Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egészség

Mini LED kijelzőtechnológiás sebészeti monitort dobott a piacra az LG az endoszkópos és laparoszkópos beavatkozásokhoz

Az LG Electronics (LG) megkezdte új, 31,5 hüvelykes sebészeti monitorjának (32HR734S modell) piaci bevezetését.

A sebészeti endoszkópok, laparoszkópos kamerák és más kompatibilis orvosi képalkotó rendszerek képeinek színes megjelenítésére tervezett LG monitor megkapta az 510(k) engedélyt az amerikai FDA-tól, azaz már az Egyesült Államokban is forgalmazható. A Mini LED technológiájú kijelző pontos színszabályozást garantál széles színtartománnyal és optimalizált tisztaságú képpel.

A 32HR734S monitor egy 31,5 hüvelykes, 4K felbontású (3840 x 2160) Mini-LED kijelző, amely több ezer apró LED-diódát használ háttérvilágításként. Az LG orvosi monitora 2 000 cd/m² csúcsfényerőt és 1 000 000:1 értékű dinamikus kontrasztarányt biztosít, a tiszta, részletes képek és az erős kontraszt érdekében pedig 1536 külön háttérvilágítási zónát kezel. A kijelző megbízható színkonzisztenciát garantál az egész képernyőn, a DCI-P3 színtér 98 százalékos lefedettségével.

A lenyűgöző képi teljesítmény mellett a 32HR734S a sebészeti környezetben szükséges tartósságot és megbízhatóságot is garantálja. Az optikai ragasztás (a kijelző és az előlap közötti közvetlen kötés), és az előlap csillogás-, tükröződés-, valamint ujjlenyomat-gátló bevonatai miatt az LG 32HR734S 4K sebészeti monitoron mindig tökéletesen jól láthatóak a képek, még az erősen megvilágított műtőkben is. A termék elülső és hátsó oldala is víz- és porálló (IP45-, illetve IP32-besorolás), így a monitor a műtétek során esetlegesen a készüléket érő környezeti hatások között is zavartalanul működik.

A 32HR734S az első olyan LG sebészeti monitor, amely tartalmazza az innovatív, ún. Clone Screen funkciót. A Clone Screen-el a felhasználók a 32HR734S-en megjelenő képet megkettőzhetik egy második monitoron (HDMI-n keresztül csatlakoztatva), ami jelentősen megkönnyítheti a műtéti folyamatok hatékonyságát és a kommunikációt olyan helyzetekben, amikor több egészségügyi szakembernek kell ugyanazt a képet látnia.

A kijelző ún. Mirror üzemmódja a képernyőn megjelenő képet vízszintesen tükrözi, míg a Rotation üzemmód 180 fokkal elforgatja a képet a műtéti kamera tájolásának megfelelően. A monitor Picture-in-Picture (PIP) és Picture-by-Picture (PBP) funkciót is biztosít, ez utóbbi akár négy különböző képforrás egyidejű megjelenítését is lehetővé teszi. Az orvosok és egészségügyi szakemberek így egyszerre több – például laparoszkópos és fluoroszkópos – képet nézhetnek, miközben még a beteg életjeleit is figyelemmel kísérhetik ugyanazon a kijelzőn.

„A fejlett Mini LED technológiával rendelkező 32HR734S a sebészeti környezetben szükséges kiváló képminőséget és kényelmi funkciókat kínálja”

– mondta YS Lee, az LG üzleti megoldások divíziójának alelnöke és IT termékekért felelős vezetője.

„Úgy véljük, hogy új modellünk jelentősen hozzájárul majd a műtéteket végző és a műtéteknél segédkező egészségügyi szakemberek munkájának hatékonyságához.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A Samsung a Musée d’Orsay-val együttműködve bemutatja a The Frame TV-ken elérhető exkluzív kollekcióját

A Samsung és a Musée d’Orsay egyedülálló együttműködésének köszönhetően a The Frame TV felhasználók a párizsi múzeum 25 remekművét jeleníthetik meg otthonukban.

Auguste Renoir Bál a Le Moulin de la Galette-ben, Paul Cézanne A Sainte-Victoire hegy, Vincent van Gogh Csillagos éj, Claude Monet Kék tavirózsák, Henri-Edmond Cross Az esti levegő és Henri Rousseau A kígyóbűvölő című művei mellett a válogatás exkluzív lehetőséget kínál a világ egyik legnagyobb impresszionista és posztimpresszionista tárlatának felfedezésére, amely a Samsung Art Store-on keresztül érhető el.

A Samsung és Yves Béhar svájci tervező által 2017-ben létrehozott The Frame egyedi, személyre szabható megoldásaival emelkedik ki. A The Frame-et úgy tervezték, hogy finoman illeszkedjen bármilyen stílusú enteriőrbe, sziluettje pedig egy hagyományos festményére emlékeztet. A Samsung azon törekvésének eredményeként, hogy a művészetet a modern otthonokba elhozza, a The Frame hozzáférést biztosít a felhasználóknak a Samsung Art Store-hoz, amely több mint 2500 műalkotást vonultat fel tekintélyes múzeumokból és galériákból, mint a Met, a Van Gogh Múzeum, a Tate, a Victoria & Albert Múzeum, valamint hozzáférést biztosít a művészet olyan kulcsfiguráinak műalkotásaihoz, mint Jean-Michel Basquiat, Keith Haring, Salvador Dali és még sokan mások.

A Frame QLED 4K tükröződésmentes, matt képernyője automatikusan beállítja a fényerőt és a színeket a kiváló minőségű megjelenítés érdekében. A Pantone által hitelesített színeknek köszönhetően pedig a reprodukció valósághűbb lehet, mint valaha. A felhasználók a teljesen testreszabható élménynek megfelelően széles kínálatból választhatnak keretet, így a The Frame TV belesimulhat a szoba berendezési tárgyai közé, és bármilyen enteriőrt feldobhat.

Nagyon örülünk ennek az együttműködésnek, és izgatottan várjuk, hogy tovább bővíthessük. A lehetőséggel, hogy a múzeum kiemelkedő gyűjteményéből gondosan kiválasztott remekműveket otthon is szemlélhetjük, az Orsay varázslatának egy darabját hozhatjuk el a nappalinkba

– mondta Julia Beurton, a Musée d’Orsay vezérigazgató-helyettese.

Büszkék vagyunk arra, hogy együttműködhetünk a tekintélyes Musée d’Orsay-val, és egyedülálló művészeti élményt nyújthatunk a The Frame TV-vel. A világ legnagyobb galériáival való több mint 8 éves együttműködésünknek köszönhetően kiemelkedő szakértelmünk lehetővé teszi, hogy a műalkotások szépségét abszolút precízen és gondosan visszaadjuk, miközben digitális formátumhoz igazítjuk őket. Ennek a kivételes kollekciónak köszönhetően a világ több mint 5 millió emberének otthonába közvetlenül juttathatjuk el a művészetet, így mindenki másképp fedezheti fel újra ezeket a remekműveket

– mondta Guillaume Rault, a Samsung Electronics France alelnöke.

A múzeum 25 remekműve szeptember 30-tól elérhető a Samsung Art Store-ban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az ABB bemutatja OneTouch okosotthon-termékét

Az ABB bejelentette a OneTouch érintőképernyős kezelőpanel piacra dobását, amely zökkenőmentesen integrálja egyetlen eszközbe az okosotthon- és a kaputelefon felügyeleti rendszereket.

A hasonló termékek közül elegáns és tetszetős megjelenésével is kitűnő OneTouch okosotthon-vezérlőközpont integrálja a System Access Pointot, biztosítja a könnyű csatlakozást az ABB-free@home® vezeték nélküli és a Matter-kompatibilis eszközökhöz – mindezt egyetlen panelről kezelve. Emellett megjeleníti és vezérli az ABB-free@home® vezetékes eszközeit, egy érintéssel elérhetővé teszi az intelligens otthon összes elemét, mindemellett biztosítja, hogy minden interakció zökkenőmentes és intuitív legyen.

Az ajtónyitástól kezdve a világítás beállításán és a redőnyök működtetésén át a zene vezérléséig a OneTouch bármilyen lakóteret még intelligensebbé, még komfortosabbá képes alakítani. Emellett a Matter-kompatibilis eszközökkel való együttműködése szélesebb körű átjárhatóságot biztosít más okosotthon megoldásokkal és platformokkal, mint például az Apple HomeKit, Google Home, Amazon Alexa, Samsung SmartThings rendszerek, valamint könnyebb beállítást és egységesebb, futurisztikus okosotthon-élményt nyújt.

A könnyen telepíthető és egyszerűen üzembe helyezhető OneTouch érintőkijelző kétsávos Wi-Fi támogatást (5 GHz + 2,4 GHz) nyújt és kompatibilitis a Welcome -két vezetékes- kaputelefon és hamarosan az ABB-Welcome IP rendszerrel is. A kijelző kiváló minősége kitűnő színvisszaadással, széles látószöggel és érzékeny érintőképernyővel társul. A beépített hőmérséklet-érzékelő közvetlen klímavezérlést is lehetővé tesz.

A OneTouch vékony kialakítású, mindössze 10 mm-t emelkedik ki a fal síkjából és klasszikus fehér, valamint fekete színben kapható. Az elegáns panel az ABB újonnan kifejlesztett felhasználói felületével rendelkezik, amely egyedülálló felhasználói élményt biztosít.

Samuel Merkli, az ABB Smart Buildings divíziójához tartozó Wiring Accessories egység vezetője a következőket mondta:

„A OneTouch legújabb piaci bevezetése jól mutatja az iránti szilárd elkötelezettségünket, hogy olyan termékeket és megoldásokat kínáljunk, amelyek segítenek az embereknek okosabban és fenntarthatóbban élni, és emelik a jövő életszínvonalát.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss