Tippek
Egy webshop sikere az analitikán múlhat
A sikeres értékesítés érdekében az e-kereskedőknek egyre mélyebb betekintésre van szükségük a vásárlók viselkedésébe és preferenciáiba.
A digitális analitika lehetővé teszi a webshopüzemeltetők számára, hogy pontosan lássák, melyik marketingstratégia működik leginkább, hol van szükség optimalizálásra a kampányoknál, hogyan lehet növelni a konverziós arányokat, illetve hol érdemes javítani az értékesítési folyamatokat.
Röviden fogalmazva analitika nélkül az e-kereskedők vakon navigálnak az egyre kiélezettebb piaci versenyben, és jelentős bevételi lehetőségeket veszíthetnek el.
Ezzel a témával kapcsolatban tettünk fel 10 kérdést Rajnai Richárdnak, a Growww Digital analitika üzletágvezetőjének.
Rajnai Richárd, digitális analitika üzletágvezető, Growww Digital
Richárd 6 év PPC, 4 év Google Analytics, azon belül 50+ audit és 80+ Google Analytics 4 átállás tapasztalatának birtokosa. Szívügye a marketingmérések tisztítása és az adatelemzéssel kapcsolatos újdonságok kutatása, illetve bevezetése.
Vajon mennyire jó egy átlagos magyar webshop webanalitikája 1-10-es skálán?
Ezt nehéz objektíven felmérni, hiszen minden webshop más, illetve az eredmény nagyban függ attól is, hogy milyen webshopmotort használunk, de van egy saját fejlesztésű GA4 audit eszközünk, amelynek összesített eredményei alapján azt lehet mondani, hogy a legtöbb tulajdon pontszáma 5 és 7 között szóródik.
Azonban hozzá kell tenni, hogy 5-nél alacsonyabb pontszámot csak úgy lehet elérni, ha szándékosan rosszul állítunk be valamit, 8 fölé kerülni pedig nem minden esetben éri meg üzletileg.
Emellett fontos hangsúlyozni, hogy vannak olyan beállítások, amelyek mindenki számára egyaránt fontosak, hogy rendben legyenek, míg vannak egyedi esetek, eltérő fontossággal. Érdemes felállítani egy prioritást, illetve egy elvárt minimumot ezek között.
Mi lehet az oka ennek a viszonylag gyenge eredmények?
Az alacsony pontszámokat 4 fő okra lehet visszavezetni. Az első, hogy az audit egy olyan beállítást követel meg, amit önhibáján kívül nem tud egy adott webshop teljesíteni, de ez a ritkább eset.
A második, hogy vannak olyan beállítások, amelyek eleve helytelenek, ha azokat alapértelmezetten hagyjuk. Ez sajnos a Google Analytics 4 esetében a rendszer velejárója.
A harmadik, amikor nem élünk egy hasznos lehetőséggel, ami rendelkezésre állna, és végül a negyedik és az egyik legfontosabb, amikor működik, aktív egy mérésünk, de az nem kellő alapossággal, vagy – rosszabb esetben – hibásan működik. Utóbbiból következhet egy rossz döntés, ami leronthatja az üzleti eredményt, ezért ezzel kivétel nélkül foglalkozni kell.
Nagyságrendileg mennyivel több bevételt hozhat a jó analitika alkalmazása egy webshop esetében?
Ez a vállalkozás méretével, online árbevételével van leginkább összefüggésben. Logikusan minél nagyobb a bevételünk, egy-egy döntésünknek – amit a digitális analitikára alapoztunk – annál nagyobb a hatása.
Tegyük fel, hogy hoztunk egy jó döntést, amivel növeltük a bevételt 5%-kal. Ez egy évi 10 millió, illetve egy 1 milliárd Ft-os forgalmat lebonyolító webáruháznál óriási különbséget jelent.
Ha csak a relatív forgalomnövekedést akarjuk nézni, akkor 5 és 20% közé tehető az elérhető forgalomnövekedés a megfelelően beállított analitikával. Hozzá kell azonban tenni, hogy nem mindegy, milyen bázisról indulunk, hiszen óriási különbség van egy „bejáratott” analitikai rendszer és egy nem létező között.
A még válságban is növekedni tudó e-kereskedők mennyire köszönhetik a jól működő analitikának a sikereiket?
Nyilván analitikaszakértőként jó lenne azt állítani, hogy csak ennek, vagy nagyrészt ennek köszönhető a siker, de ez így jó eséllyel nem állná meg a helyét. Vannak azonban olyan vonatkozásai az analitikának, amelyek igenis sokat számíthatnak.
A válságban mindenki rákényszerül arra, hogy új dolgokkal kísérletezzen, hiszen ha semmin nem változtat, akkor előbb-utóbb bajba kerül. Márpedig egy jó kísérlet alapja a jó mérés kell legyen. Válságban a jól beállított analitikával duplán lehet nyerni.
Egyrészt, mert kellően megalapozott döntéseket hozhatunk továbbra is, másrészt akiknek nincs jól beállítva, azokkal szemben is nő a versenyelőnyünk. Tehát fontos a megfelelő analitika, de más területek is lényegesek, mert ezek együttesen felelnek a teljesítményért.
Mennyibe kerül, illetve mennyi időt igényel egy specialistától egy 5-10 ezer termékes webshop megfelelő analitikai beállítása?
Ez nem is annyira a termékszámon, hanem leginkább azon múlik, hogy milyen platformmal működik a webáruház. Ha UNAS, Shoprenter vagy egyéb hasonló bérelhető webáruház-rendszert használunk, akkor gyakorlatilag konyhakész analitikai méréseket kapunk pár perc alatt. Itt is van lehetőség egyedi mérések beállítására, de viszonylag korlátozottan, illetve adatimport segítségével lehet plusz adatokat adni a meglévő készlethez, ha az nem elégíti ki az igényeinket.
Ha WordPress, Shopify, Magento stb. rendszert használunk, akkor szintén egy-egy modul, bővítmény segítségével már kapunk e-commerce méréseket, de itt már több a lehetőség egyedi mérésekre, illetve pár órát akkor is érdemes rászánni, hogy közösen kiválasszuk a megfelelő bővítményt, majd ellenőrizzük a méréseit.
Egyedi fejlesztés esetén pedig csak a képzeletünk és a marketingbüdzsénk szabhat határt. Egy séma szerinti GA4 e-commerce mérés implementációja egyeztetéssel, beállítással, ellenőrzéssel, utókövetéssel minimum 5 órát jelent.
Milyen rendszerességgel kell karbantartani az analitikai rendszert?
Itt megint azzal kell kezdenem a választ, hogy az attól függ. Általánosságban elmondható, hogy minél többféle dolgot mérünk, annál gyakrabban, hiszen a nagy számok törvénye alapján annál nagyobb lesz az esélye annak, hogy valamelyik ezek közül elromlik.
Azok számára, akiknek nincsen egyedi mérésük, elég negyedévente átnézni a beállításokat, viszont ahol sok az egyedi mérés, ott már határozottan javasolt a havi, vagy még gyakoribb ellenőrzés.
Azonban minden esetben, mérési mélységektől függetlenül is érdemes naponta legalább 1-szer ránézni a számokra, hiszen bármikor történhetnek hirtelen változások az egyes mutatókban, aminek utána kell járni, hogy miért történhetett, és lehetőleg kijavítani a hibát.
Hogyan lehetek versenyképesebb a webanalitikával?
Egy webshoptulajdonosnak nem kell mély szakértőnek lennie az analitikában, de alapvető ismeretekkel mindenképp rendelkeznie kell. Az analitika ugyanis nélkülözhetetlen abban, hogy megértsük az ügyfelek online viselkedését és ennek alapján folyamatosan finomítsuk a webáruházunkat.
Az alapvető mutatók mint a látogatószám, konverziós arány, oldalon töltött idő vagy a kilépési arányok megértése segít abban, hogy mely területeken van szükség fejlesztésre.
Ha a tulajdonos nem ért az analitikához, érdemes legalább egy alapvető képzésen részt venni vagy egy szakértőt alkalmazni, aki rendszeresen beszámol az eredményekről és javaslatokat tesz a továbbiakban. Az e-kereskedelmi világban a siker sokszor a részletekben rejtőzik, így az analitika nélkülözhetetlen ahhoz, hogy ezeket a részleteket feltárjuk és a legtöbbet hozzuk ki webáruházunkból.
Mit tud a GA 360 és kinek ajánlott a használnia?
A Google Analytics 360 különösen nagyvállalatoknak és nagy forgalmú weboldalaknak ajánlott, ahol a weboldal teljesítménye közvetlenül befolyásolja az üzleti eredményeket, és ahol fontos a gyors, megbízható adatfeldolgozás és a kiterjedt integrációk.
Számos továbbfejlesztett és kibővített funkciót kínál az alapverzióhoz képest. Az egyik legfontosabb a nagyobb adatkapacitás: a GA 360 lehetővé teszi a nagyobb mennyiségű adat feldolgozását és gyorsabb adatfrissítést is biztosít, továbbá egyáltalán nem, vagy csak sokkal kevésbé korlátozza a riportok lekérdezéseit.
Egy másik lényeges prémium funkció a tulajdonok hierarchizálásának lehetősége: több webhely és alkalmazás adatait lehet összevonni egy helyen (roll-up tulajdon), illetve bizonyos szempont szerint szűrt tulajdont is létre lehet hozni (altulajdon). Ezenkívül még dedikált 0–24 támogatást kapunk gyors válaszidővel.
Érdemes lehet leváltani másra a Google Analyticset? Mi a helyzet az egyedi analitikai rendszerekkel?
A Google Analytics az egyik legismertebb és legelterjedtebb webanalitikai eszköz, de vannak helyzetek és szempontok, amelyek alapján érdemes lehet más platformot választani vagy egyedi rendszert fejleszteni.
Ilyen szempont lehet pl. az adatvédelem, ugyanis ebben eltérő megoldásokat alkalmaznak a különböző rendszerek. Egy másik fontos tényező a költség, ugyanis bár a Google Analytics alapverziója ingyenes, a prémium változata (GA 360) igen költséges.
Néhány vállalat számára gazdaságosabb lehet egy másik eszköz vagy egy saját rendszer kifejlesztése. Bár van jó néhány alternatíva a piacon, és egyre többen kísérleteznek ezekkel, egyelőre a legtöbbek számára nem éri meg a váltás. A piacon ezen oknál fogva nem is látni nagyobb mozgolódást, így egy ideig biztosan a Google Analytics marad a domináns szereplő.
Honlap: www.growwwdigital.com
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Hagyd magad mögött a valóságot a Cinema Mystica megújult tárlatával!
Időnként mindenkinek kell egy kis áramszünet. Jól ismerjük a klasszikust, mégis ritkán jut időnk valóban lelassítani, kívülről szemlélni a rohanó világunkat, és visszatalálni a belső békéhez.
A Cinema Mystica megújult tárlata ehhez kínál egy különleges alternatívát: a fények, a hangok és a digitális művészet dimenzióin át elmosódnak a valóság határai, és újra kapcsolatba kerülhetünk önmagunkkal.
A Cinema Mystica nem csupán egy kiállítás – hanem egy másik valóság kapuja – egy olyan élmény, amit eddig legfeljebb New York, Tokió vagy Miami galériáiban tapasztalhattunk. Magyarország egyik legnagyobb immerzív digitális művészeti tárlata egy belépő az alternatív valóságba. A hang és a technológia lenyűgöző összhangjának köszönhetően a kreatív csapat olyan álomszerű tereket hozott létre Budapest szívében, amelyek teljes érzékszervi élményt nyújtanak. Az installációkat megálmodó művészek magyar tábora a Global Illumination alkotóműhely tagjaiból került ki, Vigh Dávid vezetésével és art direkciójával, ugyanakkor számos külföldi, a szakmában elismert művész is részt vett a projektben. A látogatók nem egyszerűen szemlélői, hanem aktív résztvevői lesznek ennek az elvarázsolt világnak – mintha belesétálnának a műalkotásokba.
Az új, Form in Flux című kiállítás 26 látványos installációval várja az érdeklődőket, akik egy különleges programot vagy akár egy emlékezetes randihelyszínt keresnek. A kiállítótér vizuálisan végig egységes, mégis folyamatosan meglep – az installációk a szemkápráztatáson túl mélyebb rétegeket is megérintenek, visszakapcsolva bennünket az élet rejtett szépségeihez és ritmusaihoz. A cél, hogy felfedezzük azokat a láthatatlan mintázatokat és erőket, amelyek a világ minden élő mozzanatát hajtják.
A Form in Flux megújulása mögött körülbelül 35 ember munkája, több száz óra tervezés, építés és kreatív együttműködés áll – az alkotócsapat elhivatottsága pedig a közönség visszajelzéseiben is tükröződik. A Cinema Mystica nemcsak hazai, hanem nemzetközi érdeklődést is kiváltott, a különleges vizuális világot bemutató videók pedig milliós nézettséget érnek el a közösségi médiában.
Legyen szó inspirációról, gyógyulásról vagy egy pillanatnyi szünetről a rohanó hétköznapokból, a Cinema Mystica szeretettel vár, mindennap 10:00 és 22:00 óra között Budapest szívében, a Párisi Udvarban
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Így utazz gond nélkül mobillal
Egyre kényelmesebb az utazás mobillal, de van néhány praktikus dolog – a roamingtól a hordozható töltőn át az alkalmazásokig –, amire érdemes odafigyelnünk, ha szeretnénk elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
A Yettel ad néhány tippet ahhoz, hogy a nyaralás ebből a szempontból is tökéletes legyen.
Mára már megszoktuk, de nem lehet elégszer tudatosítani, hogy 2017 óta mennyivel egyszerűbb és problémamentesebb a külföldi mobilhasználat. Az Európai Unión belül, valamint néhány további országban – az úgynevezett 1-es díjzónában – jelentősen kedvezőbbek a roamingfeltételek. Időszakos utazás során általában a magyarországi tarifákkal megegyező feltételekkel használhatjuk mobilunkat, vagyis nem kell extra díjakat fizetni az adatforgalomért, hívásokért, SMS-ekért és MMS-ekért. Sőt, ha a tarifacsomagunkhoz tartozik perc-, SMS-, vagy egyéb leforgalmazható havidíj keret, az a barangolás során is felhasználható.
Érdemes azonban résen lenni, mert a helyzet nem minden népszerű úticél esetében ilyen kedvező: Európában a Balkán-félsziget több országa – Albánia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Szerbia, Koszovó –, Svájc és Törökország már a 2-es vagy a 3-as díjzónába esnek, ahol a roamingdíjak jóval magasabbak lehetnek. Külföldi utazás előtt ezért érdemes utánajárni, milyen feltételekkel használhatjuk a célországban a mobiltelefonunkat, illetve annak is, hogy a saját előfizetésünk pontosan mennyi roaminghívást, adatot vagy SMS-t tartalmaz. Ha várhatóan többre lesz szükségünk, érdemes kedvezőbb feltételeket biztosító extra roamingcsomagot vásárolni.
Különösen fontos odafigyelni a díjzónákra a határ menti területeken. Előfordulhat, hogy miközben például Bulgáriában utazunk, a telefonunk automatikusan átvált egy szomszédos, nem EU-tag ország – például Szerbia vagy Észak-Macedónia – hálózatára, ahol már a magasabb díjzóna feltételei érvényesek. Az ilyen kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében ajánlott a mobiltelefon beállításaiban az automatikus hálózatválasztást kézire állítani, így csak akkor csatlakozik másik hálózatra, ha azt tudatosan választjuk ki.
Appfrissítés, repülő üzemmód, powerbank – ezekre is érdemes figyelni
Nagy adatforgalmat generálhat az automatikus alkalmazásfrissítés, ami roaming közben nagyobb költségekkel járhat. Ezért érdemes utazás előtt ezt kikapcsolni a készülékbeállításokban, és a szükséges frissítéseket Wi-Fin elvégezni. Repülőút vagy tengeri hajóút során a készülék átállhat a szintén magas költségekkel járó műholdas szolgáltatás használatára, amennyiben azt korábban a szolgáltatónkkal bekapcsoltattuk. Ennek elkerülése érdekében kapcsoljuk repülő üzemmódba a készüléket – repülőn ez amúgy is kötelező –, ami nemcsak a mobil adatforgalmat, de a kimenő és bejövő hívásokat is blokkolja.
A repülőúthoz kapcsolódóan van még egy fontos tennivaló: nem árt utánanézni, hogyan szabályozza az adott légitársaság a külső akkumulátorok (powerbank) használatát. Bár számos társaság nem tiltja a hosszabb utakon hasznos kelléket, több esetben előfordulhat a használat utazás közbeni tiltása, de előfordul az is, hogy még a fedélzetre sem vihető fel.
További felesleges roamingdíjakat kerülhetünk el, ha még indulás előtt letöltjük az utazáshoz kapcsolódó szükséges alkalmazásokat – térképeket, turistainformációkat tartalmazó appokat –, amelyekre szükségünk lehet a célországban. Ha hosszabb út előtt állunk, a streamingszolgáltatásokban szintén letölthetjük azokat a zenéket, filmeket, sorozatokat, amelyeket akár repülés közben, akár külföldön szeretnénk hallgatni vagy nézni.
Ha nyáron Európában, de az 1-es díjzónán kívül járunk, extra adatmennyiséget vásárolhatunk: a Yettel Utazó Net csomagja például 5 GB felhasználható adatot kínál 7 napra 5990 forintért, az Utazó Net + Hang kombinált csomag pedig 5 GB adatot és 15 perc hívást tartalmaz 7990 forintért a Balkán-félsziget országai mellett Svájcban is. A nyári szezonra teljeskörűen megújítja ajánlatát a szolgáltató; számos célország esetében csökkennek a 3-7 napos adatcsomagok díjai, és segítséget jelenthet az is, hogy az új roamingjegyek könnyen aktiválhatók a Yettel applikáción belül.
További információ: https://www.yettel.hu/roaming
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Pénzfelvétel külföldön? Ennyibe kerülhet egy rossz döntés
Bár egyre többen fizetnek kártyával, a készpénzfelvétel lehetősége még mindig kulcskérdés.
Ráadásul az sem mindegy, hogy ez mennyibe kerül: egy átlagos, 90 ezer forintnak megfelelő összegű külföldi készpénzfelvétel akár 4-6 ezer forintba is kerülhet. A BiztosDöntés.hu összeszedte, mit kínálnak a bankok, mennyibe kerül egy pénzfelvétel, és mit tanulhatunk az MNB legfrissebb statisztikáiból.
Egyre ritkábban veszünk fel pénzt külföldön is
Ahogy véget ér a tanév, a magyar családok százezrei indulnak nyaralni, sokan külföldre. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint bár egyre többen fizetnek kártyával, a készpénzfelvétel lehetősége még mindig kulcskérdés – több ezer forint spórolható meg a körültekintő döntésekkel.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint a külföldre utazók egyre inkább élnek a digitális fizetés lehetőségével: 2 év alatt, 2022 és 2024 összevetésében a nyaralások alatt (a III. negyedévben) a külföldi bankkártyás fizetések darabszáma 57,7 százalékkal 17,32 millióra, értéke pedig 44 százalékkal 232,7 milliárd forintra nőtt.
Mindezzel párhuzamosan egyre kevesebbszer vesznek fel pénzt a magyarok bankkártyával külföldön. Míg 2022-ben még több mint 403 ezer tranzakciót regisztráltak külföldi ATM-eknél a nyári negyedévben, 2024-ben az ATM-es külföldi készpénzfelvétel darabszáma már nem érte el 347 ezret, ami 14 százalékot meghaladó csökkenést jelent – hívta fel a figyelmet Gergely Péter.
Magas díjak, de azért jó, hogy van euró-szabályozás
A határon túlra tartók közül tehát egyre többen fizetnek kártyával, ám a készpénz iránti igény sok helyen – a helyi piacon, közlekedésben vagy pl. borravaló formájában – még mindig jelen van. Ezért sem mindegy, hogy mennyibe kerül a külföldi ATM-es készpénzfelvétel.
A hazai bankok a külföldi pénzfelvételnél általánosan egy fix, jellemzően euróban kifejezett értéket és egy, a felvett érték százalékában kifejezett összeget számítanak fel:
- CIB Bank: 5 207 forint
- Erste Bank: 2 052 forint +3,72%
- Gránit Bank: 200 forint + 1,05%
- K&H Bank: 2 563 forint + 2,71%
- MBH Bank: 941 forint + 2,24%
- OTP Bank: 3 012 forint + 2,12%
- Raiffeisen Bank: 16,95 euró vagy 1,5%, minimum 20 euró
- UniCredit Bank: 7,2 euró + 3,149%
Fontos tudni – jelezte a BiztosDöntés.hu szakértője, hogy az Egységes Eurófizetési Övezet (Single Euro Payments Area – SEPA) szabályai szerint az euróban indított tranzakciók – utalások vagy euró készpénzfelvétel – esetében a bankok nem számíthatnak fel magasabb költséget, mint amennyit Magyarországon az átutalásokért, vagy készpénzfelvétel esetében az idegen ATM használatáért számolhatnak fel.
Ez azt jelenti, hogy a nyaralás alatt sem jelent extra terhet a készpénzfelvétel az euróövezeten belül. Ebben a tekintetben örülhetünk annak, hogy a fő nyaralási célpontunk, Horvátország már bevezette az uniós fizetőeszközt – emlékeztet Gergely Péter.
Tudatosak vagyunk: ritkábban, többet veszünk fel
A nem euróban történő tranzakciók esetében viszont a fix díjelem azzal jár, hogy érdemes ritkábban, de nagyobb összegben felvenni a nyaralás során szükséges összeget.
Gergely Péter szerint ezt szemmel láthatóan megtanulták már a magyarok: az egy külföldi készpénzfelvételi tranzakcióra jutó érték az elmúlt 3 évben folyamatosan növekedett: a 2021-es 69 ezer forintról 2024-re 87 ezer forint fölé. Az aktuális devizaárfolyamon számolva euróban 3 év alatt 193 euróról 225 euróra nőtt az átlagos külföldi készpénzfelvétel összege.
A fentebbi díjakkal számolva egy átlagos készpénzfelvétel költsége 1 100-8 000 forint közötti összeg lehet – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Nem véletlen, hogy egyre többen keresik az ingyenes, vagy legalább kedvezményes készpénzfelvételi lehetőségeket – hívja fel a figyelmet Gergely Péter.
A hazai bankokat a verseny is hajtja, hiszen például a Revolut már a Standard csomaggal is 75 ezer forint értékig, havi 5 alkalommal kínál ingyenesen készpénzfelvételt a világ bármely ATM-jénél. (A Premium csomagnál a limit 150 ezer, a Metal csomagnál 300 ezer, míg az Ultra csomagnál 750 ezer forint). A limit felett ugyanakkor 2 százalék a díj.
A Wise kártyával az első két tranzakció ingyenes, maximum 150 ezer forint értékig, a darabszám vagy az érték meghaladása után pedig 200 forint + 2,65 százalék a pénzfelvétel díja.
Jobb, mint otthon – de biztosan olcsóbb
A kereskedelmi bankok számára fel van tehát adva a lecke, ám a BiztosDöntés.hu szakértője szerint a hazai pénzintézetek felvették a kesztyűt.
Az OTP 10 külföldi leánybankjának ATM-jeiből (így Horvátországban és Bulgáriában is) korlátlanul, teljesen ingyen vehetnek fel pénzt az OTP ügyfelek az akció visszavonásáig, de legkésőbb 2026. június 30-ig. Mindez annak fényében érdekes, hogy közben a hazai ATM-ekből – ha nem rendelkeznek a havi kétszeri ingyenes készpénzfelvétel igénybevételéről – minimum 165 forint +1,53%-os díjat kénytelenek fizetni akkor is, ha OTP automatát használnak.
A CIB Bank Visa Inspire kártya birtokosai az Intesa Sanpaolo csoport – Magyarországgal együtt – 12 országában található ATM-jeiből szintén teljesen ingyenes, korlátlan készpénzfelvételre jogosultak. A furcsaság itt is fennáll: rendelkezés nélkül itthon a CIB Bank ATM-jeiből kártyatípustól függően 1 165 vagy 1 864 forintba fáj készpénzt felvenni.
Erste Bank: a cégcsoport saját külföldi ATM-jeinél (pl. Ausztria, Szlovákia) a belföldi Erste ATM díját kell fizetni.
A Gránit Banknál a Gránit Platinum és World Elite kártyákhoz havonta két alkalommal ingyenes készpénzfelvétel jár világszerte.
Az UniCredit számottevően olcsóbban biztosítja az euró övezetben lévő leánybankjainál történő ATM-es pénzfelvételt, mintha a kártyával más bank hazai ATM-jénél vennénk fel pénzt – tehát a SEPA díjból is enged.
Az MBH Banknál akciós jelleggel a nem euróövezetben és nem euróban végrehajtott készpénzfelvételek esetében egyes ügyfélcsoportoknak csak az euró alapú, vagyis a hazai idegen ATM-es készpénzfelvétel díját (470 Ft + 2,24%) számolják fel.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint minden nyaralás előtt érdemes átnézni, hogy mivel és mennyiért tudunk pénzt felvenni. Aki előre tervez, az komoly összegeket spórolhat meg: egyetlen készpénzfelvétel díja 1-8 ezer forint is lehet, még egy kedvező csomaggal ez a költség nulla is lehet – emlékeztetett.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás5 nap ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar4 nap ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Egyéb kategória2 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Gazdaság1 hét ago
Bitget – Ez lesz az új Revolut?
-
Tippek1 hét ago
Fókuszban a pénzügyi biztonság: így védi ügyfeleit a K&H a digitális térben
-
Gazdaság1 hét ago
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben
-
Egészség2 hét ago
Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét