Gazdaság

Új ügyvezető igazgató a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén

Folytatja a megkezdett stratégiáját és újabb termékeket hoz a magyar piacra a Huawei

Március 1-től új ügyvezető igazgató vezeti a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágát, Thomas Liu három és fél év után váltja Lyon Shen-t.

Az új vezető folytatja a vállalat tavaly elindított stratégiáját, amelynek köszönhetőn számos termékszegmensben jelentősen nőttek a Huawei eladásai Magyarországon és globálisan egyaránt. Miközben a Huawei tavaly továbbra is a második legtöbb okostelefont értékesítő vállalat volt a magyar piacon, megduplázta eladásait a viselhető okoseszközök terén, háromszor több fülhallgatót és hatszor több notebookot értékesített, mint 2019-ben. A Huawei 2021-ben tovább építi a saját hardverre, szoftverre és szolgáltatásokra épülő okoseszköz-ökoszisztémáját (Seamless AI), és ezzel párhuzamosan új termékeket is bevezet a magyar piacon.

Tovább építi okoseszköz-ökoszisztémáját a Huawei

A Huawei Technologies, a világ egyik vezető infokommunikációs megoldásszállítója régóta dolgozik a saját, teljes körű okoseszköz-ökoszisztémájának megteremtésén.  Mára olyan, úgynevezett seamless AI, vagyis folyamatos kapcsolatú hardver- és szoftver- és szolgáltatásrendszert épített ki, amely minden élethelyzetre és minden forgatókönyvre kínál okos megoldást. Az úgynevezett „Élet a Gördülékeny AI Megoldásokkal” vagyis „Seamless AI Life” stratégia érinti az intelligens otthon, az intelligens iroda, az egyszerűbb utazás, a fitness és egészség, valamint a szórakozás területét is.

Az innováció a legnagyobb erősségünk, ezért folyamatosan fejlesztjük az összes termékcsoportunkat, az okostelefonoktól és a hordozható eszközöktől kezdve az audioeszközökig

– mondta Thomas Liu, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának ügyvezető igazgatója a vállalat március 11-i online sajtótájékoztatóján.

Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy a vállalat tavaly 1+8+N néven elindított üzleti stratégiája, amelynek részeként számos új terméket vezettek be a piacra, sikeresnek bizonyult. A vállalat továbbra is élvezi a felhasználók bizalmát, és fogyasztóik értékelik a Huawei innovációs vezető szerepét. Noha az okostelefon piac a világon mindenhol csökkent, az okostelefonok terén a teljes tavalyi évet tekintve a Huawei továbbra is a második legnagyobb márka maradt Magyarországon. „A Huawei számos egyéb termékszegmensben is kiválóan teljesített. A viselhető okoseszközök terén 104%-os éves növekedést értünk el, a PC-k terén 535%-ot nőttünk. A fej és fülhallgatók termékkategóriában pedig 201%-ot, míg a táblagép-eladásainkat tekintve a legjobb háromban vagyunk a piacon” – mondta Thomas Liu.

Egymilliárd dollárt fektettek be már idén a HMS-fejlesztésébe

Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a Huawei saját alkalmazás áruháza, az AppGallery, már a harmadik legnagyobb mobilalkalmazás-áruházzá vált a világon több mint 1,8 millió regisztrált fejlesztővel, több mint 96 ezer integrált alkalmazással és több mint 490 millió havi aktív felhasználóval. A HMS a magyar piacon elfogadott platformmá vált, sőt kiemelkedő a magyar HMS-felhasználók aktivitása: a felhasználók száma alapján Magyarország tavaly a Top 10 európai ország között volt. Jelenleg több mint 260 magyar fejlesztésű alkalmazás érhető el az áruházban, és folyamatosan érkeznek új alkalmazások is.

A Huawei folytatja a HMS ökoszisztéma beruházásait és bővítését, elsősorban a HMS alapú telefonokra és táblagépekre összpontosítva. 2021-ben eddig már 1 milliárd dollárt fektettek a HMS-be a következő szegmensekben: 100 milliót a fejlesztői ösztönzőkre, 100 milliót a marketing promóciókra és 800 milliót a kutatás-fejlesztésre (infrastruktúra, emberi erőforrások stb.). Thomas Liu hangsúlyozta, céljuk az, hogy a világ legjobb 10 ezer alkalmazásának 90%-a elérhető legyen az AppGallery-ben még idén, valamint az alkalmazásáruházban elköltött összeg 800 millióról 1,5 milliárd dollárra növekedjen. Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a Huawei teljesen saját, független operációs rendszerét, a Harmony OS-t fokozatosan vezetik be a zászlóshajó készülékeiken.

A Huawei továbbra is az eszközök széles választékát kínálja a magyar piacon az okostelefonok, noteszgépek, táblagépek, hordható eszközök, fülhallgatók és egyebek mellett. A Huawei az idei évben egy teljesen új piaci szegmensben is bemutatkozik: hamarosan bemutatják új monitorunkat a magyar fogyasztók számára.

Új ügyvezető igazgató a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén

A sajtótájékoztatón mutatkozott be a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának új ügyvezető igazgatója. Thomas Liu március 1-jével váltja Lyon Shent, aki három és fél évig volt az üzletág vezetője.

Az új vezető a kínai Xi’an University of Posts and Telecommunications karán végzett közgazdaságtan és marketing menedzsment szakirányon. Karrierjét a Hisense-nél kezdte 2006-ban, majd 2010-ben csatlakozott a Huawei-hez. Európába 2017-ben érkezett, ahol Csehországban a Huawei Fogyasztói Üzletágának a helyi piaci bevezetésekért felelős menedzsereként számos termék sikeres bevezetéséért felelt. 2019-ben a Huawei szlovákiai leányvállalata Fogyasztói Üzletágának vezetőjévé nevezték ki. 2021 márciusától tölti be az ügyvezetői igazgatói posztot Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának élén. Célja, hogy a következő szintre emelje a Huawei Seamless AI Life stratégiáját, annak érdekében, hogy a legjobb hardver, szoftver és szolgáltatás ökoszisztémát biztosítsák a fogyasztóknak. Izgatottan várja új technológiák, eszközök és termékkategóriák bevezetését a piacra már 2021-ben.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss