Mozgásban

A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó eredeti felszerelésként szállítja az új BMW M5-ös modellhez a speciálisan erre a célra kifejlesztett Ventus S1 evo Z UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) gumiabroncsot.

A nagy teljesítményű szedán hetedik generációja különösen összetett gumiabroncs-beállítást követelt. A BMW M GmbH luxusmodell – 40 éves fennállása óta először – elektromos rendszerrel rendelkezik, emiatt a gumiabroncsoknak különleges igényeknek kell megfelelniük. lyen követelmény többek között a PHEV (plug-in hibrid) modell könnyed kezelhetőségét biztosító nagy teherbírás. Másfelől fontos volt a kiváló tapadás, hogy a V8-as motor, az 535 kW/727 LE teljesítmény, valamint az 1000 netwonméteres maximális rendszernyomatékot is kontrolláltan továbbítsa az útra.

Ugyanakkor a Hankook mérnökeinek figyelembe kellett venniük a BMW M5 legmeghatározóbb jellemzőjét, és kifejezetten arra hangolni a Ventus S1 evo Z gumiabroncsot, hogy gyors és pontos reakcióképességet biztosítson a kanyarokban a közutakon és a versenypályán egyaránt. Eredmény:  285/40 ZR20 az első tengelyen és 295/35 ZR21 a hátsó tengelyen. Az eltérő méretű abroncsok ideális kombinációt adnak a reaktív kanyarodáshoz, tökéletes átvitelt a kanyarodási erőkhöz és az M modellekre jellemző vezetési dinamikákhoz. Ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállással a fejlesztőknek sikerült hozzájárulniuk a mérsékelt üzemanyag- és energiafogyasztáshoz. Mint minden olyan gumiabroncs, amelyet kifejezetten a BMW M modellekhez vagy BMW járművekhez való eredeti felszerelésként ismernek el, ezek is ☆ címkével vannak ellátva az oldalukon – ehhez a gyártó szigorú feltételeket ír elő. A Ventus S1 evo Z gumiabroncsokat a Hankoook európai üzeme gyártja Magyarországon.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW M-mel szoros együttműködésben tökéletes abroncsot fejlesztettünk ki egy olyan legendás járműhöz, mint az M5”

– mondta Klaus Krause, a Hankook hannoveri műszaki központjának alelnöke és európai vezetője.

“Egyértelmű célunk volt, hogy a nagy teljesítményű szedán egyedi menetdinamikáját anélkül adjuk át az útra, hogy a gördülési ellenállás terén kompromisszumokra kényszerülnénk. Ezt háromévnyi fejlesztés alatt sikerült elérnünk.”

Ventus S1 evo Z: Nagy teherbírású gumiabroncs egyedi futófelülettel a tökéletes kormányozhatóság érdekében

A kizárólag a BMW M modellekhez tervezett gumiabroncsoknak a legmagasabb elvárásoknak kell megfelelniük minden vezetési tulajdonság tekintetében, legyen szó kormányozhatóságról, gördülési ellenállásról vagy hosszútávú teljesítményről a teljes életciklus során. Annak érdekében, hogy az új BMW M5 esetében az M modellek jól ismert jellemzőit tökéletesen át lehessen ültetni az útra, az első lépés a Ventus S1 evo Z gumiabroncs nagy teherbírással való felszerelése volt, hogy a szedán kiváló kormányozhatóságát még sportos vezetési stílus esetén is biztosítsa. Az új futófelület rendkívül nagy méretű tapadófelülettel és átalakított lineáris barázdákkal rendelkezik, amelyek segítik a gyors visszajelzést a kormánymozdulatokra, még akkor is, ha a járművet versenypályán tesztelik. A széles futófelületi blokkok támogatják az agilis vezetési stílust.

Emellett a BMW M5-höz készült Ventus S1 evo Z megerősített aramid hibrid övvel látták el, amely tovább fokozza a teljesítményt, különösen a száraz utakon. Ez nagy sebességnél megakadályozza a gumiabroncs – centrifugális erők miatti – nem kívánt deformálódását, a sebességindex (Y) pedig jelzi, hogy az abroncs 300 km/h feletti végsebességre is alkalmas. A méretstabil aramidszálak továbbá minimalizálják a futófelület oldalirányú erők okozta deformációját irányváltáskor, ami elősegíti a mindenkori neutrális kezelhetőséget és irányíthatóságot.

A BMW M5 kiemelkedő teljesítménye ellenére, még akkor is, ha a versenypályán a határait feszegetik, a Hankook Ventus S1 evo Z fejlesztői a mindennapi vezetés során is a maximális kényelemre összpontosítottak. Ennek köszönhetően még a hosszú, mérsékelt sebességű autóutak is pihentető kikapcsolódást nyújtanak. Emellett sikerült a gumiabroncs kiváló menetdinamikáját kombinálni az alacsony gördülési ellenállással.

Egyedi anyagkeverék az egyedi teljesítményért

A kifejezetten a BMW M5-höz tervezett Ventus S1 evo Z futófelületéhez egyedileg tervezett anyagkeveréket használtak, amelyet pontosan a nagy teljesítményű szedán jellemzőire szabtak, a különböző nagy teljesítményű gyanták hozzáadása pedig optimális tapadást biztosít széles hőmérsékleti skálán. Emellett az egymással összekapcsolt, szerves töltőanyagokból álló innovatív struktúra a teljes menetidő alatt egyenletesen stabil teljesítményt biztosít.

Kompromisszummentes tesztelés – AI által támogatott virtuális térben és versenypályán

A Ventus S1 evo Z fejlesztése során a Hankook mérnökei AI által támogatott algoritmusokat is használtak a kívánt kezelhetőség elérése érdekében. A fő szempont az optimális erőelosztás volt a gumiabroncs futófelületén a nagy igénybevételt jelentő kanyarodási manőverek során. Az AI előrejelzések a Hankook számtalan abroncstesztből származó átfogó adathalmazán alapulnak.

A kellemes vezetési élmény, a biztonság és a kanyarodási dinamika ideális elegyének meghatározásához számtalan kört tettek meg a Nürburgring Nordschleife pályán, valamint az egyedülálló nagy sebességű pályán Nardóban.

iON i*cept téli gumiabroncsok a biztonságos vezetésért a télen

A téli időszakban is mindig biztonságos, élvezetes vezetés érdekében a Hankook iON i*cept prémium téli gumiabroncs a nagyteljesítményű szedánhoz is megrendelhető. Az eredetileg tisztán elektromos autókhoz kifejlesztett téli gumiabroncs tökéletesen illeszkedik a plug-in hibrid teljesítményjellemzőihez, és a kiváló téli tulajdonságokat jelző 3PMSF jelöléssel rendelkezik. A nyári gumiabroncsokhoz hasonlóan a téli gumiabroncsok oldalfalán is megtalálható a ☆ jelzés, amely azt jelzi, hogy az abroncsot jóváhagyták eredeti felszerelésként a BMW M és a BMW járművekhez.

A kizárólag a BMW M GmbH-járművekhez tervezett gumiabroncsoknak nemcsak ideális kezelhetőségi tulajdonságokkal kell rendelkezniük téli útviszonyok között, hanem száraz és nedves úton is közvetíteniük kell a nagy teljesítményű szedánok összetéveszthetetlen menetdinamikáját. A BMW M5-höz készült Hankook iON i*cept ezért a hagyományos téli gumiabroncsokhoz képest szilárdabb futófelületi keverékkel rendelkezik. Emellett az egyedülálló iON futófelületi kialakítás segít biztosítani a magas forgatónyomaték biztonságos átvitelét az útra minden körülmények között.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Innovatív megoldások a raktárautomatizáláshoz

A Prodrive Technologies a Jungheinrich autonóm mobil robotjait alkalmazza az automatizált szűkfolyosós magasraktári targoncákkal interaktívan együttműködő, rakomány alatti szállításhoz.

A hollandiai Sonban található Prodrive Technologies B.V. többek között az orvosi, a félvezető és a mobilitási iparban használt csúcstechnológiai megoldások fejlesztője és gyártója. A vállalat éves szinten 25 %-kal növeli forgalmát, ezért döntött a raktárbővítés mellett. Az új disztribúciós központban a Prodrive a régió többi, külső raktárából származó készleteket központosította. Tekintettel a gyors növekedésére és a széles termékválasztékára, a Prodrive olyan megoldást keresett, amely rugalmasan méretezhető, ugyanakkor magas szintű termelékenységet biztosít. A Jungheinrichben találták meg a megfelelő partnert a megoldásra. Mark Menting, a vállalat logisztikai folyamatokért felelős vezetője így nyilatkozott a döntésről: “A Jungheinrich egy teljes rendszert biztosított, amely mobil robotokból, targoncákból, állványokból, szoftverekből és ERP-rendszerhez történő kapcsolódásból áll. Egy rugalmas, termelékeny, skálázható rendszert – pontosan azt, amit kerestünk.”

Jungheinrich eksa

MEGFIZETHETŐ, MÉRETEZHETŐ ÉS RUGALMAS.

A Jungheinrich által megvalósított raktárkoncepció magas termelékenységet és nagyfokú rugalmasságot garantál. A megoldás továbbá méretezhető és a koncepció lehetővé teszi, hogy együtt növekedjen az ügyfél igényeivel. Az innovatív intralogisztikai megoldás középpontjában 15 arculee S autonóm mobil robot (AMR) és 8 EKX 516ka típusú magasraktári targonca (AGV) együttműködése áll. Ez a kombináció zökkenőmentesen képes kezelni az áruk széles választékát, miközben a 12 méter magas raktár gazdaságosan üzemeltethető.

MAXIMALIZÁLT TERMELÉKENYSÉG.

A beérkező raklapokat egy szállítószalagra helyezik, ahol ellenőrzik a raklap alakját és minőségét.  Ezután egy arculee S típusú AMR felveszi a raklapot és a magasraktárba szállítja. Ott egy EKX 516ka típusú automata magasraktári targonca betárolja a rakományt.

A kimenő palettákat az AMR a hat komissiózó állomás egyikére szállítja, amelyek mindegyike hat felvételi/leadási ponttal van felszerelve. A produktivitás maximalizálása érdekében a magasraktár el van kerítve az alkalmazottak elől. Bár az arculee S autonóm mobil robotok biztonságosan és zökkenőmentesen működnek más targoncákkal és a dolgozókkal közös környezetben is, a vállalatnál úgy döntöttek, hogy minimalizálják az ember-robot interakciót, ezáltal maximalizálják a termelékenységet. A rendszer komissiózó teljesítménye 80 raklap/óra. A magasraktár elméleti kapacitása szintén 80 raklap/óra.

MAGASABB MINŐSÉG.

Az új intralogisztikai koncepció biztosítja a szükséges rugalmasságot, skálázhatóságot és termelékenységet. A mobil robotok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Emellett a folyamatok minősége is jelentősen javult. Mind az áruk, mind a berendezések károsodása jelentősen csökkent. Ennek eredményeként a Prodrive Technologies évente jelentős, 10 százalékos javítási költséget takarít meg. Ezen túlmenően az új koncepció átláthatóságot és ellenőrzést biztosít,valamint a termékek többé nem vesznek el.

A projektről röviden:

Kihívás

Átfogó intralogisztikai koncepció megvalósítása nagyrészt automatizált folyamatokkal az újonnan épített logisztikai raktárban.

Megoldás

A Jungheinrich Logistics Interface és a Jungheinrich WCS raktárirányítási rendszer által koordinált és irányított arculee S autonóm mobil robotok, valamint az EKX 516ka automata magasraktári targoncák egyedülálló kölcsönhatása a rakomány alatti szállításhoz.

Eredmény

Rugalmas és skálázható koncepció, amely garantálja a nagyobb termelékenységet és a folyamatos működést. A folyamatminőség jelentős javulása.

További információ: Autonóm mobil robotok (AMR) | Jungheinrich


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor

Október 11-én este nem mindennapi jelenségre figyelhettek fel a budapestiek.

A Szabadság-szobor a felújítása miatt július óta korlátok közé szorítva, takarás alatt áll, elrejtve a járókelők szeme elől. Most viszont a Yettel egy igazán különleges kezdeményezéssel készült: egy látványos és izgalmas drónshow keretében a szimbolizált Szabadság-szobor egy rövid időre életre kelt, újra megmutatva magát a közönségnek lélegzetelállító fényjáték formájában.

A drónshow ideje alatt az arra járók láthatták, ahogy a Gellért-hegy mellett egy drónokból álló virtuális nap lebukik a vízfelszín alá, majd egy végtelen galaxist ábrázoló szimbólum után átalakul a Szabadság-szobor arcává. Az ekkor felszabaduló szobor körülnézett a városban, és egy kacsintás után táncra perdült. A különleges látvány a Fővám térről volt a legjobban látható és élvezhető, ahol Miller Dávid, kristoaf, Lombos Márton és az Analog Balaton „Felémdől” dala kísérte a show-t. A helyszíni résztvevők a Budapest égboltján megjelenő QR kód beolvasásával a Yettel nyáron elindult szolgáltatására, a Yepp-re nyerhettek előfizetést.

A Yepp indulásával a digitális szabadság mellett tettük le a voksunkat és sokat gondolkoztunk, hogy hogyan szimbolizálhatnánk ezt az embereknek. Ekkor jött a Szabadság-szobor életre keltésének ötlete, hogy a régóta felállványozott ikont most digitális eszközök segítségével megtáncoltatjuk egy kicsit, mindezt úgy, hogy a jelenlévők ezreinek okozzunk vele örömöt. A helyszíni visszajelzések után úgy látjuk, sikerült jobban átélhetővé tenni a korlátok nélküliséget és a digitális szabadságot azzal, hogy ennek az ikonikus szobornak lehetőséget adtunk kilépni a korlátai közül”

– mondta Kovács András, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója.

A látványos és egyedi show a Visual Europe Group világszínvonalú drónflottájával készült. A szakmai zsargonban „táncnak” nevezett show 405 darab új generációs, Kaiken típusú drón összehangolt mozgásával jött létre és mintegy 7 és fél percig tartott.

Több mint 15 ember dolgozott azon, hogy egyedülálló élményt adjunk a pénteki rendezvény látogatóinak. Különleges kihívást jelentett, hogy a Szabadság-szobor körül, a Gellért-hegy felett valósítjuk meg a produkciót, ügyelve arra, hogy a drónflotta, az animáció és a zene végig tökéletes összhangban maradjon

– számolt be Pető Áron, a drónshow első pilótája.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?

A Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. 5 millió forinttal támogatja az ebesi Futball Szakosztályt, tovább erősítve elköteleződését a helyi közösségek iránt.

A belga-magyar tulajdonosi hátterű vállalat Ebesen közel 55 000 m²-es logisztikai csarnokot épít a debreceni repülőtér és az épülő BMW-gyár közelében, miközben aktívan részt vesz a település közösségi és sportéletének fejlesztésében. A WLP nemzetközi szinten is komoly szerepet vállal a jótékonyságban, különös figyelmet fordítva a sportok támogatására.

A „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” társadalmi célú kezdeményezést Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a híres Habsburg család tagja indította el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt.

Közösségtámogatás globális szinten

A Weerts Logistics Park (WLP) elkötelezett a fenntartható növekedés iránt, melynek keretében célja, hogy munkahelyeket teremtsen, és támogassa a gazdasági fejlődést azon régiókban, ahol jelen van beruházásaival és fejlesztéseivel. A társadalmi felelősségvállalás és a jótékonykodás mindig is meghatározó szerepet töltött be a cégcsoport működésében, különös tekintettel a Green Future Projekt támogatására, amely a motorsportok fenntarthatóságát segítő kezdeményezéseket helyezi előtérbe.

A WLP számára kiemelt fontosságú, hogy minden tevékenységét – beleértve az autósportot és a logisztikai projektjeit is – karbonsemlegessé tegye. Földterületeket vásárol és véd az Amazonas esőerdőben, hogy megóvja azokat az erdőirtástól. Szintetikus üzemanyagokkal is kísérletezik, ezzel mérsékelve a szénlábnyomát.

Ingatlanfejlesztési részlegének célja, hogy minden logisztikai létesítménye tetejét napelemekkel fedje be. A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég Magyarországon is minden új épületet úgy tervez, hogy a tetőszerkezet alkalmas legyen napelemek fogadására arra az esetre, ha a jogi környezet a jövőben kedvezőbben alakul.

WLP a társadalmi felelősségvállalás és a fiatal generációk támogatásának elkötelezett élharcosa

„Belgiumban a WLP már több mint 3000 számítógépet adományozott rászoruló gyermekeknek, és célja, hogy a tartósan beteg fiatalok számára is hozzáférhetővé tegye ezeket az eszközöket. E társadalmi elkötelezettség szellemisége összhangban áll a „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” kezdeményezéssel, amelyet Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a Habsburg család tagja indított el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt. A program szellemében a WLP Magyarországon is aktívan támogatja a helyi közösségeket, többek között az ebesi labdarúgás patronálásával.”

emelte ki Mika Arnold, a WLP Real Estate Managere

Ebes és a WLP együttműködése új távlatokat nyit a helyi sportélet számára

Ebes és a WLP partnersége jelentős lehetőségeket teremt a helyi sportélet fejlesztésére. A nemzetközi vállalat támogatása nemcsak a közösség összetartását erősíti, hanem hozzájárul a sport színvonalának növekedéséhez is. Az együttműködés friss energiákat hoz a helyi fiatalok számára, ösztönözve őket a sportban való aktív részvételre.

Fókuszban a helyi sportélet fejlesztése

A WLP támogatásának köszönhetően az ebesi labdarúgás új szintre emelkedik, lendületet adva a helyi sportélet fejlődésének.

„A Weerts Logistics Park (WLP) által nyújtott 5 millió forintos hozzájárulás meghatározó jelentőségű a helyi futball számára, hiszen lehetővé teszi az edzésfeltételek modernizálását, a Bozsik programban részt vevő fiatal tehetségek versenyeztetését, valamint az utánpótlás csapatok bajnokságokban való részvételét. A Bozsik program szoros kapcsolatban áll a Puskás Akadémiával, amely kiemelt partnerként támogatja a fiatal sportolók fejlődését és versenyeztetését, ezzel erősítve az utánpótlás nevelését. A WLP támogatása erősíti a közösségi összefogást, miközben növeli mind a felnőtt, mind az ifjúsági csapat versenyképességét a Megyei II. osztály északi csoportjában.”

hangsúlyozta Kovács József, az ebesi Sportbarátok Egyesületének vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss