Okoseszközök

A Samsung sem tétlenkedik monitor ügyileg: Modern és minimalista kollekcióval újítanak 2019-re

A vállalat a minimalista Space monitort a modern munkahelyek számára, az ultraszéles 49 colos CRG9 monitort a kiváló játékélményt keresőknek, a szupervékony kialakítású 4K UHD ívelt monitort pedig a tartalomgyártóknak ajánlja

A Samsung bemutatja három új készülékét, a modern és minimalista Space monitort, a páratlan gaming élményt biztosító CRG9-et és a lenyűgöző, 4K UHD ívelt UR59C monitort, amely kitűnő választás lehet a tartalomgyártók számára. A monitorok kiváló technológiai megoldásokat nyújtanak, a magával ragadó játékélményt kínáló ultraszéles kialakítástól és életteli színektől a helytakarékos, produktivitást növelő megoldásokig.

 samsung-space-monitor-1

„A legújabb Samsung monitorok elképesztően sokoldalúak és kifejezik a vállalat elkötelezettségét a folyamatos innováció és a piacvezető pozíció megtartása mellett. Ezek a monitorok az idei évre tervezett stratégiánk részét képezik, melynek lényege, hogy több lehetőséget biztosítunk a felhasználók számára, így a számukra leginkább megfelelő megoldást választhatják.”

– mondta Seog-gi Kim, a Samsung Electronics Kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke.

Space monitor: Modern, minimalista és flexibilis dizájn

A Samsung Space monitor a letisztult formatervezésnek és funkcionalitásnak köszönhetően segít, hogy a felhasználók a képernyőre, és ne annak környezetére koncentráljanak. A helytakarékos, beépített tartókar az asztal széléhez csatlakoztatható, így szabadít fel hasznos területet és fokozza még inkább a produktivitást. A Space monitor könnyen állítható és szemmagassághoz igazítható, használaton kívül pedig a falhoz tolva teszi szabaddá az asztal teljes felületét. A készülék az ergonomikus kialakításnak, a könnyű állíthatóságnak, a csatlakozók hozzáférhetőségének és a praktikus kábelkezelésnek köszönhetően tesz még inkább funkcionálissá bármely, akár irodai, akár otthoni munkaállomást.

A kifinomult formatervezésen túl a Space monitor egy lehetőségekben gazdag, magas teljesítményű képernyőt jelent. A 27 colos modell részletgazdag, tűéles képekkel kínál QHD felbontást, a 32 colos modell pedig 4K UHD-ben jeleníti meg a kívánt tartalmakat.

A Space monitor egyedi karos állvánnyal érkezik, amely összecsukva eltűnik a monitor hátlapjában. Az állványnak köszönhetően a Space monitor könnyen dönthető és mozgatható, a mindenki számára kényelmesen használható Samsung Zero Height állíthatóállvány-technológiának köszönhetően pedig akár egészen az asztal lapjáig leengedhető.

A karos állvány nem csak a használatot teszi kényelmesebbé, a kábelkezelés problémáját is elegánsan oldja meg. A táp- és HDMI kábeleket a kar belsejében vezethetjük el, így lesz letisztult a munkakörnyezet.

samsung-crg9-super-ultra-wide-gaming-monitor-1

CRG9 49 colos gaming monitor: Ultraszéles képernyő dual QHD felbontással

A CRG9 nagyfelbontású, ultraszéles gaming monitor 32:9 képaránnyal, 120 Hz-es frissítési rátával, 4ms válaszidővel és 49 colos kijelzővel érkezik, amely minimalizálja az akadozást és az elmosódást. A kimagasló játékélmény érdekében a készülék AMD Radeon FreeSync™ 2 HDR technológiával érkezik, amely csökkenti a kép akadozását, szakadozását és a bemeneti késleltetést, ezzel biztosítja az elérhető legmagasabb másodpercenkénti képkocka számot és a zökkenőmentes játékot.

A dual QHD felbontásnak (5120×1440) és a HDR10 legmagasabb, 1000 nites fényesség értékének köszönhetően a kép legvilágosabb és legsötétebb részei is hihetetlenül részletgazdagok lesznek, a tartalom szinte életre kel a CRG9-en. A HDR10 technológia kiemelkedő helyi képhalványítást, a magas kontrasztarányú HDR megoldás pedig olyan, még látványosabb, magas fényerejű képalkotást tesz lehetővé, amelyek más, HDR monitorokon általában nem tapasztalhatóak. A monitor továbbá a Samsung Quantum Dot technológiájával érkezik, melynek segítségével a valósághű színek hihetetlenül széles skáláját képes megjeleníteni, az 1800R ívű monitor pedig a teljes játékélmény érdekében biztosít ultraszéles látómezőt.

A két darab, egymás mellé helyezett 27 colos QHD 16:9 képarányú monitornak megfelelő ultraszéles kijelző multitasking feladatokra is kiválóan alkalmas a PBP (Picture-by-Picture) funkciónak köszönhetően, amellyel egyszerre két videó forrást is megjeleníthetünk a készüléken.

A CRG9 egy HDMI és két DP csatlakozóval, USB 3.0-val és fejhallgató csatlakoztatási opcióval érkezik. A Samsung CRG9-et a játékosok kényelmét és a helyigényt szem előtt tartva kisebb állvánnyal tervezték.

UR59C 32 colos monitor: 32 colos ívelt 4K UHD kijelző, tartalomgyártóknak tervezve

Az új UR59C 32 colos monitor ideális választás a sokoldalúságot és a teljesítményt egyaránt kereső tartalomgyártók számára. A készülék 2500:1 kontrasztarányú, teljes 3840×2160, 4K felbontású ívelt UHD kijelzője több mint egy milliárd szín megjelenítését támogatja. Az 1500R ívű kijelző tartalomalkotás, videózás vagy éppen játék közben is folyamatosan magával ragadó élményt nyújt, a hosszabb időn át tartó, folyamatos használat mellett pedig az átlagosnál kevésbé fárasztja a szemeket.

A szupervékony kialakítással érkező UR59C az anyagmintás hátlappal együtt számolva mindössze 6,7 mm széles. A három oldalán keret nélküli monitor egy vékony, mégis ellenálló V alakú fém talpra csatlakozik, amely magában foglalja a kábeleket, így csökkenti a készülék foglalta helyet a munkahelyen.

A monitorok Magyarországon a második negyedévben lesznek elérhetőek.

Az új, 2019-es Samsung monitorokról további információ a https://displaysolutions.samsung.com/ces2019 oldalon érhető el.

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss