Egészség
99,78%-ban távolítja el 24 óra alatt az új koronavírust a Panasonic légkondicionálója
Elsőként az iparágban: a Texcell kutatói ismertetik az iparág első légkondicionáló vizsgálatának részleteit a SARS-CoV-2-ön, melyet egy reális szobaméretű kamrában végeztek
A tegnapi nap a Panasonic megnyitotta kapuit a média előtt, hogy figyelemre méltó információkat és híreket osszon meg a nanoe™ X technológia fejlesztése kapcsán, melynek köszönhetően fokozni lehet bizonyos vírusok elleni védelmet, valamint azok terjedésének megakadályozását, például a SARS CoV-2 esetében is.
Az iparágon belül elsőként, a Texcell két kutatója ismertette és erősítette meg azt, hogy sikeresen tesztelték az új típusú koronavíruson a Panasonic nanoe™ X technológiával felszerelt Etherea légkondicionáló modelljét.
A konferencián, melynek házigazdája Noémi Besedes volt, a légtisztító technológiáért felelős felsővezetők vettek részt, többek közt a feltaláló laboratóriumát és a Panasonic nanoe™ X K+F csapatát képviselő Akihito Hirohata, valamint a forradalmi technológia friss teszteredményei mögött álló, a Texcell-től érkező független kutatók, Bruno Boisson és Luck Ty.
A Texcell laboratóriumi eredményeinek részletei
A Texcell vírusszakértői arról számoltak be, hogy a nanoe™ X készülék nemcsak egy 45 literes dobozban lévő gézből távolította el az új típusú koronavírust, hanem egy Panasonic Etherea légkondicionáló egységet használva egy 6,7 m3-es reális szobaméretű tesztkamrában is megtette ugyanezt. A tesztek azt bizonyítják, hogy a légkondicionálóban lévő nanoe™ X technológia, amely másodpercenként 4,8 milliárd hidroxilgyököt szabadít fel, 8 óra alatt több mint 90%-ban, 24 óra alatt pedig 99,78%-ban távolítja el az új koronavírust.
nanoe™ X technológia – „a légkör természetes mosószere”
Uwe Sprengart, a Panasonic műszaki szakértője is megszólalt a technológiával kapcsolatban:
„A nanoe™ X rendkívüli hatékonyságának egyik legnyomósabb oka abban rejlik, hogy noha a részecskék a levegőben dolgoznak, a felületeken és a szövetekben is hatékonyak. Ha rákeresünk arra, hogy „hidroxilgyök, a légkör természetes mosószere”, számos hiteles forrást találunk, amely hivatkozik erre, például a NASA is.”
Proaktív védelem a baktériumok és vírusok ellen
Uwe Sprengart szerint a Panasonic nanoe™ X technológiás klímaberendezéseinek egyedülálló teljesítménye mellett szóló érvek egyike a következő:
„A légtisztítás a légkondicionáló egységen kívül, a hidroxilgyökök a helyiségbe való aktív terjesztésével történik. Ennek köszönhetően bizonyos baktériumok, vírusok és szagok ott kerülnek proaktív módon eltávolításra, ahol előfordulnak, azaz a tisztítás nem csak akkor megy végbe, amikor a légkondicionáló egység magába szívja ezeket az anyagokat.”
Ez egy más módszer azokhoz az eszközökhöz képest, amelyek semlegesítik a rajtuk áthaladó levegőt, és amelyek az ígért tulajdonságok fenntartása érdekében időszakos szűrőtisztítást igényelnek.
Hozzátette:
„Mivel a részecskék a felületekre érkeznek, és onnan behatolhatnak a textíliákba, hogy csökkentsék a kellemetlen szagokat és meggátolják a baktériumok, a penész és egyes vírusok terjedését, a nanoe™ X technológia forradalmi újítást jelent.”
Több mint 20 év tapasztalat a légtisztítás terén
Az 1997-ben induló légtisztítás iránti kutatás, valamint a nanoe™ technológia 2003-as bemutatkozása óta ez a módszer óriási érdeklődést váltott ki, szalagcímeket eredményezett, valamint vitákat generált. A témában Akihito Hirohata, a Panasonic nanoeTM X K+F csapatából tartott részletes ismertetőt, mely során beszámolt a technológia értékes múltjáról, valamint arról, hogyan segítettek a jelentős áttörések a lendület és a folyamatos fejlődés fenntartásában.
Üzleti növekedés a nanoe™ X technológiának köszönhetően
Az eseményt Enrique Vilamitjana, a Panasonic Europe ügyvezető igazgatója összegezte, a nanoe™ X által generált új üzleti lehetőségeket bemutatva. Megtudhattuk, hogy a nanoe™ X kulcsfontosságú szerepet játszik a légkondicionáló berendezések értékesítésében, mivel csaknem 50%-kal nagyobb az ezzel a technológiával rendelkező modellek iránti kereslet. Az igazgató úgy látja, hogy ez a tendencia mind a lakossági, mind a kereskedelmi piacokon Európa összes fő régiójában folytatódni fog.
Bővül a nanoe™ X kereskedelmi alkalmazása
A konferencián Paul Aitchinson, a Panasonic termékmenedzsere és műszaki szakértője a Panasonic nanoe™ X-szel felszerelt kereskedelmi termékportfóliójának bővítését vázolta fel. Ezen termékek energiafogyasztása minimális, és karbantartásra sincs szükségük, mivel a nanoe™ X részecskék még „csak ventilátoros üzemmódban” is fel tudnak szabadulni, mindössze 25 W teljesítmény felhasználása mellett. Aitchinson elmondta, hogy
„a nanoe™ X technológia végtelen lehetőségeket kínál számunkra ahhoz, hogy a különböző szobákban és helyiségekben tisztább környezetet teremtsünk. Szeretjük azt, ha a vásárlóink kihívás elé állítanak minket különféle használati módokkal és potenciális alkalmazásokkal, melyek során vizsgálódhatunk, tesztelhetünk és optimalizálhatunk. Minden jel arra mutat, hogy a nanoe™ X technológia előtt fényes jövő áll.”
Amennyiben többet szeretne megtudni a nanoe™ X technológiáról, kattintson ide: www.panasonic.eu/nanoe
További információért kérjük, látogasson el az aircon.panasonic.eu weboldalra.
Egészség
Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.
Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.
A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.
Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:
“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”
Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.
Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:
“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”
Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál
Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.
Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!
A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.
Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS). Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.
„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”
– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.
„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”
– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.
Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.
Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Közel 100 ember egészségügyi szűrését végezték el egy nap alatt a Prologis parkjában
A Prologis Park Budapest-Gyál parkba egy nap erejéig egészségügyi szűrőbusz költözött – a logisztikai ingatlanfejlesztő vállalat ugyanis ingyenes szűrővizsgálatot szervezett a parkban található ügyfelek alkalmazottai számára.
A dolgozók háromféle szűrésre jelentkezhettek: dermatoszkópos anyajegyszűrésre, InBody készülékkel végzett fittségi állapotfelmérésre, illetve szívstressz meghatározásra. A MediTeam orvosai által végzett vizsgálatokra majdnem 100-an regisztráltak, betöltve az összes szabad helyet a napra.
Több kutatás is igazolja, hogy Magyarországon rendkívül kevesen járnak egészségügyi szűrővizsgálatokra, pedig minél korábban ismernek fel egy betegséget, annál nagyobb a valószínűsége a hatékony kezelésnek. Két évtized alatt például megduplázódott a magyarországi bőrrákos esetek száma, és a betegek negyede még mindig későn fordul orvoshoz. A betegség kockázata az életkorral együtt nő, de 30 évnél fiatalabbaknál is előfordul, sőt ma már ez a fiatal nők és férfiak egyik leggyakoribb daganatos betegsége. Hazánkban a szív- és érrendszeri halálozás képezi a leggyakoribb halálokot, az erre irányuló rizikószűréseken azonban alacsony a lakossági részvétel, ezért az ilyen szűrésekben rejlő lehetőségek nincsenek kellően kiaknázva.
„A parkjainkban dolgozó munkatársak egészsége kiemelten fontos számunkra”
– mondta Gárdonyi Lóránd, a Prologis Magyarország ingatlangazdálkodási és ügyfélélmény igazgatója.
„Tudjuk, hogy egy-egy szűrővizsgálatra mennyire nehezen találnak időt az emberek, ezért házhoz hoztuk a lehetőséget ügyfeleink munkatársai számára. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az egészség megőrzésének fontosságára: szeretnénk, ha a mindennapi gondolkodásba is beépülne ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzése. Nagyszerű volt látni, hogy ilyen sokan vettek részt a szűréseken, és szeretnénk köszönetet mondani az orvosi csapatnak az áldozatos munkájukért.”
Ez a különleges nap az egészségen és a közösségen kívül a segítségnyújtásról is szólt: az ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatok mellett a Prologis gyűjtést is szervezett, minden résztvevő magával hozhatott egy új vagy jó állapotú plüssjátékot, amelyet a Máltai Szeretetszolgálat juttat el a rászoruló gyermekekhez.
„Nagyon szép kezdeményezésnek tartom ezt is”
– mondta Szegedi Réka, a CooperVision toborzási specialistája.
„A kollégák sok plüssállattal készültek, örülünk, hogy olyan gyerekekhez kerülnek, akik szívesen játszanak majd velük.”
A parkokban dolgozók vizsgálata zökkenőmentes volt, csupán egy gyors és egyszerű szünetet igényelt a munkanapjukban.
„Szeretném megköszönni a Prologisnak, hogy egészségmegőrző programokat szervez a parkunkban”
– mondta Szegedi.
„A mai napon én is részt vettem két vizsgálaton: a fittségi állapotfelmérésen és a melanómaszűrésen. Fontosnak tartom, hogy a dolgozóink könnyen részt tudjanak venni az ilyen jellegű egészségügyi szűrővizsgálatokon a munkaidő keretein belül is. A munkavállalóink nagyon hálásak az ilyen jellegű szűrésekért, sőt, külön jelezni is szokták, milyen vizsgálatokra kerüljön sor a jövőben.”
Az egészség és a jólét biztosítása is része a Prologis azon széles körű törekvésének, amellyel a parkok a munkavégzés kellemes terévé válhatnak.
„A PARKlife kezdeményezésünk lényege, hogy többet nyújtsunk, mint egy egyszerű munkahely, mint csak egy logisztikai park. Közösségeket szeretnénk építeni. Teret, időt és lehetőséget adunk a közösségeknek, hogy együtt tölthessenek időt a parkjainkban, akár szabadtéri rendezvényeken, akár sporteseményeken, vagy efféle egészségmegőrző programok keretein belül. Ezzel szeretnénk hozzájárulni partnereink és dolgozóik fizikai jólétéhez, és arra ösztönözni a parkokban dolgozókat, hogy sokat mozogjanak, és aktív közösségi életet éljenek”
– mondta Gárdonyi Lóránd.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Kingston bemutatja kétcsatlakozós külső SSD tárhelymegoldását
-
Ipar2 hét ago
Bajnoki elismerés a Schneider Electric AirSeT berendezésének
-
Gazdaság2 hét ago
Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
-
Egészség2 hét ago
Közel 100 ember egészségügyi szűrését végezték el egy nap alatt a Prologis parkjában
-
Mozgásban2 hét ago
Automatizált logisztika a globális ellátáshoz
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung különleges kedvezményekkel hangol az ünnepekre
-
Szórakozás2 hét ago
Miért keressük egyre inkább az interaktív kikapcsolódást?
-
Zöld2 hét ago
Intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban







