Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt

A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be a L’Oréal, amely képes teljesen megváltoztatni a termékek tesztelését a jövőben.

Emellett egy AI-alapú labort is létrehozott a vállalat az elmúlt évben, amely új megvilágításba helyezi a szépségápolási tartalmak készítését. Az intelligens szépségasszisztens vagy a fejlett bőrelemző pedig személyre szabott szépségápolást  nyújtanak. A Meta-val kötött stratégiai partnerség keretében pedig a L’Oréal tovább erősíti pozícióját a 3D, AR és AI szépségipari fejlesztések kutatásában.

„Szilárdan hiszünk abban, hogy a technológia kitolhatja a szépségápolás határait, és világszerte javíthatja az emberek életét. A fejlett diagnosztikával, a kiterjesztett szépségápolási szolgáltatásokkal, a GenAI asszisztensekkel, a GenAI-korszakban kibővített kreativitással és egyedülálló elektronikus eszközökkel úgy alakítjuk a jövő szépségét, hogy az még személyre szabottabb, inkluzívabb és felelősségteljesebb legyen”

– mondta Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.

A biológia, a mechanika és az elektronika összefonódásával a L’Oréal még pontosabban modellezi a valódi, emberi bőr széleskörű változatosságát, beleértve az olyan bőrállapotokat, mint az ekcéma, a pattanások, valamint a barnulás és a gyógyulás képessége. A márka világszerte számos start-uppal és intézettel dolgozik együtt, hogy továbbfejlessze a rekonstruált bőrrel kapcsolatos technológiát. A vállalat bemutatta a házon belüli GenAI Beauty Content Lab-ját,a CREAITECH-et, egy fejlett laboratóriumot, amely olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek átalakítják a tartalomgyártást. A CREAITECH biztonságos térként szolgál a GenAI-alapú kísérletezéshez, s lehetővé teszi a L’Oréal számára, hogy 37 szépségápolási márkájánál szélesítse a márkához illeszkedő és lokalizált tartalmak létrehozását, és ezzel párhuzamosan biztosítsa marketingesei számára a kreatív technológiákkal kapcsolatos továbbképzést. A vállalatcsoport partnerséget jelentett be a Meta-val és más vezető tartalomkészítőkkel is.

A VivaTech-en a vállalatcsoport a következő újdonságokat mutatta be:

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA

  • A Kiehl’s Derma-Reader klinikai képalkotó technológia segítségével értékeli a vásárlók bőrét, több mint 11 bőrtulajdonságot mér a bőrfelszínen és a bőrfelszín alatt, majd megfelelő összetevőket és életmódbeli tippeket ajánl, amelyek beilleszthetőek a napi bőrápolási rutinba.
  • A Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER egy olyan szépségápolási eszköz, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy fokozza a kozmetikumok behatolását a szarurétegbe, valamint felerősítse a termékek hatékonyságát. Ez a készülék áttörést jelentő, szabadalmaztatott nanochip technológiával működik, amely több mint 400 ultraprecíz nanohegyből áll, és klinikailag tesztelt eredményeket biztosít otthoni felhasználás esetén is.
  • A L’Oréal Paris Beauty Genius egy mesterséges intelligenciával működő, mindenre kiterjedő szépségápolási asszisztens, amely személyre szabott diagnosztikát és tanácsokat kínál felhasználóinak. Ily módon egyszerűen és könnyen megtudhatnak bármit a szépségápolásról.
  • A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a hajszárítás forradalma, amely jobb a hajnak és a környezetnek. A szakmabelieknek és az otthoni felhasználóknak egyaránt használható AirLight Pro az infravörös fényt nagy sebességű széllel kombinálja, hogy hatékonyan szárítsa meg a haj felszínén lévő vizet,, sima, fényes hajat eredményezve.
  • A L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader egy egyedülálló hajszín-elemző készülék, amely ultraprecíz optikát használ a haj egészségének elemzésére és a hajszín mérésére. Vizsgálja a természetes színt, a színt a hajhosszon, az őszülés százalékos arányát, a hajszálak átmérőjét és sűrűségét, hogy a vásárlóknak minden egyes alkalommal a megfelelő, személyre szabott hajszínt ajánlhassa.

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA AZ IPAR SZÁMÁRA

  • Skin Technology by L’Oréal Több mint 40 éve a L’Oréal a legmodernebb tesztmodellekkel rekonstruált emberi bőrt alkalmazza a biológiai és bőrgyógyászati kutatásokhoz. A Skin Technology by L’Oréal egyesíti a biológia, a mechanika és az elektronika legjavát, hogy olyan inkluzív tesztmodelleket hozzon létre, amelyek az emberi bőr komplexitását utánozzák, ezáltal javítva a kozmetikai ipar tesztelési szabványait, miközben az egészségügyi iparágak szereplői, start-up cégek és kutatóintézetek is profitálhatnak ebből a szaktudásból.
  • L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab: Az elmúlt nyolc hónap során a CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab a WPP NVidia motorját, valamint számos más nagy nyelvi modellt, diffúziós modellt és partnert használt. A kísérletezés biztonságos tereként a csoport több mint 20 Gen AI Tech-et tesztelt, és több tucatnyi workshopot tartott a márkáival, hogy több mint 1000 szépségápolási képet hozzon létre. Ezen túlmenően a CREAITECH úttörő szerepet játszik a L’Oréal márkák alapvető kódjaival kiképzett Brand Custom Models kifejlesztésében, hogy a márkának megfelelő tartalmakat hozzon létre. A La Roche-Posay és a Kérastase az elsők, akik ezt a személyre szabott szolgáltatást használják tartalomkészítési folyamatukban.
  • New Codes of Beuty: Creator Economy: A vállalat a Meta-val együtt bemutatta a New Codes of Beauty Creator Programot, hogy a 3D, AR és AI alkotók következő generációját ösztönözze, valamint új kreatív határokat fedezzen fel a szépségiparban. A L’Oréal Paris, a Lancôme és a La Roche-Posay márkák úttörő szerepet vállalnak és felkarolják ezeket az új területeket egy 30 alkotóból álló, a legmodernebb eszközöket és technikákat használó csapattal együttműködve.
  • Digitális fenntarthatóság: A világ negyedik legnagyobb hirdetőjeként a L’Oréal elkötelezett amellett, hogy az iparág élére álljon: méri a digitális tevékenységeink által generált CO2-kibocsátást, valamint azonosítja a környezeti hatás csökkentését célzó eszközöket. A VivaTech-en három olyan partnerségünket emeltük ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy 360 digitális fenntarthatóságra törekedjünk:
  • Az IMPACT+, egy francia Sustaintech startupsegítségével nyomon követjük a digitális média szénlábnyomát,
  • Az ADGREEN Greentech-partnerként lehetővé teszi számunkra, hogy mérjük a tartalomgyártásunk szénlábnyomát.
  • A FRUGGR francia startup segít weboldalunk szénlábnyomának csökkentésében.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben

A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai számára.

A világ egyik legnagyobb sörgyára bevezette belső mesterséges intelligencia (AI) chatbotját, a „Hoppy”-t, ezáltal javította az üzleti folyamatait, és elérte a valós idejű adatokhoz való hozzáférést – adtak hírt az együttműködésről az év giga tech találkozóján, az SAP Sapphire konferencián.

A világszerte több mint 70 országban és több mint 165 sörfőzdében működő Heineken az adatokhoz való hozzáférést szerette volna egyszerűsíteni, hogy az üzleti felhasználói gyorsan meg tudják találni és elemezni az adatokat az általuk preferált nyelven. Az SAP Business Technology Platformon (SAP BTP) futó, AI vezérelt chatbot, a „Hoppy” jelentős előrelépést jelent a Heineken elkötelezettségében a belső folyamatok racionalizálása és a munkatársai fejlődése iránt.

A fejlett természetes nyelvi feldolgozással és a több rendszerben található adatok felhasználásával a Hoppy kiküszöböli az időigényes kézi kereséseket, és lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy a stratégiai és a szaktudást igénylő feladatokra összpontosítsanak.

Az SAP Datasphere megoldással a vállalat mostantól egységes adatmodellel rendelkezik a jobb adathozzáférés és skálázhatóság érdekében. Emellett az SAP BTP-vel integrált generatív AI hub képességgel a Hoppy lehetővé teszi a természetes nyelvű lekérdezést, a vizualizációt és a biztonságosabb adathozzáférést.

Andre van Schuijlenburg, a Heineken globális folyamatirányítási igazgatója így nyilatkozott:

„Az AI ügynökök kiépítése és a folyamatokba való integrálása nem mindig könnyű út. Még mindig sok mindent kell felfedeznünk. De ahogy a csapatban mondjuk: ‘Don’t worry, be Hoppy!'”.

„A Heineken döntése, hogy az SAP Business AI-t használja belső chatbotjaihoz, jól példázza a működési hatékonyság és az alkalmazottak felhatalmazásának újragondolására irányuló innovatív megközelítést” – mondta Manos Raptopoulos, az SAP európai, közel-keleti és afrikai ügyvezetője és elnökségi tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy technológiánk egy ilyen ikonikus világmárka számára megkönnyíti a zökkenőmentes belső kommunikációt és tudásmegosztást.”

Amióta a Hoppy-t bevezették a vállalat együttműködési platformjain belül, a Heineken azt tapasztalta, hogy az adminisztratív munkatársaknak 15 percről 1 percre csökkent az információ lekérdezéséhez szükséges idő. A Hoppy alapját képező SAP Business AI képességeivel a Heineken az ismétlődő feladatok automatizálásának lehetőségét is vizsgálja az üzleti folyamatok javítása, valamint a kommunikáció és a döntéshozatal racionalizálása érdekében. Emellett az adatok egységes nézetének köszönhetően a Hoppy mostantól képes megjelölni a beszerzési rendelésekben hiányzó költséghelyi információkat is, elősegítve ezzel a hatékonyságot és a pontosságot.

„A Heineken példája is jól mutatja, hogy az AI bevezetését érdemes apró, belső folyamatoknál kezdeni, és amikor egy-egy területen látják a vezetők és a kollégák is az eredményeket és a hatékonyságjavulást, szinte azonnal megtalálják azokat a további területeket, ahol hasznos lesz számukra a mesterséges intelligencia bevezetése. A szakaszosság megkönnyíti a változásmenedzsmentet, ezt a magyar cégeknél is tapasztaljuk”

– emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung bemutatja a One UI 8 bétaverzióját

A Samsung hamarosan bevezeti a One UI 8 szoftverfrissítést, amelynek bétaverziója már számos országban hozzáférhető.

A vállalat új korszakot nyit a szoftverintelligencia terén a fejlesztéssel, amely multimodális AI társat kínál a különböző Galaxy eszközökön.

A One UI a Samsung integrált szoftverplatformjának legújabb verziója, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználókat mindennapi teendőikben támogassa, növelve a hatékonyságukat és a kényelmüket. A One UI 8 – a Samsung és a Google együttműködésének köszönhetően – elsőként a Samsung legújabb hajlítható készülékein mutatkozik be idén nyáron, majd fokozatosan válik elérhetővé további Galaxy eszközökön, így a felhasználók a legújabb Android-alapú operációs rendszerrel egy még gazdagabb és személyre szabottabb mobilélményben részesülhetnek.

A Samsung és a Google a nyílt kommunikáció jegyében folyamatosan megosztotta egymással tervezési rendszereit és a valós idejű visszajelzéseket, hogy felgyorsíthassa a szoftverfejlesztést. Ennek eredményeként a One UI 8 az egyik első felhasználói felület, amely támogatja az Android 16-ot.

Amellett, hogy az új szoftverfrissítés az első, amely a legújabb hajlítható eszközökön debütál, a One UI 8 bevezetése a UX (felhasználói élmény) és AI frissítésével új ritmust ad a Samsung szoftverfejlesztésének. Az érdeklődők már tesztelhetik a bétaverziót, amely az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Koreában és Németországban elérhető a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra készülékeken.

Személyre szabott AI a zökkenőmentes és természetes interakcióért

Az One UI 8 hivatalos bevezetésével egy olyan fejlett, AI-alapú élményben részesülhetnek a felhasználók, amely az elsőként a Galaxy S25 szérián bemutatott AI-funkciók továbbfejlesztésével teheti okosabbá és kényelmesebbé a mindennapokat. Ezt három fő tényező valósítja meg: a multimodális képességek, az eszköztípusokhoz igazított felhasználói élmény és a személyre szabott, proaktív javaslatok. Az intelligens multimodalitás természetes és zökkenőmentes kommunikációt biztosíthat az AI-jal, amely felismeri és értelmezi a felhasználó aktuális tevékenységeit és környezetét, például, hogy mit néz a kijelzőn vagy mit lát a kamerán keresztül. A frissített felhasználói élményt a Galaxy eszközcsalád egyedi formáinak megfelelően optimalizálták, így támogatva a mindennapi hatékonyságot. A One UI 8 kontextusérzékeny és személyre szabott javaslatokat kínál, amelyek segíthetik a felhasználókat a teendőik elvégzésében.

Olyan funkciók, mint a Now Bar, éppen futó alkalmazások és a Now Brief, napi riport még több testreszabott információt és javaslatot nyújthatnak, amelyek – a gondosan összeállított AI-alapú információk révén – segíthetnek a feladatok nyomon követésében és támogathatják a napi rutinunkat.

Ezt az intelligens, személyre szabott AI-élményt erőteljes biztonsági megoldások teszik lehetővé, amelyek védik a felhasználói adatokat. A Samsung Knox Vault egy dedikált biztonsági processzort és biztonságos memóriát ötvöz, hogy elszigetelje az érzékeny adatokat a többi felhasználói adattól, és biztosítsa, hogy senki más ne férhessen hozzá sem fizikailag, sem távolról a személyes információkhoz. A One UI 8 olyan beállításokat is kínál, amelyekben kiválaszthatjuk, hogy az adatokat csak a készüléken dolgozza fel, mivel számos Galaxy AI-élményünk mind a készülék-, mind a felhőalapú AI-feldolgozást használja. Az átláthatóságra és a felhasználói választásra építve a One UI 8 személyre szabott AI-élményt nyújt a magánélet védelme mellett.

Kényelmesebb mindennapok

A One UI 8 nemcsak AI-élményt kínál, hanem kényelmes, intuitív eszközöket is magába foglal, amelyek még zökkenőmentesebbé tehetik a mobilkészülékek mindennapi használatát. A Bluetooth LE Audio technológián alapuló hangátviteli technológia, az Auracast a QR-kód beolvasása és megosztásával teszi lehetővé a gördülékeny audioeszköz-csatlakozást. Ennek köszönhetően több Auracast-kompatibilis eszköz – például a Galaxy Buds3 vagy akár hallókészülék – is csatlakozhat egy megosztott audiostreamhez, bonyolult manuális beállítások nélkül. A felhasználók a szervizközpontok ügyfélszolgálatát is gyorsabban és kényelmesebben igénybe vehetik a Samsung-fiókban elérhető QR- és NFC-kompatibilis támogatásnak köszönhetően. Mostantól QR-kóddal és NFC-vel is regisztrálhatnak, anélkül, hogy regisztrációs űrlapot töltenének ki, ezáltal csökken a várakozási idő, és egyszerűbb folyamattá válik a szervizigénylés folyamata.

A Reminder (Emlékeztető) alkalmazás még nagyobb kényelmet és intuitívabb funkciókat kínáló útitárssá válhat. Ha például a felhasználó New Yorkba utazik, az összes emlékeztetőt egy könnyen áttekinthető felhasználói felületen, egy helyen kezelheti, már az alkalmazás első megnyitásakor is. Az utazás során a teendőket tartalmazó listát egy gombnyomással megoszthatja családjával és barátaival. Ha a kezei tele vannak bevásárlószatyrokkal, hanggal is hozzáadhat emlékeztetőket, mivel az alkalmazás hangvezérléssel is rendelkezik.

A felhasználók a továbbfejlesztett Quick Share funkcióval még egyszerűbben oszthatják meg emlékeiket családjukkal vagy barátaikkal. A Gyorsbeállítások panelen elérhető Quick Share gombra elegendő egyszer rákoppintaniuk, és azonnal elküldhetik vagy megkaphatják a fájlokat.

A Galaxy AI új szakaszba lép. A Samsung Members alkalmazásban regisztrálók elsők között tapasztalhatják meg a One UI 8 teljesítményét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk

honor 400 teszt

Az utóbbi időben annyi új mobil érkezett, hogy lassan külön naptárat vezetünk a tesztkészülékeknek. De amikor megérkezett a szerkesztőségbe a HONOR 400 és a HONOR 400 Pro, valamiért azonnal sejtettük, hogy ezekkel érdemes lesz kicsit többet foglalkozni. Nem is tévedtünk.

A HONOR nem először lep meg minket azzal, hogy középkategóriás árcímkével csúcskategóriás fílinget hoz. A 400-as sorozat viszont tényleg nagyot gurított – főleg, ha szereted a fotózást, a modern dizájnt, és értékeled, ha a mesterséges intelligencia nemcsak egy buzzword, hanem valóban hasznos a mindennapokban.

Kamerateszt: 200 megapixel nem viccel

Kezdjük rögtön azzal, ami nálunk is elsőként váltott ki „azta” reakciót: a 200 megapixeles főkamera. Ez mindkét modellben benne van, de a 400 Pro ezen túl még egy 50 MP-es teleobjektívet is kapott, amivel 3x optikai, sőt akár 50x digitális zoom is elérhető – és meglepően használható minőségben! A képek részletgazdagsága őszintén szólva bőven elég ahhoz, hogy ne akarjuk rögtön áttölteni őket számítógépre szerkeszteni.

A sima 400 is hozza a kötelezőt: ultraszéles látószög, kiváló szelfikamera (50 MP!), és olyan képstabilizálás, hogy még akár egy remegő kezű  felhasználó is vállalható fotókat tudna lőni vele.

És a legjobb? Az AI-alapú képszerkesztés. Nem viccelünk, tényleg működik. Eltüntethet például egy véletlenül besétáló kutyát a háttérből, kisimíthatja az eget, kiszedheti az ablakon tükröződő fotóst – amit eddig órákig tologattunk Photoshopban, azt most pár kattintással megoldhatja a mobil.

honor 400 pro

AI + kreativitás = mozgó fotók és varázslatos kollázsok

A Google legmodernebb videógeneráló modellje, a Google Cloud Vertex AI-ra épülő Veo 2 egy egészen új dimenziót adhat a mobilos tartalomkészítésnek. Olyan 3 másodperces mozgó jeleneteket generál a képeinkből, mintha kis filmeket forgatnánk. Közösségi médiások, figyelem: ezzel tényleg lehet villantani!

A kedvencünk egyértelműen az AI-fotókollázs, ahol több élőképet egy dinamikus, animált történetté fűz össze – teljesen automatikusan.

Erőből sincs hiány: hosszú üzemidő, villámgyors töltés

Mindkét modellben ugyanaz a 5300 mAh-s szilícium-szén akkumulátor dolgozik, ami elméletileg akár mínusz 20 °C-ban is működik – ezt most nem teszteltük, de jó tudni, ha télen a hegyekbe viszed.

A gyorstöltés brutális:

  • A HONOR 400 66 W-tal tölt, ami 15 perc alatt kb. 44%-ot pumpál bele.

  • A HONOR 400 Pro már 100 W-tal vezetékesen, és 50 W-tal vezeték nélkül is tölthető. Itt tényleg nem érdemes power bankkal bajlódni.

A különbség hardverben is érezhető: míg a sima 400 Snapdragon 7 Gen 3-at kapott, addig a Pro változatban Snapdragon 8 Gen 3 duruzsol. A napi használatban ez főleg játékok és nagyobb appok futtatásánál jön ki, de mindkét modell gyors és lag-mentes.

honor 400 telefon

MagicOS 9.0: az a bizonyos „okosabb mobilélmény”

A HONOR saját rendszerét, a MagicOS 9.0-t használja, és igen, tele van AI-funkciókkal. A legérdekesebb számunkra a következők voltak:

  • AI-hangrögzítő: automatikusan összefoglalhat például egy meetinget (magyarul még nem tudja).

  • Magic Portal: mint egy gyorsgomb mindenhez – appok, linkek, jegyzetek.

  • Mágikus kapszula: interaktív, testreszabható mini widget a kijelző tetején.

  • AI-fordító és deepfake-detektor: külön piros pont jár azért, hogy biztonság és adatvédelem is fókuszban van.

A Google Gemini is integrált, így aki szeretne egy AI-asszisztenst az oldalán tudni, most tényleg jól jár.

Kijelző: világos, mint a nap – szó szerint

A 400-as széria 5000 nites AMOLED panelje egyszerűen brutális. Szó szerint le lehet olvasni a kijelzőt tűző napfényben is, a színek élnek, a mozgások pedig simák. Kifejezetten tetszett, hogy van benne még Mozgásos Betegség-csökkentő mód, ami jelentős mértékben csökkentheti a mozgó járművek okozta hányingert, szédülést és diszkomfortérzetet, ezáltal kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi az utazás közbeni mobilozást.

Árak és elérhetőség – meglepően korrekt

A HONOR 400 és 400 Pro 2025 május végétől hivatalosan is elérhető Magyarországon.

  • HONOR 400 (8+256 GB): kb. 170 ezer Ft

  • HONOR 400 Pro (12+512 GB): kb. 300 ezer Ft + ajándék HONOR Pad X8 tablettel a nyár folyamán az akció visszavonásáig.

Ehhez képest azt mondjuk: ár/érték arányban a HONOR 400 Pro konkrétan az év egyik legjobb ajánlata lehet, főleg, ha a kamerát és az AI-t ki is használod.

honor 400 mobil

Szerkesztőségi vélemény: ajánlott, nem csak HONOR-rajongóknak

Kevés olyan készülék járt nálunk mostanában, ami ennyire sok területen hozott volna meggyőző teljesítményt – fotózás, kijelző, üzemidő, AI-funkciók, dizájn – mindenhol ott van. A HONOR 400 széria nem akar mindenkinek szólni, de akinek igen, annak nagyon.

Ha nem akarsz csúcstelefonra költeni, de nem mondanál le a csúcstechnológiáról, akkor szerintünk most nagyon meg kell nézned a HONOR 400-at vagy a 400 Pro-t.

További információ:

https://www.honor.com/hu/

honor 400 színek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss