Ipar

VARINEXPO3D – Az ország első számú 3D technológiai és additív gyártási fóruma

varinexpo3d

2023. szeptember 21-22-én az Aquaworld Resort Budapest**** Hotelben kerül megrendezésre az additív gyártásról, 3D technológiákról és digitális transzformációról szóló konferencia a VARINEX Zrt. szervezésében.

3D nyomtatás • 3D szkennelés • Reverse Engineering • Digitális Transzformáció • Innováció • Ipar 4.0

varinexpo3d


VARINEX Zrt. éves konferenciája, amely több, mint három évtizede az ország első számú 3D technológiai és additív gyártási fóruma, idén a 3D nyomtatás magyarországi bevezetésének 25 éves jubileuma alkalmából tartalomban és értékben is szintet lép.

A résztvevők a legújabb és legizgalmasabb innovatív gyártási megoldásokból inspirálódhatnak. Saját projektjeik és gyártási folyamataik fejlesztéséhez 3D technológiákról szóló esettanulmányokból és előadásokból tanulhatnak.

A konferencia kiemelten foglalkozik az autóiparral, az űriparral, a védelmi innovációkkal, a design-nal és terméktervezéssel, az Ipar 4.0 megoldásokkal, az orvostudománnyal és a fogászati alkalmazásokkal az innováció tükrében.

A résztvevők találkozhatnak többek közt olyan nagyvállalatok illetve KKV-k előadóival és kiállítóival, mint a Stratasys, a Kontron, a Siemens, a GraphIT, a Valeo vagy a Puli Space Technologies. A hazai legnagyobb oktatási intézményekkel és a náluk zajló additív gyártással kapcsolatos kutatásokkal is megismerkedhetnek a rendezvényen, mint például a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, a Neumann János Egyetem vagy a Pécsi Tudományegyetem.

BŐVEBB INFORMÁCIÓ ÉS JEGYVÁSÁRLÁS: www.varinexpo3d.hu

MI VÁRHATÓ A VARINEXPO3D TECH KONFERENCIÁN?

  • 20 gyakorlatias előadás a szakma nagyjaitól
  • Esettanulmányok és workshopok a 3D nyomtatás legújabb trendjeiről
  • Networking lehetőség a profittermelő 3D technológiákról, additív gyártásról és az ipari digitalizációról
  • Workshopok iparágspecifikus területekről
  • Kiállítás a világ legfejlettebb ipari 3D nyomtatóival és additív gyártóberendezéseivel
  • 3D nyomtatott alkatrészek és szerszámok, és az általuk kínált alkalmazások bemutatása
  • Több, mint 100 különféle, ipari környezetben elfogadott műszaki polimer és fém alapanyag

KINEK AJÁNLJUK?​

  • Iparban dolgozó mérnököknek, műszaki szakembereknek, döntéshozóknak, innovátoroknak, tervezőknek, gyártóknak, akik nyitottak a legújabb fejlesztésekre az ipar és a 3D technológiák kapcsán.
  • Tanároknak, oktatóknak, mert gyakorlati ismeretekkel bővíthetik szakmai ismeretanyagukat, tovább bővíthetik kapcsolatukat a szektor fontos piaci szereplőivel.
  • Diákoknak, pályakezdőknek, mert betekintést nyerhetnek a legújabb technológiai trendekbe és kapcsolatokat köthetnek, álláslehetőségekről is tájékozódhatnak.

BEMUTATKOZNAK A SZERVEZŐK

A VARINEX Zrt. 32 éve kezdte tevékenységét, és 25 éve elsőként honosította meg a 3D nyomtatást és az additív gyártást Magyarországon. Azóta is vezeti az ipari 3D nyomtatás hazai piacát csúcstechnológiájú digitális gyárával és 3 millió Euro értékű gépparkjával.

Gyártási szolgáltatások mellett 3D szoftverek, 3D szkennelési megoldások és ipari 3D nyomtatók forgalmazásával, gyártói színvonalú szervizelésével, alapanyag ellátásával és terméktámogatásával is foglalkozik. A cég a legtöbb magyar egyetemmel együttműködik a 3D nyomtatás népszerűsítésében és az oktatásában.

IDŐPONT: 2023. szeptember 21-22.
HELYSZÍN: Aquaworld Resort Budapest**** Hotel

Inspirálódjon a szakma nagyjaitól, ismerje meg a 3D nyomtatásban rejlő innovatív lehetőségeket eseményünkön. Ne maradjon le!

BŐVEBB INFORMÁCIÓ ÉS JEGYVÁSÁRLÁS

www.varinexpo3d.hu

varinexpo3d


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss