Okoseszközök

Megduplázódott a hívás- és SMS-forgalom a Balaton-átúszáskor

Ahogy nyáron az M7-es autópályán gyakoribb a sűrű forgalom, és a vendéglátás számára is csúcsszezont jelent ez az időszak a Balaton térségében, úgy a mobilhálózat kihasználtsága is kiugró ezekben a hónapokban: augusztusban pörög a legtöbb mobiladat, ezen belül is a legnagyobb forgalmat Siófokon bonyolítják.

A Balaton-átúszás idején elsősorban a hanghívások és a szöveges üzenetek száma emelkedik meg egy hasonló nyári naphoz képest, a tavalyi eseményhez viszonyítva pedig idén közel ötször annyi SMS-t küldtek el a célban, Balatonbogláron – derül ki a Yettel friss balatoni mobilforgalmi elemzéséből.

Kétszer annyi hívás és SMS a Balaton-átúszás idején

A várakozásoknak megfelelően nyáron megugrik a mobilhasználat a Balaton környéki településeken. Adatforgalomban Siófok a bajnok, de egy-egy tömegrendezvény képes kiemelkedő eredményeket hozni más helyszíneken is, például az egyik legnagyobb sportesemény, a Balaton-átúszás idején Révfülöpön és Balatonbogláron.

A tavalyi Balaton-átúszáshoz képest míg a hívásforgalom mind az induló- és célállomáson hasonló volt, az SMS és adatforgalom látványosan megugrott. Balatonbogláron, a célban idén közel ötször annyi SMS-t küldtek el, mint tavaly és az adatforgalom 63%-kal növekedett; Révfülöpön, a rajt helyszínén pedig több mint kétszer annyi SMS-t küldtek és 19%-kal nőtt az adatforgalom.

A Yettel elemzése alapján a felhasználók jelentősen többet telefonáltak és SMS-eztek, mint a verseny előtti vasárnap (2024. július 14.). Révfülöpön 93%-kal, Balatonbogláron pedig 77%-kal több híváspercet jelentett ez a versenynapon. Míg SMS-ből közel kétszer annyit küldtek mindkét helyszínen, mint az azt megelőző hétvégén, Balatonbogláron 46%-kal nőtt az adatforgalom, az induló állomáson viszont az előző vasárnaphoz hasonló eredmény született – feltételezhetően a verseny kapcsán inkább telefonon vagy SMS-ben beszéltek egymással a résztvevők és a nekik szurkoló szeretteik.

A szezonalitás egy átlagos téli naphoz képest viszonyítva is szembetűnő: a két településen a Balaton-átúszás napján (2024. július 21-én) 2x-4x annyi ideig telefonáltak, mint egy átlagos januári napon (2024. január 15.), az elküldött SMS mennyiség 4x-7x, az adatmennyiség pedig 3x-2x.

Teljes Balaton: szöveges június, beszédes július, adatgazdag augusztus

A mobilforgalmi adatokat vizsgálva a 16 legnagyobb Balaton-parti településen az látszik, hogy a teljes tavalyi szezonban az adatforgalmat tekintve 5 millió gigabájtot forgalmaztak a mobiltársaság ügyfelei, a csúcsot pedig az augusztus hozta közel 2 millió GB-tal. A beszélt percek számában a rekordhónap a július volt, míg SMS-ből éppen júniusban küldték a legtöbbet a szolgáltató ügyfelei, több mint 20%-kal többet, mint augusztusban.

Érdekesség, hogy a vizsgált települések közül a legkisebb forgalmat mindhárom mutatót tekintve Révfülöpön, a legnagyobbat pedig Siófokon mérték: az elemzett hónapokban az utóbbi városban bonyolódott a 16 település hangforgalmának (22-24%), SMS-forgalmának (20-26%), és adatforgalmának (29-35%) több mint ötöde. A Yettel ügyfelei a szolgáltató folyamatosan bővülő 5G-hálózatán a Balaton környékén is számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.

Kiemelt mobilhálózati minőség a Balaton-átúszás idején

Vasárnap rendezték meg 42. alkalommal a LIDL Balaton-átúszást. A Yettel egész évben fejleszti Balaton-környéki hálózatát, a verseny idején pedig kiemelt készültséggel biztosította a megfelelő mobilhálózatot, hogy mindenki azonnal elérhesse szeretteit, amint teljesítette a versenytávot. A szolgáltató a Balaton-átúszáson egyéb kényelmi szolgáltatásokkal is segített: a révfülöpi és a balatonboglári oldalon is 5G MobilPontokkal készült, ahol a biztosított telefonokról a versenyzők indulás előtt és a táv teljesítése után egyből fel tudták hívni családtagjaikat, barátaikat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Robotokkal tanulnak programozni a fiatalok az INFO Kitchen innovatív informatikai műhelyében

Robotokkal tanulnak programozni a 10-16 éves fiatalok Magyarország legújabb, élményalapú technológiai képzésén.

A robotika alapú programozási és informatikai kurzusok célja, hogy gyakorlati ismereteken keresztül készítsék fel a gyerekeket a jövő kihívásaira és a technológiai fejlődés felelős, innovatív alakítóivá válhassanak. A nyíregyházi LEGO Játékvároson bemutatkozó projekt első képzései Budapesten és Szegeden indulnak szeptember végén, az alapítók célja az iskola elindítása minden megyeszékhelyen.

Milyen képességekre és tudásra van szükség a jövő informatikai világában? Mit tehet egy szülő, hogy gyereke innovatív, gyakorlati és felelős használójává és egyben formálójává váljon a jövő technológiájának? Hogy lehet száraznak tűnő programozási képességeket úgy megszerezni, hogy közben gondolkodni, alkotni és együttműködni tanulunk és azonnal látjuk munkát kézzelfogható eredményét? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az INFO Kitchen megalkotói, akik a fejükbe vették, hogy létrehozzák azt az informatikai műhelyt, ami ezekre a kérdésekre egyszerre ad választ.

Újszerű módon szeretnénk megnyitni az informatika és a robotprogramozás világát a jövő technológiájának felhasználói és formálói számára. Hosszú évek óta foglalkozunk robotikával és olyan műhelyt alkottunk, ahol a bonyolultnak látszó feladatokat kreatív, szórakoztató és gyakorlatias módon oldják meg a gyerekek, miközben együttműködési, problémamegoldási és alkotói készségeik egyszerre fejlődnek

– tájékoztat Jámbor Kornél, az INFO Kitchen ügyvezetője.

A sokéves tapasztalattal rendelkező oktatók keze alól így került ki a Spicy Robots kurzus, ami a robotika legújabb innovációin keresztül vezeti be a gyerekeket a programozás világába, míg a Robochef Kurzus a kreatív és technológiai tudás fejlesztését veszi célba a robotika segítségével.

A kurzusokon használt LEGO robotok programozása minden programnyelv megtanulását lehetővé teszi, játékos formában.  A gyakorlatias képzés előnye, hogy a fiatalok azonnal látják a programozás eredményét: a robot elindul, világít, vagy akár kirakja az összekevert Rubik-kockát.

Az INFO Kitchen a nyíregyházi LEGO Játékvároson indult útjára, és szeptember végén Budapesten, illetve Szegeden nyitja első műhelyeit  Mindkét városban tartanak nyílt napokat, szeptember 16-án, illetve 23-án. Az alapítók célja, hogy a következő két évben minden megyeszékhelyen elérhető legyen a diákok számára.  A délutáni, szakkörszerű képzések a 10-16 éves fiatalokat várják, 10 hónapos kurzusokkal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat

Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.

A Jövőálló Akadémia egyik alappilléreként szolgáló kutatás – a mai fiatalok vágyai, motivációi mellett – a közösségi médiához kapcsolódó szokásaikat is megvizsgálta. Többek közt arra keresték a választ, hogy milyen szempontok vezérlik a korosztályt, amikor bekövetnek egy személyt vagy oldalt egy-egy social media felületen. Az indokok eltérést mutatnak a különféle fiatal generációs rétegeknél.

Míg az Alfa és a középiskolás Z generáció körében magasan a vicces tartalmakat követik be legtöbben, az idősebb Z generációnál már a hasznosság legalább olyan fontos, sőt még fontosabb is lehet, mint a humor. 44%-ukra jellemző, hogy olyan praktikus tartalmat részesít előnyben, amelyből tanulni tud, lehet ez például tananyag, illetve sport vagy akár divat is. Emellett őket foglalkoztatja legkevésbé, hogy a barátaik esetleg követik-e az adott oldalt, valamint az, hogy ne maradjanak le valami népszerű dologról, jelenségről.

Az idősebb Z generáció esetében a kikövetés top 3 indokai közt szerepel a hiteltelenné válás, valamint az erőltetett reklámozás és a nézetbeli eltávolodás is. Ezek az eredmények jól példázzák a Z generációra jellemző tudatosságot és a tudásszerzésre való igényüket. A Jövőálló Akadémia kreatív, valamint edukatív online és offline programjainak népszerűsége is tanúskodik arról, hogy a fiatalok számára fontos az új ismeretek, az előremutató attitűdök elsajátítása.

A jó párkapcsolat monogám, A siker pénzben mérhető, A pornó rossz hatással van a szexuális életünkre, Olyan nemű vagy, amilyennek érzed magad, A social media rossz hatással van az emberi kapcsolatokra. A Jövőálló.Hang eseményen, a Jövőálló Akadémia második offline rendezvényén a Miskovits Marci vezette K-OSZ Podcast Jövőálló.Hang különkiadás témái az idézett állítások mellett érintették a hangadás fontosságát és kihívásait. A beszélgetőpartnerek Trunk Tomi, Gyarmati Fanni és Valkusz Milán influenszerek voltak.

A DiSPUTA című vitaműsor a vitakultúra fejlesztésére szolgáltat példát: az egyes adásokban szabályozott keretek között zajlanak a szóbeli „összecsapások”. A speciális műsorformátumban főszerepet kap a tudatosság, a pro és kontra érvek körbejárása, valamint az objektív szempontok figyelembevétele, amelyek egytől egyig alapelemei lehetnek a hatékony kommunikációnak. A DiSPUTA a Jövőálló.Hang során is nagy aktivitást váltott ki a fiatal közönségből, akik az esküdtszék szerepét betöltve szavazták meg, ki érvelt meggyőzőbben a helyszínen lezajlott vitában. Az önkifejezés fontosabb, mint a társadalmi normák betartása: izgalmas és gondolatindító beszélgetés alakult ki az előzetesen online megszavazott tételmondat kapcsán.

Szintén nagy érdeklődést kaptak a rendezvény mindennapi ismereteket és rátermettséget építő workshopjai, ahol többek közt az érveléstechnika fejlesztéséhez és az állásinterjún való helytálláshoz kaphattak muníciót az érdeklődők, illetve különböző Samsung okoskészülékeket is interaktív módon kipróbálhattak.

A Jövőálló.Hang és a teljes Jövőálló Akadémia kezdeményezés sikere, a résztvevő fiatalok visszajelzései is azt igazolhatják, hogy az új generáció tagjai nyitottak a jövőálló értékek és eszközök elsajátítására, még több beszélgetésre, nem csak online, de offline is, és nem utolsósorban egy még élhetőbb holnap építésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Újgenerációs termékekkel érkezik szeptemberben a piacvezető viselhető okoseszköz-gyártó

A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése szerint.

A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.

2024 első felében a Huawei 55,1 százalékos éves növekedést ért el a viselhető okoseszközök szállításai alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése szerint. Ezzel az eredménnyel a gyártó már két egymást követő negyedévben is az első helyet foglalja el a globális piacon, ami jól tükrözi a felhasználók növekvő bizalmát a gyártó termékei iránt. A lendületet tovább erősítheti a vállalat szeptember 19-i nemzetközi termékbemutatója, ahol számos újdonsággal, köztük innovatív okosórákkal és tabletekkel lép a nagyközönség elé.

A közelgő bemutató egyik kiemelt érdekessége a HUAWEI WATCH GT okosóra-sorozat új modelljei lesznek. Az új órák várhatóan már tartalmazzák a vállalat újonnan bemutatott HUAWEI TruSense rendszerét, amely még pontosabb és átfogóbb egészség- és edzésfigyelést ígérhet. A kialakítást illetően az új WATCH GT sorozat még magasabb szintre emeli a divat és sokoldalúság összefonódását. Az éles vonalú, geometrikus formatervezés fog előtérbe kerülni, amely prémium anyaghasználattal – például fémes titánötvözet és fehér kerámia – párosul, így az új okosórák stílusos és innovatív opciókkal tehetik változatosabbá a piaci kínálatot.

A figyelmes vásárlók jól járnak

Érdemes figyelni a megjelent termékeket, a Huawei ugyanis a legújabb WATCH GT széria bármelyik termékéhez ráadás HUAWEI FreeBuds 5i vezeték nélküli fülhallgatót és ötezer forint kedvezmény ad annak, aki azt szeptember 19. és szeptember 30. között vásárolja meg a Euronics weboldalán.

Ugyanez a kedvezmény a MediaMarkt weboldalán is elérhető, ehhez csak egy regisztráció szükséges. A regisztráció 2024.09.10-től 2024.09.18-ig tart, a regisztráció lezárása után pedig a vásárlók egyedi kuponkódot kapnak az általuk megadott e-mail címen.

Az előrendelés természetesen egyik partnernél sem jár előzetes fizetési kötelezettséggel.

Széles választék minden szegmensben

Új modellel frissül szeptemberben a gyártó prémium kategóriás okosóra-sorozata, a WATCH Ultimate is, amelynek új kiadása golfhoz kapcsolódó funkciókat is magába foglal majd, illeszkedve a felhasználók növekvő igényeihez a hobbijuknak megfelelő speciális funkciók iránt.

A gyártó tablet portfóliója is új termékekkel bővül: a közelgő bemutatón debütál a HUAWEI MatePad Pro és a HUAWEI MatePad. A Pro sorozat egyik fontos újítása a Tandem OLED PaperMatte kijelző, amely csökkenti a tükröződést, és olyan érzést kelt, mintha papírra írnánk, így új lehetőségeket nyit a digitális alkotásban. A HUAWEI MatePad sorozatot elsősorban fiatal felhasználóknak szánják, akik olyan elegáns, letisztult színvilágú készüléket keresnek, amely a produktivitást helyezi középpontba.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss