Connect with us

Tippek

Ajándék iPhone, tablet és díjkedvezmények: így készülnek a biztosítók a nyárra

Okostelefon, táblagép és utazási utalvány sorsolás, extra szolgáltatások, kuponkód, családi és csoportos kedvezmények is szerepelnek a biztosítók utasbiztosítási akciói között.

A Grantis szakértői összegyűjtötték az aktuális kedvezményeket és a különleges szolgáltatásokat.

Az Alfa egész világra kiterjedő utasbiztosítása a 18 év alatti gyermekek számára 50 százalékos kedvezménnyel érhető el, és van náluk 20 százalékos családi kedvezmény is, amely már 1 felnőtt és 1 gyermek esetében is jár, akár 1 napra is. Csoportos akció 10 fő felett érvényesíthető. A biztosító különleges szolgáltatásai közé tartozik például, hogy az utasbiztosítások akár 90 éves korig is köthetők és autó-motor asszisztenciát 20 éves gépjárműre is vállalnak. Járat- és poggyászkésésre is térítenek, valamint járatlekésésre is, ha az igazolt módon közlekedési baleset miatt történik, és még terrorcselekmény esetén is nyújtanak szolgáltatásokat 50 millió forintig.

Az Allianz 50 százalékos kedvezményt kínál a 18 év alatti fiataloknak, ezen felül az online szerződéskötés során 10 százalékos, hűségprogrammal pedig további 15 százalékos kedvezmény érvényesíthető. A biztosító nyereményjátékot is hirdetett, az idén szeptember 15-ig utasbiztosítást kötők között három alkalommal, összesen 9 darab Samsung Galaxy Tab S9 FE táblagépet sorsolnak ki, személyenként egy nyertes lehet. A prémium csomagokat az extrém sportolni vágyók is köthetik, mint például a búvárkodás, a raftingolás, a jetskizés, a kajak-kenuzás, a szörfözés, a vitorlázás és a wakeboardozás kedvelői.

A CIG Pannónia is 50 százalékos kedvezményt biztosít a 18 év alatti utasok részére.

A biztosító akár 100 millió forintos fedezetet is nyújt baleset, illetve betegség esetén. A külföldön lerobbant motor vagy személygépkocsi szerviz- és hazaszállítási költségeit 1000 euróig fizetik.

A Generali a lakásbiztosítás mellé járó nyári vakáció csomag keretében három ingyenes szolgáltatást is ajándékba ad szeptember 25-ig. Térítik, hogyha a strandon ellopnák az értékeket, fizetik, ha elvesznének vagy megsemmisülnének a személyi okmányok és a kerékpárlopást is kárpótolják. A szolgáltatások biztosítási eseményenként legfeljebb egyszer vehetők igénybe, és alkalmanként 50 ezer forintig térítik meg a kárt. A biztosítónál a tengerparti utazásokra speciális ajánlat is választható, és a tolmácsolásban, valamint a jogvédelemben is tudnak segíteni. A legmagasabb szintű védelem 100 millió forint.

A Genertel ajánlatában is van tengerparti csomag, és 30 százalékos kedvezményt biztosítanak azok számára, akik Horvátországba, Olaszországba, Spanyolországba, Ausztriába, Montenegróba, Bulgáriába, Szlovákiába, Szlovéniába, Romániába, Németországba vagy Görögországba utaznak és használják a biztosító által megadott kuponkódot. A 18 év alattiak 25 százalékos, a felnőttek 10 százalékos kedvezményben részesülhetnek, ha az utasbiztosítás a kiskorú gyermekre is kiterjed. Kiegészítőként gépjármű asszisztencia is köthető.

A Groupama változatos akciókkal készült: a 3 évesnél kisebb gyermekek 100 százalékos kedvezményt kapnak, a 3-14 évesek 50 százalékosat, a 14-18 évesek 25 százalékosat. 10 százalék kedvezmény jár azért is, ha valaki OTP-s bankkártyával rendelkezik, vagy ha 10-nél többen utaznak egyszerre. Féláras akcióval élhetnek azok, akik fiatalként hosszabb időre utaznak el. Prémium csomagban a sürgősségi baleseti ellátás összege akár 150 millió forint is lehet.

A K&H Biztosító 30 százalékos gyermekkedvezménnyel, további 10 százalékos családi akcióval és legalább 10 fő esetén 10 százalékos csoportos kedvezménnyel indította a nyarat. A biztosító kínálatában az általános utasbiztosításon felül elérhetőek kifejezetten tengerentúli utasbiztosítások, veszélyes sportokra, vitorlázásra és tengerparti nyaralásra szóló ajánlatok, utóbbi esetén még a napon való leégésre is lehet biztosítást kötni.

A Posta Biztosító az utasbiztosítást kötő ügyfeleik között 500 ezer forintos utazási utalványt sorsol ki, a nyereményjáték idén szeptember 22-ig tart. Újdonság náluk, hogy az utasbiztosításnál megemelték a betegség, illetve baleset miatti térítést, 100 millió forintos összeghatárig.

Az Uniqa 15 százalékos családi kedvezményt nyújt legalább egy gyermek és egy felnőtt részére, több mint 10 fő együtt utazása során pedig 10 százalékot engednek el a díjból. A biztosító választható szolgáltatásai közé tartozik a gépjármű asszisztencia, melynek része indokolt esetben a gépjármű szervizből való hazaszállítása. Amennyiben ez a nyári időszakban kiemelt úticélnak számító Horvátországból vagy Olaszország­ból történik, akkor a biztosító a szolgáltatási táblázatban feltüntetett összegha­tárok kétszereséig vállalja át a költségeket.

Az Union a „Helló, nyár! Helló, új teló!” nyereményjáték keretében három iPhone 15 mobiltelefont sorsol ki azok között, akik idén augusztus 31-ig Világjáró Prémium utasbiztosítást kötnek. A biztosító idén július 1. és 31. között bizonyos termékek esetén 50 százalékos kedvezményt ad az Autó+ és a Repülő+ csomag díjából. Az utazás kapcsán a házi kedvencekre is gondoltak, például, ha állatorvoshoz kell vinni őket. Prémium csomagban, Európa területén akár 500 millió forintos térítés is előfordulhat.

Az EEK mellé is kell az utasbiztosítás

A Grantis szakértői szerint európai utazás esetén érdemes kiváltani az Európai Egészségbiztosítási Kártyát is (EEK). Az ingyenesen igényelhető kártya segítségével mind a 27 tagállamban ugyanolyan feltételek mellett lehet hozzáférni a szükséges állami egészségügyi ellátáshoz, mint az adott országban biztosított személyeknek.

A kártya azonban önmagában még nem elég. Poggyászkárra, járatkésésre- és törlésre vagy a magánegészségügyben igénybe vett szolgáltatásokra (több országban az állami egy része is fizetős), vagy például a sürgősségi fogászatra kizárólag az utasbiztosítások térítenek, és csak ezekhez jár asszisztencia, amelyet káreset bekövetkeztekor hívhatunk.

Kár esetén érdemes nem csak a biztosítóval, de a pénzügyi tanácsadónkkal is felvenni a kapcsolatot, aki biztosítja, hogy a bejelentés megfelelő módon történjen meg és szükség esetén segíti a minél gyorsabb kárrendezést a biztosítónál.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Ezek a használt autók kelnek el a leghamarabb

A Használtautó.hu legfrissebb elemzése azt vizsgálta, mely modellek cserélnek gazdát a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon.

A forgási sebességet – vagyis a „turnover” értéket – úgy számolták, hogy átlagosan hány nap telik el a hirdetés felkerülésétől a levételéig. A turnover adatok alapján az Ignis, a Wagon R+, az SX4 és a Swift egyaránt a legkeresettebb autók közé tartoznak. A leggyorsabban eladható autók toplistáját, valamint az életkor és hajtáslánc szerinti turnover-adatokat vizsgálta 2025 januártól augusztusig a Használtautó.hu.

A Suzuki kisautói pár hét alatt gazdára találnak, de egy régi Peugeot is meglepően gyorsan elkel

A Használtautó.hu friss, 2025 január–augusztusi adatai alapján egyértelmű, hogy a magyar használtautó-piacon egyes modellek szó szerint napok alatt gazdára találnak. A leggyorsabban eladható típusok listáját a Suzuki vezeti: az Ignis mindössze 14,9 napos átlagos eladási idővel áll az első helyen, szorosan mögötte a Wagon R+  – 15,5 nap,  és az SX – 16,6 nap. A negyedik helyen a Suzuki Swift található 18 napos átlagos turnover-idővel, míg az ötödik leggyorsabban eladható modell a Peugeot 307, 18,1 napos értékkel.

„A magyar használtautó-piacon az ár a legmeghatározóbb tényező a vásárlási döntésekben, de a márka megítélése is kulcsszerepet játszik. Nem véletlen, hogy a Suzuki az egyik leggyorsabban gazdát cserélő márka: széles körben kedvelt, egyszerű felépítésének köszönhetően megbízható, szervizelése pedig olcsó és kiszámítható. Ezek miatt nemcsak a 15 évnél idősebb, hanem a 10–14 éves kategóriában is kiemelkedően népszerű. Érdekes adat továbbá, hogy a Peugeot 307 bizonyult az egyik leggyorsabban eladható modellnek. A Peugeot régebbi típusait sokan minőségi előrelépésként tekintik a Suzukikhoz képest, ráadásul széles motor- és karosszériaválasztékuk is vonzóvá teszi őket a használtpiacon”

– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

Meglepő módon a legöregebb autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon. A 15 évnél idősebb járművek átlagosan 21,9 nap alatt cserélnek gazdát, míg a 10–14 éves autók már 25,9 napos értéket mutatnak. Az 5–9 év közötti autók 27,5 napos átlaga is viszonylag jó, de a 0–4 éves, tehát újszerű autók már csak 42,5 nap alatt kelnek el, vagyis kétszer lassabban, mint az idősebb társaik.

Ez részben az árkülönbségekkel magyarázható: az idősebb autók alacsonyabb ára és olcsóbb fenntartása sok esetben gyorsabb döntésre ösztönzi a vevőket.

A benzinesek a legkapósabbak

Ha a hajtáslánc szerint nézzük az adatokat, az derül ki, hogy a hagyományos benzin- és dízelüzemű autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon: a benzines járművek átlagosan 25,9 nap, míg a dízelek 26,4 nap alatt cserélnek gazdát. Ehhez képest az elektromos autóknál az átlagos eladási idő 33,3 nap, a hibridek esetében pedig még ennél is hosszabb, 35,4 nap.

Ez azt jelenti, hogy bár a villanyautók és hibrid modellek iránti érdeklődés fokozatosan nő, a piacon továbbra is a klasszikus hajtásláncok dominálnak, ha gyors értékesítésről van szó. Ennek oka lehet a hagyományos autók ismertsége, javíthatósága és alacsonyabb ára, illetve az alternatív hajtású modellekkel kapcsolatos fenntartási vagy töltési kérdések is.

Összefoglalva, a turnover-adatokból egyértelműen kirajzolódik, hogy az ismert, könnyen fenntartható modellek kelnek el a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon. A Suzuki modelljei nemcsak az alsó árkategóriában népszerűek, de technikai egyszerűségük és országos szervizhálózatuk miatt is keresettek. A Peugeot 307 példája pedig arra világít rá, hogy még a régebbi típusok is versenyképesek lehetnek, ha praktikus kialakításuk és elérhető áruk van.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss