Gazdaság
Új ügyvezető igazgató a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén
Folytatja a megkezdett stratégiáját és újabb termékeket hoz a magyar piacra a Huawei
Március 1-től új ügyvezető igazgató vezeti a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágát, Thomas Liu három és fél év után váltja Lyon Shen-t.
Az új vezető folytatja a vállalat tavaly elindított stratégiáját, amelynek köszönhetőn számos termékszegmensben jelentősen nőttek a Huawei eladásai Magyarországon és globálisan egyaránt. Miközben a Huawei tavaly továbbra is a második legtöbb okostelefont értékesítő vállalat volt a magyar piacon, megduplázta eladásait a viselhető okoseszközök terén, háromszor több fülhallgatót és hatszor több notebookot értékesített, mint 2019-ben. A Huawei 2021-ben tovább építi a saját hardverre, szoftverre és szolgáltatásokra épülő okoseszköz-ökoszisztémáját (Seamless AI), és ezzel párhuzamosan új termékeket is bevezet a magyar piacon.
Tovább építi okoseszköz-ökoszisztémáját a Huawei
A Huawei Technologies, a világ egyik vezető infokommunikációs megoldásszállítója régóta dolgozik a saját, teljes körű okoseszköz-ökoszisztémájának megteremtésén. Mára olyan, úgynevezett seamless AI, vagyis folyamatos kapcsolatú hardver- és szoftver- és szolgáltatásrendszert épített ki, amely minden élethelyzetre és minden forgatókönyvre kínál okos megoldást. Az úgynevezett „Élet a Gördülékeny AI Megoldásokkal” vagyis „Seamless AI Life” stratégia érinti az intelligens otthon, az intelligens iroda, az egyszerűbb utazás, a fitness és egészség, valamint a szórakozás területét is.
„Az innováció a legnagyobb erősségünk, ezért folyamatosan fejlesztjük az összes termékcsoportunkat, az okostelefonoktól és a hordozható eszközöktől kezdve az audioeszközökig”
– mondta Thomas Liu, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának ügyvezető igazgatója a vállalat március 11-i online sajtótájékoztatóján.
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy a vállalat tavaly 1+8+N néven elindított üzleti stratégiája, amelynek részeként számos új terméket vezettek be a piacra, sikeresnek bizonyult. A vállalat továbbra is élvezi a felhasználók bizalmát, és fogyasztóik értékelik a Huawei innovációs vezető szerepét. Noha az okostelefon piac a világon mindenhol csökkent, az okostelefonok terén a teljes tavalyi évet tekintve a Huawei továbbra is a második legnagyobb márka maradt Magyarországon. „A Huawei számos egyéb termékszegmensben is kiválóan teljesített. A viselhető okoseszközök terén 104%-os éves növekedést értünk el, a PC-k terén 535%-ot nőttünk. A fej és fülhallgatók termékkategóriában pedig 201%-ot, míg a táblagép-eladásainkat tekintve a legjobb háromban vagyunk a piacon” – mondta Thomas Liu.
Egymilliárd dollárt fektettek be már idén a HMS-fejlesztésébe
Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a Huawei saját alkalmazás áruháza, az AppGallery, már a harmadik legnagyobb mobilalkalmazás-áruházzá vált a világon több mint 1,8 millió regisztrált fejlesztővel, több mint 96 ezer integrált alkalmazással és több mint 490 millió havi aktív felhasználóval. A HMS a magyar piacon elfogadott platformmá vált, sőt kiemelkedő a magyar HMS-felhasználók aktivitása: a felhasználók száma alapján Magyarország tavaly a Top 10 európai ország között volt. Jelenleg több mint 260 magyar fejlesztésű alkalmazás érhető el az áruházban, és folyamatosan érkeznek új alkalmazások is.
A Huawei folytatja a HMS ökoszisztéma beruházásait és bővítését, elsősorban a HMS alapú telefonokra és táblagépekre összpontosítva. 2021-ben eddig már 1 milliárd dollárt fektettek a HMS-be a következő szegmensekben: 100 milliót a fejlesztői ösztönzőkre, 100 milliót a marketing promóciókra és 800 milliót a kutatás-fejlesztésre (infrastruktúra, emberi erőforrások stb.). Thomas Liu hangsúlyozta, céljuk az, hogy a világ legjobb 10 ezer alkalmazásának 90%-a elérhető legyen az AppGallery-ben még idén, valamint az alkalmazásáruházban elköltött összeg 800 millióról 1,5 milliárd dollárra növekedjen. Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a Huawei teljesen saját, független operációs rendszerét, a Harmony OS-t fokozatosan vezetik be a zászlóshajó készülékeiken.
A Huawei továbbra is az eszközök széles választékát kínálja a magyar piacon az okostelefonok, noteszgépek, táblagépek, hordható eszközök, fülhallgatók és egyebek mellett. A Huawei az idei évben egy teljesen új piaci szegmensben is bemutatkozik: hamarosan bemutatják új monitorunkat a magyar fogyasztók számára.
Új ügyvezető igazgató a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén
A sajtótájékoztatón mutatkozott be a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának új ügyvezető igazgatója. Thomas Liu március 1-jével váltja Lyon Shent, aki három és fél évig volt az üzletág vezetője.
Az új vezető a kínai Xi’an University of Posts and Telecommunications karán végzett közgazdaságtan és marketing menedzsment szakirányon. Karrierjét a Hisense-nél kezdte 2006-ban, majd 2010-ben csatlakozott a Huawei-hez. Európába 2017-ben érkezett, ahol Csehországban a Huawei Fogyasztói Üzletágának a helyi piaci bevezetésekért felelős menedzsereként számos termék sikeres bevezetéséért felelt. 2019-ben a Huawei szlovákiai leányvállalata Fogyasztói Üzletágának vezetőjévé nevezték ki. 2021 márciusától tölti be az ügyvezetői igazgatói posztot Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén. Célja, hogy a következő szintre emelje a Huawei Seamless AI Life stratégiáját, annak érdekében, hogy a legjobb hardver, szoftver és szolgáltatás ökoszisztémát biztosítsák a fogyasztóknak. Izgatottan várja új technológiák, eszközök és termékkategóriák bevezetését a piacra már 2021-ben.
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.
A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.
A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.
A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:
- Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége
A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.
- Egységes vezetés, növekvő megtakarítások
A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.
- Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba
A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.
- A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből
A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.
- Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre
Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.
A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.
A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Tippek2 hét ago
A One Magyarország több mint 90 országban biztosítja 5G roaming szolgáltatását
-
Zöld2 hét ago
A világ legfenntarthatóbban működő vállalata a Schneider Electric a TIME és a Statista rangsora alapján
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Mozgásban3 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése