Connect with us

Ipar

Az LG szállít majd be akkumulátorokat a Toyota számára az USA-ban

LG

2025-től az LG Energy Solution évente 20 GWh magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátormodult szállít majd a Toyotának.

Ezzel két az akkumulátoros fejlesztése terén globálisan vezető szerepet betöltő nagyvállalat egyesíti erőit annak érdekében, hogy az akkumulátoros elektromos járművek száma dinamikusan növekedhessen az Egyesült Államokban. A számítástechnika területén is kiemelkedő nagyvállalat michigani üzemében gyártott modulokat majd az Észak-Amerikában összeszerelésre kerülő akkumulátoros elektromos Toyota modellek meghajtására használják majd.

Az LG Energy Solution és a Toyota egy a lítium-ion akkumulátormodulokra vonatkozó szállítási megállapodást írt alá, amelyeket a Toyota az Egyesült Államokban összeszerelt akkumulátoros elektromos járművekben alkalmaz majd. A szerződés értelmében az LG Energy Solution 2025-től évi 20 GWh kapacitású autóakkumulátor-modult szállít, a  magas nikkeltartalmú NCMA (nikkel, kobalt, mangán, alumínium) tasak típusú cellákból álló akkumulátormodulokat az LG Energy Solution michigani létesítményében fogják gyártani.  A Toyota folyamatosan bővülő akkumulátoros elektromos portfóliója fontos pillérét képezi a vállalat multitechnológiás termékstratégiájának. Ennek meghatározó eleme lesz egy új akkumulátoros elektromos modellt is, amelyet a Toyota Kentuckyban található gyártásban szerelnek majd össze 2025-től. A Toyota és a Lexus 2030-ig mintegy 30 új akkumulátoros elektromos modellt tervez bemutatni, amelyek értékesítése az évtized végére elérheti az évi 3,5 milliót darabot

A Toyotánál az a célunk, hogy a lehető legnagyobb mértékben, a lehető leggyorsabban csökkentsük a széndioxid-kibocsátást. – avat be Tetsuo „Ted” Ogawa, a Toyota észak-amerikai elnök-vezérigazgatója. „Gyártási és széndioxid-kibocsátás csökkentési terveink eléréséhez elengedhetetlen, hogy a lítium-ion akkumulátorok biztonságos, nagymértékben való ellátása hosszú távú kapcsolattal támogassa a Toyota többutas megközelítését és az akkumulátoros elektromos modellek növekedési terveit Észak-Amerikában. Az LG Energy Solution-szal együttműködve izgatottak vagyunk, hogy olyan termékeket kínálhatunk, amelyek az ügyfeleink által elvárt teljesítményt és minőséget biztosítják.”

A szállítási megállapodás teljesítése érdekében az LG Energy Solution 4 billió KRW-t (körülbelül 3 milliárd USD) fektet be michigani üzemébe, hogy új gyártósorokat hozzon létre akkumulátorcellák és modulok számára, kizárólag a Toyota részére, amelyek 2025-ben állnak üzembe. A megállapodás egyesíti az LG Energy Solution bizonyított képességeit a csúcsminőségű akkumulátorcellák és modulok gyártásában, valamint a Toyota fejlett akkumulátor-technológiáit, hogy az LG Energy Solution innovatív energiamegoldását használó terméket hozzon létre, amely optimalizálja az akkumulátorrendszer teljesítményét, valamint biztosítja az akkumulátoros elektromos autót vásárló ügyfelek teljes nyugalmat és az ügyfélélményének javítását. Az LG Energy Solution továbbra is javítja az akkumulátorok biztonságát, beleértve a magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátorok hőkezelését.

„Izgatottak vagyunk, hogy a Toyota, a világ elsőszámú autógyártója új vásárlónk lehet. A lítium-ion akkumulátorok terén szerzett 30 éves tapasztalatunkkal innovatív energiamegoldásokat kínálunk, amelyek támogatják a Toyota továbblépését az akkumulátoros elektromos járművek felé.”

– avat be Youngsoo Kwon, az LG Energy Solution vezérigazgatója.

A megállapodás egy másik nagy lehetőséget is kínál számunkra, hogy megerősítsük termelési kapacitásunkat Észak-Amerikában, és ezáltal még több valós, nagy léptékű előrelépést hozzunk az elektrifikáció felé a régióban.”

A mérföldkőnek számító ügylet az LG Energy Solution legnagyobb egyedi szállítási megállapodása, amely a vegyesvállalati szerződéseken kívül biztosított. A vállalat jelenleg mind az öt vezető globális autógyártónak szállítja akkumulátorait. Piacvezető szerepére alapozva a társaság nyolc akkumulátorgyártó üzemmel rendelkezik, amelyek jelenleg működnek vagy épülnek fel Észak-Amerikában, és folyamatosan bővíti gyártási hálózatát, valamint ellátási láncát a régióban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Újfajta motorindítót hoz a Siemens

A félvezető technológiát felvonultató eszköz strapabíróbb és ezerszer gyorsabb a hagyományos társainál.

Az olyan iparágakban, mint az élelmiszer- és italgyártás, az intralogisztika vagy a gépipar nagy teljesítményű motorokat használnak például szállítószalagok meghajtására, berendezések elindítására. Ezek meghibásodása esetén komoly károk keletkezhetnek, így a számukra energiát közvetítő motorindítók fontos szerepet töltenek be az üzemekben: ezeknek kell védelmet nyújtani a túlterhelés és a zárlatok ellen is. Az élelmiszeriparban pedig, ahol a szigorú higiénia miatt gyakran kell a szállítószalag-rendszereket magasnyomású mosással tisztítani, a víz könnyen tud zárlatot okozni, ami költséges leállásokhoz vezet.

Ezek megelőzésére kínál megoldást a Siemens új, a zárlati áramot a korábbiaknál akár ezerszer gyorsabban érzékelő SIMATIC 200SP e-Starter motorindítója, ami hiba esetén 4 µs (mikroszekundum) alatt lekapcsolja a berendezéseket. Ezt az ultragyors és a megszakítókhoz vagy biztosítékokhoz képest gyakorlatilag kopásmentes kapcsolást az teszi lehetővé, hogy az új indító félvezető technológiát alkalmaz, szilícium-karbid fémoxid félvezető (SiC MOSFET) tranzisztorokkal.

Így, miután a zárlat okát megszüntették, az eszköz azonnal újraindítható, és korlátlan zárlati lekapcsolást kínál. Azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben nincs szükség az eszköz cseréjére vagy tartalékalkatrész beszerzésére, és növelhető az üzem rendelkezésre állása.

A diagnosztikai funkciókkal ellátott, minimális helyigényű és egyszerűen telepíthető eszköz integrált a Siemens fejlesztői környezetével (Totally Integrated Automation – TIA), illetve EcoTech minősítéssel rendelkezik. Ez utóbbi, a legzöldebb megoldásoknak járó, céges fenntarthatósági minősítést a motorindító az anyagfelhasználás minimalizálása, illetve az eszköz energiahatékonysága és a tartóssága miatt kapta meg.

Az új motorindító a hazai piacon is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Új fejlesztés: az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is szolgálja az intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi

Intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi fejlesztése történt meg abban a projektben, amelyet a KLS-2000 Ipari és Kereskedelmi Kft. valósított meg a Széchenyi Terv Plusz program, ezen belül a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében.

A cég erre 199,76 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összköltségének 62.94%-a. Alvállalkozóként az Universitas-Győr Nonprofit Kft. a Széchenyi István Egyetem kutatóinak bevonásával részt vett a villamos hajtás- és irányítórendszer fejlesztésében. A két és fél éve kezdődött projekt 2024. november 15-én zárul.

A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00213 azonosítószámú projekt során fejlesztett elektromos, ember-gép együttműködést megvalósító, rásegítő hajtás révén a gyártórendszerekben használatos nagy tömegű komissiózó kocsikkal energiahatékony, ergonomikus és biztonságos anyagmozgatás valósítható meg.

Az európai autógyárakban telephelyenként több száz, de gyármérettől függően akár több ezer olyan terület van, ahol nagy tömegű komissiózó kocsikkal történik az áruk begyűjtése és leadása a gyártórendszer megfelelő pontjain. Ezeket a járműveket a komissiózó zóna és a gyártósorok között általában elektromos vagy más módon hajtott targoncákkal vontatják, igény szerint egyszerre többet is összekapcsolva. A komissiózó kocsik össztömege a termékek tömegétől, darabszámától és a kocsi alapszerkezetétől függően nehezebb áruk/termékek esetén a másfél tonnát is eléri. Ezeket a depózás után közvetlenül a gyártósorokhoz, sokszor 100-150 méter távolságba kell egyenként, kézi erővel mozgatni, ami gyakran több munkás segítségével történik.

Erre a problémára egy új, innovatív módon vezérelhető differenciál-hajtáslánc fejlesztése valósult meg Vecsésen, amely kiküszöböli a piacon elérhető szervohajtások erős kompromisszumait, hátrányait. A fejlesztett rendszer nyomatékérzékeny karok segítségével képes 5 kilométer/óra sebességig rásegíteni az emberi erő által kifejtett mozgatóerőre, emellett vontatható és a komissiózóállomásokon töltőkön dokkolható is. A rendszer több olyan új megoldást tartalmaz, amely az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is jelentős mértékben javítja, illetve olyan új funkcióknak enged teret, amelyek illeszkednek az ipar 4.0 (és a majdani ipar 5.0) gyártástechnológiai trendekhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz

A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.

A módszertan bevezetése hozzátartozik a Samsung részvételéhez a Decarbonizing the Use-Phase of Connected Devices (DUCD) (A csatlakoztatott eszközök használati fázisának karbonsemlegesítése) kezdeményezésben. A vállalat a Carbon Trusttal, az Amazonnal, a Microsofttal és a Sky-jal közösen fogott össze azért, hogy csökkentse az internethez csatlakoztatott elektromos és elektronikai eszközök használat közbeni energiafogyasztásából eredő üvegházhatású gázkibocsátást.

Ezek a szervezetek különösen a használati fázisra összpontosítanak, mivel egy termék – a teljes életciklusát tekintve – jellemzően ebben a szakaszban termeli a legtöbb szén-dioxidot. A csatlakoztatott eszközök világszerte jelenleg körülbelül 500 terrawattóra (TWh) energiát igényelnek évente, amely megközelíti Franciaország teljes energiafelhasználását. A technológiai iparnak ezért kiemelten fontos, hogy felmérhesse és elszámolhasson a termékek szén-dioxid-kibocsátásával, valamint megoldásokat találjon az eszközök használata általi kibocsátás csökkentésére.

Az új módszertan iránymutatást adhat a vállalatoknak, hogyan értékeljék a felhasználók eszközeiből származó adatok alapján a kibocsátás mértékét, ezáltal növelve a jelentések pontosságát, amelyek eddig a jelenlegi kibocsátási elszámolásokban használt üzemidő-előrejelzéseken alapultak. A technológiai cégek a módszertan alkalmazása során elért káros anyag kibocsátáscsökkentését is elszámolhatják majd.

A felhasználás során keletkező kibocsátások éves jelentése és a kibocsátáscsökkentésről szóló kimutatás átláthatóbbá teszi a kommunikációt a felhasználókkal, és arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy akár a felhasználási időszakban is csökkentsék a kibocsátást. Az adatok szabványosítása és pontossága arra motiválhatja őket, hogy újszerű megoldásokkal csökkenthessék eszközeik széndioxid-kibocsátását.

A Samsung közreműködik az új DUCD-módszertan bevezetésében, amely az új energiatakarékos módszerek megtalálása iránti elkötelezettségének része. Ezen újítások közé tartozik a SmartThings Energy funkció, amellyel a felhasználók nyomon követhetik energiafelhasználásukat és jobb energiahatékonysági döntéseket hozhatnak. Csakúgy mint az AI energia mód, amely a felhasználási szokások és az energiaköltség figyelembevételével segíthet az energiafelhasználás előnyösebb kezelésében.

Eszközeink életciklusuk során a használati fázisban bocsátják ki a legtöbb széndioxidot, a méréssel pedig jelentősen tehetünk a kibocsátás kezeléséért és csökkentéséért – mondta Inhee Chung, a Samsung vállalati fenntarthatósági központjának alelnöke. – A Samsung klímastratégiájának kulcsfontosságú része, hogy a felhasználókat bevonja az energiatakarékos megoldásokba, és alig várjuk, hogy a DUCD módszertanán keresztül bemutathassuk, hogy a SmartThings felülettel és annak AI energia módjával hogyan követhetik nyomon és csökkenthetik csatlakoztatott eszközeik energiafelhasználását.”

„Az összekapcsolt eszközök egyre fontosabbak mindennapi életünkben, ezért fontos, hogy a technológiai ipar kulcsszereplőivel közösen kezdhessük meg a felhasználás során keletkező kibocsátás kezelését. Ez az együttműködés egy olyan lényegesen hatékonyabb megközelítést tett lehetővé, amellyel kiszámíthatjuk és rögzíthetjük az összekapcsolt eszközökből származó széndioxid-kibocsátást és az elért csökkentéseket, valamint a kibocsátások kezelésére irányuló erőfeszítéseink alapjául szolgálhat ezen a kihívásokkal teli területen”

– mondta Felix Prettejohn, a Carbon Trust vezető tanácsadója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss