Connect with us

Mozgásban

Az autózás jövője már megérkezett

Nem is gondolnád, hogy egy autó ilyet is tudhat

Képzeljük el, hogy az autónk jelez, amikor úgy érzi, fáradtak vagyunk, visszafordítja a saját kormányát, ha nem tartjuk megfelelően a sávot, beparkol helyettünk, vagy éppen előre jelzi, hogy milyen közlekedési táblára kell majd odafigyelnünk vezetés közben.

Talán ez sokakat a Knight Rider KITT-jére emlékeztet, aki minden helyzetben megvédte gazdáját. És tényleg, húsz-harminc évvel ezelőtt egy ilyen autó még csak sci-fi volt, ma viszont már elmondhatjuk, hogy a jövő hozzánk is megérkezett.

Az autózás elmúlt 110 éve tele volt változásokkal, fejlesztésekkel, amelyek fókusza minden időszakban változott. Volt, amikor a biztonságra helyezték a hangsúlyt, volt, amikor a gyorsaság, a kényelem vagy éppen a formatervezés került a fejlesztések középpontjába, de az biztos, hogy minden évtized hozott valamilyen újdonságot az autózás szerelmeseinek. Az elmúlt húsz évben az automatizáció és az üzemanyag kérdése került előtérbe. Először megjelent az első tömeggyártású hibrid autó 1997-ben, majd folyamatos fejlődésnek indultak az elektromos autók, amelyekből ma már egyre többet látunk az utakon. Az elektromos autózás mellett viszont van valami, ami ugyancsak izgalmasan hat a közlekedésre, sőt, szinte már az autózás jövőjét hozza el nekünk: az asszisztens szolgáltatások bevezetése a legújabb gépjárművekben.

Virtuális asszisztens, ami megkönnyíti az életünket

Hogy mindezt hogyan is kell elképzelni, azt a ŠKODA legújabb videója is jól szemlélteti, amelyben egy hús-vér segítővel készítik fel a főszereplő családot arra, hogy mit tud majd asszisztens rendszerekkel felszerelt új autójuk. Az, amit 20 évvel ezelőtt még elképzelni sem tudtunk, ma már valóság. Hiszen ki gondolta volna, hogy egy kiadós dugóban majd az autónk araszol helyettünk, figyel a sávtartásra, illetve az előttünk és mögöttünk haladó autókra. Vagy, hogy már a sokak számára macerás parkolást is az autónk oldja meg. Arról nem is beszélve, hogy a gépjármű észreveszi, ha esetleg hirtelen elénk ugrik egy gyalogos vagy tolatás közben akadályba ütközünk, és arra is odafigyel, hogy ne üljünk volán mögött akkor, ha túlságosan fáradtak vagyunk a vezetéshez.

Számos baleset során előfordul, hogy az igazi baj nem az első ütközéssel, hanem az ütközés utáni pánikreakcióban tett veszélyes járműmozgások eredményeként következik be – a ŠKODA új asszisztens rendszere ebben is segítségünkre lehet, hiszen az ilyen esetek elkerülése érdekében irányított fékezéssel lassítja a járművet 10 km/óra sebességre és helyettünk kapcsolja be a vészvillogókat is az ütközést követően. Az autók biztonsága az elmúlt évtizedekben rengeteget fejlődött, a karosszéria, a belső kialakítás folyamatosan változott az egyes modelleknél, azonban csak nemrég jutottunk el oda, hogy a vezetéstechnikai kérdések sem jelenthetnek már a legújabb modellekkel problémát.

És hogy mit hoz a jövő?

Ahogyan már a mostani asszisztens rendszerek is jelzik, egyre több automatizmus kerül kialakításra a jövőben, amelyek az önvezető autók irányába mutatnak, számos gyártó pedig már kifejlesztette saját modelljét, amelynek vezetése nem igényel emberi irányítást. A következő évtized az asszisztens rendszerek fejlesztése mellett minden bizonnyal az önvezető autók elterjedéséről fog szólni. A hírek szerint akár már idén, de 1-2 éven belül biztosan várható az első önvezető autók tömeggyártása, az pedig csak idő kérdése, hogy ezek a modellek is elterjedjenek. Persze felmerülhet a kérdés, hogy a gyakorlatban hogyan változik majd a közlekedés, átalakulnak-e majd emiatt az útrendszerek, és mi lesz a következő lépés az autók fejlesztésében, de ez már tényleg a jövő zenéje.

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss