőségű hálózatok többek között lehetővé teszik az új generációs hívás-szolgáltatás, a New Calling használatát, amellyel a jövőben kiváló minőségű, intelligens és interaktív hang- és videóhívásokat bonyolíthatnak a felhasználók. A hívó felek Ultra HD minőségben hallhatják és láthatják egymást, hívás közben megoszthatják a telefonjukon lévő fényképeket, videókat, dokumentumokat, valamint virtuális elemekkel, háttérképekkel, animációkkal, saját képre formált avatárral tehetik interaktívabbá a beszélgetéseket. A szolgáltatás tavaly Kínában már elindult, Európában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsia-csendes-óceáni térségében pedig várhatóan idén kerül forgalomba.

A rengeteg funkcióval és lehetőséggel rendelkező New Calling megoldás új korszakot nyit az üzleti életben is, segítve a vállalatokat szolgáltatásaik átstrukturálásában, jelentősen növelve versenyképességüket. Ezek közé tartozik a valós idejű fordítás, amely lehetővé teszi, hogy más nyelven beszélő emberekkel is könnyen kommunikáljanak az ügyfelek: a szolgáltatás hívás közben képes felismerni és lefordítani a beszélt vagy írott szöveget, és hangosan vagy írásban visszaadni a fordítást. Egy másik funkció, az intelligens ügyfélszolgálat segítségével a felhasználók gyorsan és egyszerűen kapcsolatba léphetnek különböző szolgáltatókkal. A Huawei egyik közlekedési iparágban működő ügyfele például New Calling szolgáltatásaival pontos valós idejű pozícionálást és hívás közbeni interakciós lehetőségeket biztosít, amelyek lehetővé teszik egy esetleges baleset esetén a teljes ügyintézést a kárbejelentéstől a helyszíni felmérésen át a kárrendezésig. Emellett akár szállásadókkal, vendéglátó egységekkel való egyeztetést is megkönnyíti a szolgáltatás, hiszen hívás közben valós időben láthatják maguk előtt a felhasználók a foglalási felületet a különböző opciókkal.

3D élmények szabad szemmel

Az 5G-hálózatok nagy sebessége és alacsony késleltetése lehetőséget ad arra is, hogy kiterjessze a 3D-élményeket és szolgáltatásokat: például a naked-eye technológia segítségével 3D-s videóhívásokban, játékokban vehetnek részt, vagy 3D-képeket és videókat nézhetnek szabad szemmel a felhasználók, anélkül, hogy szemüveget vagy más eszközt kellene használniuk. Jelenleg több mint száz naked-eye technológiát támogató telefonmodell érhető el a piacon, a rendkívül népszerű szolgáltatást pedig már több mint tíz szolgáltató kínálja.

2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót

Az új generációs hálózatok megjelenésével a járműipar szolgáltatásai is új dimenzióba léphetnek, és valódi „mobil otthonokká” válhatnak. Becslések szerint 2025-re az összekapcsolt járművek száma eléri az 500 milliót, ami várhatóan százszorosára növeli az adatforgalmat, járművenként közel 30 gigabájtra. Ennek legfőbb hajtóereje az önvezető járművek tanítási adatai, a járművekben elhelyezett szórakoztató rendszerek, valamint a távoli frissítések lesznek. Az Európai Unió és Kína számos telekommunikációs szolgáltatója már elkezdte, vagy tervezi az ún. „mobiltelefon + autó” csomagok bevezetését.

Az 5G hálózatok és a felhő technológia együttműködése megnyitja az utat az önvezető- és ahhoz kapcsolódó szolgáltatások széles körű elterjedése előtt. Az önvezető technológia rohamos fejlődése a többi között olyan értékes alkalmazási területeken hasznosulhat, mint a logisztika, a bányászat, az önvezető taxik vagy az autonóm parkolás – a piac értéke 2028-ra meghaladhatja a 25 millió dollárt.

Alkalmazkodó, elemző, önjavító hálózatok

A Huawei a napokban mutatta be következő generációs, 5.5G intelligens maghálózati megoldását, amely – az 5.5G technológia szerves részeként – képes felismerni és megvalósítani a felhasználók és az alkalmazások igényeit, még hatékonyabb digitális ökoszisztémát teremtve. Az új technológia automatikusan optimalizálja a hálózati erőforrásokat, alkalmazkodik a változó felhasználási módokhoz és környezethez, összegyűjti és elemzi a hálózati adatokat, valamint javaslatokat nyújt vagy automatikus javításokat végez, ha probléma adódik.

A zöld távközlési hálózatok, az 5.5G New Calling technológia és az iparági partnerségek területén megvalósított innovatív projektjeiért a Huawei elnyerte a mobilszolgáltatókat tömörítő és azok érdekeit képviselő egyesület, a GSMA Foundry Excellence Award 2024 különdíját ipari együttműködés kategóriában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss