Connect with us

Tippek

Egy webshop sikere az analitikán múlhat

webshop

A sikeres értékesítés érdekében az e-kereskedőknek egyre mélyebb betekintésre van szükségük a vásárlók viselkedésébe és preferenciáiba.

A digitális analitika lehetővé teszi a webshopüzemeltetők számára, hogy pontosan lássák, melyik marketingstratégia működik leginkább, hol van szükség optimalizálásra a kampányoknál, hogyan lehet növelni a konverziós arányokat, illetve hol érdemes javítani az értékesítési folyamatokat.

Röviden fogalmazva analitika nélkül az e-kereskedők vakon navigálnak az egyre kiélezettebb piaci versenyben, és jelentős bevételi lehetőségeket veszíthetnek el.

Ezzel a témával kapcsolatban tettünk fel 10 kérdést Rajnai Richárdnak, a Growww Digital analitika üzletágvezetőjének.

Rajnai Richárd, digitális analitika üzletágvezető, Growww Digital

Richárd 6 év PPC, 4 év Google Analytics, azon belül 50+ audit és 80+ Google Analytics 4 átállás tapasztalatának birtokosa. Szívügye a marketingmérések tisztítása és az adatelemzéssel kapcsolatos újdonságok kutatása, illetve bevezetése.

Vajon mennyire jó egy átlagos magyar webshop webanalitikája 1-10-es skálán?

Ezt nehéz objektíven felmérni, hiszen minden webshop más, illetve az eredmény nagyban függ attól is, hogy milyen webshopmotort használunk, de van egy saját fejlesztésű GA4 audit eszközünk, amelynek összesített eredményei alapján azt lehet mondani, hogy a legtöbb tulajdon pontszáma 5 és 7 között szóródik.
Azonban hozzá kell tenni, hogy 5-nél alacsonyabb pontszámot csak úgy lehet elérni, ha szándékosan rosszul állítunk be valamit, 8 fölé kerülni pedig nem minden esetben éri meg üzletileg.
Emellett fontos hangsúlyozni, hogy vannak olyan beállítások, amelyek mindenki számára egyaránt fontosak, hogy rendben legyenek, míg vannak egyedi esetek, eltérő fontossággal. Érdemes felállítani egy prioritást, illetve egy elvárt minimumot ezek között.

Mi lehet az oka ennek a viszonylag gyenge eredmények?

Az alacsony pontszámokat 4 fő okra lehet visszavezetni. Az első, hogy az audit egy olyan beállítást követel meg, amit önhibáján kívül nem tud egy adott webshop teljesíteni, de ez a ritkább eset.
A második, hogy vannak olyan beállítások, amelyek eleve helytelenek, ha azokat alapértelmezetten hagyjuk. Ez sajnos a Google Analytics 4 esetében a rendszer velejárója.
A harmadik, amikor nem élünk egy hasznos lehetőséggel, ami rendelkezésre állna, és végül a negyedik és az egyik legfontosabb, amikor működik, aktív egy mérésünk, de az nem kellő alapossággal, vagy – rosszabb esetben – hibásan működik. Utóbbiból következhet egy rossz döntés, ami leronthatja az üzleti eredményt, ezért ezzel kivétel nélkül foglalkozni kell.

Nagyságrendileg mennyivel több bevételt hozhat a jó analitika alkalmazása egy webshop esetében?

Ez a vállalkozás méretével, online árbevételével van leginkább összefüggésben. Logikusan minél nagyobb a bevételünk, egy-egy döntésünknek – amit a digitális analitikára alapoztunk – annál nagyobb a hatása.
Tegyük fel, hogy hoztunk egy jó döntést, amivel növeltük a bevételt 5%-kal. Ez egy évi 10 millió, illetve egy 1 milliárd Ft-os forgalmat lebonyolító webáruháznál óriási különbséget jelent.

Ha csak a relatív forgalomnövekedést akarjuk nézni, akkor 5 és 20% közé tehető az elérhető forgalomnövekedés a megfelelően beállított analitikával. Hozzá kell azonban tenni, hogy nem mindegy, milyen bázisról indulunk, hiszen óriási különbség van egy „bejáratott” analitikai rendszer és egy nem létező között.

A még válságban is növekedni tudó e-kereskedők mennyire köszönhetik a jól működő analitikának a sikereiket?

Nyilván analitikaszakértőként jó lenne azt állítani, hogy csak ennek, vagy nagyrészt ennek köszönhető a siker, de ez így jó eséllyel nem állná meg a helyét. Vannak azonban olyan vonatkozásai az analitikának, amelyek igenis sokat számíthatnak.
A válságban mindenki rákényszerül arra, hogy új dolgokkal kísérletezzen, hiszen ha semmin nem változtat, akkor előbb-utóbb bajba kerül. Márpedig egy jó kísérlet alapja a jó mérés kell legyen. Válságban a jól beállított analitikával duplán lehet nyerni.
Egyrészt, mert kellően megalapozott döntéseket hozhatunk továbbra is, másrészt akiknek nincs jól beállítva, azokkal szemben is nő a versenyelőnyünk. Tehát fontos a megfelelő analitika, de más területek is lényegesek, mert ezek együttesen felelnek a teljesítményért.

Mennyibe kerül, illetve mennyi időt igényel egy specialistától egy 5-10 ezer termékes webshop megfelelő analitikai beállítása?

Ez nem is annyira a termékszámon, hanem leginkább azon múlik, hogy milyen platformmal működik a webáruház. Ha UNAS, Shoprenter vagy egyéb hasonló bérelhető webáruház-rendszert használunk, akkor gyakorlatilag konyhakész analitikai méréseket kapunk pár perc alatt. Itt is van lehetőség egyedi mérések beállítására, de viszonylag korlátozottan, illetve adatimport segítségével lehet plusz adatokat adni a meglévő készlethez, ha az nem elégíti ki az igényeinket.
Ha WordPress, Shopify, Magento stb. rendszert használunk, akkor szintén egy-egy modul, bővítmény segítségével már kapunk e-commerce méréseket, de itt már több a lehetőség egyedi mérésekre, illetve pár órát akkor is érdemes rászánni, hogy közösen kiválasszuk a megfelelő bővítményt, majd ellenőrizzük a méréseit.
Egyedi fejlesztés esetén pedig csak a képzeletünk és a marketingbüdzsénk szabhat határt. Egy séma szerinti GA4 e-commerce mérés implementációja egyeztetéssel, beállítással, ellenőrzéssel, utókövetéssel minimum 5 órát jelent.

Milyen rendszerességgel kell karbantartani az analitikai rendszert?

Itt megint azzal kell kezdenem a választ, hogy az attól függ. Általánosságban elmondható, hogy minél többféle dolgot mérünk, annál gyakrabban, hiszen a nagy számok törvénye alapján annál nagyobb lesz az esélye annak, hogy valamelyik ezek közül elromlik.
Azok számára, akiknek nincsen egyedi mérésük, elég negyedévente átnézni a beállításokat, viszont ahol sok az egyedi mérés, ott már határozottan javasolt a havi, vagy még gyakoribb ellenőrzés.
Azonban minden esetben, mérési mélységektől függetlenül is érdemes naponta legalább 1-szer ránézni a számokra, hiszen bármikor történhetnek hirtelen változások az egyes mutatókban, aminek utána kell járni, hogy miért történhetett, és lehetőleg kijavítani a hibát.

Hogyan lehetek versenyképesebb a webanalitikával?

Egy webshoptulajdonosnak nem kell mély szakértőnek lennie az analitikában, de alapvető ismeretekkel mindenképp rendelkeznie kell. Az analitika ugyanis nélkülözhetetlen abban, hogy megértsük az ügyfelek online viselkedését és ennek alapján folyamatosan finomítsuk a webáruházunkat.
Az alapvető mutatók mint a látogatószám, konverziós arány, oldalon töltött idő vagy a kilépési arányok megértése segít abban, hogy mely területeken van szükség fejlesztésre.

Ha a tulajdonos nem ért az analitikához, érdemes legalább egy alapvető képzésen részt venni vagy egy szakértőt alkalmazni, aki rendszeresen beszámol az eredményekről és javaslatokat tesz a továbbiakban. Az e-kereskedelmi világban a siker sokszor a részletekben rejtőzik, így az analitika nélkülözhetetlen ahhoz, hogy ezeket a részleteket feltárjuk és a legtöbbet hozzuk ki webáruházunkból.

Mit tud a GA 360 és kinek ajánlott a használnia?

A Google Analytics 360 különösen nagyvállalatoknak és nagy forgalmú weboldalaknak ajánlott, ahol a weboldal teljesítménye közvetlenül befolyásolja az üzleti eredményeket, és ahol fontos a gyors, megbízható adatfeldolgozás és a kiterjedt integrációk.
Számos továbbfejlesztett és kibővített funkciót kínál az alapverzióhoz képest. Az egyik legfontosabb a nagyobb adatkapacitás: a GA 360 lehetővé teszi a nagyobb mennyiségű adat feldolgozását és gyorsabb adatfrissítést is biztosít, továbbá egyáltalán nem, vagy csak sokkal kevésbé korlátozza a riportok lekérdezéseit.
Egy másik lényeges prémium funkció a tulajdonok hierarchizálásának lehetősége: több webhely és alkalmazás adatait lehet összevonni egy helyen (roll-up tulajdon), illetve bizonyos szempont szerint szűrt tulajdont is létre lehet hozni (altulajdon). Ezenkívül még dedikált 0–24 támogatást kapunk gyors válaszidővel.

Érdemes lehet leváltani másra a Google Analyticset? Mi a helyzet az egyedi analitikai rendszerekkel?

A Google Analytics az egyik legismertebb és legelterjedtebb webanalitikai eszköz, de vannak helyzetek és szempontok, amelyek alapján érdemes lehet más platformot választani vagy egyedi rendszert fejleszteni.
Ilyen szempont lehet pl. az adatvédelem, ugyanis ebben eltérő megoldásokat alkalmaznak a különböző rendszerek. Egy másik fontos tényező a költség, ugyanis bár a Google Analytics alapverziója ingyenes, a prémium változata (GA 360) igen költséges.
Néhány vállalat számára gazdaságosabb lehet egy másik eszköz vagy egy saját rendszer kifejlesztése. Bár van jó néhány alternatíva a piacon, és egyre többen kísérleteznek ezekkel, egyelőre a legtöbbek számára nem éri meg a váltás. A piacon ezen oknál fogva nem is látni nagyobb mozgolódást, így egy ideig biztosan a Google Analytics marad a domináns szereplő.

Honlap: www.growwwdigital.com


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Miért előnyös a fehér szín a lakásban?

fehér szín lakásban

Vannak, akik ódzkodnak a fehér színtől. Ennek legfőbb oka az, hogy hamar koszolódhat, de előfordul az is, hogy az orvosi rendelőkre asszociálunk a fehér bútorok és kiegészítők láttán. Pedig ettől jóval több érzelmet hordoz magában. Egyszerű, tiszta, minimalista. Éppen ezért kiválóan kombinálható minden színáranyalattal.

Ha fehérben gondolkodunk, akkor például a WhiteStore-nál elérhető gyerekszobai kisbútorok, tárolók tökéletes választásnak tűnnek. Egyrészt azért, mert szépek, másrészt pedig azért, mert praktikusak és mindenhová jól beilleszthetők. Az itt megtalálható Atmosphera for Kids termékek a prémiumminőség és a magas funkcionalitás szimbólumai. De mi minden szól még a fehér szín mellett? Cikkünkből kiderül, tarts velünk!

Stílusok, tulajdonságok és a fehér szín

Gyakorlatilag mindenhez passzol a fehér, de a skandináv, a modern, a tengerparti, a farmhouse és az eklektikus, illetve romantikus stílusok szerves részét képezi. Tulajdonképpen mindig divatos marad, bármilyen új irányzatról is legyen szó.

Ha ránézünk egy fehér bútorra vagy kiegészítőre, az ártalmatlanság, a frissesség és a tisztaság jut róla eszünkbe. Ugyanakkor a rendet is szimbolizálja, de van benne vitalitás és harmónia is. Összességében egy nagyon nyugtató színről van szó.

Törjük meg az egyhangúságot!

Ha a fehér színt főszínként használjuk a lakberendezésben, ügyeljünk arra, hogy ne legyen nagyon monoton. Játszhatunk például az alapanyagokkal vagy egy-egy bútorkiegészítővel. Használhatunk kontrasztos árnyalatokat, például a fekete fehérrel kombinálva nagyon elegáns benyomást kelt.

A fényes verzió rendkívül népszerű manapság, nagyon előkelő is, de ha minden fénylik, akkor túlságosan steril lesz az összhatás, és feszélyezve érezzük majd magunkat. Inkább törjük meg valamilyen fából készült elemmel vagy dísznövénnyel, dinamikusabb színű lakástextilekkel az egyhangúságot.

Úgy érezzük, túl szűk a tér a nappaliban? Használjunk több fehéret, mert világosabbá teszi, optikailag tágítja a helyiségeket! Számos tech kiegészítő is elérhető ebben a kivitelben, így a “gamerek” eszközei sem fognak elütni a szoba többi berendezésétől.

Színterápiában is használatos, méltán közkedvelt

A pszichológiában jól ismert gyógyító szín a fehér. Minden egyéb színt magába foglal, így ennek a legnagyobb a rezgésszáma. Lelki egyensúlyt teremt, megnyugtat, segít az indulatok csillapításában, ugyanakkor energetizál, ezáltal ad erőt a folytatáshoz.

Tippek a modern stílusú otthonhoz

Ha high-tech, modern otthont szeretnénk teremteni, akkor az okos technológiákon túl a színeket is tudatosan kell használni. A fehér ebben az esetben is tökéletes választás lehet. Hogy miért?

Mert elegáns, minimalista, higiénikus, letisztult, és még hosszan sorolhatnánk. Nézzünk körül a WhiteStore kínálatában, biztosan találunk itt számunkra megfelelő dekorációs elemeket, kiegészítőket!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A talajtakarás visszaszorítja a gyomokat és segíti a kertész munkáját

talajtakarás

Egyre többen vágnak bele kiskerti, kisüzemi zöldségtermesztésbe, hiszen a friss, saját termesztésű paradicsom, paprika, saláta és más zöldségek nemcsak finomabbak, de egészségesebbek is. A kertészkedés emellett öröm és valódi kikapcsolódás, de gyakran elrontják ezt az örömöt a makacs, mindenhol megjelenő gyomok.

Bár a modern technológia számtalan eszközzel siet a gazdák segítségére, létezik egy hagyományos, autentikus megoldás, amely felveszi a harcot a gyomok ellen. Ez pedig nem más, mint a talajtakarás technológiája. Persze, ehhez is szükség lehet néhány modern kerti berendezésre.

A talajtakaró előállítása

A talajtakaró anyag előállítása házilag is könnyen megoldható. Ebben az AKC Kertészeti Szakáruház ágdarálója is segíti a kerttulajdonosokat, melynek segítségével mindenféle ág és nyesedék ledarálható, majd újrafelhasználható. A kertben található fűnyesedék, avar, falevél és komposzt is kiváló talajtakaró anyag, de szénát és szalmát is nyugodtan használhatunk erre a célra.

Miért jelennek meg mindenhol a gyomok?

A gyomok magjai mindenhol jelen vannak. A széllel, a madarakkal, a talajmozgatással, sőt még az öntözéssel is a talajfelszínre kerülnek. Sokuk évekig szunnyad a földben, azonban amikor ideálisak lesznek a körülmények, vagyis fényhez, hőhöz és nedvességhez jut, azonnal csírázásnak indul.

Napjainkban az ásásról is megoszlanak a vélemények, hiszen ezzel a föld mélyebb rétegét juttatjuk a felszínre, ezért vannak, akik az ásás mellőzésére teszik le a voksukat. A gyomok elleni harc folyamatos, hiszen ezek a gyorsan terjedő növények versenyeznek a vízért, a tápanyagért és a napfényért, így könnyen elnyomhatják a fiatal palántákat és megnehezítik a termelést. A folyamatos gyomlálás és kapálás azonban nagyon sok időt és energiát vesz el a gazdától.

Hogyan működik a talajtakarás?

A talajtakarás lényege, hogy fizikai akadályt képez a gyomnövényekkel szemben. Ha ugyanis a gyom nem kap fényt, nem tud kicsírázni, vagy ha kicsírázik, nem kap elegendő energiát a fejlődéséhez.

A talajtakarás további előnye, hogy kevesebb öntözésre lesz szükség, mivel csökkenti a párolgást és védi a talajt a kiszáradástól. Emellett óvja a növény gyökerét a túlmelegedéstől és a lehűléstől, hosszú távon pedig humusszá alakul és így javítja a talaj szerkezetét.

Mire kell figyelni talajtakaró alkalmazása esetén?

A leggyakoribb probléma a csigák megjelenése, akik szeretik a nedves és árnyékos helyeket, ellenük természetes csigasorompókat, ágyásszegélyeket telepíthetünk. Vigyázni kell arra is, hogy ne legyen túl vastag a talajtakarás, ekkor ugyanis oxigénhiányos állapot alakulhat ki, amely hatással lehet a haszonnövények gyökérzetére.

A talajtakarás egy egyszerű, természetes és rendkívül hatékony módszer a gyomok visszaszorítására és a talaj vízháztartásának megőrzésére. Ráadásul a kiváló eredmény eléréséhez nincs szükség drága, modern technológiai eszközökre, csupán néhány egyszerű kerti gépre és a kezdeti időráfordítás bőségesen megtérül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A grafikai tervezés az esküvők során is meghatározó

Esküvői meghívó

Az esküvő szervezése során a dekoráció mellett a grafikai elemek is fontos szerepet játszanak. A gondosan megtervezett meghívók, ültetőkártyák, menükártyák és egyéb termékek segítenek abban, hogy az esemény megjelenése harmonikus és egységes legyen. Nézzük most meg, mi mindenre érdemes figyelni a tervezés során!

Esküvői meghívó: az első benyomás

Az esküvői meghívó az az elem, amellyel a vendégek először találkoznak. Ezért a weddingbox által megvalósuló grafikai tervezés jelentősége vitathatatlan. Ilyenkor ismerkedhetnek meg az esküvő stílusával is. Ennélfogva elengedhetetlen, hogy a meghívó tükrözze a pár személyiségét és az esemény tematikáját, stílusát is. Többféle megjelenés közül választhatnak az esküvőre készülő párok.

A klasszikus meghívó elegáns és letisztult, amely az alkalmazott betűtípusokban és a grafikai elemekben is megjelenik. A modern meghívó geometriai formákat, merész színeket is alkalmazhat és általában minimalista dizájnnal rendelkezik. Igen népszerűek a régies stílust idéző meghívók is. Ezek sokszor kézzel készült grafikákat, pasztellszíneket és vintage betűtípusokat tartalmaznak.

Csodásak a természet ihlette meghívók, amelyeket a virágmotívumok, az akvarellfesték alkalmazása és a fákat imitáló textúrák tesznek izgalmassá. Bármilyen legyen is a meghívó megjelenése, a legfontosabb, hogy igazodjon a pár ízléséhez és tartalmazza a legfontosabb információkat: az esküvő helyszínét, időpontját, a házasulandó felek nevét és a visszajelzésre rendelkezésre álló határidőt is.

Kiegészítő grafikai elemek

A meghívó mellett sok más olyan grafikai elem is van, amelyek hozzájárulnak az egységes esztétikához és megkönnyítik a vendégek dolgát. Ilyen például az ültetési rend és az ültetőkártyák, melyek segítenek abban, hogy minden meghívott megtalálja a helyét. A menükártyák és az itallapok praktikusak, az asztali dekoráció részét képezik és ugyancsak információval szolgálnak.

A programkártyáknak hála mindenki tudni fogja, hogy hogyan, milyen sorrendben követik egymást az egyes események. Ha egy megfelelően megtervezett fogadótábla is várja a vendégeket, az ünnep kezdete még csodásabb lesz. A köszönőkártyák pedig apró, de kedves gesztusok a vendégek felé, amelyekkel a pár kifejezi háláját azért, mert megtisztelték őket jelenlétükkel.

Személyre szabott tervezés

A legjobb esküvői grafikai anyagok teljes mértékben a pár ízlését tükrözik, megfelelnek az elképzeléseiknek, passzolnak az egyéniségükhöz és a hangulathoz is. Olyan részleteket tartalmaznak, amelyek jól illeszkednek az esküvő atmoszférájához és tematikájához, illetve a dekoráció egyéb elemeivel is összhangban állnak.

Az esküvői grafikai tervezés nemcsak az esztétika miatt fontos, hanem azért is, hogy a nagy napon minden apró részlet harmonizáljon egymással. Egyedileg tervezett dekorációs- és grafikai elemekkel különleges, emlékezetes atmoszféra jön majd létre, amellyel nemcsak a pár, de a vendégek is elégedettek lesznek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss