Zöld
Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány
Növekvő keresletet támaszt a környezetkímélő megoldások iránt a pandémia: a világjárvány sújtotta gazdasági helyzet azokat a technológiákat helyezi fókuszba, amelyekkel minőségi, megbízhatósági vagy teljesítménybeli kompromisszumok nélkül teljesíthetők a fenntarthatósági elvárások.
Az üzleti szférában például a koronavírusjárvány hatására nyílt nagyobb tere a tintasugaras nyomtatásnak, de az Epson várakozásai szerint a körforgásos gazdaság lokális megoldásai is egyre elterjedtebbé válhatnak.
Elsőre valószínűleg nem is gondolnánk bele abba, mennyi energiát igényel a bizalmas dokumentumok biztonságos megsemmisítése, pedig sem a speciális elvárásokhoz igazodó logisztika, sem pedig az újrahasznosítás során felhasznált víz nem elenyésző tétel. Ezek azonban a töredékükre szoríthatók vissza egy lokális „ökorendszerrel”: a Dry Fiber technológiát használó PaperLab közvetlenül a papír életterében, tehát az irodában oldja meg a feladatot, ráadásul messzemenően környezetkímélő módon, hiszen a cél a papír legjobb állapotban tartása a lehető leghosszabb ideig.
Ez csupán egy az Epson körforgásos gazdasági elveket követő megoldásaiból, amelyeket a COVID-19 új megvilágításba helyezett.
„A járvány kihívás elé állított bennünket, mérlegre tette valamennyi technológiánk fenntarthatóságát. Ez azonban nem rossz dolog, inkább új lehetőség a számunkra, hogy úgy csökkentsük tovább a széndioxid-lábnyomunkat, hogy közben a megfelelő módon reagálunk a gyorsan változó társadalmi igényekre”
– fogalmaz Rob Clark, az Epson Europe ügyvezető alelnöke a világcég európai fenntarthatósági jelentésében.
A 48 oldalas „Green Choice” nem csupán az Epson fenntarthatósági és CSR-intézkedéseit foglalja össze, hanem bemutatja azt is, milyen gyors és radikális változások zajlottak 2020-ban, alapvetően a COVID-19 hatására.
„Különösen a fiatalabb generációk tekintenek valódi aggodalommal és riadalommal a jövőre, az azonban általános érvényű, hogy soha nem mutatkozott még erőteljesebb igény a környezetkímélő, zöldebb termékekre és szolgáltatásokra”
– summáz Henning Ohlsson, az Epson Europe CSR és fenntarthatósági igazgatója. A tavaszi kijárási korlátozások idején például kiugró keresletet tapasztaltak a tintasugaras színes címkenyomtatókra, leginkább az ételeket házhozszállító szolgáltatók részéről. A patronmentes EcoTank tintasugaras otthoni nyomtatók értékesítései eközben a távmunka és a távoktatás elterjedése miatt nőttek nagyot.
Ugyanez a két tényező vezérelte a vizuális kommunikációban használt eszközök iránti kereslet növekedését is. Szintén a személyes jelenlét helyettesítésére alkalmazzák az autóértékesítésben az Epson intelligens szemüvegét: a Moverio révén a potenciális vásárlók a fizikai érintkezést elkerülve, mégis rendkívül élethű körülmények között tekinthetik meg a kiszemelt gépkocsit. Henning Ohlsson úgy véli, a társadalomban zajló átalakulás jókora változtatásokra kényszeríti a vállalatokat.
„Azoknak a márkáknak, amelyek nem osztják meg a nyilvánossággal értékeiket, vagy nem képesek hitelt érdemlően bizonyítani, hogy készek azonnali lépéseket tenni a fenntarthatóság érdekében, nincs hosszú távú jövőjük”
– szögezi le a szakember, aki az idén a legjobb tíz között végzett a Top100 legbefolyásosabb globális CSR vezető listáján.
A saját tulajdonú épületeiben kizárólag megújuló energiát használó Epson a járvány dacára is komoly előrelépést tett abban, hogy üzleti tevékenységét még inkább összehangolja az ENSZ 2030-ig szóló fenntartható fejlesztési menetrendjével, a Fenntartható Fejlődési Célokkal (Sustainable Development Goals, SDG). Az idén 8,56 százalékkal csökkentette az egy alkalmazottra jutó üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben a teljes emisszió 18 százalékkal lett kevesebb, amit 485 753 tonna CO2-nek felel meg. Az újrahasznosított 23 700 tonna anyagon túl az Epson potenciálisan 1,1 millió tonna műanyag alapú fogyóeszközt takarított meg a több mint 50 millió patron nélküli EcoTank nyomtató értékesítésével. „New Horizons” programjának keretében több mint 11 000, eltérő korú diákot vezetett be a fenntartható technológiák rejtelmeibe, valamint technológiai partnerként csatlakozott az ENSZ intelligens fenntartható városok programjába, amelynek célja, hogy a technológiát a világ összes városába az SDG szolgálatába állítsák. A 2020-ban kiérdemelt EcoVadis Platinum minősítéssel pedig az Epson nem pusztán megfelel az emberi jogok, a munkafeltételek, a környezetvédelem, az etika és a fenntartható beszerzések legmagasabb szintű normáinak, hanem iparágának legfelső egy százalékába tartozik.
Zöld
Újabb fejezetéhez ért a Schneider Electric fenntarthatósági képzése
Elérhetővé vált a Schneider Electric ingyenes, online fenntarthatósági képzési programja, a „Sustainability School” legújabb modulja.
A harmadik fejezetben azt sajátíthatják el a vállalkozások, hogyan lehet az elektrifikáció és a digitalizáció révén előre lépni a dekarbonizációban és kihasználni a fenntarthatóságból származó versenyelőnyöket.
Újabb fejezetéhez érkezett a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat „Sustainability School” programja, amelynek célja, hogy a társaság értékesítési ökoszisztémájához tartozó partnereknek olyan hasznos tudást nyújtson, amivel vezető szerepet tölthetnek be a fenntarthatósági törekvések támogatásában. Azok a cégek, amelyek nem alkalmazkodnak az éghajlati kockázatokhoz, 2035-re az éves bevételük akár 7 százalékát is elveszíthetik. Ebben a helyzetben egyértelmű, hogy sürgős intézkedésekre van szükség az üzleti szektor szereplői részéről, hogy kezeljék ezt a kihívást.
A „Sustainability School”, amely először 2023-ban vált elérhetővé a Schneider Electric partnerei számára, interaktív kurzusokat kínál, amelyek célja, hogy segítse a szervezeteket fenntarthatósági teljesítményük javításában. A három részből álló program a kulcsfontosságú fenntarthatósági témákról szóló, hozzáférhető, megvalósítható képzések iránti növekvő igényt elégíti ki. A már elérhető 1. és 2. fejezet a fenntarthatóság alapjait és azokat a lépéseket tárgyalja, amelyeket a vállalatok a szén-dioxid-mentesítési stratégia kialakításához és végrehajtásához megtehetnek.
A „Sustainability School” 3. fejezete arra összpontosít, hogy a napi gyakorlatban jól hasznosítható tudást adjon át, bemutassa a vállalkozásoknak, hogyan képesek dekarbonizálni tevékenységüket a villamosítás és a digitalizáció révén és felszabadítani a fenntarthatóságból származó potenciális versenyelőnyöket. A program testreszabott terveket ismertet a kulcsfontosságú ágazatok számára. Így például az energia- és ingatlanszektor kapcsán a program különböző stratégiákat vázol a beépített CO2-kibocsátás korlátozására. A képzési anyagok között az energiafelhasználás és a kibocsátások automatikus mérésére, nyomon követésére és csökkentésére szolgáló eszközök bemutatása mellett a közlekedés villamosítására, az épületmenedzsment-rendszerekre és az elektromos infrastruktúra korszerűsítésére, valamint a megújuló energiaforrások helyben történő felhasználására vonatkozó ismeretek is helyet kaptak. Az információs technológia (IT) kapcsán a képzési anyag bemutatja, hogyan lehet a digitalizációt hasznosítani a fenntarthatósági adatok gyűjtésére, illetve hogyan tudják a szervezetek innovatív technológiai megoldások révén előmozdítani a dekarbonizációs törekvéseiket. Az ipari automatizációval foglalkozók számára pedig többek között a fejlett motorvezérlő platformok, illetve a fenntarthatósági szempontok alapján tervezett rendszer-architektúrák bemutatásával nyújt hasznos segítséget a képzés.
„Büszke vagyok arra, hogy elindíthatjuk a „Sustainability School” következő fejezetét, amely egy nagyon fontos mérföldkő. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy partnereinket és ügyfeleinket támogassuk fenntarthatósági törekvéseikben, és ez az új fejezet olyan tudást és eszközt ad nekik, amellyel elérhetik a fenntarthatóságot saját szervezetüknél és ügyfeleiknél”
– mondta el Sorouch Kheradmand, a Schneider Electric „Partner Sustainability” területért felelős vezetője.
„Ahogy a világ egyre inkább a digitalizáció és elektrifikáció felé mozdul el, partneri ökoszisztémánk egyedülállóan jó pozícióban van ahhoz, hogy kezelni tudja napjaink energetikai kihívásait. Minden vállalkozás fontos szerepet játszik az energetikai átmenetben. Célunk, hogy segítsük őket abban, hogy ötvözve a környezeti és gazdasági fenntarthatóságot valódi versenyelőnnyé váljon számukra ez a törekvés és így megállják helyüket a gyorsan változó világban”
– tette hozzá Frederic Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” üzletágért felelős ügyvezető alelnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan is beszámolt a 2030-as környezetvédelmi célok elérése felé tett jelentős előrelépésekről, beleértve az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentését és a körforgásos gazdálkodás terén elért eredményeket.
A jelentés bemutatja a vállalat átfogó erőfeszítéseit a fenntarthatóság céges működésbe való beépítése kapcsán, összhangban a Jobb élet mindenkinek nevet viselő fenntarthatósági víziójával.
2024-ben az LG Scope 1 (közvetlen) és Scope 2 (közvetett) kibocsátása összesen 910 000 tonna szén-dioxid-egyenértéket (CO₂eq) tett ki, amellyel a vállalat már közel került a 2030-ra kitűzött, 878 000 tonnás célhoz. A vállalat korábban azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra 54,6 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2017-es szinthez képest. A cél idő előtti elérését a több gyártási folyamatban alkalmazott energiahatékony berendezések és szén-dioxid-kibocsátást csökkentő technológiák proaktív alkalmazása tette lehetővé.
Az LG szintén lépéseket tesz a Scope 3 kibocsátások – azaz a termékek használatából származó szén-dioxid-kibocsátás – csökkentéséért a mesterséges intelligencia és más energiatakarékos technológiák szélesebb körű alkalmazásával. 2024-ben a vállalat 19,4 százalékkal csökkentette a termékek használatából származó szén-dioxid-kibocsátást a 2020-as szinthez képest. Külön figyelemre méltó, hogy az LG volt az első dél-koreai háztartásigép-gyártó, amelynek kibocsátáscsökkentési céljait a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) hivatalosan is elismerte. Az SBTi célkitűzései közé tartozik a Scope 3 kibocsátások 20 százalékos csökkentése hét kulcsfontosságú termékkategóriában 2030-ig, a 2020-as bázisévhez viszonyítva.
Előrelépés történt a körforgásos gazdálkodás terén is. Az LG 2024-ben globális gyártóüzemeiben 97,4 százalékos hulladék-újrahasznosítási arányt ért el, ezzel túlteljesítve a 2030-ra kitűzött 95 százalékos célt. A vállalat emellett tavaly 56 ország 91 helyszínéről összesen 532 630 tonna használt elektronikai eszközt gyűjtött be, így 2006 óta több mint 5 millió tonnára nőtt az összegyűjtött mennyiség. Az LG emellett 36 százalékkal növelte a termékeiben felhasznált újrahasznosított műanyagok mennyiségét is az előző évhez képest.
Az LG továbbra is elkötelezett amellett, hogy termékei és szolgáltatásai mindenki számára könnyen hozzáférhetőek és használhatóak legyenek. Az LG Comfort Kit – amelyet azért terveztek, hogy a háztartási gépek használata kortól, nemtől és fizikai képességektől függetlenül egyszerűbbé váljon – immár 14 terméket foglal magában. Az olyan akadálymentesítési funkciók, mint az LG OLED TV-ken elérhető képernyőfelolvasás és a hallókészülékeken és hangszórókon történő egyidejű hangkimenet, valamint az állítható magasságú és tapintható billentyűzettel ellátott kioszkok, mind bizonyítják ezt az elköteleződést. A vállalat emellett inkluzív szolgáltatásokat is nyújt, például fogyatékossággal élőknek szóló gondozási programokat, jelnyelvi konzultációkat, idősek támogatását, valamint bolti oktatási foglalkozásokat biztonság, informatika és kultúra témákban.
Az LG folyamatosan erősíti felelős vállalatirányítási gyakorlatát is, egy megfelelésre és etikára épülő irányítási struktúrán keresztül. A vállalat igazgatótanácsa a függetlenség, szakértelem és átláthatóság elvei mentén működik, míg az ESG Bizottság egyre fontosabb szerepet játszik a fenntarthatósági kezdeményezések felügyeletében. Az ellátási láncában az LG a közös fejlődést támogatja harmadik fél által végzett ESG-auditokon keresztül, amelyek a Responsible Business Alliance (RBA) szabványainak megfelelően zajlanak.
Folyamatos erőfeszítéseinek eredményeként az LG második egymást követő évben került be az S&P Global vállalati fenntarthatósági értékelésének (Corporate Sustainability Assessment – CSA) „Top 1%”-ába. A vállalat emellett öt egymást követő éven át „A” minősítést kapott a Morgan Stanley Capital International (MSCI) értékelésében, és immár 13 éve folyamatosan szerepel a Dow Jones „Best-in-Class World Index” fenntarthatósági rangsorában.
Az LG 2006 óta évente teszi közzé fenntarthatósági jelentését. A teljes 2024–2025-ös jelentés a vállalat weboldalán angol nyelven érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
A világ legfenntarthatóbban működő vállalata a Schneider Electric a TIME és a Statista rangsora alapján
A világ legfenntarthatóbban működő vállalatának választotta 2025-ben a TIME magazin és a Statista a Schneider Electric-et. A vállalat sorban a második évben végzett az 500 céget tartalmazó rangsor élén.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat következetesen halad saját fenntarthatósági céljai megvalósítása felé, emellett pedig elkötelezett aziránt, hogy segítse ügyfeleit az energiahatékonyság növelésében és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében. A társaság céljai között szerepel, hogy a teljes értékláncában 2030-ra 25 százalékkal csökkentse a CO2-kibocsátást, 2050-re pedig elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást. A vállalat SBTi-validált „Net Zero” programja és a „Schneider Sustainability Impact 2021-2025” (SSI) kezdeményezése olyan térképként szolgál, amely nemcsak a Schneider Electric és partnerei, hanem ügyfelei és a helyi közösségek számára is lehetővé teszi a fenntartható fejlődést.
„Hihetetlenül megtisztelő számunkra, hogy már második éve a világ legfenntarthatóbb vállalataként ismernek el minket. Technológiai cégként az a célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnere legyünk a hatékonyság és a fenntarthatóság érdekében. A fenntarthatóság áll minden tevékenységünk középpontjában. Arra törekszünk, hogy jövőformáló vállalat legyünk, amelynek a teljesítmény az alapja. Célunk arra ösztönöz minket, hogy bevonjuk az egész ökoszisztémát, küldetésünk a megoldás részeként pozícionál minket, kultúránk pedig megkülönböztet minket. Ez a holisztikus megközelítés biztosítja, hogy működésünk és értékláncunk minden aspektusa hozzájáruljon egy fenntarthatóbb világ megteremtéséhez”
– mondta el Olivier Blum, a Schneider Electric vezérigazgatója.
Eco-friendly building in the modern city. Sustainable glass office building with trees for reducing heat and carbon dioxide. Office building with green environment. Corporate building reduce CO2.
A TIME és a Statista rangsorának készítése során 5700 vállalatot értékeltek 20 kulcsfontosságú teljesítménymutató alapján, és közülük választották ki a világ 500 legfenntarthatóbb cégét. Többek között olyan tényezőket értékeltek, mint a Scope 1 és 2 kibocsátások, az energiafogyasztás a vállalat méretéhez viszonyítva, a kibocsátáscsökkentés, valamint a működés során felhasznált megújuló energia aránya.
A Schneider Electric része lett a TIME magazin „2025 TIME100 Most Influential Companies” kampányának, valamint elsőként kapta meg az „Impact in Sustainability” díjat. A cég kapcsán kiemelték azt is, hogy támogatta a Fortune 500 listán szereplő társaságok 40 százalékának fenntarthatósági törekvéseit.
A Schneider Electricet a Corporate Knights 2025-ben a világ legfenntarthatóbban működő vállalatának nevezte, és ezzel az egyetlen lett, amely kétszer is az első helyen végzett a Global 100-as listán. A Corporate Knights a legfenntarthatóbban működő európai és a franciaországi cég címet is odaítélte a társaságnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Gazdaság1 hét ago
Legalább 1,2 milliós nettó kereset kell majd az Otthon Start és a CSOK Plusz teljes kihasználásához
-
Gazdaság3 nap ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Ipar2 hét ago
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
-
Tippek1 hét ago
A One Magyarország több mint 90 országban biztosítja 5G roaming szolgáltatását
-
Gazdaság2 hét ago
Már most érdemes elkezdeni készülni az Otthon Start hitelre
-
Gazdaság2 hét ago
120 ezer diák dolgozik a nyáron: itt vannak a legjellemzőbb órabérek