Ipar

A Dachser és a Fercam megerősíti gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai üzletágát Olaszországban

fercam

A hosszú távú partnerség egy gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai vegyesvállalat alapításához vezet

A Fercam a Distribution (gyűjtőszállítmányozási) és a Logistics (szerződéses logisztika) részlegét a Dachserrel közös vállalatba kívánja helyezni, melynek „Dachser & Fercam Italia S.r.l.” a neve. Az új vállalkozásban szerzett 80 százalékos részesedése megerősíti és egyben teljessé teszi a Dachser európai hálózatát. Az irányítás átruházásához még az illetékes versenyhatóságok jóváhagyása szükséges.

A két cég által aláírt szerződés értelmében a Fercam az év végéig leválasztja a Fercam Distribution (gyűjtőszállítmányozási) és a Fercam Logistics (szerződéses logisztika) részlegeket a Fercam AG-ról, és integrálja őket az új társaságba. A 920 embert 43 olaszországi helyszínen foglalkoztató részleg 2022-ben mintegy 400 millió eurós bevételt termelt.

2024 elejétől a független vállalat „Dachser & Fercam Italia S.r.l.” néven működik, és közvetlenül Alexander Tonnnak, a Dachser Road Logistics üzletágának vezérigazgató-helyettesének jelent majd. A korábbiakhoz hasonlóan az olaszországi gyűjtőszállítmányozási és szerződés logisztikai üzletágat a Fercam Distribution és Logistics menedzsere, Dr. Gianfranco Brillante és jól bevált csapata irányítja továbbra is, akiknek szakértelme biztosítja a folytonosságot az olasz piacon. A Fercam AG 20 százalékos részesedést fog birtokolni a Dachser & Fercam Italia S.r.l.-ben.

A Fercam Transport (belföldi és nemzetközi közúti és vasúti szállítás), a Fercam Air & Ocean és a Fercam Special Services (képzőművészet, vásárok és rendezvények, házhozszállítás, költöztetés, archívum- és dokumentumkezelés) – beleértve az összes nemzetközi leányvállalatot – a Fercam AG kizárólagos tulajdonában marad, nem válik az új közös vállalat részéve. A Fercam tervei között szerepel ezeknek a részlegeknek a jövőbeli fejlesztése a tengerentúlon is.

„Családi tulajdonú vállalatokként a Dachser és a Fercam értékorientált menedzsment-szemlélettel rendelkezik, amely generációkon keresztül biztosítja az új vállalat jövőbeli életképességét. Ezért is örülünk annak, hogy az olaszországi közös vállalat megalapításával még jobban megerősítjük 20 éves együttműködésünk kötelékeit”

– mondta Bernhard Simon, a Dachser felügyelőbizottságának elnöke.

„A Dachser egy dinamikusan fejlődő családi vállalkozás, hasonló célokkal és hatékony döntéshozatali mechanizmussal, így kiemelkedő és megbízható partnerünk az európai szállítmányozási feladatok ellátásában. Partnerségünk során azonban a feltételek jelentősen megváltoztak, a piac néhány európai és globális szereplőre koncentrálódott. Ezért döntöttünk úgy, hogy egy kizárólag gyűjtőszállítmányozással és szerződés logisztikával foglalkozó vegyesvállalatot hozunk létre. Ez a helyzet mindkét fél számára előnyös”

– mondta Thomas Baumgartner, a Fercam felügyelőbizottságának elnöke.

„Ezzel a lépéssel tovább erősítjük kapcsolatunkat partnercégünkkel, miközben megszilárdítjuk saját pozíciónkat”

– magyarázta Hannes Baumgartner, a Fercam ügyvezető igazgatója.

„A Dachser európai hálózatának tagjaként további növekedési lehetőségek nyílnak meg előttünk, különösen az export területén. Mindez biztonságot és stabilitást teremt számunkra a jövőben.”

Az európai hálózat teljessé tétele

A Fercam gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai üzletágának többségi átvétele a Dachser harmadik jelentős felvásárlása, a Graveleau (Franciaország, 1999) és az Azkar (Spanyolország, 2013) után, amellyel kibővítette európai szállítási és logisztikai hálózatát.

„Ezzel az akvizícióval az utolsó fennmaradó rést is bezárjuk, és teljessé tesszük saját gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai hálózatunkat a kiemelt európai piacokon”

– magyarázta Burkhard Eling, a Dachser vezérigazgatója.

„Fókuszunk továbbra is az organikus és fenntartható növekedésen van. Ezen túlmenően ebben az évben célzott akvizíciókkal megerősítettük jelenlétünket olyan kulcsfontosságú piacokon, mint a Benelux államok, Ausztrália, Japán, most pedig Olaszország.”

Az ügyfelek számára előnyösek az egységes folyamatok és rendszerek

„A Dachser és a Fercam 20 éve dolgozik együtt sikeresen. Ez alatt az idő alatt nagyon jól megismertük egymást, és a kölcsönös tisztelet jellemezte az üzleti kapcsolatunkat”

– tette hozzá Alexander Tonn, a Dachser Road Logistics ügyvezető igazgatója. A dél-tiroli Bolzanóban található központtal rendelkező, családi tulajdonban lévő Fercam az együttműködés kezdete óta kezeli a Dachser olaszországi desztinációjú, az európai hálózatából származó összes gyűjtőszállítmányát ipari és fogyasztási cikkek kapcsán is, illetve továbbítja a hálózatba az Olaszországból érkező szállítmányokat.

„A Fercam a folyamatosság és a szakértelem szinonimája Olaszországban. Ezzel az akvizícióval, valamint egyéb befektetésekkel tovább gyorsíthatjuk növekedésünket – különösen az olasz piacon –, és még inkább javíthatjuk kínálatunk minőségét. Ügyfeleink Európában, Olaszországban, valamint világszinten is középtávon profitálnak majd a konzisztens folyamatokból és az egységes rendszerekből”

– mondta Tonn az új vegyesvállalat szinergiáiról és az ügyfeleknek biztosított előnyeiről.

Hosszú távú együttműködésüknek köszönhetően a Dachser és a Fercam már tökéletes összhangban dolgoznak az operatív gyűjtőszállítmány-kezelésben. A Fercam igyekszik folyamatosan beruházni logisztikai létesítményeibe, digitális rendszereibe és a klímavédelembe – a két cég ebből a szempontból is kiválóan illeszkedik egymáshoz.

Közös vállalat duplikált struktúra nélkül

A Dachser European Logistics üzletágának korábban nem volt saját telephelye Olaszországban, így a közös vállalat nem eredményez duplikált struktúrát. A Fercam Distribution és Logistics részlegének minden alkalmazottja a Dachser & Fercam Italia cégnél dolgozik majd. A Dachser részesedésszerzése e két részlegben egyben a vállalat azon elkötelezettségét is jelképezi, hogy további, fenntartható befektetéseket hajtson végre olaszországi telephelyein.

A hűtött és nem hűtött élelmiszerek szállításával és raktározásával foglalkozó Food Logistics üzletágban a Dachser 2017 óta három telephellyel és mintegy 270 alkalmazottal képviselteti magát Olaszországban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Űrtechnológiai gyártóközpontot épít a 4iG csoport és a Remred Magyarországon

remred

A 4iG Csoport, valamint a cégcsoporthoz tartozó REMRED Zrt. a Fejér vármegyei Martonvásáron tette le Magyarország első űripari gyártóközpontjának alapkövét.

A REMTECH gyártásra, összeszerelésre, integrációra és tesztelésre is alkalmas gyáregysége Európában egyedülálló moduláris technológiával, maximum négyszáz kilogramm tömegű műholdak gyártását, összeszerelését és tesztelését végzi majd. A zöldmezős beruházást az űripari szabványoknak megfelelő, innovatív és az elérhető legmodernebb technológiai megoldásokkal látják el, az üzem energiaellátását önálló napelempark is biztosítja az átadást követően. A 4000 négyzetméteres technológiai központban 1500 négyzetméteres speciális laboratóriumot hoznak létre, amely ISO8 és ISO5 minősítésű tisztatér technológiával rendelkezik. Az üzemben rezgés-, sokk-, mechanikai-, termo-vákuum, klimatikus-, EMC/EMI-, és akusztikus tesztekhez szükséges rendszerek is helyet kapnak.

A tervek szerint a hazai és a nemzetközi piaci igényeket is kielégítő űrtechnológiai gyártóközpont nem csupán a műholdtechnológia és az űripar kiemelkedő bázisa lesz. Az egyedülálló beruházásnak köszönhetően olyan innovációs központ jön létre, amelyben a nemzetközi kooperációk mellett, a hazai tudásipar is megjelenik majd, számos ponton kapcsolódva az oktatáshoz és K+F tevékenységekhez. Az űrtechnológiai gyártóközpont 2026-ban kezdheti meg működését, amely 85 új, magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a martonvásári ünnepségen elmondta, a magyar műholdgyártási képesség nem csak gazdasági és biztonsági, hanem szuverenitási kérdés is egyben. Az ágazat fényes jövő előtt áll, ugyanis az űripar a világ egyik legjobban növekedő, a nemzetközi felmérések szerint is válságálló iparága, melynek értéke a 2023-as 630 milliárd dollárról egyes becslések szerint 2035-re elérheti az 1.800 milliárd dollárt. Ráadásul az űripar, ami a technológiai fejlesztés csúcsát jelenti, rendkívül magas multiplikátor hatással rendelkezik, azaz az itt létrejövő innovációk, technológiai újítások sok más gazdasági szegmensben is megjelenhetnek. Ez a versenyképesség további megerősítése szempontjából kulcskérdés. Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén. Éppen ezért fontos a kormány stratégiai partnerének, azaz a 4iG-nak a beruházása, amely révén a társaság az IKT mellett az űriparban is régiós vezető szerepre törhet.

„A 4iG Csoport és a REMRED közös beruházásában megvalósuló űrtechnológiai gyártóközponttal, továbbá űripari és technológiai portfóliónk vertikális integrációjával vállalatcsoportunk egyedülálló képességekkel és infrastruktúrával rendelkezik majd Közép-Kelet-Európában. Az űripar, a technológiai és védelmi ipari holdingvállalatunk részeként, a 4iG Csoport hagyományos üzletágai – informatika, távközlés – mellett, a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező terület.”

–  hangsúlyozta az ünnepélyes alapkőletételen elmondott beszédében Jászai Gellérta 4iG vállalatcsoport elnöke.  

„Az űrtechnológiai gyártóközpont szolgáltatásai és műholdgyártási kapacitása tovább erősítik majd a 4iG Csoport nemzetközi jelenlétét, új hazai és nemzetközi partnerségek kialakítását. Olyan gyártói piacra léphetünk, amely a legmodernebb eszközöket a legújabb tudással ötvözve világszínvonalú technológiákat állít majd elő.”

Dr. Sárhegyi István a REMRED alapítója, a 4iG Csoport űripari és technológiai holdingvállalatának vezérigazgatója köszöntő beszédében kiemelte, hogy a Martonvásáron megvalósuló beruházásnak köszönhetően Magyarország rövid időn belül a globális űrpiac egyik meghatározó szereplőjévé válhat. A vezérigazgató elmondta, hogy már az űripari központ tervezésének fázisában a legnagyobb nemzetközi vállalatok és gyártó cégek ajánlották fel együttműködésüket, amely igazolja, hogy hatalmas a nemzetközi piaci igény az alacsony földkörüli pályán keringő műholdak, illetve a különféle űreszközök gyártása iránt. „Célunk az űripar területén, hogy saját mérnöki kapacitásainkra építve új és egyedi űreszközöket, illetve műholdakat fejlesszünk, továbbá, hogy a legnagyobb műholdgyártó és űripari cégek, illetve nemzeti és nemzetközi űrügynökségek stratégiai partnereivé váljunk” – hangsúlyozta Dr. Sárhegyi István.

A 21. században az űripar, és azon belül is a műholdakon keresztül érkező adatok, valamint az azokra épülő szolgáltatások a kritikus infrastruktúra részévé váltak. Az egyre gyakoribb természeti katasztrófák, valamint az európai geopolitikai és gazdasági helyzet hatására stratégiai fontosságú a pontos, adatalapú, azonnali tájékoztatást és kommunikációt lehetővé tevő technológia. Az elmúlt évtizedekben a nemzetközi konfliktusok rávilágítottak arra is, hogy az űrképességek hiánya milyen mértékben tehet kiszolgáltatottá egy-egy országot saját képességek – megfelelő infrastruktúra, és tudásbázis – hiányában. A 4iG Csoport és REMRED összefogásával elindított beruházás – amellett, hogy 2026-tól kulcsfontosságú szerepet játszhat a magyar és nemzetközi űriparban – a technológiai képességeivel a nemzeti szuverenitás és biztonságpolitika stratégiai eleme lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss