Ipar

Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője

bakerstreet

Az E.ON Hungária Csoport az ATENOR által fejlesztett BakerStreet-be helyezi át budapesti központját.

Az E.ON 2024 második negyedévében költözik majd be új, összesen 16 200 m²-es székházába, mely a BakerStreet iroda campus első fázisában valósul meg.

Az ATENOR BREEAM Excellent és Access4You Gold-minősített, ESG-biztos BakerStreet projektje Budapest XI. kerületében épül. Két irodaépületből áll majd, összesen 42 000 m² bérbeadható területtel. Az E.ON Hungária Csoport lesz az első bérlő, aki a campusra költözik, mint a fejlesztés első fázisának kizárólagos irodabérlője.

Az E.ON és az ATENOR hasonló értékeket képviselnek, ami kiváló alapot ad a sikeres együttműködésre. Mindkét vállalat alapelveinek középpontjában a fenntarthatóság és az ESG iránti elkötelezettség áll, egyrészt a klímaváltozás negatív hatásai ellensúlyozásának eszközeként, másrészt azzal a szándékkal, hogy szervezeteik működése mellett környezetünket is jövőbiztosabbá tegyék.

A 13 európai országban jelen lévő E.ON Csoport Európa egyik legnagyobb energiahálózat- és energia infrastruktúra üzemeltetője, valamint innovatív ügyfélmegoldások szolgáltatója. Vezető szerepet tölt be az európai energetikai átalakulásban, a fenntarthatóság, klímavédelem, megújuló energiaforrások hasznosításának elkötelezettjeként, melyekkel bolygónk jövőjét szem előtt tartva tevékenykedik.

A 10 európai országban – köztük 2008 óta Magyarországon is – tevékeny belga ingatlanfejlesztő ATENOR vezető campus-fejlesztőként ismert, aki a jövő érdekében tesz azáltal, hogy fenntartható iroda- és lakóprojekteket hoz létre, melyek megfelelnek az idő kihívásainak, szervesen illeszkednek a városi szövetbe, és parkosított közösségi terekkel és szolgáltatások széles skálájával gazdagítják a közösségeket, amelyekben épülnek. A brüsszeli tőzsdén jegyzett vállalat 2021-ben CO2-semlegességi tanúsítványt szerzett és nemrég szép sikert ért el a zöld finanszírozás területén, zöld kötvények kibocsátásával befektetői részére.

A BakerStreet projekt kiemelkedő példája ezeknek az értékeknek az alkalmazott csúcstechnológiáival, fenntartható megoldásaival, zöld kertjeivel és teraszaival, amelyek az emberközpontú élményt helyezik középpontba anélkül, hogy ez hátrányosan érintené a környezetet. Két kiemelkedő példa a sok közül a frisslevegő-ellátórendszerbe épített UVC szűrők, amelyek az irodaterekbe fújt levegőt fertőtlenítik, valamint a tény, hogy a mélygarázsban minden parkolóhely rendelkezik majd elektromos töltővel, vagy a kapacitással annak felszerelésére, ezzel támogatva az e-mobilitást. Az épület műszaki felszereltsége, valamint a fejlesztő ATENORRAL közösen vallott értékek voltak a fő döntő tényezők abban, hogy az E.ON a projekt első fázisát választotta jövőbeli székhelyéül.

„Az E.ON Hungária Csoport átalakítását követően egy minden munkatársunk számára ideális megoldást kerestünk. Egy olyan székházat, amely egyszerre alkalmazkodik megnövekedett fővárosi létszámunkhoz, veszi figyelembe dunántúli kollégáink közlekedési szempontjait és igazodik a munkarend változások aktuális trendjeihez, a jelenleg egyre inkább jellemző hibrid munkavégzéshez is. Az új irodaház Budapest egyik legdinamikusabban fejlődő környékén létesül, kiválasztásakor a gazdaságosság mellett kiemelt szempont volt a fenntarthatóság, az előremutató megoldások alkalmazása és a rugalmas működési keretek kialakítása is”

– mondta el Zsedényi Zsolt, az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató-helyettese.

“Boldogok vagyunk és megtisztelve érezzük magunkat, hogy az E.ON a BakerStreet-et választotta magyarországi működése jövőbeli székhelyéül. Meggyőződésünk, hogy az ESG, amely központi fontosságú mindkettőnk számára, egyre nagyobb jelentőséggel bír majd a jövőben a nagyvállalatok életében és kiemelkedő fontosságú lesz a magasan képzett munkaerő megtartásában. A fenntartható és emberi léptékű munkahelyek, amelyek a jóllétet helyezik középpontba, fontos részét képezik ennek, és az ATENOR pontosan ilyen munkahelyeket nyújt bérlői számára”

– mondta Borbély Zoltán, az ATENOR magyarországi ügyvezető igazgatója.

A tranzakció során a Bérlőt a JLL képviselte, míg az ATENOR bérbeadói képviselője a Colliers volt.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország piacvezető energetikai vállalatát, az E.ON-t a JLL szakmai csapata képviselhette az új, 16 200 m²-es székházprojektjük tranzakciója során. Az a tény, hogy egy ilyen kiemelkedő, több ezer főt foglalkoztató vállalat új fejlesztésű irodaházba költözik bizonyítja, hogy továbbra is komoly igény mutatkozik a modern, magas műszaki és esztétikai színvonalat képviselő irodaterületek iránt. Az E.ON új székháza a környezettudatos és fenntartató elvárásoknak történő megfelelés mellett kiszolgálja majd a megváltozott munkavégzési kultúra igényeit és biztosítani fogja a munkavállalók jólétét is”

– tette hozzá Dr. Würsching Péter, a Jones Lang LaSalle Kft. Bérbeadási vezetője.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss