2023. szeptember 21-22-én az Aquaworld Resort Budapest**** Hotelben kerül megrendezésre az additív gyártásról, 3D technológiákról és digitális transzformációról szóló konferencia a VARINEX Zrt. szervezésében.
3D nyomtatás • 3D szkennelés • Reverse Engineering • Digitális Transzformáció • Innováció • Ipar 4.0
A VARINEX Zrt. éves konferenciája, amely több, mint három évtizede az ország első számú 3D technológiai és additív gyártási fóruma, idén a 3D nyomtatás magyarországi bevezetésének 25 éves jubileuma alkalmából tartalomban és értékben is szintet lép.
A résztvevők a legújabb és legizgalmasabb innovatív gyártási megoldásokból inspirálódhatnak. Saját projektjeik és gyártási folyamataik fejlesztéséhez 3D technológiákról szóló esettanulmányokból és előadásokból tanulhatnak.
A konferencia kiemelten foglalkozik az autóiparral, az űriparral, a védelmi innovációkkal, a design-nal és terméktervezéssel, az Ipar 4.0 megoldásokkal, az orvostudománnyal és a fogászati alkalmazásokkal az innováció tükrében.
A résztvevők találkozhatnak többek közt olyan nagyvállalatok illetve KKV-k előadóival és kiállítóival, mint a Stratasys, a Kontron, a Siemens, a GraphIT, a Valeo vagy a Puli Space Technologies. A hazai legnagyobb oktatási intézményekkel és a náluk zajló additív gyártással kapcsolatos kutatásokkal is megismerkedhetnek a rendezvényen, mint például a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, a Neumann János Egyetem vagy a Pécsi Tudományegyetem.
Esettanulmányok és workshopok a 3D nyomtatás legújabb trendjeiről
Networking lehetőség a profittermelő 3D technológiákról, additív gyártásról és az ipari digitalizációról
Workshopok iparágspecifikus területekről
Kiállítás a világ legfejlettebb ipari 3D nyomtatóival és additív gyártóberendezéseivel
3D nyomtatott alkatrészek és szerszámok, és az általuk kínált alkalmazások bemutatása
Több, mint 100 különféle, ipari környezetben elfogadott műszaki polimer és fém alapanyag
KINEK AJÁNLJUK?
Iparban dolgozó mérnököknek, műszaki szakembereknek, döntéshozóknak, innovátoroknak, tervezőknek, gyártóknak, akik nyitottak a legújabb fejlesztésekre az ipar és a 3D technológiák kapcsán.
Tanároknak, oktatóknak, mert gyakorlati ismeretekkel bővíthetik szakmai ismeretanyagukat, tovább bővíthetik kapcsolatukat a szektor fontos piaci szereplőivel.
Diákoknak, pályakezdőknek, mert betekintést nyerhetnek a legújabb technológiai trendekbe és kapcsolatokat köthetnek, álláslehetőségekről is tájékozódhatnak.
BEMUTATKOZNAK A SZERVEZŐK
A VARINEX Zrt. 32 éve kezdte tevékenységét, és 25 éve elsőként honosította meg a 3D nyomtatást és az additív gyártást Magyarországon. Azóta is vezeti az ipari 3D nyomtatás hazai piacát csúcstechnológiájú digitális gyárával és 3 millió Euro értékű gépparkjával.
Gyártási szolgáltatások mellett 3D szoftverek, 3D szkennelési megoldások és ipari 3D nyomtatók forgalmazásával, gyártói színvonalú szervizelésével, alapanyag ellátásával és terméktámogatásával is foglalkozik. A cég a legtöbb magyar egyetemmel együttműködik a 3D nyomtatás népszerűsítésében és az oktatásában.
IDŐPONT: 2023. szeptember 21-22.
HELYSZÍN: Aquaworld Resort Budapest**** Hotel
Inspirálódjon a szakma nagyjaitól, ismerje meg a 3D nyomtatásban rejlő innovatív lehetőségeket eseményünkön. Ne maradjon le!
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.
Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt
A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.
Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.
Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.
„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”
– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.
A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.
A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?
Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.
De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.
Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.
Járatindulás mindennap
A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.
A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.
Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!