Connect with us

Mozgásban

A legnépszerűbb autómodellek 2020-ban Magyarországon a carVertical szerint

Az idei különleges év volt a használtautó-piacon is. A koronavírus-járvány a használt autó kereskedelemre is rányomta bélyegét. Azonban ez a hatás közel sem volt olyan súlyos, mint ami például a turizmust vagy a vendéglátást sújtotta. A magyarországi használtautó értékesítés a járvány okozta nehézségek (határ lezárások, utazási és szállítási korlátozások stb.) ellenére is alig maradt el az előző év eredményeitől. A legnépszerűbb használt autók listája nem okoz nagy meglepetést, hiszen ezek a modellek évek óta nagyon keresettek a magyar használtautópiacon.

 

A kutatás módszertana

Jelen kutatás tárgya, hogy 2020-ban mely autómodellek történetét ellenőrizték a legtöbbet a carVertical adatbázis használatával Magyarországon. Hangsúlyozandó, hogy ez nem tükrözi az adott modellek értékesítésének volumenét. Ez az elemzés egyszerűen csak azt mutatja, hogy az alábbi modellek 2020-ban népszerűek voltak itthon, és sokan kerestek és kértek le információt ezekről a autókról. A tanulmány a 2020 januárjától 2020 decemberéig tartó időszak alatt lekérdezett autók előtörténeti jelentéseit tartalmazza. Az átfogó vizsgálat során több mint félmillió jelentést elemeztek részletesen.

Az 5 legnépszerűbb modell Magyarországon

Az alábbi lista az adott autómodell carVertical adatbázisból a vizsgált időszak alatt lekért autó előtörténeti jelentéseinek százalékos aránya alapján készült. A lista nem reprezentálja a magyarországi értékesítési darabszámokat.

  1. Volkswagen Golf – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,97%

A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2016, 2009

Az egyik legnagyobb szériában és legrégebb óta gyártott autómodell. A 70-es évek óta gyártja a Volkswagen és jelenleg a nyolcadik generációnál tartanak. Az alsó-közép kategória egyik meghatározó modellje. Egész Európában és Magyarországon is nagyon népszerű a Golf az új- és a használtautó-piacon is. A magyar használtautó piacon az ötödik és hatodik generáció iránt van nagy kereslet.

  1. Volkswagen Passat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,81%

A legkeresettebb évjáratok: 2016, 2017, 2015

A Volkswagen Passat a Volkswagen másik zászlóshajója, a középkategória fontos szereplője. A magyar Passat állomány nagy részét két generáció a B5 és a B6 teszi ki. Ezek érdekessége, hogy Győrben gyártott motorokkal is találkozhatunk, ha felnyitjuk a motorháztetőt. Természetesen ezen időszak legnépszerűbb modelljei az alacsony fogyasztású dízelek voltak. Magyarországon nagyon népszerű flotta-autó, így kis szerencsével nagyon jó állapotú 3-6 éves autókat találhatunk a piacon.

  1. Ford Focus – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,79%

A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2009, 2008

A Ford egyik legsikeresebb alsó-középkategóriás modellje. A különleges dizájnú autó bemutatása a Ford számára egy korszakváltás kezdete volt, nem csak ebben a kategóriában. Azóta a modell, több generáció váltáson is átesett és töretlenül népszerű Magyarországon is mind a magán-, mind a flottavásárlók körében. Nem olyan régen még komoly rendőrautó flottával is találkozhattunk a magyar utakon.

  1. BMW 3-as sorozat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,65%

A legkeresettebb évjáratok: 2007, 2006, 2001

A BMW gyár kompakt felsőkategóriás modelljei közül a magyar használtautó vásárlók elsősorban az idősebb E46 és E90 modellek iránt érdeklődnek. Volt idő, amikor a Magyarországra külföldről behozott autómodellek listáját vezette a 3 sorozat. Sajnos ez azonban elsősorban a tíz évnél idősebb autókat jelentette.

  1. Opel Astra – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,10%

A legkeresettebb évjáratok: 2008, 2006, 2005

Az Opel legnagyobb darabszámban értékesített alsó-középkategóriás modellje. A Magyarországon nagyon nagy volumenben értékesített modell a 3,6 milliós magyar gépjármű-állomány leggyakoribb típusa (az F és a G sorozat) A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején a hazai piacon komolyan növelte a modell népszerűségét a márka magyarországi, szentgotthárdi, gyártása és az a tény, hogy a megjelent új modellekkel együtt bizonyos piacokon tovább értékesítették az előd modellt „Classic”-ként. A mai használtautó kínálat legnagyobb részét a H sorozat autói képezik.

A fenti carVertical adatbázis lekérdezések száma alapján készült listában is jól tükröződik a hazai új- és használtautó piac kettőssége. Megjelennek azok a modellek, amelyek új autóként is komoly volument jelentenek a hazai új autó eladásokban (Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra) és azok is amelyek ebből a szempontból nem meghatározóak (BMW 3 sorozat) Ennek oka az a, magyar autó piacot hosszú évek óta meghatározó tény, hogy az újonnan értékesített autók és a Magyarországra külföldről behozott autók száma megegyezik. Ez több mint százezer külföldön regisztrált, jellemzően idősebb, autót jelent. Mindenki hallott vagy olvasott már olyan történeteket, amelyek megkérdőjelezik néhány ilyen autó állapotát vagy kilométeróra állásának valódiságát. Az ilyen autók vásárlása előtt mindenképpen javasolt az autó alvázszáma alapján az előtörténetének ellenőrzése egy olyan megbízható adatbázis segítségével, mint amilyen a carVertical.


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss