Mozgásban

Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép

petal térkép huawei

Több izgalmas újítással jelentkezett Petal Térkép, a Huawei saját térkép- és navigációs szolgáltatása.

Az alkalmazás teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval, valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel és okosórára szinkronizált navigációval teszi könnyebbé a tájékozódást. Emellett a vállalat bemutatta 3D-s térképmegoldásait, valamint nyílt, fejlesztői eszközkészleteket nyújtó platformját is.

Megújult a Huawei térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép, amely teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval bővült: az alkalmazás felismeri a jármű pontos helyzetét egy adott forgalmi sávban és pozíció alapján konkrét vizuális és szóbeli útmutatást ad a további útvonalra vonatkozóan. Így a felhasználók könnyebben boldogulhatnak az összetettebb forgalmi helyzetekben, egyértelmű útmutatást és vezetési javaslatokat, valamint emlékeztetőket is kapnak a megfelelő időben történő sávváltáshoz.

Emellett a Petal Térkép valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel, és okosórákra szinkronizált navigációval is segíti a tájékozódást. A kerékpározás szerelmesei számára a forgalmi viszonyoknak legmegfelelőbb útvonalakat biztosítja, a gyalogosok pedig okosórájuk rezgésein keresztül értesülhetnek arról, hogy mikor és merre forduljanak.

A Petal Térkép az utakat, épületeket, időjárási viszonyokat és az éjszakai környezetet, lámpákkal és konkrét épületrészletekkel együtt, a valós világhoz igazodó színekkel jeleníti meg, és jelenleg közel száz nevezetes épület részletes, 3D-s ábrázolását is lehetővé teszi.

Petal Térkép Platform: nyílt eszközkészlet fejlesztők számára

A barcelonai Mobil Világkongresszuson a Huawei bemutatta a Petal Térkép Platformot is, amely integrálja és felhasználja a Location Kit helymeghatározói, a Map Kit helyszínkezelői, a Site Kit helyszíni információkat nyújtó, valamint a Navi Kit navigációs funkciókat egyesítő fejlesztői eszközkészleteit. A platform segítségével az utazási-, e-kereskedelmi iparágak fejlesztői nagymértékben csökkenthetik fejlesztési költségeiket.

Az innovatív térképfunkciók mellett a Huawei szorosan együttműködik az ökoszisztéma-partnerekkel, például szállodákkal, utazási szolgáltatókkal és vendéglátóhely-üzemeltetőkkel annak érdekében, hogy a napi szintű szolgáltatások széles választékát tegye elréhetővé a térképen keresztül. A felhasználók így például könnyedén vehetnek igánybe az utazáshoz hazsnált szolgáltatásokat, ételt rendelhetnek, hotelfoglalásokat tehetnek. Jelenleg a Petal Térkép több mint 160 országot és régiót fed le, több mint 40 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, és több mint 70 nyelven képes megjeleníteni a térképadatokat.

Sokféle megoldás navigációra a Huawei-telefonokon

A Huawei-okostelefonok tulajdonosai nemcsak a Petal Térkép nyújtotta új lehetőségeket élvezhetik, hanem igényeikhez és szokásaikhoz igazodóan választhatnak egyéb navigációs alkalmazásokat is. Szintén egyszerűen telepíthető a Google Maps is, melyre a Google alkalmazáshoz hasonlóan az AppGalleryből letölthető Gspace nyújthat megoldást. Ezt feltelepítve a Google-alapalkalmazások elérhetővé válnak, mindegyikbe be lehet jelentkezni, majd ezeknek az ikonjait ki lehet tűzni a főképernyőre. Az így elindított appok a Gmailtől a Google Térképen át a YouTube-ig egyaránt kezelik a Google fiókunkat.

A megújult Petal Térkép elérhető a gyártó Magyarországon is kapható legújabb okostelefonján, a 108MP-es főkamerával, innovatív fotós- és videós funkciókkal, valamint 66W-os HUAWEI SuperCharge gyorstöltéssel rendelkező HUAWEI nova 10 SE-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese

Az öt kontinens 52 országából érkezett 75 autós újságíró nőből álló zsűri megválasztotta 2024 legjobb új autóját. A bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítették.

A Női Világ Év Autója díj (WWCOTY) kizárólag autós újságíró hölgyekből álló zsűrije a Kia EV9-et választotta 2024 legjobb autójának. A testület a bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítette.

A szavazás előtt a világ 52 országát képviselő 75 zsűritag alaposan tesztelte valamennyi jelöltet. A 63 induló közül az első szavazási körben az egyes kategóriák győzteseit választották ki.

„Az idei szavazási folyamat különösen összetett volt, főleg a kiváló jelöltek miatt. – mondta Marta Garcia, a zsűri elnöke. Minden döntős több szempont alapján is megérdemelte volna a fődíjat, a Kia EV9 főleg azzal emelkedett versenytársai fölé, hogy sokféle vásárló sokféle igényét képes kielégíteni.” 

A tesztek és a szavazási fordulók után a Kia elsősége egyértelművé vált. Az elektromos SUV modellek mezőnyének első hétülésese tekintélyes, 5 m-es hossza ellenére kiválóan teljesít az aerodinamika területén is. Formaterve kifinomult, technológiai töltete fejlett, és kétirányú, valamint nagyteljesítményű ultragyors töltésre is alkalmas.

Íme, néhány zsűritag véleménye:

“A Kia EV9 alapjaiban átrendezte a villanyautók mezőnyét. Elég csak ránézni, hogy lássuk: az elektromos autók immár nem csak elérhetők és felhasználóbarátok, de kívánatosak is. A Kia a márkák közül egyedüliként vállalata a kockázatot, és bátran kitágította a formatervi és műszaki határokat.”

– Tanya Gazdik, USA

„A Kia elektromos SUV-ja kiemelkedik áramvonalasságával, innovatív megjelenésével, és magasszintű technológiáival, hiszen akár 3-as szintű önvezetésre képes. Ráadásul kétirányú, és ultragyors töltésre is alkalmas.”

– Sara Soria, Spanyolország.

“Az elektromos autózás elterjedésében kulcsfontosságú, hogy minden kategóriában és szegmensben legyen megfelelő kínálat. A Kia EV9 utastere családbarát, ráadásul vezetési élménye is közel áll a benzinesekéhez. Így sok olyan vásárlót is meggyőzhet, akik ma még idegenkednek az elektromos hajtásoktól.”

– Jil McIntosh, Kanada

“Különösen kifinomult, elegáns, tágas, sokoldalú és elektromos. Összkerékhajtásával szinte legyőzhetetlen, és kapcsolható menetmódjai révén kiválóan teljesít az északi téli időjárásban is. Én -25 fok alatti hőmérsékleten is vezettem, és az EV9 úgy viselkedett, mint egy igazi luxusautó: gyorsan felmelegítette az utasteret, miközben a hideg alig befolyásolta a hatótávolságát. Nagyszerű munkát végeztek a koreai mérnökök.” 

– Ylle Rajasaar, Észtország.

“A Kia EV9 megoldásai a piac legfejlettebbjei: LED-ekkel kivilágított első maszk, és 180 fokban elfordítható ülésekkel nappalivá alakítható utastér. Heten is kényelmesen utazhatnak vele, a két villanymotor pedig akár 384 LE leadására is képes. Ez elég meggyőző teljesítmény.”

–  Isadora Carvalho, Brazília.

“Nagyon megbízhatóan kiszámítható viselkedésű, mindig azt teszi, amire kéred, vagy utasítod. Időnként el is feledkeztem róla, milyen nagy is az utastér mögöttem, és úgy gondolom ez az autó komoly érdeme. Az EV9 jövőálló, nem csak a család bővülését várja felkészülten, de technikai jellemzőivel is előre mutat.”

– Rowan Peperkamp, Hollandia.

“Az EV9 megmutatja milyenek is lehetnek a jövő sokcélú és sokoldalú villanyautói. Nem könnyű elhinni, hogy ennek a nagy és kényelmes autónak nincs benzintankja.”

– Liz Swanton, Ausztrália.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket

verstappen

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük.

A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során nyert tapasztalatokat az e:Ny1 tervezésekor is felhasználták a Honda mérnökei, így amellett, hogy kényelmes és könnyen használható, menetteljesítményei is lenyűgözőek, hiszen 412 km-es hatótávval rendelkezik.

Verstappen titokban átment a Red Bull Technologies Campusból a közeli fedett gokartpályára, és megfigyelte a pályán köröző fiatal versenyzőket. Később arra is időt szakított, hogy tanácsot adjon nekik, illetve megossza emlékeit saját motorsport-pályafutásának kezdeti éveiről.

Nagy élmény látni, ahogy a fiatal versenyzők gyűrik a kilométereket, és próbálják beküzdeni magukat a motorsport világába – árulta el Verstappen. – Öröm nézni a mosolyt az arcukon, és nagyszerű találkozni a rajongókkal – tette hozzá.

Tekintse meg az eseményen forgatott „Hogyan készült?” videót és kövesse a Honda európai közösségimédia-csatornáit, nehogy lemaradjon a Verstappen titkos látogatásáról forgatott teljes film megjelenéséről.

– Igencsak meglepődtem… nagyon nagy élmény volt – mesélte Emeli Jordan (17). – Felmerült bennem a gondolat, hogy itt lesz a Red Bull egyik munkatársa, mérnöke, valaki. de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy maga Max Verstappen az. Még a szavam is elakadt, fogalmam sem volt, hogy mit mondjak.

– Hatalmas meglepetés volt, mikor befordultam a sarkon, és megláttam Max Verstappent – nyilatkozott Sid Smith (17). – Nagy álmom volt, hogy egyszer találkozzak vele. És most sikerült… hatalmas élmény volt. Ráadásul én is kaptam egy aláírt sapkát, szóval erre a napra biztosan örökké emlékezni fogok.

A 2024-es FIA F1-évad több szempontból is fontos: 20 éves az Oracle Red Bull Racing csapat és hatvan éve, hogy a Honda először állt rajthoz a Formula-1-ben. Első futamuk az 1964-es Német GP volt, amelyen a legendás RA271-gyel indult a japán cég.

A páratlanul fejlett hajtásláncairól ismert Honda RBPT motorját használó Oracle Red Bull Racing nagy reményekkel fut neki a február 29-én Bahrainben rajtoló, 2024-es szezonnak, ugyanis szeretné bebiztosítani negyedik egyéni és harmadik konstruktőri címét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon

dodo

Az okoslogisztikai vállalat több mint 6 millió megrendelést szállított ki Európa 88 városában, és rekorderedményekkel zárta a múlt évet

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel zárta a tavalyi évet; 63 millió eurós pénzügyi forgalmat ért el, piacra lépett két nyugati országban, több kulcsfontosságú partneri kapcsolatot kötött – többek között Magyarországon -, valamint olyan előremutató újításokat vezetett be, mint a dinamikus árazás és az AI megrendelés-előrejelző modell.

2023-ban kiélezett gazdasági helyzettel és az e-kereskedelemben tapasztalható visszaeséssel néztek szembe a piac résztvevői. A DODO-nak azonban ennek ellenére is sikerült felülmúlnia az előző évi adatait; forgalmát 20 százalékkal, több mint 63 millió euróra növelte, bruttó profitja 39 százalékkal nőtt, a magyarországi piaci részesedése pedig 13 százalékos bevétel-növekedést mutatott. Mindezt elsősorban a hatékony flottakihasználásnak, a kézbesítőhálózat bővítésének, valamint az új piacok működési folyamatainak optimalizálása terén elért további előrelépésnek köszönheti.

Nemzetközi okoslogisztikai vállalatként a DODO hat európai piacon van jelen, az előző évhez képest pedig 76-ról 88-ra nőtt azoknak a városoknak a száma, ahol házhoz szállítást végez, továbbá piacra lépett Németországban és Ausztriában. Összesen 14 különböző szegmensben tevékenykedik az élelmiszerektől az elektronikai cikkeken és a drogériákon át, egészen a gyógyszerekig. A legnagyobb éves növekedést az európai piacon az élelmiszer-szegmensben tapasztalták, ahol a DODO Európa egyik legsikeresebb kiszállító cégévé vált. Ez a tendencia itthon is megfigyelhető, sőt, a fellendülés nem átmeneti, a Statista Market Insights előrejelzései alapján ugyanis ebben a szegmensben az elkövetkező időszakban évente 6 százalék feletti növekedés várható. A DODO tavalyi, reprezentatív magyarországi kutatása pedig arra is rávilágít, hogy az online élelmiszervásárlás során várják el a vásárlók a legnagyobb (75 százalékos) arányban az aznapi, vagy 90 percen belüli kiszállítást.

Piaci terjeszkedés és új együttműködések

Az ételkiszállítás mellett, a DODO a gyors és pontos aznapi kézbesítés iránti növekvő igényre reagálva, tavaly elsőként vezette be a szolgáltatást olyan új szegmensekben, mint a sport, az elektronikai és a barkács területek. A hazánkban több mint 30 városban működő vállalat legismertebb ügyfelei közé tartozik a Tesco, a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, akikkel tavaly egyedülálló megoldást találtak a vény nélküli gyógyszerek aznapi kiszállítására. Nemzetközi partnerei körét bővíti többek között a Decathlon, Csehországban pedig az előző évben kötött együttműködési megállapodást a kulcsfontosságú élelmiszer-kiszállítási szegmens meghatározó szereplőjével, a Billa üzletlánccal, amelynek vásárlóit egy újonnan nyílt webáruházból szolgálja ki.

„Bár az e-kereskedelem tavaly általános visszaeséssel küzdött, vállalatunk jelentős növekedést tudott elérni, és tovább folytatta terjeszkedését a főbb nyugati piacokon. Sikeresen megvetettük a lábunkat Németországban és Ausztriában, és erős menedzsmentcsapatot építettünk ki a teljes DACH-régióban. A tavalyi év sikerese zárása azt jelzi, hogy idén ismét növekedés várható az e-kereskedelemben, amelyet terveink szerint piaci pozíciónk további erősítésére használhatunk. 2024-ben tovább fejlesztjük az élelmiszer-kiszállítás szegmenst, ehhez új, megbízható partnereket szeretnénk megnyerni. Emellett célunk, hogy szabványosított egynapos kiszállítási megoldást kínáljunk az e-boltoknak, és tovább növekedjünk azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk”

– mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.

A DODO tavaly több mint 6 millió megrendelést teljesített. Legforgalmasabb napján hat országban összesen 29 075 megrendelést szállított ki, és naponta átlagosan körülbelül 16 400 kézbesítést teljesített. Magyarországon december 22-én szállították ki a legtöbb rendelést, a kézbesítések száma aznap az éves napi átlag több mint kétszeresét érte el. A magyarországi futárok a tavalyi házhoz szállítások során naponta átlagosan 12 866 kilométert tettek meg. Legrövidebb szállítási útvonaluk 8,4 méter, a leghosszabb pedig közel 60 kilométer volt, az előbbi során egy gyorséttermimenüt, utóbbinál pedig egy közel negyven tételből álló élelmiszervásárlást kézbesítettek. A hazai élelmiszerszegmens rendeléseinek száma, közel 55 ezerrel, délelőtt 10 és 11 óra között tetőzött, míg napok tekintetében a szombat bizonyult a legforgalmasabbnak.

Technológiai újítások és a mesterséges intelligencia használata

A további növekedés és új szegmensekben történő terjeszkedés mellett, a DODO egyre inkább az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az adatelemzés technológiai innovációjára összpontosít. Tavaly a vállalat több olyan újítást vezetett be, amelyek célja a hatékonyság növelése és a szállítási költségek csökkentése, figyelembe véve a környezetet és a városok közlekedési helyzetét.

„A DODO-nál mindig nagy hangsúlyt fektettünk a saját logisztikai platformunk, valamint a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlesztésére, mivel hisszük, hogy az ilyen jellegű innovációk révén építhetjük a logisztika jövőjét. Tavaly kezdtük el ügyfeleink körében tesztelni az AI-alapú megrendelés-előrejelző modellünket, amely akár órára pontosan, két hétre előre meg tudja jósolni a megrendeléseket, de 2023-ban vezettük be a dinamikus árazás gyakorlatát is, vagyis az aktuális kereslet alapján optimalizált kézbesítési díjakat”

mondta Kordás Sándor, a DODO magyarországi értékesítési vezetője, aki azt is hozzátette, céljuk az iparág technológiai vezető szerepének betöltése és az e-kereskedelmi trendek meghatározása.

A DODO 2023-ban több szakmai elismerésben is részesült: az AI Prediktor (mesterséges intelligencia alapú megrendelés-előrejelző) és a zóna logisztikai koncepciójáért elnyerte a The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 verseny első és harmadik díját, a neves cseh gazdasági napilap, az Ekonom nívós logisztikai versenyén, az Impuls Logistikán pedig két első helyezést ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss