Ipar

Az LG szállít majd be akkumulátorokat a Toyota számára az USA-ban

LG

2025-től az LG Energy Solution évente 20 GWh magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátormodult szállít majd a Toyotának.

Ezzel két az akkumulátoros fejlesztése terén globálisan vezető szerepet betöltő nagyvállalat egyesíti erőit annak érdekében, hogy az akkumulátoros elektromos járművek száma dinamikusan növekedhessen az Egyesült Államokban. A számítástechnika területén is kiemelkedő nagyvállalat michigani üzemében gyártott modulokat majd az Észak-Amerikában összeszerelésre kerülő akkumulátoros elektromos Toyota modellek meghajtására használják majd.

Az LG Energy Solution és a Toyota egy a lítium-ion akkumulátormodulokra vonatkozó szállítási megállapodást írt alá, amelyeket a Toyota az Egyesült Államokban összeszerelt akkumulátoros elektromos járművekben alkalmaz majd. A szerződés értelmében az LG Energy Solution 2025-től évi 20 GWh kapacitású autóakkumulátor-modult szállít, a  magas nikkeltartalmú NCMA (nikkel, kobalt, mangán, alumínium) tasak típusú cellákból álló akkumulátormodulokat az LG Energy Solution michigani létesítményében fogják gyártani.  A Toyota folyamatosan bővülő akkumulátoros elektromos portfóliója fontos pillérét képezi a vállalat multitechnológiás termékstratégiájának. Ennek meghatározó eleme lesz egy új akkumulátoros elektromos modellt is, amelyet a Toyota Kentuckyban található gyártásban szerelnek majd össze 2025-től. A Toyota és a Lexus 2030-ig mintegy 30 új akkumulátoros elektromos modellt tervez bemutatni, amelyek értékesítése az évtized végére elérheti az évi 3,5 milliót darabot

A Toyotánál az a célunk, hogy a lehető legnagyobb mértékben, a lehető leggyorsabban csökkentsük a széndioxid-kibocsátást. – avat be Tetsuo „Ted” Ogawa, a Toyota észak-amerikai elnök-vezérigazgatója. „Gyártási és széndioxid-kibocsátás csökkentési terveink eléréséhez elengedhetetlen, hogy a lítium-ion akkumulátorok biztonságos, nagymértékben való ellátása hosszú távú kapcsolattal támogassa a Toyota többutas megközelítését és az akkumulátoros elektromos modellek növekedési terveit Észak-Amerikában. Az LG Energy Solution-szal együttműködve izgatottak vagyunk, hogy olyan termékeket kínálhatunk, amelyek az ügyfeleink által elvárt teljesítményt és minőséget biztosítják.”

A szállítási megállapodás teljesítése érdekében az LG Energy Solution 4 billió KRW-t (körülbelül 3 milliárd USD) fektet be michigani üzemébe, hogy új gyártósorokat hozzon létre akkumulátorcellák és modulok számára, kizárólag a Toyota részére, amelyek 2025-ben állnak üzembe. A megállapodás egyesíti az LG Energy Solution bizonyított képességeit a csúcsminőségű akkumulátorcellák és modulok gyártásában, valamint a Toyota fejlett akkumulátor-technológiáit, hogy az LG Energy Solution innovatív energiamegoldását használó terméket hozzon létre, amely optimalizálja az akkumulátorrendszer teljesítményét, valamint biztosítja az akkumulátoros elektromos autót vásárló ügyfelek teljes nyugalmat és az ügyfélélményének javítását. Az LG Energy Solution továbbra is javítja az akkumulátorok biztonságát, beleértve a magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátorok hőkezelését.

„Izgatottak vagyunk, hogy a Toyota, a világ elsőszámú autógyártója új vásárlónk lehet. A lítium-ion akkumulátorok terén szerzett 30 éves tapasztalatunkkal innovatív energiamegoldásokat kínálunk, amelyek támogatják a Toyota továbblépését az akkumulátoros elektromos járművek felé.”

– avat be Youngsoo Kwon, az LG Energy Solution vezérigazgatója.

A megállapodás egy másik nagy lehetőséget is kínál számunkra, hogy megerősítsük termelési kapacitásunkat Észak-Amerikában, és ezáltal még több valós, nagy léptékű előrelépést hozzunk az elektrifikáció felé a régióban.”

A mérföldkőnek számító ügylet az LG Energy Solution legnagyobb egyedi szállítási megállapodása, amely a vegyesvállalati szerződéseken kívül biztosított. A vállalat jelenleg mind az öt vezető globális autógyártónak szállítja akkumulátorait. Piacvezető szerepére alapozva a társaság nyolc akkumulátorgyártó üzemmel rendelkezik, amelyek jelenleg működnek vagy épülnek fel Észak-Amerikában, és folyamatosan bővíti gyártási hálózatát, valamint ellátási láncát a régióban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss