Új mérce az automatizált tárolórendszerek területén
Maximális helykihasználás a legnagyobb teljesítmény mellett
Egyszerű fizikai és digitális integráció
A Stuttgartban évente megrendezésre kerülő Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár, a LogiMAT a világjárvány miatt kétszer egymás utáni évben lemondásra került. Idén azonban ismét megrendezték Európa egyik legnagyobb intralogisztikai rendezvényét. A pandémia előtti időkhöz hasonlóan a legnagyobb kiállító ismét a Jungheinrich. A vállalat a szakvásáron kiállította megoldásait a jövő raktára számára, valamint egy világpremier keretében bemutatásra került a Junghenrich új, kompakt tárolórendszere, a PowerCube.
Power Cube
A PowerCube egyedülálló helykihasználásával, maximális rugalmasságával, nagy teljesítményével és egyszerű fizikai, valamint digitális integrációjával meggyőző megoldást nyújt a raktározásban. Ez a Jungheinrich-innováció új mércét állít az automatizált raktárrendszerek területén.
A PowerCube egy automatizált kompakt tárolórendszer a kis alkatrészek és darabáru tárolására és komissiózására. A tárolóládákat a PowerCube moduláris állványrendszerében akár 12 m magasan, függőleges csatornákban egymás fölött lehet tárolni. Ez a magasság különösen helytakarékos tárolást tesz lehetővé kis alapterületen. A tárolóládák be- és kitárolását speciálisan erre a célra kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik végzik, amelyek automatizáltan mozognak az állványrendszeren belül. Ennek az elvnek köszönhetően a PowerCube legfőbb előnye más kompakt tárolórendszerekkel szemben, hogy a raktár rugalmasan felfelé építhető, és egyedi tetőformákhoz is igazítható.
Power Cube
Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója szerint a PowerCube a megfelelő válasz az intralogisztika számos jelenlegi kihívására:
„A vállalatok egyre nagyobb időnyomás alatt állnak, vagy raktárkapacitásuk határait feszegetik. A PowerCube tökéletes megoldás arra, hogy ilyen körülmények között jelentősen növelje a raktár hatékonyságát, és ezáltal növelje a vállalat versenyképességét. Rendkívül kompakt kialakításának és nagy teljesítményének köszönhetően a PowerCube megváltoztatja a helyet és az időt a raktárban.”
A PowerCube ideális megoldás az automatizálást tervező ügyfelek számára vagy a különböző ágazatokra kiterjedő e-kereskedelmi felhasználásra.
„Akár önálló megoldásként, akár a széles folyosós raktárak kiegészítéseként, akár egy komplex automatizált rendszer központi elemeként – a PowerCube segítségével ügyfeleink teljes mértékben kiaknázhatják a raktárukban rejlő lehetőségeket” – folytatta Erlach.
Egyedülálló térkihasználás és nagy tárolási sűrűség
A tárolók rendkívül kompakt, függőleges elrendezésének köszönhetően a PowerCube ideálisan kihasználja a tárolóhelyet, és négyszer nagyobb tárolási sűrűséget ér el, mint egy hagyományos polcrendszer. Az akár 12 méteres rendszermagassággal a PowerCube kategóriájának legmagasabb kompakt tárolórendszere. Ezáltal a raktárban olyan hely keletkezik, amelyet a választék bővítésére vagy más célokra lehet felhasználni. A Jungheinrich PowerCube a rugalmasság tekintetében is egyedülálló a piacon. Az automatikus kompakt tárolórendszer normál ipari padlón állítható fel költséges utómunka – például marás és csiszolás – nélkül, és ezért könnyen integrálható a meglévő raktárakba. Mivel a szatellitkocsik a tárolók alatt mozognak, a PowerCube könnyen bővíthető felfelé és különböző épületszerkezetekhez igazítható. Szükség esetén egy egyedileg tervezett szállítórendszerhez is csatlakoztatható.
Nagy teljesítményű szatellitkocsik
Az újonnan kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik maximális sebessége 4 m/s, gyorsulása pedig akár 2 m/s² -t is eléri. Egyszerre két, egyenként 50 kg teherbírású tárolóládát tudnak szállítani a PowerCube-on belül. Emellett a szatellikocsik a PowerCube állványrendszer szintjeiben automatikusan mozognak. A szatellitkocsik méretezhetőségének köszönhetően a PowerCube teljesítménye rugalmasan beállítható a növekvő kereslet vagy a termékválaszték bővülése esetén. A nagy teljesítményű lítiumion akkumulátoroknak köszönhetően, amelyeket üzemeltetés közben a munkaállomásokon köztes töltéssel tölthetőek, a szatellitkocsik a nap 24 órájában, leállás nélkül alkalmazhatóak. Ez biztosítja a rendszer nagy áteresztőképességét, valamint ennek köszönhető a PowerCube rendkívüli teljesítménye. A szatellitkocsik lítiumion akkumulátorának alacsony a hőtermelése és az ebből kifolyólag a tárolórendszerben uralkodó környezeti hőmérsékletet sem növelik. További előnye: a karbantartási munkálatokhoz a talajszinten kivehetőek a szatellitkocsik a PowerCube-ból, ezért nincs szükség karbantartási emelvényre, a versenytársak rendszereivel ellentétben.
Intelligens IT-integráció a maximális teljesítmény érdekében
A Jungheinrich PowerCube segítségével a hatékony folyamatokat és az innovatív hardvert a legmodernebb szoftvertechnológiával kombinálja. Ennek előnyei közé tartozik az ügyfél meglévő IT-infrastruktúrájához történő egyszerű csatlakozás, valamint a szoftver kialakítása a folyamatok és a teljesítménykövetelmények maximális rugalmassága érdekében. A PowerCube segítségével a Jungheinrich integrált és holisztikus megközelítést mutat be a kompakt darabáruraktározás jövőjével kapcsolatban, és beváltja a raktári hatékonyság új dimenziójára vonatkozó ígéretét.
AGV és AMR
A Jungheinrich a LogiMAT kiállításon bemutatta továbbá az automatizált raktározási rendszerekből és mobil robotokból álló széles portfólióját.
A tavalyi évben a vállalat önvezető targoncáinak (AGV-k) választékát a legújabb autonóm mobil robottal (AMR) egészítette ki, így a megoldások még szélesebb spektrumát fedi le, amely most már az alacsony vagy magas emelésű feladatoktól, a magasraktári felrakógépektől, a padlón történő szállítástól, a vontatástól, a rakomány alatti szállítástól a robotoktól az árukig terjed. A standon a Jungheinrich partner Magazino Soto robotja, az IFOY-díjra jelölt EKS 215a önvezető targonca és a Jungheinrich család legújabb tagja: az arculus AMR arculee is kiállításra kerültek.
Energiahatékonyság Li-ion technológiával
A Jungheinrich standján a legújabb POWERLiNE lítiumionos targoncák is kiállításra kerültek. Többek között az IFOY-díjra jelölt ERD 220i elektromos vezetőállásos targonca és az ERE 225i elektromos emelőkocsi. A Jungheinrich az intralogisztikában a lítiumion technológia úttörője. Az integrált lítiumion akkumulátorok koncepciójával a Jungheinrich ismét új mércét állított fel. Az eredmény: jelentősen csökkentett méretek, jobb mozgékonyság, nagyobb kényelem és biztonság. A POWERLiNE targoncák másik különlegessége, hogy az ügyfélhez történő kiszállításig teljesen CO2-semlegesek. Összességében a lítiumion technológia nagyban hozzájárul a fenntarthatóság növeléséhez az intralogisztikában. Megbízhatóan nagy teljesítményével, kevesebb energiafogyasztásával, gyors töltési idejével és karbantartásmentességével meggyőző előnyöket nyújt.
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!