Connect with us

Gazdaság

A természet ihlette H2Offices – Elindult a Skanska legújabb budapesti projektje

A Skanska mintegy 65 millió eurós befektetéssel valósítja meg Magyarországon az új budapesti H2Offices irodakomplexum első ütemét. Az irodaépület körülbelül 26 000 négyzetméter bérelhető területet kínál majd. A WELL és LEED minősítések megszerzését célzó és ezzel összhangban tervezett projekt kiemelkedik fenntartható megoldásaival, erősíti a természettel való kapcsolatot és intelligens, innovatív funkciókat alkalmaz.

A Skanska megkezdte a jövőképes H2Offices épületegyüttes fejlesztését, ami a vállalat tizedik projektje Magyarországon. A Fővárosi Vízművek egykori területén található, és annak örökségére épülő H2Offices zöld környezetet fog kínálni Budapest egyik legforgalmasabb pontján. A komplexum három épületből áll majd, összesen 65 000 négyzetméternyi bérelhető területtel. Az első épület nyolc emeletből és három föld alatti parkolószintből fog állni. A 13. kerületben, a Váci út és a Dózsa György út kereszteződésénél, a Váci úti irodafolyosó szívében fekvő projekt egy közlekedési csomópont közvetlen közelében található, így kiváló elhelyezkedést kínál. A városközpontból autóval 5 percen belül megközelíthető. A helyszín adottsága kiemelkedő láthatóságot biztosít a bérlők számára.

Az épületegyüttes koncepciójának középpontjában a természetközeliség és a környezettudatosság áll. A dán Arrow Architects által tervezett irodaépület különleges elegyét kínálja a jövőképes városi infrastruktúrának, az innovatív megoldásoknak és a parkosított közösségi tereknek, a koncepció összekapcsolódik a hely örökségével. A multifunkcionális, a víz elemet kiemelő nagy kert a nagyközönség előtt is nyitva áll majd, különböző kikapcsolódási lehetőségeket nyújtva, így egyszerre fog találkozási pontként és a közösségi élet színteréül is szolgálni.

“A H2Offices épületegyüttesével egy természet által inspirált, lenyűgöző munkakörnyezetet kívánunk létrehozni annak érdekében, hogy az emberek élvezzék a hely békés hangulatát annak ellenére, hogy az épület a Váci út egy forgalmas üzleti csomópontjában helyezkedik el. Mi a Skanskánál jövőképes munkahelyeket hozunk létre, amelyek hosszú távon jótékony hatással vannak az emberi egészségre és produktivitásra. A modern üzleti igényekhez tökéletesen illeszkedő új irodakomplexum mérföldkő a budapesti fenntartható irodafejlesztés és építészet piacán. A H2Offices megvalósulásával olyan épület jön létre Budapesten, amely egyszerre pezsdíti fel az üzleti életet és közösséget is teremt”

– mondta Alexandra Tomášková, a Skanska magyarországi és csehországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnöke.

Az épület egyediségét hangsúlyozza a játékos homlokzat, a földszinti szerkezetek átláthatósága finom és zökkenőmentes áramlást teremt beltér és kültér között, a kertet pedig dinamikus szabadtérré formálja. A tágas, dupla magasságú előcsarnokot a Skanska skandináv hagyományaival összhangban alakítják ki. A hangsúlyt az épületet használók egészségét és jóllétét támogató szabadidős terek kialakítására helyezik, mint amilyen például a tetőtéri futópálya, ahonnan kilátás nyílik a városra, valamint a zöld teraszkertek és a járható előtető.

A kerékpárral érkezők számára biciklitárolók, szekrények és zuhanyzók állnak majd rendelkezésre, míg az elektromos autót használókat elektromos töltőállomások várják. Az épületegyüttes otthont ad a bérlők és a környéken lakók kényelmét szolgáló kereskedelmi egységeknek és más szórakozási lehetőségeknek is. A H2Offices a környék adottságait figyelembe véve fog illeszkedni a város életébe, biztosítva a környéken élők szabad mozgását.

A vállalat célja, hogy az épületeket használók számára biztonságos munkakörnyezetet teremtsen, ezért a Skanska „Care for Life Office Concept” néven új ajánlatot dolgozott ki a munkahelyek és azokat használók jelenlegi igényeihez igazodva. A vállalat ajánlásokkal segíti a bérlőket a biztonság, a fenntarthatóság, a design és a társadalmi szempontok egyensúlyának megteremtésében a modern irodaterekben. Ezt a megközelítést a legfejlettebb technológiai megoldások is támogatják, ilyen például a Connected by Skanska, a vállalat saját integrált operációs rendszere. Egyetlen alkalmazáson keresztül olyan funkciók érhetők el, mint az érintés nélküli be- és kilépés, az intelligens parkolási rendszer, a virtuális recepció és a kártyamentes beléptetés, sőt még az irodai funkciók távvezérlése is, és ehhez csupán egy okostelefonra van szükség!

A projekt a WELL és LEED Platinum minősítések megszerzésére törekszik. Az építési munkák megkezdődtek, a befejezés 2022 harmadik negyedévében várható.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.

A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.

A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.

A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:

  1. Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége

A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.

  1. Egységes vezetés, növekvő megtakarítások

A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.

  1. Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba

A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.

  1. A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből

A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.

  1. Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre

Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.

A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss