Gazdaság

A Hungrana kifejezetten SAP fejlesztési projektekhez rendezte be laborját

hungrana

Stratégiai együttműködésre lépett Európa legjelentősebb kukoricafeldolgozója, a Hungrana Kft. és a hazai üzleti informatikai szektor vezető vállalata, az SAP Hungary.

Az SAP megoldásai és azok minél szélesebb körű használata iránti elkötelezettség megerősítéseképpen a Hungrana SAP Labor néven szellemi műhelyt nyitott a székhelyén, a szabadegyházi üzemben, további SAP-alapú projektek tervezéséhez.

Európa legjelentősebb kukoricafeldolgozó vállalataként a Hungrana Keményítő- és Izocukorgyártó és Forgalmazó Kft. több mint száz éve a magyarországi élelmiszeripar meghatározó szereplője. A fogyasztók nap mint nap találkozhatnak termékeikkel, például a természetes cukor- és keményítőféleségekkel, alkohol- és takarmány alapanyagokkal, amikor tejtermékeket, péksüteményeket, lekvárokat, üdítő- és szeszesitalokat, tisztítószereket vásárolnak.

A Hungrana Kft. a kezdetektől élen jár a technológiai változások követésében és az innovatív megoldások elsők közötti bevezetésében. A most átadott SAP Laborban zajlik majd minden, az SAP-hoz kapcsolódó vállalatirányítási fejlesztés, bevezetés és oktatás. A hazai informatika egyik legnagyobb szoftvercégének tanácsadói régi és gyakori vendégek a vállalatnál, a cég ugyanis a termelésirányítástól kezdve a munkabiztonságig mindent SAP-alapokra helyezett. A hosszú távú együttműködés megerősítéseként a két társaság stratégiai együttműködési megállapodást írt alá.

Az SAP rendszereire már az 1990-es évek végén felfigyelt a vállalat, és be is vezette azt a tranzakciós rendszert, amely az alapvető hétköznapi munkát támogatta. A technológia és az SAP fejlődése később lehetővé tette, hogy a cég szintet lépjen, máshová helyezze a fókuszt, és hatékonyabbá, gyorsabbá tegye saját belső, meghatározó vállalati folyamatait. A vállalat  2019-ben Magyarországon az elsők között állt át az SAP legújabb ERP rendszererére, az S/4HANA-ra. Az eredményeket látva aztán bővíteni kezdték az alaprendszert.

“Megcéloztunk néhány kézzelfogható, felismerhető változást a rendszerben, olyan funkciókat szerettünk volna modernizálni, mint a logisztikai, karbantartási feladatok vagy a vevőszolgálati együttműködés. A piaci lehetőségeket átvilágítva nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy ha bármilyen fejlesztésben gondolkodunk, célszerű azt az SAP S/4HANA nevű intelligens, integrált ERP-rendszer bázisán megvalósítani, így nálunk ez volt az első lépcső a digitalizáció útján.”

– mondja Dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezetője.

„Példamutató az a fajta elköteleződés és bizalom, amivel a Hungrana áll az SAP megoldásaihoz.”

– mondta az együttműködés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. ügyvezetője.

„Mindaz, amit munkatársaink általában elmondanak az ügyfeleknek a termékeink komplexitásáról, illetve azok a víziók, amiket virtuális konferenciáinkon felfestünk arról, hogy egy vállalat sikeres működtetésében hány meg hány ponton tud segíteni az SAP, a Hungrana esetében a gyakorlatban is megvalósul. Meggyőződésem, hogy a Hungrana most felavatott SAP Laborja további innovatív ötletek kibontakozásának és a vállalat professzionális működését, iparági vezető szerepét garantáló megoldások bevezetésének lesz a kiindulópontja.”

– összegezte Pintér Szabolcs.

A vállalatnál fontos feladat volt a karbantartási rendszer megújítása, mivel a cégnek több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia. Az SAP Asset Manager mobilalkalmazás megkönnyíti és papírmentessé teszi a karbantartással járó összes adminisztrációs feladatot. A technikus az applikáción keresztül kapja meg a munkát, rögzíti, hogy mikor kezdett dolgozni, milyen eszközt, alapanyagokat, alkatrészeket használt fel, a vezetők pedig valós időben látják a feladatok státuszát. A bevezetés már folyik, a rendszer a karbantartást a jövőben gyorsabbá és hibamentessé teheti.

A karbantartási munkák mellett nem feledkezhetünk meg az ezek során óhatatlanul felmerülő üzem- és munkabiztonsági követelmények szakszerű nyomonkövetéséről sem. A Hungrana hivatalosan nem veszélyes üzem, de fokozottan tűz- és robbanásveszélyes anyagokat – például alkoholt – állít elő, és azokkal dolgozik. Ezért a cég működésében kiemelt figyelmet kap a munkabiztonság. Így nem csoda, hogy a Hungrana az első cég Magyarországon, amely megkezdte az SAP Environment Health and Safety (EHS) megoldáscsomag bevezetését.

Az SAP Work Clearance Management (WCM) modul fő célja a munkaengedélyezési folyamat adminisztrációs terheinek csökkentése és a folyamat digitalizálása, továbbá a napi munkavégzés biztonságossá tétele. Mivel technológiai okokból nagyleállásról nem beszélhetünk, ezért a Hungrana üzemeiben a karbantartást folyamatos működés közben kell megvalósítani. Ehhez az adott berendezést és üzemi területet átmenetileg ki kell zárni (lock out) a folyamatokból, és erről táblák útján tájékoztatni (tag out) is szükséges a munkatársakat. Ennek a lock out – tag out (kizárás-kitáblázás) rendszernek a digitális kezelését, nyomonkövetését, az adatok egyszerűbb adminisztrációját is az új WCM modul teszi lehetővé.

Egy üzemben szinte törvényszerűen adódhatnak balesetveszélyes helyzetek. Az SAP EHS Incident Management megoldás segítségével a munkavállalók ezeket akár mobilról is jelezhetik a munkavédelemmel foglalkozóknak, így a kollégák ki tudják vizsgálni a helyzetet, és lépéseket tehetnek a veszély elhárítására és a kockázatok hosszú távú csökkentésére. Egy másik modul, az SAP EHS Environment Management a compliance, vagyis a szabályoknak való megfelelés és a környezetvédelem területén nyújt megoldásokat.

Az S/4HANA alapjaira építkezve a tavalyi évben megvalósításra került az SAP Transportation Management Basic Shipping (TM) megoldása is, mely a logisztika területén a fuvarköltségek rendszerbe való integrálását, azok automatikus feldolgozását segíti elő egészen az önszámlázásig.

A belső fejlesztési igények természetesen a kereskedelmi kapcsolatokat is érintik, ezeket is új alapokra helyezték, és ennek köszönhetően Dr. Farkas J. Tamás reményei szerint a Hungrana robbanásszerű fejlődés előtt áll. Az SAP CRM – Cloud for Customer (C4C) – felhőalapú megoldás bevezetésével naprakész vevőkapcsolati adatokat, statisztikákat, jelentéseket tudnak a kereskedők rendelkezésére bocsátani, automatizálhatják a beszerzést és az ajánlatadást.

A Hungrana emellett szeretné kihasználni az SAP Analytics Cloud (SAC) felhőalapú elemző rendszer analitikai funkcióit is a pénzügy, a marketing, az értékesítés és a gyártás területén. Az SAP ehhez már rengeteg tartalmat (dashboardok, grafikonok) készített, amelyek az egyes üzleti területek számára rendelkezésre állnak. A kulcsmutatók képernyőn való kivetítése, monitorozása is lehetővé válik az SAP Laborban a jövőben, így valós időben áttekinthetővé válik minden tevékenység hatása a gazdálkodásra.

Az SAP Laborban lesz min dolgozni, hiszen a Hungranának még rengeteg terve van. Az ellátási lánc tervezéshez például az SAP Integrated Business Planning (IBP) nevű megoldást használná, mellyel a következő hónapok, évek vásárlói igényei alapján ad előrejelzést a kapacitások és a termelés összehangolásához a hatékonyság javítása érdekében. Folyamatban van az SAP Extended Warehouse Management (EWM) megoldás bevezetése is, ami a raktári műveletek kezelését hivatott megkönnyíteni.

“Az egyik célunk az volt az új SAP Labor létrehozásával, hogy küldjünk a szervezetnek egy üzenetet: aki ide belép, lássa, hogy a Hungrana Kft.-ben az SAP alapú rendszerek fejlesztése központi elem. A másik, hogy létrehozzunk egy szellemi műhelyet az SAP-s tervezéshez, ötleteléshez, a projektek megbeszéléséhez – egy olyan teret, ahol a szakemberek közösen alkotnak valamit.”

– összegzi a projektet Dr. Farkas J. Tamás ügyvezető.

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss