Egyéb kategória

Egy egész város internethálózatát vágta haza egy apuka

város

A francia férfit akár 10 millió forintnak megfelelő bírság megfizetésére és fél év börtönre is ítélhetik.

Egy francia apa börtönbüntetéssel és súlyos pénzbírsággal néz szembe, mert jelzavaróval akadályozta meg, hogy a kamaszkorú gyerekei internetezni tudjanak éjjelente, de a jelzavaró egy otthonukhoz közeli város hálózatát is hazavágta. A franciaországi Messanges városában minden nap azt tapasztalták, hogy éjfél és hajnali három óra között nem működik a mobil- és az internetszolgáltatásuk. 

Miután egy mobilszolgáltató jelentette a problémát Franciország rádiófrekvenciákat felügyelő szervének, az Agence nationale des fréquences-nek (magyarul Nemzeti Frekvencia Ügynökség), a nyomozás során megállapították, hogy egy jelzavaró készülékkel blokkolták a városban a frekvenciákat – írja a Bleeping Computer.

A jelzavaró olyan készülék, amely a mobileszközökkel azonos frekvencián sugározza a rádióhullámokat, ezzel megakadályozva, hogy az mobil- és egyéb eszközök csatlakozni tudjanak az átjátszó tornyokhoz, és jeleket fogadjanak. Az ügynökség jelentéséből kiderül, hogy az egyik technikusuk a zavaró jelet egy szomszédos város egyik házáig követte nyomon. Itt a ház tulajdonosa bevallotta neki: az interneten vásárolt egy jelzavaró készüléket, amit arra használt, hogy a tizenéves gyerekeit offline állapotba kényszerítse.

A magyarázat zavarba ejtően egyszerű volt: a jelzavarót a családapa azért szerelte be, hogy megakadályozza, hogy a tinédzserek elalvás helyett az okostelefonjukkal internetezzenek! Gyermekei valóban a közösségi hálózatok és más alkalmazások rabjaivá váltak, különösen a Covid-19 járvány miatt bevezetett korlátozások óta

– idézi a felügyeleti szerv jelentését a portál.

Különböző internetes fórumok felkeresése után a férfi úgy döntött, hogy egy jelzavaró készülék a legjobb megoldás a problémájára. Bár az apának nem állt szándékában egy egész város internethálózatának a lekapcsolása, az eszköz használatával végül ezt idézte elő.

Az ilyen jelzavaró eszközök használata ahogy hazánkban, úgy Franciaországban is illegális, és akár 30 ezer eurós (10,7 millió forintnak megfelelő) bírsággal, valamint hat hónap börtönnel is büntethető. A Nemzeti Frekvencia Ügynökség jelentette a jelzavaró készülék használatát az ügyészségnek, ők pedig lefoglalták az eszközt, és a bűncselekmény miatt nyomozást indítottak.

Forrás: 24.hu

Egyéb kategória

BKK a bliccelők ellen: működhet az új plakátkampány?

bkk

 Legfrissebb szabadtéri hirdetési kampányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) arra ösztönzi az utasokat, hogy a bliccelés helyett válasszák a jegy vagy bérlet megváltását. Wolf Gábor marketing szakértő szerint előremutató a kezdeményezés és az eredmények mérésével, valamint a kampány marketing üzenetének finomításával számottevően csökkenthető a nemfizető utasok száma.

Budapesten a legfrissebb becslések szerint az utasok kilenc százaléka érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazik. Hiába érhető el már okostelefonon is a jegyvásárlás, bővültek folyamatosan a kedvezmények és maradt el a közösségi közlekedés áremelkedése messze az inflációtól, még mindig nagyon jelentős a bliccelők aránya.

Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója Facebook videóban hívta fel a figyelmet arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új reklámkampánya nagyon eredményes lehet, ha mérik és az eredmények tükrében javítanak az üzenet hatékonyságán, felhasználva az ismert szociálpszichológiai kutatások eredményeit. Ugyanis egy olyan kérdésben, mint a bliccelés, könnyen előfordulhat, hogy a BKK reklámkampányának hatására rövid távon nemhogy csökken, hanem akár növekedhet is a nemfizetők száma.

A tiltás hatékonyabb lehet hatékonyabb a dorgálásnál

A BKK kampányában megjelenő szereplők kifogásokat mondanak arról, hogy miért lógnak a villamoson, buszon és metrón. Ezek szerint azért lehet bliccelni, mert úgyse jön ellenőr, csak pár megállóról van szó és más is bliccel. A bannereken és plakátokon ez alatt olvasható a „Ne a kifogást keresd, válts jegyet vagy bérletet és utazz lelkiismeret furdalás nélkül” szlogen.

Ahogy arra Wolf Gábor rávilágít nemzetközi példák alapján, amikor mások normaszegő viselkedését helyezik központba, akkor az akár visszájára is elsülhet!

Az emberek fejében ugyanis ez úgy áll össze, ha valamit szabad másoknak, akkor azt ők is megtehetik – még ha ez alapvetően tilos is. Erre számos marketingpszichológiai kísérlet eredménye is rávilágít. Az Egyesült Államokban az arizonai Megkövült Erdő Nemzeti Park azt látta, hogy a látogatók 2,9 százaléka elcsent egy-egy kis darabot a megkövült fákból, amik így előbb-utóbb teljesen el is tűnnének.

Felkérték ezért az egyik legnagyobb hatású pszichológust, a meggyőzés, a befolyásolás és a tárgyalás területeinek nemzetközi hírű szakértőjének számító Robert Chaldinit, hogy segítse rávenni az embereket, hogy kevesebbet lopjanak a természeti kincsekből. Kísérletében először egy olyan táblát helyezett ki ami ez állt: „Sajnos rengeteg látogató távolít el kristályokat a kővé vált erdőből, amivel rongálják a park állapotát”.

Ez a BKK-reklámhoz hasonló üzenet nem csökkentette, hanem növelte a lopások mennyiségét, mégpedig 2,9 százalékról közel háromszorosára, 7,9 százalékra! Amikor azt írtákegy táblára, hogy „Tilos a kővé vált erdőből kristályokat kivinni, mert ezzel rongáljuk a park állapotát”, akkor az egyszerű tiltás hatására 1,7 százalékra csökkent a lopások száma.

Wolf Gábor ugyanakkor hangsúlyozza: mindez csak elmélet, csak a kampány hatásának birtokában lehet biztosan kijelenteni, hogy a kutatás eredményei ebben az esetben is megállják a helyüket.

A szakértő szerint mindenképpen érdemes más üzenetekkel is kísérletezni, mert a számottevő különbségek lehetnek az egyes megközelítések között.

A lelkiismeretére mindenki szívesebben hallgat

A kutatás szerint jobb eredményt lehetett elérni, ha ezt írták: „Nagy pacsi a látogatóknak, mert sikerült fenntartani a park érintetlen állapotát”. Az emberek ugyanis szeretik a dicséretet, és ha már valamiért bezsebelték a kedves szavakat, akkor nagyon nem viszi rá a lelkiismeretük, hogy az ellenkezőjét tegyék.

„Ez az üzenet dicsér és visszaigazolja a helyes viselkedést. Nem leszid, nem letromfol, hanem elismeri a helyes viselkedést. Érdemes lenne ezt tesztelni a kampány folytatásában a BKK-nak is. Például a következő kampányban egy villamosvezető mondhatná, hogy «Köszönjük, hogy jegyet váltott, mert a jegybevételből kapom a fizetésem»

– javasolja Wolf Gábor.

A marketingszakember szerint nagyon előremutató a BKK kezdeményezése és ha alkalmazzák ezt a szociálpszichológiai megközelítést a leghatékonyabb üzenet megtalálására, akár a jelenlegi töredékére csökkenthető a bliccelők száma.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Egyéb kategória

Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen

A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait.

A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.

A Széchenyi István Egyetem Spinoff Klub eseménysorozatának célja, hogy összekösse egymással a gazdaság, a vállalkozás, az innováció iránt érdeklődőket, ezáltal olyan kapcsolatok szülessenek, amelyből aztán kutatás-fejlesztési projektek vagy akár startup vállalkozások nőhetnek ki. Az egyes beszélgetések valamilyen népszerű, aktuális, sokakat felcsigázó téma köré szerveződnek. Emlékezetes: idén februárban a mesterséges intelligencia trendjeit vitatták meg a győri vállalkozói szektor képviselői – a közönség elsöprő érdeklődése mellett.

A nagy sikerre tekintettel a brand gazdája, az egyetem Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központjának szervezői csapata úgy döntött, hogy újabb rendezvénnyel bővíti a féléves naptárat: a Spinoff Extra keretében – ahogy az esemény alcíme is hirdeti – az érdeklődők testközelből ismerhetnek meg egy-egy ismert és elismert vezetőt. A vendégek betekintést adnak az általuk képviselt szektor kulisszái mögé, fellebbentik a fátylat a vállalkozásukat érintő legfontosabb kihívásokról, valamint megosztják személyes tapasztalataikat a karrierútjukkal kapcsolatban. A rendezvények nyílt és ingyenes programok, a szervezők minden érdeklődőt szeretettel várnak.

Elsőként március 20-án, szerdán 17:30-tól dr. Szászi István, a Bosch Csoport Magyarországért és Adriai Régióért felelős vezetője, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a Spinoff Extra vendége az egyetem Győri Innovációs Parkjában, a „Kockában”. A Gábor Dénes-díjjal kitüntetett (eredeti szakmája szerint járműmérnök) szakember menedzseri pozíciója mellett kutatói múlttal is rendelkezik, így ezer szállal kötődik a felsőoktatáshoz. Előadásában szóba kerül az európai (és azon belül a magyar) járműipar helyzete, az elektromobilitás és az önvezetés térnyerése, valamint a magyarországi mérnökképzés jelene és jövője. A rendezvény végeztével informális beszélgetésekre, személyes kapcsolatteremtésre is lehetőség nyílik majd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Egyéb kategória

Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom

szoboszlai

Hosszú távú együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya, a Liverpool középpályása, Szoboszlai Dominik és a Magyar Telekom.

A megállapodás első lépéseként a válogatott sportoló és a Telekom arra biztatja a magyarokat, hogy a nehéz körülmények ellenére ne adják fel, hanem használják a bennük rejlő képességeket, azaz éljenek a “tuning” lehetőségével.

Az elmúlt évek eseményei hatással voltak az emberek világlátására és gondolkodásmódjára, mely a társadalomban is leképeződött. A tanult tehetetlenség egy olyan mentális állapot, amely megrekedéshez, stagnáláshoz vezethet, ahelyett, hogy a lehetőségek kerülnének előtérbe. A Magyar Telekom arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenkiben megvan az a képesség, hogy a saját életének az alakítója legyen. Ehhez pedig apró lépesek is elegendőek, melyek az élet különböző területeit jobbá teszik, azaz tuningolják.

A Telekom kiemelten fontosnak tartja ezt az üzenetet, illetve az ezzel kapcsolatos viselkedésváltozást, ezért egy olyan partnert keresett, aki hitelesen tudja megszólítani az országot és személyiségével, életútjával maga is megtestesíti mindezt. Így esett a választás a magyar labdarúgó válogatott csapatkapitányára, Szoboszlai Dominikre.

„A sportra és a digitalizációra egyaránt igaz, hogy konzisztens lépésekkel fejlődhetünk. Szoboszlai Dominik példája megmutatta az egész világnak, hogy magyarként is el lehet jutni a topligáig, elszántsággal és kitartással minden akadály leküzdhető. Együttműködésünk révén arra szeretnénk inspirálni az embereket, hogy bízzanak magukban, és tegyék meg a céljaik felé vezető első lépéseket, mert képesek rá”

– fogalmazott Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

A Magyar Telekom évek óta a változó világhoz és az ügyfelek igényeihez alakítja a szolgáltatás- és termékkínálatát, üzlettereit és ügyfélkiszolgálását. A vállalat küldetésének tekinti a magyar társadalom digitális fejlesztését és azt, hogy megmutassa, miként lehet a technológiát úgy használni, hogy az az embereket előre vigye és a hétköznapokat segítse. Ez a törekvés maga a tuning, ami a mostani reklámkampány fő motívuma: kis változtatás is elég ahhoz, hogy előre lépjünk, legyen szó az élet bármely területéről.

A kampánnyal a lakosságnak szeretnénk üzenni, hogy ne adják fel, képesek elérni a céljaikat. Hiszünk a kommunikáció erejében és úgy gondoljuk, hogy egy olyan nagy márkának, mint a Magyar Telekomnak társadalmi felelőssége, hogy támogassa, inspirálja az embereket. A hosszú távú célunk az, hogy a digitalizáció segítségével tuningoljuk Magyarországot: támogatást, digitális jóságokat adjunk az ügyfeleknek, melyekkel jobbá tehetik az életüket”

– tette hozzá Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Szoboszlai Dominik, akinek ez az első reklámfilm szereplése, kiemelten fontosnak tartja, hogy egy olyan ügy mellé áll, amelyben példát és motivációt tud adni az embereknek:

„Nagyon örülök, hogy én lehetek ennek a kampánynak az arca és hogy ezzel indul a több éves együttműködésem a Magyar Telekommal. Ez egy olyan üzenet, amihez nagyon őszintén tudok csatlakozni. Egyben jó lehetőség is számomra, hogy szólhatok a magyar emberekhez, és biztathatom őket arra, hogy vegyék észre a lehetőségeket a saját életükben. Ahogy ők hisznek bennem, úgy én is hiszek bennük, hogy képesek elérni az álmaikat “

– fejtette ki Szoboszlai Dominik.

A reklámfilm 2024. március 15-től kerül a televíziókban adásba.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss