Okoseszközök
A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt
A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be a L’Oréal, amely képes teljesen megváltoztatni a termékek tesztelését a jövőben.
Emellett egy AI-alapú labort is létrehozott a vállalat az elmúlt évben, amely új megvilágításba helyezi a szépségápolási tartalmak készítését. Az intelligens szépségasszisztens vagy a fejlett bőrelemző pedig személyre szabott szépségápolást nyújtanak. A Meta-val kötött stratégiai partnerség keretében pedig a L’Oréal tovább erősíti pozícióját a 3D, AR és AI szépségipari fejlesztések kutatásában.
„Szilárdan hiszünk abban, hogy a technológia kitolhatja a szépségápolás határait, és világszerte javíthatja az emberek életét. A fejlett diagnosztikával, a kiterjesztett szépségápolási szolgáltatásokkal, a GenAI asszisztensekkel, a GenAI-korszakban kibővített kreativitással és egyedülálló elektronikus eszközökkel úgy alakítjuk a jövő szépségét, hogy az még személyre szabottabb, inkluzívabb és felelősségteljesebb legyen”
– mondta Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.
A biológia, a mechanika és az elektronika összefonódásával a L’Oréal még pontosabban modellezi a valódi, emberi bőr széleskörű változatosságát, beleértve az olyan bőrállapotokat, mint az ekcéma, a pattanások, valamint a barnulás és a gyógyulás képessége. A márka világszerte számos start-uppal és intézettel dolgozik együtt, hogy továbbfejlessze a rekonstruált bőrrel kapcsolatos technológiát. A vállalat bemutatta a házon belüli GenAI Beauty Content Lab-ját,a CREAITECH-et, egy fejlett laboratóriumot, amely olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek átalakítják a tartalomgyártást. A CREAITECH biztonságos térként szolgál a GenAI-alapú kísérletezéshez, s lehetővé teszi a L’Oréal számára, hogy 37 szépségápolási márkájánál szélesítse a márkához illeszkedő és lokalizált tartalmak létrehozását, és ezzel párhuzamosan biztosítsa marketingesei számára a kreatív technológiákkal kapcsolatos továbbképzést. A vállalatcsoport partnerséget jelentett be a Meta-val és más vezető tartalomkészítőkkel is.
A VivaTech-en a vállalatcsoport a következő újdonságokat mutatta be:
SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA
- A Kiehl’s Derma-Reader klinikai képalkotó technológia segítségével értékeli a vásárlók bőrét, több mint 11 bőrtulajdonságot mér a bőrfelszínen és a bőrfelszín alatt, majd megfelelő összetevőket és életmódbeli tippeket ajánl, amelyek beilleszthetőek a napi bőrápolási rutinba.
- A Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER egy olyan szépségápolási eszköz, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy fokozza a kozmetikumok behatolását a szarurétegbe, valamint felerősítse a termékek hatékonyságát. Ez a készülék áttörést jelentő, szabadalmaztatott nanochip technológiával működik, amely több mint 400 ultraprecíz nanohegyből áll, és klinikailag tesztelt eredményeket biztosít otthoni felhasználás esetén is.
- A L’Oréal Paris Beauty Genius egy mesterséges intelligenciával működő, mindenre kiterjedő szépségápolási asszisztens, amely személyre szabott diagnosztikát és tanácsokat kínál felhasználóinak. Ily módon egyszerűen és könnyen megtudhatnak bármit a szépségápolásról.
- A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a hajszárítás forradalma, amely jobb a hajnak és a környezetnek. A szakmabelieknek és az otthoni felhasználóknak egyaránt használható AirLight Pro az infravörös fényt nagy sebességű széllel kombinálja, hogy hatékonyan szárítsa meg a haj felszínén lévő vizet,, sima, fényes hajat eredményezve.
- A L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader egy egyedülálló hajszín-elemző készülék, amely ultraprecíz optikát használ a haj egészségének elemzésére és a hajszín mérésére. Vizsgálja a természetes színt, a színt a hajhosszon, az őszülés százalékos arányát, a hajszálak átmérőjét és sűrűségét, hogy a vásárlóknak minden egyes alkalommal a megfelelő, személyre szabott hajszínt ajánlhassa.
SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA AZ IPAR SZÁMÁRA
- Skin Technology by L’Oréal Több mint 40 éve a L’Oréal a legmodernebb tesztmodellekkel rekonstruált emberi bőrt alkalmazza a biológiai és bőrgyógyászati kutatásokhoz. A Skin Technology by L’Oréal egyesíti a biológia, a mechanika és az elektronika legjavát, hogy olyan inkluzív tesztmodelleket hozzon létre, amelyek az emberi bőr komplexitását utánozzák, ezáltal javítva a kozmetikai ipar tesztelési szabványait, miközben az egészségügyi iparágak szereplői, start-up cégek és kutatóintézetek is profitálhatnak ebből a szaktudásból.
- L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab: Az elmúlt nyolc hónap során a CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab a WPP NVidia motorját, valamint számos más nagy nyelvi modellt, diffúziós modellt és partnert használt. A kísérletezés biztonságos tereként a csoport több mint 20 Gen AI Tech-et tesztelt, és több tucatnyi workshopot tartott a márkáival, hogy több mint 1000 szépségápolási képet hozzon létre. Ezen túlmenően a CREAITECH úttörő szerepet játszik a L’Oréal márkák alapvető kódjaival kiképzett Brand Custom Models kifejlesztésében, hogy a márkának megfelelő tartalmakat hozzon létre. A La Roche-Posay és a Kérastase az elsők, akik ezt a személyre szabott szolgáltatást használják tartalomkészítési folyamatukban.
- New Codes of Beuty: Creator Economy: A vállalat a Meta-val együtt bemutatta a New Codes of Beauty Creator Programot, hogy a 3D, AR és AI alkotók következő generációját ösztönözze, valamint új kreatív határokat fedezzen fel a szépségiparban. A L’Oréal Paris, a Lancôme és a La Roche-Posay márkák úttörő szerepet vállalnak és felkarolják ezeket az új területeket egy 30 alkotóból álló, a legmodernebb eszközöket és technikákat használó csapattal együttműködve.
- Digitális fenntarthatóság: A világ negyedik legnagyobb hirdetőjeként a L’Oréal elkötelezett amellett, hogy az iparág élére álljon: méri a digitális tevékenységeink által generált CO2-kibocsátást, valamint azonosítja a környezeti hatás csökkentését célzó eszközöket. A VivaTech-en három olyan partnerségünket emeltük ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy 360 digitális fenntarthatóságra törekedjünk:
- Az IMPACT+, egy francia Sustaintech startupsegítségével nyomon követjük a digitális média szénlábnyomát,
- Az ADGREEN Greentech-partnerként lehetővé teszi számunkra, hogy mérjük a tartalomgyártásunk szénlábnyomát.
- A FRUGGR francia startup segít weboldalunk szénlábnyomának csökkentésében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.
A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.
Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.
A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.
A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.
Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt
A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Mit tud manapság egy érintőceruza?
Olyan korban élünk, ahol rohamléptekben fejlődik minden. Különösen a digitális világban, új szoftverek, hardverek, új technológiák. Okoskütyük tömkelege, amelyek segítségével kialakíthatjuk úgy a lakóterünket, hogy már hazafelé útközben az ottlétünk nélkül kellemes klímát teremtsen a légkondi, behúzódjanak a függönyök, elinduljon egy mosás, és akár lefőjön a kávénk is. Távolról dolgozunk, tabletről, telefonról. Ha valamilyen eszközről dolgozunk egy táblázatban, lehet bármily kecses is az ujjunk, rémálom lehet apróbb rubrikákba tapogatni, ha meg kinagyítjuk megfelelő méretűre, akkor nem látjuk át.
Bár sok esetben az érintőképernyők ujjbeggyel is könnyen vezérelhetők, az érintőceruza precíziót, gyorsaságot és természetesebb kezelést tesz lehetővé. Az olyan tevékenységek során, ahol fontos a részletgazdag irányítás (például rajzolás, jegyzetelés vagy képszerkesztés), az érintőceruza elengedhetetlen eszközzé válik. Ezt persze csak akkor tudjuk meg, ha kipróbáljuk, viszont onnantól kezdve felkészülhetünk a „függőségre”, az ujjlenyomatoktól hemzsegő kijelzőt pedig gyorsan elfelejthetjük!
Történeti visszatekintés
Az első érintőceruzák már a ’90-es évek PDA eszközeinél is megjelentek, de akkor még csupán egyszerű műanyag vagy gumivégű pálcák voltak. Ezek az eszközök nem rendelkeztek semmilyen érzékenységgel vagy elektronikával. Az igazi áttörés a 2010-es években történt az Apple Pencil, a Microsoft Surface Pen és a Wacom fejlett érintőceruzáinak megjelenésével. Ezek az újgenerációs eszközök már támogatják a nyomásérzékenységet, döntésérzékelést, sőt egyes modellek beépített gombokat, Bluetooth kapcsolatot és akár vezeték nélküli töltést is kínálnak.
Az érintőceruzák típusai
– Passzív (kapacitív) ceruzák: Nem tartalmaznak elektronikát. Egyszerű gumivégű pálcák, amelyek az ujjunk elektromos vezetőképességét utánozzák. Pontatlanabbak, de olcsóbbak, és nem igényelnek töltést.
– Aktív ceruzák: Ezek rendelkeznek belső elektronikával, kommunikálnak az eszközzel. Támogatják a nyomásérzékenységet, a gesztusokat és a programozható gombokat.
– Bluetooth stylusok: Képesek adatokat küldeni az eszköznek (például gombnyomás, színválasztás), valamint egyesek akár radírként is működnek a ceruza másik végén.
Főbb használati területei
Professzionális munkaeszköz
A digitális grafikusok, építészek, formatervezők és mérnökök számára az érintőceruza nélkülözhetetlen. A nyomásérzékenységnek és döntésszög-felismerésnek köszönhetően valósághű vonásokat lehet húzni, árnyékolni, színezni, mintha papíron dolgoznánk.
Oktatás és jegyzetelés
A diákok és tanárok egyaránt hasznát veszik digitális jegyzeteléshez. Az érintőceruza gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a jegyzetelést, különösen matematikai képletek vagy rajzok esetén, ahol az ujjbegy nem elég pontos.
Kreatív munkák és hobbik
Digitális festészet, képregény készítés, kalligráfia, zeneszerkesztés – az érintőceruza új dimenziókat nyit meg. Egyes modellek még haptikus visszajelzést is adnak, ami imitálja a papíron való írás vagy rajzolás érzetét.
Dokumentumkezelés, irodai jellegű munkák
Az üzleti világban is egyre gyakoribb az érintőceruza használata: dokumentumok aláírására, PDF-ek annotálására, prezentációk vázlatának elkészítésére ideális eszköz.
Egy modern érintőceruza (típusától függően) számos extrával van már felvértezve, igazi kis varázspálca. Vásárlás előtt mindenképpen fogalmazzuk meg magunkban, hogy milyen célra szeretnénk használni, és milyen funkciókra van szükségünk. Az alábbi felsorolásban éppen ezért tételesen összeszedtük a főbb funkciókat, amelyek kényelmesebbé, gyorsabbá, precízebbé tehetik a munkavégzést (és persze, a hobbizást).
Nyomásérzékenység (Pressure Sensitivity): A modern stylusok több ezer szintű nyomásérzékenységet támogatnak (például 2048, 4096 vagy akár 8192 szint). Lehetővé teszi, hogy különböző erősségű vonalakat húzzunk – hasonlóan a ceruza vagy ecset használatához.
Döntésszög-érzékelés (Tilt Detection): Érzékeli, ha ferdén tartjuk a ceruzát. Hasznos árnyékoláskor, ecsetvonásoknál vagy kalligráfiánál.
Palm Rejection (tenyér-érintés kizárása): A ceruza együttműködik a digitális eszközzel, hogy figyelmen kívül hagyja a tenyerünket, amikor az képernyőre helyezzük. Kényelmes írást és rajzolást tesz lehetővé, mintha papíron dolgoznánk.
Programozható gomb(ok): Egy vagy több gomb a ceruzán, amelyet testreszabhatunk: például radírozás, eszközváltás, visszavonás, jobb klikk. Különösen hasznos grafikus szoftverekben (Photoshop, Procreate, OneNote).
Radír funkció: Egyes érintőceruzák másik vége radírként is funkcionál (például Surface Pen). Egyszerűen átfordítjuk, és radírozhatunk vele – pont, mint egy hagyományos ceruzánál.
Bluetooth kapcsolat: Lehetővé teszi az extra funkciókat: például gombnyomásra képernyőkép készítése, alkalmazásváltás, szinkronizálás.
Haptikus visszajelzés: Finom rezgést ad vissza rajzolás vagy írás közben, ezzel szimulálva a valódi papír-ceruza érzetet.
Vezeték nélküli töltés/mágneses rögzítés: Az újabb ceruzák mágnesesen csatlakoztathatók a táblagép oldalához (például iPad és Apple Pencil 2), ahol automatikusan töltődnek.
Cserélhető hegyek: Különféle hegyvariációk különféle célokra.
Állapotjelző LED: Megjelenítheti a töltöttségi szintet, a további eszközökkel való kapcsolatot.
Választáskor célszerű egy picit az igényeink „fölé” rakni a lécet, ugyanis az elsőre feleslegesnek tűnő extrákról nagyon gyorsan kiderül, hogy mennyire praktikusak és szükségesek!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Sony LinkBuds Fit mostantól rózsaszínben is kapható
A Sony bejelentette, hogy a LinkBuds Fit mostantól stílusos, új, márványmintás rózsaszín változatban is kapható – ez a színárnyalat tökéletes azok számára, akik a lágy és természetes tónusú rózsaszínt vegyítve, kifinomultan szeretnének kitűnni egyedi stílusukkal.
A rózsaszín árnyalatú és elegáns alaptónusú LinkBuds Fit Pink új módját kínálja a stílusod kiegészítésének és kiemelésének, így a rózsaszín LinkBuds Fit a hangzásjavító divat alapdarabjává válik! Ráadásul nemcsak a töltőtok fedelén, hanem a fülhallgatókon is egyedi márványmintával rendelkezik.
Az egyediség és a fenntarthatóság jegyében készült márványminta újrahasznosított PET (polietilén-tereftalát) műanyag palackokból készült. Ez az első alkalom, hogy a Sony Truly Wireless vezeték nélküli fülhallgatói újrahasznosított PET palackból származó műanyagot tartalmaznak: az összes felhasznált műanyag mintegy 20%-a újrahasznosított anyag.
A LinkBuds Fit fülhallgató 2024 októberében került piacra, kiváló minőségű Ambient Sound módot és zajszűrést biztosít, így a fülhallgató automatikusan alkalmazkodik a környezethez, csökkentve a felesleges zajokat, akár edzőtermi edzésen, akár a napi ingázás során. Emellett a LinkBuds Fit fülhallgatóhoz választható Air Fitting Supporters (illeszkedést segítő elemek) és többféle színben kapható tok révén még inkább személyre szabhatod stílusod.
A termékcsalád 2025 júniusától bővül a rózsaszín LinkBuds Fittel, a fekete, fehér, zöld és lila modellek mellett.
További információkért a következő weboldalra: https://www.sony.hu/headphones/products/linkbuds-fit
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás3 nap ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar2 nap ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Egészség2 hét ago
Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?
-
Okoseszközök2 hét ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Ipar2 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Tippek2 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung Galaxy Watch okosórák éjjel is segítenek egészségesebb mindennapokért
-
Egyéb kategória2 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t