Ipar

Bemutatkozott a jövő a Schneider Electric innovációs központjában

innovációs

A legmodernebb energiamenedzsment és épületautomatizálási megoldásokat mutatja be egy új létesítmény Szigetszentmiklóson.

Az Innovation HUB névre hallgató központ a Schneider Electric szigetszenmiklósi logisztikai bázisán kapott helyet, és a jövőben a szemléletformálásban és az oktatásban is fontos szerepet játszik majd. Első látogatója Franciaország magyarországi nagykövete, Pascale Andréani volt.

A Schneider Electric legújabb innovációs hub-jában többek között az energiamenedzsmentet, az épületautomatizációt, a termelőberendezések felügyeletét támogató, a csúcstechnológiát képviselő megoldásokkal ismerkedhetnek meg a látogatók. A vállalat élenjár a fenntarthatósági törekvéseket segítő rendszerek és termékek fejlesztésében, amelyeket saját maga is alkalmaz. Világszerte már több okosgyára működik a Schneider Electricnek, amelyek a hatékonyság növelése mellett jelentős csökkenést értek el mind a felhasznált energia mennyiségében, mind a károsanyag-kibocsátásban. Magyarországhoz legközelebb a bulgáriai Plovdivban található ilyen létesítmény, ahol már a folyamatok mintegy kétharmadát teljes mértékben automatizálták.

A szigetszentmiklósi logisztikai- és elosztóközpontban 25.000 négyzetméteren a cég több mint 280 munkatársa végez logisztikai és gyártási tevékenységet. Naponta átlagosan 17.000 megrendelést teljesítenek, ami közel 130 tonnának felel meg.

„A logisztikai központ 21 országot lát el termékeinkkel, stratégiai szerepet játszik logisztikai hálózatunkban, a Schneider Electric elosztóközpontjai között is kiemelt szerepe van, nem csak Európában de világviszonylatban is. A szigetszentmiklósi bázis három éve csatlakozott a Schneider Electric saját Okos Elosztási Központ programjához. Ez tette lehetővé, hogy az elmúlt években többek között informatikai fejlesztéseket, okos megoldásokat vezessünk be, eredményesen használjuk saját termékeinket és megoldásainkat, melyek segítségével maximális hatékonyságot tudunk elérni optimális költségek mellett”

– tette hozzá Christos Vardakostas, a Schneider Electric kelet-európai logisztikai térségért felelős igazgatója.

A CEELogban található Innovation HUB-ot a jövőben folyamatosan fejlesztik majd, így a jövőben átfogó képet nyújt a villamos energia világában zajló digitális átalakulásról, az ügyfeleknek és partnereknek kínált energetikai csúcstermékekről, valamint az Energia 4.0 koncepcióról. A létesítmény amellett, hogy látogatóközpontként szemléletformáló szerepet is betölt, az elképzelések szerint oktatási funkciót is kap majd, saját munkatársak és külsősök képzése is szerepel a tervek között.

„A világ vezető szemléletformáló vállalataként komoly erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy a hatékony és fenntartható működést egyaránt támogató innovációkkal segítsük ügyfeleinket, illetve az ő szolgáltatásaikat használó milliókat. Azért vagyunk biztosak abban, hogy a megoldásaink valóban segítenek ezen célok elérésében, mert mi is használjuk őket nap mint nap. A saját rendszereinket alkalmazva például az indonéziai Bantamban található intelligens gyárunk egy év alatt 44 százalékkal csökkentette a gépek állásidejét. A franciaországi Vaudreil városában található Schneider Electric Smart Factory pedig 10 százalékos csökkenést ért el az energiafogyasztásban, miközben 25 százalékkal javult működési hatékonysága. Ezek a példák is jól érzékeltetik, hogy mennyit számítanak az innovatív digitális megoldások napjainkban és nagy öröm számomra, hogy a legizgalmasabb újdonságokkal most már itthon is megismerkedhetnek az érdeklődők”

– mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric vezérigazgatója.

„A francia-magyar gazdasági kapcsolatok erősek. A kétoldalú kereskedelmi forgalom a világjárványt jól viselte, 7,9 százalékkal nőtt, és 8,7 milliárd eurót tett ki. A közvetlen befektetéseket illetően Franciaország a 4. legnagyobb befektető az országban, ami mintegy 5 milliárd eurót tesz ki, a többi között az olyan produktív francia csoportoknak köszönhetően, mint a Schneider Electric”

– jelezte Pascale Andréani, Franciaország magyarországi nagykövete.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss