Connect with us

Mozgásban

Induljon a téli üzemmód!

Napokig tartó, a közlekedést megbénító havazásra Magyarországon egyre ritkábban lehet számítani, az időjárás azonban egyre szélsőségesebb: a viszonylag enyhe téli napokat gyakran átmenet nélkül követi erős lehűlés sok csapadékkal. A telet tehát nem szabad félvállról venni, aki pedig autóba ül, annak a rossz látási viszonyok mellett a csúszós utakra is fel kell készülnie. A Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetőjét, Tomin Istvánt és Majoros Ferencet, a Ma-Vi Gumiszerviz Kft. tulajdonosát kérdezte arról, hogyan készüljünk fel a zimankós hónapokra.

Noha az elmúlt években az átlagosnál enyhébbek voltak az európai – így a hazai – telek is, ez az évszak mégis sokszor kellemetlen meglepetéseket tartogat. Alig néhány éve, 2017-ben például 30 éves hidegrekordok dőltek meg, amikor a hónap leghidegebb éjszakáján mínusz 28,1 fokig süllyedt a hőmérő higanyszála Tésán. A szélsőséges időjárást várhatóan idén sem ússzuk meg: az MTA kutatói szerint „Európában minden eddiginél kiszámíthatatlanabbá válik az időjárás”, ezért fel kell készülnünk arra, hogy az enyhébb időszakokat időről időre extrém hidegbetörések szakítják meg. A téli gumikat tanácsos tehát időben felszerelni. Annál is inkább, mivel itthon többnyire nem a havas úttest jelenti a legnagyobb veszélyt, hanem a hideg aszfalt és a vizes, párás útburkolat kombinációja – figyelmeztet Tomin István.

Ne bízzuk a szerencsére

„Megnyugtató, hogy a hazai gépjármű-tulajdonosok egyre nagyobb arányban fordítanak figyelmet az évszaknak megfelelő abroncsok felszerelésére, és egyre kevesebben vannak azok, akik szkeptikusak a téli abroncsok előnyeivel kapcsolatban”

– mondja Majoros Ferenc, a Ma-Vi Gumiszerviz Kft. tulajdonosa. Ennek ellenére időről időre elhangzik az az ellenérv, miszerint 30 évvel ezelőtt még csak nem is hallottunk téli gumikról, mégis elboldogultunk valahogy”. Ez kétségkívül igaz, azonban azt is vegyük számításba, hogy néhány évtizeddel ezelőtt nem a mai, elképesztően nagy teljesítményű autókkal és távolról sem ekkora forgalomban „boldogultunk”. Ha innen közelítjük meg a kérdést, könnyű belátni, hogy a biztonságot ma már felelőtlenség a véletlenre bízni: független tesztek sora igazolja, hogy az évszaknak megfelelő abroncsgarnitúrával magabiztosabban, biztonságosabban autózhatunk.

Mérjük fel az igényeinket

Ha tavasszal úgy ítéltük meg, hogy a tavalyi garnitúra kibír még egy szezont, és gondoskodtunk a megfelelő tárolásról is, akkor nincs más dolgunk, mint időpontot kérni a gumiszerviztől a cserére. Ha azonban új téli abroncsok vásárlása mellett döntünk, már nem vagyunk annyira egyszerű helyzetben: a választék hatalmas, és az átlag autós könnyen elvész a műszaki jellemzők között.

A döntést tovább nehezíti, hogy a gyártók is évről évre újabb, továbbfejlesztett termékekkel rukkolnak elő. A Hankook például személyautók és SUV-k számára nem is egy, hanem rögtön kettő újonnan fejlesztett, ultramagas teljesítményű abronccsal készül a 2020-as téli szezonra. A gyártó új prémium termékeit kifejezetten a nyugat- és közép-európai téli körülményekhez fejlesztették, és Európa vezető autós magazinja, az Auto Bild független, mindenre kiterjedő tesztje alapján a Hankook Winter i*cept evo 3 abroncsa a legmagasabb, „Kiemelkedő” értékelést kapta.

Kipróbálják helyettünk

„Meglehet, hogy megkönnyítené a választást, ha magunk is több téli szettet próbálhatnánk ki”

– ismeri el Tomin István. Ez azonban rendkívül körülményes és időrabló művelet lenne. A személyes kipróbálást – legalábbis részben – a független nemzetközi gumiabroncs tesztek helyettesítik. A tesztelés során évről évre egy-egy népszerű autótípusra szerelik fel a gyártók abroncsait, majd hasonlítják össze ezek tulajdonságait. A menetpróbákon a száraz és nedves aszfalton mért fékút, a menetzaj, a kanyarsebesség, valamint a kopásállóság az elsődleges szempontok, amelyek alapján értékelik a vizsgált abroncsok teljesítményét.

A teszteredmények összehasonlítása önmagában persze nem különösebben szórakoztató olvasmány, azonban ezekből az is kiderül, hogy az egyes termékek mely jellemzőik alapján tűnnek ki a mezőnyből – vagy éppen miért nem javasolják a használatukat. Előfordul ugyanis, hogy bár valamelyik abroncs kiemelkedően jól szerepel nedves vagy száraz úton, de például az abroncskopás terén már egyáltalán nem mutat elfogadható eredményt. Ezért aztán ez a termék nem feltétlenül a legjobb választás azok számára, akik hosszabb távokat tesznek meg – hívja fel a figyelmet a szakember.

„A megfelelő abroncs kiválasztásához az autózási szokásainkat és az igényeinket is figyelembe kell venni”

– mutat rá Majoros Ferenc. Nem mindegy, mennyit autózunk egy évben, jellemzően milyen utakat járunk be, milyen a vezetési stílusunk, milyen teljesítményű az autónk vagy, hogy az eddig használt abroncsok mennyire szolgálták ki az igényeinket.

„Vegyük sorra a szempontokat, és mérlegeljük, mi a legfontosabb a számunkra azon túl, hogy az abroncs kiemelkedő teljesítményt nyújtson tapadás és kezelhetőség terén akár a legnagyobb hidegben is.”

Egy új abroncsgarnitúra megvásárlása jelentős tétel a családi költségvetésben, ráadásul többségünk nem is különösebben rutinos vásárló – ne féljünk a szakember segítségét kérni, hogy megtaláljuk a számunkra legoptimálisabb megoldást. A gumiszervizek ráadásul a szakszerű tanácsadáson és a szerelésen kívül számos egyéb, kiegészítő szolgáltatást is kínálnak az autósok számára. Ilyen szolgáltatás például az egyre népszerűbb bértárolás, ami elsősorban a nagyvárosi, kevés otthoni tárolókapacitással rendelkezdő autósok számára jelent kényelmes megoldást a nyári abroncsgarnitúra tárolására a következő szezonig.

Érdemes hát, nagy tapasztalattal rendelkező helyi szervizekben kikérni a szakemberek véleményét, hiszen az igényeinknek legjobban megfelelő abroncs kiválasztásán felül a szakszerű szerelés, tárolás, és az egyéb szolgáltatások is a kényelmünket és biztonságunkat szolgálják.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss