Mozgásban
A legnépszerűbb autómodellek 2020-ban Magyarországon a carVertical szerint
Az idei különleges év volt a használtautó-piacon is. A koronavírus-járvány a használt autó kereskedelemre is rányomta bélyegét. Azonban ez a hatás közel sem volt olyan súlyos, mint ami például a turizmust vagy a vendéglátást sújtotta. A magyarországi használtautó értékesítés a járvány okozta nehézségek (határ lezárások, utazási és szállítási korlátozások stb.) ellenére is alig maradt el az előző év eredményeitől. A legnépszerűbb használt autók listája nem okoz nagy meglepetést, hiszen ezek a modellek évek óta nagyon keresettek a magyar használtautópiacon.
A kutatás módszertana
Jelen kutatás tárgya, hogy 2020-ban mely autómodellek történetét ellenőrizték a legtöbbet a carVertical adatbázis használatával Magyarországon. Hangsúlyozandó, hogy ez nem tükrözi az adott modellek értékesítésének volumenét. Ez az elemzés egyszerűen csak azt mutatja, hogy az alábbi modellek 2020-ban népszerűek voltak itthon, és sokan kerestek és kértek le információt ezekről a autókról. A tanulmány a 2020 januárjától 2020 decemberéig tartó időszak alatt lekérdezett autók előtörténeti jelentéseit tartalmazza. Az átfogó vizsgálat során több mint félmillió jelentést elemeztek részletesen.
Az 5 legnépszerűbb modell Magyarországon
Az alábbi lista az adott autómodell carVertical adatbázisból a vizsgált időszak alatt lekért autó előtörténeti jelentéseinek százalékos aránya alapján készült. A lista nem reprezentálja a magyarországi értékesítési darabszámokat.
- Volkswagen Golf – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,97%
A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2016, 2009
Az egyik legnagyobb szériában és legrégebb óta gyártott autómodell. A 70-es évek óta gyártja a Volkswagen és jelenleg a nyolcadik generációnál tartanak. Az alsó-közép kategória egyik meghatározó modellje. Egész Európában és Magyarországon is nagyon népszerű a Golf az új- és a használtautó-piacon is. A magyar használtautó piacon az ötödik és hatodik generáció iránt van nagy kereslet.
- Volkswagen Passat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,81%
A legkeresettebb évjáratok: 2016, 2017, 2015
A Volkswagen Passat a Volkswagen másik zászlóshajója, a középkategória fontos szereplője. A magyar Passat állomány nagy részét két generáció a B5 és a B6 teszi ki. Ezek érdekessége, hogy Győrben gyártott motorokkal is találkozhatunk, ha felnyitjuk a motorháztetőt. Természetesen ezen időszak legnépszerűbb modelljei az alacsony fogyasztású dízelek voltak. Magyarországon nagyon népszerű flotta-autó, így kis szerencsével nagyon jó állapotú 3-6 éves autókat találhatunk a piacon.
- Ford Focus – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,79%
A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2009, 2008
A Ford egyik legsikeresebb alsó-középkategóriás modellje. A különleges dizájnú autó bemutatása a Ford számára egy korszakváltás kezdete volt, nem csak ebben a kategóriában. Azóta a modell, több generáció váltáson is átesett és töretlenül népszerű Magyarországon is mind a magán-, mind a flottavásárlók körében. Nem olyan régen még komoly rendőrautó flottával is találkozhattunk a magyar utakon.
- BMW 3-as sorozat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,65%
A legkeresettebb évjáratok: 2007, 2006, 2001
A BMW gyár kompakt felsőkategóriás modelljei közül a magyar használtautó vásárlók elsősorban az idősebb E46 és E90 modellek iránt érdeklődnek. Volt idő, amikor a Magyarországra külföldről behozott autómodellek listáját vezette a 3 sorozat. Sajnos ez azonban elsősorban a tíz évnél idősebb autókat jelentette.
- Opel Astra – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,10%
A legkeresettebb évjáratok: 2008, 2006, 2005
Az Opel legnagyobb darabszámban értékesített alsó-középkategóriás modellje. A Magyarországon nagyon nagy volumenben értékesített modell a 3,6 milliós magyar gépjármű-állomány leggyakoribb típusa (az F és a G sorozat) A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején a hazai piacon komolyan növelte a modell népszerűségét a márka magyarországi, szentgotthárdi, gyártása és az a tény, hogy a megjelent új modellekkel együtt bizonyos piacokon tovább értékesítették az előd modellt „Classic”-ként. A mai használtautó kínálat legnagyobb részét a H sorozat autói képezik.
A fenti carVertical adatbázis lekérdezések száma alapján készült listában is jól tükröződik a hazai új- és használtautó piac kettőssége. Megjelennek azok a modellek, amelyek új autóként is komoly volument jelentenek a hazai új autó eladásokban (Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra) és azok is amelyek ebből a szempontból nem meghatározóak (BMW 3 sorozat) Ennek oka az a, magyar autó piacot hosszú évek óta meghatározó tény, hogy az újonnan értékesített autók és a Magyarországra külföldről behozott autók száma megegyezik. Ez több mint százezer külföldön regisztrált, jellemzően idősebb, autót jelent. Mindenki hallott vagy olvasott már olyan történeteket, amelyek megkérdőjelezik néhány ilyen autó állapotát vagy kilométeróra állásának valódiságát. Az ilyen autók vásárlása előtt mindenképpen javasolt az autó alvázszáma alapján az előtörténetének ellenőrzése egy olyan megbízható adatbázis segítségével, mint amilyen a carVertical.
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
Mozgásban
Egyre több az e-autó, új megoldással lesz egyszerűbb a töltésük
Az idei első negyedév végére már meghaladta a 77 ezret a hazai utakon közlekedő tisztán elektromos autók száma, a vállalati e-autó program pedig további lendületet ad a terjedésüknek.
Egyre komolyabb kihívást jelent ugyanakkor az ilyen járművek munkahelyi és otthoni töltése, amihez egyszerűen telepíthető, skálázható, távolról is vezérelhető megoldásra van szükség. A Schneider Electric új fejlesztése a kényelmes töltés biztosítása révén támogatja az e-autók további terjedését.
Jelentős hatással van az elektromos autók hazai forgalmára a vállalati e-autó program, amely az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint hozzájárult ahhoz, hogy az idei első negyedévben rekordnak számító, mintegy 7000 ilyen járművet állítottak forgalomba itthon zöld rendszámmal. A sikeresen pályázó vállalkozásoknak járművenként 2,8-4 millió, cégenként pedig akár 64 millió forintos állami hozzájárulást nyújtó program révén számos magyarországi vállalkozás tudja zöldíteni saját flottáját. Az Energiaügyi Minisztérium közlése szerint az eddig beérkezett 6688 kérelemben 7749 gépkocsihoz kértek támogatást a vállalkozások, és már több mint 5000 cég örülhet a számára kedvező támogatói döntéseknek.
Miközben többek között a vállalati e-autó programnak is köszönhetően számottevő mértékben bővül a hazai utakon közlekedő tisztán elektromos autók száma – idén márciusban már átlépte a 77 ezret –, egyre nagyobb kihívást jelent ezek töltése. Egy korábban készült felmérés során a megkérdezett vállalatoknál a válaszadók közel kétharmada vélte úgy, hogy az elektromos cégautók használatának legnagyobb nehézsége munkavállalói és munkáltatói oldalon is a töltési lehetőségek biztosítása az irodaházakban, illetve otthoni környezetben. Az ilyen igények kiszolgálásához olyan töltési megoldásra van szükség, ami gyorsan és egyszerűen telepíthető, igazodik a létesítmény elektromos hálózatához, többféle kivitelben is elérhető, skálázható, képes kapcsolódni távoli felügyeleti rendszerekhez és igény szerint könnyen bővíthető.
A Schneider Electric új, többek között társasházakban vagy akár családi házakban, de céges telephelyeken, irodaházakban is hatékonyan alkalmazható Schneider Charge Pro elektromosautó-töltője egyben kínálja ezeket az előnyöket. A berendezés gyorsan és egyszerűen telepíthető, a vállalat pedig májustól saját fejlesztésű, skálázható terhelésmenedzsment-megoldást is kínál hozzá, így a töltés nem okoz fennakadást vagy kényelmetlenséget a felhasználók számára. A berendezés könnyen összekapcsolható távoli felügyeleti rendszerekkel, és segít leegyszerűsíteni a számlázási folyamatokat is. Az eszköz 22 kW-os töltőteljesítménye korlátozható, az egyedi igényekhez való alkalmazkodást pedig az is segíti, hogy többféle kivitelben is elérhető.
A Schneider Charge Pro képes a felhasználók megkülönböztetésére, akár applikációval távolról is vezérelhető, így a töltés bárhonnan elindítható, szüneteltethető, leállítható, valamint a töltési adatok is lekérhetőek. A Schneider Electric minden, az autótöltőhöz kapcsolódó terméket (szoftver, oszlop, kábeltartó, moduláris védelmi készülékek, elosztószekrények, tokozott áramsínek) tud biztosítani.
„A Schneider Charge Pro skálázható kialakításának köszönhetően a néhány töltős rendszerektől a komolyabb konfigurációkig ideális megoldást jelent. A kisebb rendszerekhez – például flottás autó családi házban történő töltéséhez – rendelkezésre áll egy töltésszabályozó készülék, melynek segítségével megspórolható a hálózatbővítéssel járó költség és idő. Nagyobb rendszerek esetén pedig egy komolyabb szoftveres terhelésmenedzsment-megoldás áll rendelkezésre, amely dinamikusan, az aktuális helyzethez igazodva összehangolja az autótöltők működését a komplexum energiafogyasztásával”
– mondta el Géczy Áron a Schneider Electric marketing igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar űrkutatás történetében: Kapu Tibor, a következő magyar űrhajós a HUNOR program keretében útnak indul a Nemzetközi Űrállomásra.
Az utazás nemcsak tudományos mérföldkő, hanem egy különleges gasztronómiai küldetés is, hiszen Tibor magával visz egy ikonikus magyar édességet, a Stühmer Pillanat Korfu űrcsokit – amelyet mostantól bárki megkóstolhat.
Ízérzékelés az űrben
Az űrben minden megváltozik – nem csak a gravitáció, de az érzékszervek működése is. A NASA Taste in Space című kiadványa részletesen foglalkozik azzal, hogy az ételek íze megváltozik az űrben. Ennek egyik fő oka, hogy a mikrogravitáció hatására a testben átrendeződnek a folyadékok, az orr- és arcüregek telítődnek, csökkentve a szaglást, ezáltal pedig az ízérzékelést is. Sokan ezt az állapotot „űrnáthaként” írják le. Egy másik tanulmány megállapította, hogy a mikrogravitációs környezetben az ételek aromája, például a kávé, fokhagymás, ánizsos, korianderes és köményes ízek intenzitása csökkenhet, a megszokott ízek tompábbá válnak, ezért az űrhajósok gyakran intenzívebb, fűszeresebb, erőteljesebb ízeket kívánnak.
Űrcsoki mindenkinek: egy falat, amivel egy pillanatra bárki űrhajós lehet
A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki fejlesztése során figyelembe vették ezeket a tudományos megfigyeléseket. A cél egy olyan csokoládé megalkotása volt, amely nemcsak megfelel a NASA szigorú előírásainak, de az űrbéli körülmények között is élvezetes, az otthon ízeit idéző ízélményt nyújt. A receptúra alapját a legendás Stühmer Korfu szelet adta, és a végeredmény egy különleges csokoládé, amely ellenáll a hőingadozásnak, a nyomásváltozásnak és a súlytalanságnak, és az űrben is igazi kulináris élvezetet kínál.
Ez az ízvilág most bárki számára elérhető: a Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki Földön is elérhető változata mostantól kapható a boltokban és online. Egy falat, amellyel mindenki részese lehet a felfedezésnek, és egy pillanatra Kapu Tibor helyében érezheti magát.
Egy felfedezés azonban nemcsak laboratóriumokban vagy az űrben kezdődhet. Gyakran egy csendes pillanatban születik meg, amikor végre kiszakadunk a mindennapok rohanásából. A Stühmer legújabb csokoládéválogatása, a Stühmer Pillanat ezt az élményt kínálja: egy lehetőséget arra, hogy megálljunk, magunkra figyeljünk, és megéljük a jelent. Mert amikor kikapcsoljuk a külvilág zaját, akkor kapcsol be igazán az alkotó, felfedező énünk.
Stühmer – ahol a hagyomány és a jövő találkozik
A Stühmer mindig is a magyar csokoládékultúra zászlóvivője volt, ahol a több mint százéves múlt találkozik a modern innovációval. A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki ennek az örökségnek méltó folytatása: egyszerre tisztelgés a múlt előtt és bátor lépés a jövő felé, az eredeti és legelső klasszikus Stühmer recept újragondolva és a világűrre tervezve – mostantól bárki számára elérhető formában.
Programajánló:
HUNIVERZUM Élményközpont – MAGYAROK A VILÁGŰRBEN – május 13-tól október 31-ig
Tapasztald meg testközelből az űrutazás és űrkutatás izgalmas világát! Az interaktív kiállítás emellett bemutatja Kapu Tibor, magyar kutatóűrhajós küldetését a kiválasztástól a visszatérésig és bepillantást nyújt a hazai űrtevékenységek sokoldalúságába. Próbáld ki a szimulátorokat, ismerd meg az űrutazás kihívásait, és kóstold meg a csokoládét, amely hamarosan megjárja a világűrt!
További információ:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin
A 16 esztendős magyar autóversenyző is ott lesz az F1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjének F4-es mezőnyében.
Molnár Martin is részt vesz a Forma–1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjén, amelyen egyedülálló módon nemcsak az F2 és F3, hanem a Forma–4-es kategória is képviseltetni fogja magát a száguldó cirkusz betétsorozataként.
Történelmi eseménnyé vált az idei, július 4-e és 6-a között zajló Forma–1-es Brit Nagydíj, ugyanis először fordul elő, hogy a királykategória mellett a teljes formaautós utánpótlás-ranglétra, azaz az F2, az F3 és az F4 is ugyanazon hétvégén versenyezzen. A legkisebb kategória meghívása Silverstone-ba annak köszönhető, hogy az F1 itt ünnepli fennállásának 75. évfordulóját – 1950. május 13-án ezen a pályán indult újára a világbajnoki sorozat –, ebből az alkalomból pedig az F4-es versenyzők is lehetőséget kapnak arra, hogy a legnagyobb színpadon mutathassák meg magukat.
A mezőnyt a brit F4-es bajnokság csapatai alkotják, ugyanakkor ez a forduló nem számít bele a pontversenybe, így nem volt magától értetődő az sem, hogy a Virtuosi Racinggel második idényét teljesítő, három forduló után az összetett második helyén álló Molnár Martin ott lesz a rajtrácson. Lévén a megszokott maximum 4 helyett minden csapat 6 autót indíthat, a silverstone-i extra hétvége egyfajta nemzetközi F4-es fesztiválként funkcionál, amelyre több rangos F4-es bajnokságból érkeznek pilóták.
„Izgatottak vagyunk, hogy Martin a Forma–1-es Brit Nagydíj alatt is velünk tart az idén. Remek alkalom lesz ez a hétvége arra, hogy megmutassa a világnak és az F1-es topcsapatoknak, hogy mire képes és mennyire tehetséges – mutatott rá a három nap egyik, ha nem a legfontosabb aspektusára Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője. – Remélem, hogy ismét meg tudjuk mutatni azt az erős tempót, amelyet a brit F4-es szezon második hétvégéjén ezen a pályán már megmutattunk, illetve képesek leszünk egy hellyel előrébb lépni és nyerni a Brit Nagydíj hétvégéjén.”
A lebonyolítás is változik a megszokott brit F4-es hétvégékhez képest, hiszen csak egyetlen szabadedzést rendeznek, három helyett pedig csupán két, egyenként 25 perces futam lesz, az egyik szombaton, a másik vasárnap. A programból a fordított rajtrácsos verseny kerül ki, az első futamra az időmérőn elért a második leggyorsabb körök rangsora, az utolsóra pedig a leggyorsabb körök rangsora határozza meg a több mint 30 fős mezőny rajtsorrendjét.
Miként arra Mark Salmon is utalt, Martin az idén másodszor versenyez majd Silverstone-ban, hiszen a brit F4 második versenyhétvégéjén 2. és 3. rajthelyet szerzett, majd ugyanilyen elosztásban két dobogós helyezést ért el, az utolsó futamon pedig megfutotta a leggyorsabb kört. A júliusi hétvége az autósport egyik bölcsőjének számító pályán azonban merőben más lesz.
„Martin karrierjében nagyon fontos lépés volt, hogy az idei év elején a közel-keleti F4-es bajnokságban két Forma–1-es pályán, Abu-Dzabiban és Katarban is lehetősége nyílt versenyezni, utóbbin ráadásul a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnye mellett. Fokozatosan meg kell szoknia azokat a körülményeket, amelyek a jövőben remélhetőleg várnak majd rá, ebből a szempontból pedig a Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéje újabb mérföldkő – mutatott rá Őry Tamás, a Martin pályafutásának előre vitelében kiemelt szerepet játszó Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Ezt a versenyhétvégét közel félmillió ember szokta látogatni, Martin pedig részese lesz az F1 körüli felhajtásnak, és sokkal nagyobb figyelem irányul majd rá a média részéről. Nagy lehetőségként tekintek rá és boldog vagyok, hogy ott lehet, mert ezzel történelmi pillanat részesei lehetünk. Mivel ez a forduló nem része a brit F4-es bajnokságnak és az éves programunknak, ezért extra anyagi ráfordítást igényel, úgyhogy itt szeretném megköszönni a főtámogatónknak, a One Magyarország Zrt.-nek, hogy pozitívan állt a projekthez, és a segítségével részt tudunk venni ezen a különleges hétvégén.”
„Ez a versenyhétvége mindenekelőtt extra versenyzési lehetőséget jelent Martinnak, ami mindig hasznos, és mivel a brit F4-es mezőny jelentős része itt lesz, ezért Martin számára is fontos, hogy ne kerüljön tapasztalati hátrányba. – emelte ki a MOTAM sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás. – Az F1-es nyomvonalon rendezett bajnoki fordulón jól teljesített, eggyel viszont az ott elért legjobb eredményénél is van feljebb, ezért én második esélyként tekintek erre a hétvégére, mert amennyiben ő és a csapat is jól felkészül, akkor minden esélye megvan a futamgyőzelemre” – mondta a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás.
A pályafutása során a jelenlegi FIA F3-as bajnokság elődjében, a GP3-ban számos F1-es hétvégén versenyautóba ülő, ott futamot nyerő versenyző tökéletesen tisztában van vele, mivel jár az, ha valakinek ennyire a reflektorfényben kell teljesítenie, de azt szeretné, ha Martin nem tekintene másként a silverstone-i extra fordulóra, mint bármelyik brit F4-es hétvégére.
„Amennyiben jól tud szerepelni egy Forma–1-es hétvége betétfutamán a sportág csúcsszereplői előtt, az természetesen nagy lökést adhat neki és a pályafutásának, de ettől még Martin feladata az lesz, hogy ugyanazzal a fegyelemmel álljon hozzá ehhez a hétvégéhez is, mint a sima brit F4-es hétvégékhez, és ne stresszeljen azért, mert most Forma–1-es nagydíjon van. Folytatni kell azt a munkát, amit a bajnoki címért folyó harcban végez, és tovább kell tökéletesítenie magát” – hangsúlyozta Kiss Pál Tamás.
„Ezzel együtt természetesen több szempontból is nagy lesz a kontraszt a megszokott körülményekhez képes. A legnagyobb különbséget a körítés jelenti majd, hiszen egy F1-es hétvége semmihez sem hasonlítható abból a szempontból, hogy a pályákat ilyenkor maximálisan kicsinosítják: minden frissen van festve, le van vágva a fű, a korlátok tele vannak reklámtáblákkal, és a lelátókon is több a néző. Az egész olyan, mint egy óriási fesztivál, és majdhogynem az az ember érzése, mintha nem ugyanazon a pályán vezetne, mint amit korábban megszokott. Ez biztos, hogy szokatlan lesz Martinnak és az összes F4-es pilótának.”
Maga az érintett egyelőre a silverstone-i F1-es hétvégéig hátralevő két fordulóra koncentrál, de természetesen már nagyon várja, hogy olyan élményben legyen része, amilyenben még soha.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sokat gondolkoztam azon, milyen lesz Forma–1-es hétvégén versenyezni, mert jelenleg az előttünk álló thruxtoni forduló foglalkoztat, de ezzel együtt nagyon várom már és nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy ott lehetek. Nem tervezek másként hozzáállni, ez is egy ugyanolyan hétvége lesz, mint a többi, ugyanarra lesz szükség a jó szerepléshez. De persze tisztában vagyok vele, hogy több szempontból is más kihívás vár rám, annak pedig örülök, hogy nem lesz fordított rajtrácsos futam” – tekintett előre a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Nem hiszem, hogy a pályán, az autóban ülve bármilyen különbséget is tapasztalni fogok. Persze nagyobb lesz a mezőny, de remélhetőleg az elejében fogok csatázni, és ebből nem érzékelek majd semmit. Logisztikai szempontból azonban minden bonyolultabb lesz a pályára bejutástól kezdve a versenyek előtt a paddockból a bokszutcába költözésig. Ez a része biztosan nehézséget fog jelenteni, de mindannyian élvezettel viseljük majd, hiszen cserébe mi is részesei lehetünk a Forma–1-es Brit Nagydíjnak.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Céges autók áfaügyei: rengeteg a buktató, súlyos lehet a büntetés
-
Ipar2 hét ago
Energiaköltség-csökkentés pályázatok nélkül? – PPA, tárolók és innovatív finanszírozási megoldások cégek számára
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Okoseszközök2 hét ago
HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk
-
Mozgásban2 hét ago
A modern autók átka: egy vagyonba is kerülhet a szoftverhiba
-
Gazdaság2 hét ago
A hazai üzleti szolgáltatók körében is gyorsul az ESG előretörése
-
Tippek2 hét ago
Három trend, amely meghatározza a kávézást 2025-ben
-
Szórakozás1 hét ago
Ingyenes fesztivál transzfert indít a Hankook a dunaújvárosi Ambrózia Fesztiválra