Tippek

A Packeta azonnali megoldást kínál a webshopoknak, hogy megfeleljenek az új postarendelet előírásainak

packeta

Március 28-tól a postai szolgáltatásokról szóló kormányrendelet módosítása értelmében a webáruházaknak kötelező az MPL szolgáltatását is elérhetővé tenni vásárlóik számára.

Mivel a Packeta széles, 33 országra kiterjedő nemzetközi partnerhálózata mellett itthoni szállítókkal, így az MPL-lel is együttműködik, a rendszerére való egyszerű csatlakozással az online kereskedők egy csapásra megfelelhetnek a jogszabályi változtatásnak. Ráadásul a rendszerben a Packeta több mint 2700 csomagpontja és automatája mellett a PostaPontok is elérhetővé válnak.

A magyar csomagpiac egyik legdinamikusabb szereplőjeként a Packeta 2023-ban megduplázta csomagszámát, és folytatta hazánk legnagyobb fixpontos átvevőhely-hálózatának kiépítését, amely immár több mint 2700 üzlethelyiségben kialakított csomagpontból és érintésmentes Z-BOX csomagautomatából áll. A vállalat ugyanakkor saját infrastruktúrája mellett számos partnercéggel is együtt dolgozik annak érdekében, hogy a feladók, köztük a webáruházak küldeményei gyorsan és hatékonyan eljussanak a címzettekhez.

Mindennek elősorban nemzetközi viszonylatban van nagy jelentősége: a Packeta több mint 70 szállító partner szolgáltatásait veszi igénybe, így az Egyesült Királyságtól Izraelig 33 országba küldhetnek csomagot az online kereskedők, akik a vállalat rendszerét integrálják felületükre. Ugyanakkor a Packeta Magyarországon belül is dolgozik más szállítókkal, és ez most különösen előnyös azoknak a webshopoknak, akik gyorsan és egyszerűen, külön fejlesztési munka és szerződéskötés nélkül akarnak megfelelni a Postai kormányrendelet március 28-án hatályba lépő módosításának. A 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosítása értelmében a webshopoknak kötelező elérhetővé tenni a vásárlók számára a Magyar Postát, mint egyetemes szolgáltatót.

„A Packeta mindig is nagy hangsúlyt fordított arra, hogy megkönnyítse a webáruházak életét, működését – mondta el Kovács Gábor, a Packeta Hungary Kft. értékesítési és marketingvezetője. – Azok az online kereskedők, akik rákapcsolódnak a rendszerünkre, azonnal igénybe vehetik saját hálózatunk mellett több mint 70 partnerszállító szolgáltatásait, így a legkülönfélébb szállítási és fizetési módokat kínálhatják vásárlóiknak, mindezt anélkül, hogy szerződések tucatjait kellene megkötniük. A szállítási opciók között pedig partneri együttműködésünknek köszönhetően az MPL is ott van, így egy csapásra megfelelhetnek az új jogszabálynak.”

A Packeta rendszerén keresztül a saját csomagpontok és automaták mellett elérhetővé válnak az MPL fixpontos hálózatának tagjai, az úgynevezett PostaPontok is, ami egyre fontosabb az online kereskedelemben, így az egy integrációval elérhető átvevőhelyek száma meghaladja az 5000-et.

 „Azt látjuk, hogy a fixpontos kiszállítás egyre népszerűbb a vásárlók között, mivel nagyobb rugalmasságot biztosít a csomagok átvételére, mint amikor otthon kell várni a futárt – ráadásul ez a megoldás környezetbarát is” –

 fogalmazott Kovács Gábor.

A „sablon alapú” webáruházak (pl. Shoptet) esetében a Packeta eleve be van építve a szállítási opciók közé, így néhány kattintással elintézhető a rendszerre kapcsolódás. A bonyolultabb, egyedi tervezésű webáruház-megoldások esetén is mindössze egy API beépítésére van szükség a szolgáltatás aktiválására. A rendeletnek való gyors megfelelés ráadásul csak egy a lehetséges előnyök sorában, a 33 országra kiterjedő partnerhálózat például a nemzetközi terjeszkedéshez is ugródeszka lehet.

„Sokszor jelent kihívást a kiskereskedők számára egy külföldi, idegen nyelvű országba terjeszkedni, hiszen a szállítástól kezdve a vámkezelésig rengeteg nehezítő tényezővel kell számolniuk – mutat rá Kovács Gábor. – Ha viszont egy webáruház úgy dönt, hogy egy több országban működő szállítópartnerrel dolgozik, mint amilyen a Packeta is, nem szükséges külön-külön szerződnie az egyes piacokon különböző cégekkel. Összességében tehát egy nagy nemzetközi háttérrel, piacismerettel és tapasztalattal rendelkező logisztikai cég ideális platformot jelenthet az exportpiacokra készülő online kereskedők számára, különösen egy – a recesszió és a TEMU magyar piacra lépése miatt – szűkülő hazai piac mellett.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?

autó

Az éghajlatváltozás okozta heves esőzések és komoly áradások világszerte autók ezreit érintik minden évben.

Ezeknek a járműveknek egy részét helyrehozzák, majd más országokban értékesítik. Árvízkáros autót vásárolni azonban ritkán tűnik jó befektetésnek, hiszen az új tulajdonos várhatóan több százezer forintot költ majd javításra.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég használtautó-piaci szakértője szerint olykor igen nehéz megállapítani egy járműről, hogy korábban elöntötte a víz, ráadásul bizonyos problémák csak jóval a káresemény után jelentkeznek.

Az eladók igyekeznek eltitkolni az árvíz okozta károkat

Számos árvízkáros autó érkezik Európába az Egyesült Államokból. Az áradások azonban azokat az országokat – például Franciaországot, Németországot, Olaszországot és Belgiumot – is sújtják, amelyek nagy számban szállítanak használt autókat Kelet-Európába.

„A víz károsíthatja az autó elektromos rendszerét, motorját és különféle mechanikai alkatrészeit. Hiába szárítják ki és hozzák helyre az eladók az árvízkáros autót, a beázás egyes következményei sok esetben csak hat hónappal később jelentkeznek”

– állítja Buzelis.

Tekintettel arra, hogy a vásárlók többsége óvakodik az árvízkáros járművektől, a gátlástalan eladók igyekeznek eltitkolni ezt a tényt, hiszen jóval nehezebben vagy jelentősen olcsóbban tudnák csak eladni. Lássuk hát, milyen jelek utalnak arra, hogy egy autót elárasztott a víz!

Kellemetlen szag az utastérben – mire utal?

Ha egy autó hosszú ideig állt vízben, szinte lehetetlen olyan alaposan megtisztítani, hogy a nyomok minden kis zugból eltűnjenek. Az utastérben érezhető penészszag az első intő jel, amiből arra következtethetünk, hogy a jármű beázott.

Buzelis azt javasolja, hogy az autó átvizsgálása során feltétlenül kapcsoljuk be a klímát – ha kellemetlen szagot érzünk, minden bizonnyal nedvesség, baktérium és penész telepedett meg a légkondicionáló rendszerben. A fifikás eladók természetesen igyekeznek különféle légfrissítőkkel elfedni a szagot, szándékosan megtévesztve a vásárlókat.

A nedvesség jelei: a fényszóróktól a csomagtartóig

Bármilyen alaposan igyekszik kiszárítani az autót az eladó, az árvízkár számos területen tetten érhető marad. A belülről bepárásodott fényszórókból és hátsó lámpákból sejthető, hogy a járművet elöntötte a víz. Célszerű alaposan megvizsgálni a csomagtartót, különösen a pótkerék környékét, mivel ott is gyakran maradnak nedvességnyomok.

„Az árvíz által sújtott autók üléskárpitját – sőt, olykor az egész ülést is – gyakran lecserélik. Ha például egy 10 éves autó ülései hibátlanok, gyanakodhatunk, hogy nem eredetiek. Kérdezzünk rá az eladónál, hogy mi volt a csere oka”

– javasolja Buzelis.

A sós víz komolyabb károkat okoz

Minden autó rozsdásodik, különösen azok, amelyeket hidegebb éghajlaton használtak. Az árvízkáros járműveket azonban súlyosabban érintheti a korrózió. Vásárláskor alaposan meg kell vizsgálnunk az ajtózsanérokat, az utastérben lévő csavarokat, a csomagtartó reteszeit, az ülésrugókat és a kesztyűtartót – leginkább ezeken a területeken mutatkozhatnak a korrózió jelei.

Ha egy autó sós vízben merült el, a korrózió súlyosabb károkat tehet benne, mint egy édesvízzel elöntött autóban.

Az elektromos rendszer meghibásodásait nehéz előre megjósolni

A modern autókban számtalan elektromos berendezés található, amelyeket a víz helyrehozhatatlanul károsíthat. Az autó tesztelésekor mindig ellenőrizzük, hogy valamennyi elektronikus eszköz megfelelően működik-e, az ablakemelőktől a fedélzeti számítógépen át a multimédiás rendszerig.

Autóvásárláskor nem könnyű felmérni az elektromos rendszerek állapotát, ugyanis a korrózió az érintkezőkben sok esetben csak hónapokkal a vásárlás után okoz problémát. Még egy tökéletesen megjavított autó esetében sem lehetünk egészen biztosak abban, hogy a későbbiekben sem merülnek fel komoly gondok a járművel.

Az előzményjelentésekből kiderülhet az árvízkár

Mielőtt meghozzuk a döntést arról, hogy megéri-e az árát az eladásra kínált jármű, mindenképpen érdemes ellenőriznünk a múltját. Fontos tudnunk, hogy mely országokban használták az autót korábban, és hogy fennáll-e annak a lehetősége, hogy az adott területen korábban árvíz volt.

A carVertical jelentések új funkciója természeti katasztrófákkal kapcsolatos bejegyzéseket is tartalmaz. Bár az erre utaló adatok nem jelentik minden esetben azt, hogy a járművet elöntötte a víz, mégis utalhatnak arra, hogy az autó tartózkodhatott olyan területen, amelyet nemrég árvíz sújtott. Érdemes megemlíteni ezt a tényt a szerelőnek, hogy ebből a szempontból is vizsgálja át alaposan a járművet.

„Egy árvízben megsérült autó esetében nemcsak azt kell fontolóra vennünk, hogy a felmerülő problémák javítása magas költségekkel járhat, hanem azt is, hogy vezetni is veszélyes lehet. Az ilyen járműveket jobb elkerülni, bármilyen fantasztikusan is néznek ki kívülről”

– tanácsolja Buzelis.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Valami történik a Szabadság-szoborral – Figyeld az eget október 11-én!

Október második péntekén olyat láthatunk Budapesten, amire még nem volt példa: a város egyik, ha nem a legikonikusabb jelképe, a Szabadság-szobor életre kel a technológia segítségével.

Számos emblematikus épület és szobor alkotja Budapest látképét, mint az Országház, a Vajdahunyad vára vagy éppen a Budai Vár együttese. Az egyik ilyen jelentős látványosságot, a Gellért-hegyet ékesítő Szabadság-szobrot azonban július óta már csak lefedve, korlátok között láthatjuk. Most azonban a Yettel nagy dologra vállalkozik: október 11-én egy fergeteges drónshow keretében egy rövid időre kiszabadítja a Szabadság-szobrot a fogságából.

A főváros egyik legextrémebb drónshowja október 11-én 19:30-tól lesz látható. A megfigyelésre legalkalmasabb helyszín a Fővám tér, ahol zenei kísérettel lehet megtekinteni a különleges égi jelenséget.

További információ: https://www.facebook.com/events/564636142889360/?ref=newsfeed

Rossz idő esetén az eseményt október 13-án rendezik meg. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Mérgező vegyszerek már az alsóneműkben is?

Sokkoló eredményeket hozott a Tudatos Vásárlók Egyesületének tesztje

A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyedülálló nemzetközi együttműködésben végzett tesztje veszélyes, hormonkárosító biszfenol vegyületeket mutatott ki az alsóneműkben. Minden harmadik bugyi anyaga tartalmaz mérgező vegyszert és minden tizedik az egészségre rendkívül káros mértékben. Az egyesület a biszfenolok teljes betiltásáért dolgozik, mivel az eredmények arra hívják fel a figyelmet, hogy a káros vegyi anyagok nem elhanyagolható mennyiségben vannak jelen a hétköznapi termékekben.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete uniós szinten szeretné elérni, hogy a fogyasztási cikkekbe ne kerülhessenek mérgező anyagok. Az egyesület vezeti a ToxFree Life for All elnevezésű nemzetközi projektet, mely az egészségkárosító anyagok kockázatait csökkentené. Ilyen mérgező anyagok a biszfenolok.

A biszfenol vegyületcsalád az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott vegyszer a világon. Leggyakrabban polikarbonát műanyagok és gyanták összetevőiként használják, de adalékanyagként is alkalmazzák, például színtartósítóként a textíliákban, ruhákban, alsóneműkben. A biszfenol A-ról számos kutatás bizonyította, hogy már egész alacsony dózisban is felboríthatja a hormonrendszer működését, károsíthatja mind a női, mind a férfi termékenységet. A hormonrendszeren keresztül befolyásolhatja a növekedést, a sejtregenerálódást, a magzati fejlődést, az energiaszintet, és olyan hormonális zavarokért felelős, mint a korai serdülés, az elhízás, emellett a fejlődő idegrendszerre is kockázatot jelent.

Az új típusú biszfenolok ugyanolyan veszélyesek

A biszfenolok kioldódása a műanyag edényekből, konyhai eszközökből, kulacsokból egyre inkább közismert a tudatos fogyasztók és a laikusok körében is. A biszfenol A-t (BPA) például már betiltották a nyugtákhoz használt hőpapírokban és a cumisüvegekben.

„A tiltás miatt a gyártók egyre növekvő mennyiségben új vegyi anyagokkal, egyéb típusú biszfenolokkal váltják ki a BPA-t, amelyek hasonlóan kockázatosak lehetnek az egészségre. Ilyen többek között a biszfenol S és a biszfenol F, amelyekre jelenleg nincsen tiltás, pedig ezekről is bebizonyosodott, hogy hormonkárosító hatásúak”

– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.

Amellett, hogy a biszfenolokat leggyakrabban polimerek és gyanták összetevőjeként használják, adalékanyagként, méghozzá színrögzítőként alkalmazzák őket a textíliákban is. Világszerte a műszálas poliamid textilek 80%-a színtartósító kezelést kap és ugyanígy vegyi segédanyagokat használnak például a spandexhez és az elasztánhoz is. Ezek a színtartósító keverékek tartalmaznak biszfenol S-t és biszfenol F-et, melyek a termékekben maradványként elkerülhetetlenül jelen vannak.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ezért a biszfenol tartalom felmérésére vállalkozott alsóneműkben.

“Nagyon fontos, hogy legyenek friss és megbízható teszteredményeink az olyan termékek biszfenol tartalmáról, amelyekkel egész nap érintkezik a bőrünk, emiatt könnyen átkerülhetnek a szervezetünkbe a káros anyagok, és amelyekre jelenleg nem vonatkozik a biszfenol tartalom korlátozása”

– magyarázza a szakember.

“A választás azért esett az alsóneműkre, mert azt mindenki használja, ráadásul elég érzékeny és fontos felületen érintkezik a bőrünkkel, úgyhogy egyáltalán nem mindegy, hogy mi van az anyagában”

– meséli Dénes Júlia.

A tesztet egy akkreditált nemzetközi laboratóriumban végezték. Cél volt, hogy a termékeket a fogyasztók minél nagyobb csoportja számára teszteljék. Az egyedülálló nemzetközi összefogásban összesen 166-féle alsóneműt teszteltek, ezekből valamivel több mint 100 könnyen elérhető és kapható Magyarországon, de a többi is az a szomszédos országokban.

Sokkoló eredmények

Egy EU-s tanulmány 2020-ban azt állapította meg, hogy a textilekből származó biszfenol A-nak való kitettség jóval alacsonyabb, mint az étrendből származó mennyiség, és elhanyagolható hatású az akkor érvényben lévő egészségügyi határértékhez képest.

A ruhaneműkre egyelőre nem vonatkozik biszfenol tartalom korlátozás, a Tudatos Vásárlók Egyesülete viszont a friss eredmények alapján ezekre is kiterjesztené a szabályozást. Emellett már tanulmányok bizonyítják, hogy a biszfenol a ruházatból az izzadságba beoldódik, és nem fér kétség a bőrön keresztüli felszívódás lehetőségéhez sem.

A tesztelt alsóneműk egyharmada (30%), azaz minden harmadik bugyi tartalmazott biszfenolokat (BPA, BPS, BPF). Az összes minta 10%-a mutatott az emberi egészség védelmére meghatározott maximális mennyiséget bőven meghaladó biszfenol tartalmat, átlagosan 11 mg/kg biszfenolt (A maximális mennyiség 0,8 mg/kg!). A legmagasabb biszfenol koncentráció egyetlen mintában 301 mg/kg volt – ami a termék súlyának 0,03%-a!

A nőknek szánt termékek 17%-a nagy mennyiségű biszfenolt tartalmazott. Ezek az alsóneműk túlnyomórészt szintetikus anyagból készültek.

„Bár nők számára is kaphatók pamut termékek, a piackutatásunk szerint a női bugyik általában nagyobb része szintetikus anyagból készül. Ez nagyobb kockázatot jelent a biszfenolnak való kitettség szempontjából”

– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.

A teszteredmények részletes bemutatása, a pontos anyagtípusok, a lány-, fiú-, női és férfi alsóneműk eredményeinek ismertetése itt olvasható.

Kerüljük a műszálat, válasszuk a pamutot!

A teszteredmények szerint a műszálas alsóneműk növelik a biszfenolnak való kitettség kockázatát. Érdekesség, hogy a gyártó vagy a vásárlás helye, illetve a szín nem számít. Ha üzletben vagy online vásárolunk, ugyanúgy van esély a mérgező biszfenolokkal találkozni: ismert márkák termékeiben is előfordulnak, de van olyan kínai üzletből származó termék, amiben viszont nem találtak. A tesztadatok alapján tehát megállapítható, hogy a származás nem, csak az anyagösszetétel számít, és a magas pamuttartalmú termékek nagyobb valószínűséggel nem tartalmaznak biszfenolokat.

Civilek a gyártók ellen – a ToxFree Life együttműködés

A ToxFree Life for All projektben magyarországi, szlovéniai, csehországi és osztrák fogyasztói szervezetek dolgoznak azon, csökkenjen a fogyasztók káros vegyi anyag kitettsége. Az öt partnerszervezet közösen tesztel, egyeztet döntéshozókkal, kampányokat indít és a fogyasztókat segítő oktatási programokat hoz létre. Az együttműködést a Tudatos Vásárlók Egyesülete kezdeményezte és vezeti.

Egy új vegyi anyag bevezetése a piacra akár 6 hónap alatt is megtörténhet. Ezzel szemben, ha ezek az anyagok károsnak bizonyulnak, betiltásuk átlagosan 20 évig tart. Ez az egyensúlytalanság az ipari innováció sebessége és a fogyasztóvédelem között fenntarthatatlan, és sürgősen foglalkozni kell vele. Elengedhetetlen, hogy a vegyi anyagok szabályozása felgyorsuljon és szigorodjon a fogyasztási cikkek teljes spektrumában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss