Mozgásban

Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép

petal

Több izgalmas újítással jelentkezett a Huawei saját térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép.

Az alkalmazás teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval, valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel és okosórára szinkronizált navigációval teszi könnyebbé a tájékozódást. Emellett a vállalat bemutatta 3D-s térképmegoldásait, valamint nyílt, fejlesztői eszközkészleteket nyújtó platformját is.

Megújult a Huawei térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép, amely teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval bővült: az alkalmazás felismeri a jármű pontos helyzetét egy adott forgalmi sávban és pozíció alapján konkrét vizuális és szóbeli útmutatást ad a további útvonalra vonatkozóan. Így a felhasználók könnyebben boldogulhatnak az összetettebb forgalmi helyzetekben, egyértelmű útmutatást és vezetési javaslatokat, valamint emlékeztetőket is kapnak a megfelelő időben történő sávváltáshoz.

Emellett a Petal Térkép valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel, és okosórákra szinkronizált navigációval is segíti a tájékozódást. A kerékpározás szerelmesei számára a forgalmi viszonyoknak legmegfelelőbb útvonalakat biztosítja, a gyalogosok pedig okosórájuk rezgésein keresztül értesülhetnek arról, hogy mikor és merre forduljanak.

A Petal Térkép az utakat, épületeket, időjárási viszonyokat és az éjszakai környezetet, lámpákkal és konkrét épületrészletekkel együtt, a valós világhoz igazodó színekkel jeleníti meg, és jelenleg közel száz nevezetes épület részletes, 3D-s ábrázolását is lehetővé teszi.

Petal Térkép Platform: nyílt eszközkészlet fejlesztők számára

A barcelonai Mobil Világkongresszuson a Huawei bemutatta a Petal Térkép Platformot is, amely integrálja és felhasználja a Location Kit helymeghatározói, a Map Kit helyszínkezelői, a Site Kit helyszíni információkat nyújtó, valamint a Navi Kit navigációs funkciókat egyesítő fejlesztői eszközkészleteit. A platform segítségével az utazási-, e-kereskedelmi iparágak fejlesztői nagymértékben csökkenthetik fejlesztési költségeiket.

Az innovatív térképfunkciók mellett a Huawei szorosan együttműködik az ökoszisztéma-partnerekkel, például szállodákkal, utazási szolgáltatókkal és vendéglátóhely-üzemeltetőkkel annak érdekében, hogy a napi szintű szolgáltatások széles választékát tegye elréhetővé a térképen keresztül. A felhasználók így például könnyedén vehetnek igánybe az utazáshoz hazsnált szolgáltatásokat, ételt rendelhetnek, hotelfoglalásokat tehetnek. Jelenleg a Petal Térkép több mint 160 országot és régiót fed le, több mint 40 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, és több mint 70 nyelven képes megjeleníteni a térképadatokat.

Sokféle megoldás navigációra a Huawei-telefonokon

A Huawei-okostelefonok tulajdonosai nemcsak a Petal Térkép nyújtotta új lehetőségeket élvezhetik, hanem igényeikhez és szokásaikhoz igazodóan választhatnak egyéb navigációs alkalmazásokat is. Szintén egyszerűen telepíthető a Google Maps is, melyre a Google alkalmazáshoz hasonlóan az AppGalleryből letölthető Gspace nyújthat megoldást. Ezt feltelepítve a Google-alapalkalmazások elérhetővé válnak, mindegyikbe be lehet jelentkezni, majd ezeknek az ikonjait ki lehet tűzni a főképernyőre. Az így elindított appok a Gmailtől a Google Térképen át a YouTube-ig egyaránt kezelik a Google fiókunkat.

A megújult Petal Térkép elérhető a gyártó Magyarországon is kapható legújabb okostelefonján, a 108MP-es főkamerával, innovatív fotós- és videós funkciókkal, valamint 66W-os HUAWEI SuperCharge gyorstöltéssel rendelkező HUAWEI nova 10 SE-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Tarolt a Széchenyi István Egyetem csapata Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén

A Széchenyi István Egyetem hallgatói csapatának autója a nogarói versenypályán. (Fotó: Dudás Máté)

A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. Az eredmény egyszerre mutatja a győri intézményben folyó gyakorlatorientált képzések és a tehetséggondozás magas színvonalát.

Története legnagyobb sikerét érte el tavaly júniusban a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata, a SZEnergy Team, amikor a hollandiai Assenben megnyerte a Shell Eco-marathon európai és afrikai csapatoknak kiírt versenyét városi kisautó kategóriában, méghozzá világcsúccsal, 284 kilométer/kilowattóra energiamérleggel. A sikerszéria júliusban Franciaországban, a nogarói Paul Armagnac versenypályán folytatódott a versenysorozat autonóm, azaz önvezető kategóriájában a második hely megszerzésével.

Idén a Shell Eco-marathon mindkét kategóriáját Nogaróban rendezték május 19. és 25. között, részben párhuzamosan. Az egyedüli magyar résztvevő SZEnergy Team két első hely megszerzését tűzte ki célul a rendkívül erős mezőnyben, s a várakozásokat beteljesítve mindkét kategóriában győzni tudott – a városi kisautó kategóriában ráadásul új, 291 kilométer/kilowattórás világrekorddal. (Ez azt jelenti, hogy a győri elektromos jármű annyira kis fogyasztással teljesítette a kijelölt távot, hogy átszámítva 1 kilowattóra felhasználásával – ami lényegében kétórányi vasalóhasználatnak felel meg – 291 kilométerig jutott volna.) A siker értékét növeli, hogy olyan neves egyetemek végeztek a Széchenyi István Egyetem csapata mögött, mint a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem, a torinói, a milánói, a müncheni, a toulouse-i és az athéni műszaki egyetem vagy az Amszterdami Alkalmazott Tudományok Egyeteme.

A SZEnergy Team autója kiemelkedett a mezőnyből. (Fotó: Dudás Máté)

Mesics Mátyás, a SZEnergy Team autonóm részlegének tagja elmondta, hogy az autonóm kategóriában három feladatot kellett teljesíteni. Először egy 1,2 kilométer hosszú versenypályaszakaszon ment végig a jármű, majd egy bójákkal kialakított szektorban navigált az akadályok között, végül pedig leparkolt két autó mellé az egyetlen szabad helyre – mindezt önvezető módban, emberi beavatkozás nélkül. „Plusz kihívást jelentett, hogy a feladatokat egymás után, folyamatosan kellett végrehajtani úgy, hogy az autó megállt a stopvonalon, és már indult is tovább” – tette hozzá Mesics Mátyás.

„A tavalyi versenytapasztalatok alapján hallgatóink és doktoranduszaink új, saját algoritmusokat fejlesztettek a környezetérzékelés területén. A mezőnyben egyedülálló módon a kameraképet és a LIDAR – azaz lézeralapú távérzékelés – adatokat felhasználva határozták meg a vezethető útfelületet és az akadályokat. Miután a járműnek két számban is rajthoz kellett állnia, fontos volt, hogy rövid időn belül átépíthető legyen. A csapat autonóm részleges tagjai éjt nappallá téve végezték el az utolsó simításokat a programokon, így az éles versenynapon már az első próbálkozások során teljesítettük az első két feladatot”

– fejtette ki Kőrös Péter, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpont Autonóm Rendszerek Központjának operatív vezetője.

Óriási volt a boldogság: a SZEnergy Team két kategóriában is első lett. (Fotó. Dudás
Máté)

A városi kisautó kategóriában a SZEnergy Team címvédőként érkezett Franciaországba, emiatt mindenki tudta, hogy idén is győzelemre esélyes, de az eredmény még a tagokat is meglepte.

„Nem számítottunk új világcsúcsra, elsősorban azért, mert a nogarói versenypályán az asseninél nagyobbak a szintkülönbségek, így nehezebb alacsony fogyasztást produkálni. Riválisaink nem tudtak javítani az elmúlt évhez képest, mi viszont igen. Ebben szerepet játszott, hogy bár autónk a tavalyi alapra épült, de a versenyszabályoknak való megfelelés miatti változtatásokon túl is sikerült tovább fejleszteni többek között az elektronikai rendszert, a rugós tagokat vagy a vezetési stratégiát meghatározó menetciklus-optimalizálást. Sőt, saját fejlesztésű telemetriánknak köszönhetően verseny közben tudtuk monitorozni a járművet és a pilótát”

– mondta Pusztai Zoltán, a Széchenyi István Egyetem doktoranduszhallgatója, a csapat mentora.

„Gratulálok a nagyszerű eredményhez a SZEnergy Team valamennyi tagjának, akik ismét bizonyították, hogy nemzetközi szinten is kiemelkedőek egyetemünk gyakorlatorientált képzései és tehetséggondozási rendszere. A sikerhez hozzájárult az is, hogy európai színvonalú győri infrastruktúránk mellett fenntartó alapítványunk tulajdonába került a világ egyik legkorszerűbb járműipari tesztpályája, a ZalaZONE, amely hallgatói csapatainknak is az egyik bástyája, és segíti őket abban, hogy megőrizzék élvonalbeli pozíciójukat”

– hangsúlyozta dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.

„Az SZEnergy Team világraszóló sikere a kormány által elfogadott Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Stratégia szempontjából is jelentős értékű. Célkitűzésünk, hogy minél hatékonyabban tudjuk pozícionálni és megerősíteni Magyarország szerepét az átalakuló mobilitás korszakában, egyúttal Európa élvonalába lépjünk előre az elektromos autóversenyzéssel kapcsolatos és egyéb elektromobilitási fejlesztések terén. Mivel az autó- és motorsport a mindennapi közlekedésben megjelenő innovációk bölcsője, az eredmények láttán jó esély van arra, hogy éppen az autóipar magyar fővárosában, Győrben fejlesztenek ki mérnökeink egy olyan megoldást, amely úttörő lesz az iparágban, akár globális mértékben is”

– húzta alá Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Keresik az Év Futó Fotóját!

Kezdő, haladó és hobbifutók jelentkezését is várják

Hagyományteremtő céllal hirdették meg az Év Futó Fotója promóciót azok számára, akik akár arra büszkék, hogy elkezdtek futni, akár arra, hogy rendszeresen falják a kilométereket vagy éppen csak tervezik, hogy futócipőt húznak és a megfelelő alkalomra vártak. Most mindenkinek érdemes egy futó fotót kattintani, a nevezőkre ugyanis értékes nyeremények várnak.

A futás tagadhatatlanul az egyik legnépszerűbb kardió mozgásforma, ráadásul a szabadban futás a jó idő beköszöntével még egészségesebb. Akik rendszeresen vagy akár hobbi szinten futnak, gyakran fotózzák kocogás közben a napfelkeltét, a napnyugtát vagy a gyönyörű tájat, most azonban egy hiánypótló és a maga nemében egyedülálló kezdeményezés kedvéért magukról is érdemes kattintani egy képet futás közben. A sport népszerűsítése érdekében ugyanis egy hagyományteremtő kezdeményezés indult.

„Egyértelmű célkitűzésünk, hogy megmutassuk, milyen színes hazánk futó közössége. Mennyire különbözőek korban, alkatban és akár megtett kilométerben. Hiszen úgysem ez a lényeg, hanem a sport szeretete, és hogy legyenek büszkék a teljesítményükre, akár egy, akár tíz, vagy éppen száz kilométert futnak. Egy a lényeg, hogy várjuk a futók futó fotóit!”

– tájékoztatott Korondán Gábor, a MERU Sportcare brand managere.

A futást népszerűsítik a megmérettetéssel a szervezők

Korondán Gábor azt is kiemelte, a kezdeményezéssel az a céljuk, hogy a futók fotóival népszerűsítsék a sportot és megmutassák, hogy ezt a sportot szinte bárki, bármikor és testalkattól vagy kortól függetlenül elkezdheti.

„Futni jó. Ez az a sport, amit – nyilván az egészségi állapot figyelembevétele mellett- bárki, bárhol végezhet. Saját magaddal versenyzel és az eredmény futásról futásra kézzel fogható, mérhető. Szabadságot ad, hiszen bármikor végezhető, amikor be tudod időzíteni a napodba. Célunk, hogy a futó fotókon keresztül népszerűsítsük ezt a mozgásformát, és éltessük azokat, akik belevágnak az edzésbe. Reméljük, hogy a profi futók mellett a kezdők is küldenek be nekünk futó fotót. Ha pedig lesznek olyanok, akik emiatt kezdik el a futást, akkor már nem dolgoztunk hiába”

– tette hozzá a brand manager.

A megmérettetés 2023. május 22-től június 30-ig tart és a MERU Sportcare jelentkezési űrlapjával lehet jelentkezni a promócióra. A beérkezett fotók a MERU Sportcare hivatalos Facebook oldalára kerülnek majd ki, itt lehet gyűjteni a szavazatokat is a követők mozgósításával. A szervezők azt is elárulták, hogy az idei, első promóciót terveik szerint több is követi majd.

„Ha szeretik a futók a kezdeményezésünket és lesz rá igény, akkor mi örömmel megteremtjük jövőre is a módját és a lehetőségét annak, hogy megmutassák magukat hazánk futói!”

– mondta el Korondán Gábor.

Az Év Futó Fotója promócióban nem csak kalóriát veszíthetnek a futók, de értékes nyereményekkel is gazdagabbak lehetnek, az első 3 helyezett ugyanis értékes sportkrémcsomagokat vihet haza.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Rovarhoteleket rejtett bérautóiba a GreenGo

A méhek világnapja alkalmából szabadon elvihető rovarhoteleket rejtett autóflottája egy részébe a GreenGo carsharing szolgáltató, hogy felhívja a figyelmet a beporzó rovarok fontosságára. Aki talál egyet a bérautójában, és a kertjébe, teraszára vagy akár az ablakpárkányára telepíti, sokat tehet az egyre fogyatkozó méhek városban való túléléséért.

greengo

A különleges kisházakat érdemes szél- és esővédett, lehetőleg napfényes területre helyezni és alaposan rögzíteni. Segítségükkel visszaadhatunk a beporzó rovaroknak egy kis életteret, amelyet fészekként, szaporodásra, vagy téli menedékként használhatnak. A lakott területek terjedése a természetes élőhelyek kárára ugyanis nagy szerepet játszik abban, hogy világszerte drámaian csökken a beporzók száma és sokfélesége. Ha pedig ők nincsenek, súlyosan sérül az embereket is tápláló ökoszisztéma.

A GreenGonak nem ez az első akciója a méhek védelmében: 2021 májusában rovarbarát virágmagkeveréket lehetett az autókban találni, amelyekből otthoni méhlegelőket telepíthettek a greengózók. A meglepetés rovarhoteleket az idei méhek világnapja hétvégéjén, azaz május 20-21-én érdemes keresni a járművekben.

A GreenGo mostani kampányának része egy speciálisan matricázott elektromos autó is, amely bemutatja a méhek fontosságát, vagyis felhívja a figyelmet arra, hogy „ha ők nincsenek, mi sem leszünk”. A carsharing vállalat egy évig tartó „Jó ügyekért” kampánysorozatának részeként egyébként minden hónapban készül egy különleges jármű, amely egy aktuális gazdasági, társadalmi, környezeti fenntarthatósággal kapcsolatos ügyre hívja fel a figyelmet. Így volt már szó többek között a másfél fokos életmódról vagy a madárvédelemről is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss