A Kia Corporation ma nyilvánosságra hozta az első fotókat a márka első, tisztán elektromos meghajtású nagyméretű SUV modelljének külsejéről és utasteréről.
A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának útján különösen fontos mérföldkőnek számító EV9 kívül-belül feltűnő formákat és kifinomult eleganciát mutat.
A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. A Kia formatervezői a sima felületek és a térformák kombinációjával alkottak határozott idomokat, így született meg a feltűnően mai, ugyanakkor tiszta és kiegyensúlyozott SUV megjelenés.
„A Kia EV9 új területre lép; fontos célunk vele formai alapvetéseink újradefiniálása mellett a konnektivitás, a használhatóság és a környezettudatosság új szintre emelése is.”
– mondta Karim Habib, a Kia globális formatervezési központjának vezetője, a márka alelnöke.
„Az EV9 különlegesen magas minőséget kínál vásárlóinknak, friss elektromos megközelítési módot a családi SUV szegmensben. Ez az új hozzáállás közvetlen élményeket és kiváló komfortot jelent nem csak a vezető számára, hanem valamennyi utasnak, az innovatív térkihasználás, a technológia és a dizájn révén.”
Külső: új utakon a jövő SUV formái felé
A márka ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája alapján tevékenykedő fejlesztőcsapat mérnökeinek kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Különösen a formairányzat ‘természetesen merész’ pillére kapott itt jelentős szerepet, hiszen a természet és az anyagi világ elemeinek kombinációja kulcsfontosságú volt az EV9 külső megjelenésének megalkotása során. A végeredmény egy olyan jármű, amely természetesen kombinálja a minden körülmények közepette megbízható képességeket az elektromos autók kifinomultságával, új irányt mutatva a jövő elektromos SUV generációinak.
Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő, függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá teszi a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.
A többszögletű formanyelv által meghatározott oldalnézet határozottan és megkérdőjelezhetetlenül SUV vonalú, miközben légellenállása különösen alacsony. A dinamikus háromszögletű sárvédőelemek és a hangsúlyos, térbeli kerékjárati ívek határozott formai egységbe rendezik a formaelemeket. Az ajtók lemezébe simuló kilincsek és a lejtős tetővonal a kifinomult és hatékony mozgás érzetét kelti.
Az autó hátulján a csomagtérajtó egyszerű vonalai – a finom rajzolatú hátsó fényekkel, amelyek az elsők formáira rímelnek – kihangsúlyozzák az EV9 erős és összeszedett kiállását.
Belső: a tér új formái, kényelem és élmény valamennyi utasnak
A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának ‘technológia az életért’ elnevezésű pillére garantálja az ember és gép közötti intuitív interakciókat, illetve az ezekben rejlő mobilitási előnyök lehető legteljesebb kiaknázását. Ezek az értékek különösen fontos szerepet kaptak az EV9 utasterének tervezése során, és lehetővé tették, hogy a Kia formatervezői a lehető legtágasabb, legkényelmesebb és magas szintű technológiákat felvonultató belsőt alakítsák ki valamennyi utas számára, újraalkotva mindazt, amit egy családi SUV kínálhat.
A Kia globális elektromos padlólemezére (az E-GMP-re) épített EV9 hosszú tengelytávja, alacsony övvonala és teljesen sík utastérpadlója nagyban segítette a tervezők munkáját a tágas utastér kialakításában. Mindhárom üléssorban kiemelkedő a kényelem. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.
Az első két sor utasai hátra tudják dönteni üléseik támláját, így kényelmesen pihenhetnek a töltési idő alatt. A második sor ülései ezen kívül 180 fokban elforgathatók (megfordíthatók), így az itt ülők a leghátsó sorban utazókkal kényelmesebben kommunikálhatnak. Pohártartók, és a mobileszközök számára kialakított töltőcsatlakozók a harmadik üléssorban is találhatók.
A világos és tágas utastér formai és funkcionális részletei egyaránt elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők és prémium minőségűek. A nyitott, lebegő panoráma-műszerfal a kormánytól egészen az utastér középvonaláig nyúlik, két 12,3 colos képernyő, és az integrált 5 colos kijelző teszi teljessé a digitális élményt, miközben könnyű kezelhetőséget is kínál. A valós nyomógombok számát a minimumra korlátozták a tervezők. A középkonzolon sok a tárolóhely, az alsó rekesz különösen tágas. A középső tároló ajtajait úgy alakították ki, hogy működésükkel tovább fokozzák az utastér kifinomultságának érzését. Az EV9 széles, nagyfelbontású audiovizuális (AVNT) navigációs és telematikai kijelzője különleges felhasználói élményeket kínál. Ezen keresztül az utasok tökéletesen kapcsolódhatnak a digitális világhoz. A kijelző alatt egy sor rejtett érintőgombbal kezelhetők olyan funkciók, mint a startstop, a fűtés, a szellőzés és a légkondicionáló.
Közelgő világpremier: a Kia EV9 itt van, hogy átalakítsa közlekedésünket
Az új Kia EV9 hivatalos bemutatóját március végén rendezik, s a bemutatóval egyidőben a Kia nyilvánosságra hozza az újdonság valamennyi fontos részletét is. A bevezető kampány jelmondata így szól: ‘Az EV9 azért jött, hogy átalakítsa a közlekedésünket.’
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!