Connect with us

Mozgásban

Stresszoldó Spotify lista készült sofőröknek

spotify

A Cristo autós applikáció egy ismert hazai DJ segítségével állította össze azt a zenelistát, ami segíthet a közúti forgalomban jelentkező, a többnyire agresszivitás és türelmetlenség okozta stressz csökkentésében.

A magyar autósok közel harmada stresszel vezetés közben, 15 százalékuk pedig hajlamosabb kockázatosabb manővereket végrehajtani ennek következtében – mutatott rá nemrég a Cristo autós alkalmazás megbízásából készült kutatás. Az eredményekből az is kiderült, hogy minden harmadik autós zenével vezeti le a stresszt. A Cristo autós alkalmazás, „Maradj nyugodt és vezess biztonságosan” kampánya keretében egyedi zenelistát hozott létre számukra a Spotify zenelejátszó platformon.

Ez a nyolcvan, könnyed R&B és hip-hop dal segít a kiegyensúlyozottabb vezetésben – így jellemezte Bréda Bia lemezlovas a listát, melyet a Cristo felkérésére állított össze.

„Nagyon örültem a megkeresésnek, hiszen az autózás és a zene egyaránt közel állnak hozzám. Azt magam is tapasztaltam, hogy ha egy kemény, dühöt kiváltó dalt hallgatok vezetés közben, az könnyen rányomhatja a bélyegét a vezetési stílusomra is – ezzel pedig akár másokat is veszélyeztethetek. Így állt össze a fejemben, az egyébként általam lemezlovasként is pörgetett stílusokból az a lista, ami kellő nyugalmat és kiegyensúlyozottságot hozhat a sofőröknek, még egy nehéz nap után is”

– számolt be a lista születéséről Bréda Bia.

A zenei stílusok vezetésre gyakorolt hatásáról hasonlóan vélekedik Dr. Maróti Emese, zenepszichológus is:

„Kutatások igazolták, hogy az extrém hangos zene lassítja a reakcióidőt, a gyors tempójú zene pedig arra készteti a vezetőt, hogy gyorsabban vezessen, miközben nagyobb az esély arra, hogy veszélyes helyzetekben rosszul dönt. Mondhatjuk azt, hogy minél összetettebb egy zene, annál jobban elvonja a vezető figyelmét, és annál jobban bevonódik érzelmileg is. A balesetmentes vezetés érdekében tanácsos tehát a könnyen emészthető, közepes, vagy lassú tempójú zenék hallgatása, melyek egyúttal nyugtatóan is hatnak az autóvezetőkre.”

– összegezte a szakember.

Március elsejével átfogó edukációs kampányt indított a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítsék a hazai autós közösséget.

„Fontosnak tartottuk, hogy többfajta eszközzel is felhívjuk a hazai autós közösség figyelmét a stressz vezetésre gyakorolt hatásaira, és annak lehetséges kezelésére”

mondta el Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető cég, a Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője.

A kampány indulása óta szakpszichológus és vezetéstechnikai szakértők segítik az autósokat a kiegyensúlyozottabb vezetésben, emellett szerettünk volna még egy praktikus, kézzel fogható eszközzel is szolgálni a vezetők részére – így esett a választás a zenelistára, melynek összeállításához profi lemezlovast vontunk be – hiszen mint kiderült, sokaknak ez bizonyul a legjobb stresszkezelési módszernek”

– összegezte Szota Szabolcs.

Dr. Karap Gergő szakpszichológus és igazságügyi szakértő tanácsai a Cristo weboldalán, a drivingcamp vezetéstechnikai pálya és rendezvényközpont szakértőinek tippjei pedig az alkalmazásban érhetőek el a kampány ideje alatt.

  • A zenelista elérhetősége: https://hellocristo.hu/keep-calm-and-drive-safe/
  • Spotify profil neve: Hellocristo
  • Lejátszási lista neve: Keep Calm and Drive Safe

A kampány keretében a Cristo felhasználók egy versenyben is megmutathatják, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az értékelést az applikáció egyedülálló vezetéselemzési szolgáltatása adja, amely nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a vezetői teljesítményt. Az egyhónapos verseny heti fordulókból áll, melyeknek nyertesei az összesítésben a legtöbb pontot szerzőkkel részt vehetnek az április 2-i döntőben, a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályán.

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss