Connect with us

Gazdaság

A Samsung csak nagyban van: Egy évtizede a Digital Signage piac élén

A Samsung immár tíz éve tartja piacvezető pozícióját a Digital Signage iparágban az IHS Markit közlése szerint.

A vezető piackutató vállalat digitális kijelzőkre vonatkozó friss adataiból kiderül, 2009 óta a Samsung az iparág legmagasabb eladásokat felmutató márkája.

„A Samsung folyamatosan arra törekszik, hogy olyan innovációkat hozzon el a felhasználóknak, melyeknek köszönhetően képesek lesznek arra, amire korábban nem volt példa. Az IHS rangsora a több mint egy évtizedes folyamatos fejlesztés eredményeit igazolja, melynek köszönhetően partnereink számára olyan eszközöket biztosítunk, amelyekkel még inkább magával ragadó tartalmakat jeleníthetnek meg. A vállalat továbbra is elkötelezett amellett, hogy a felhasználói igényeket szem előtt tartva alkossa meg a jövő kijelzőit.” 

– mondta el Seog-gi Kim, a Samsung vizuális kijelzőkért felelős üzletágának alelnöke.

Az IHS Technology Kültéri Kijelző Piac (Public Displays Market Tracker) című jelentése szerint, a Digital Signage eszközök 2018-as eladásai alapján, a Samsung 25,8 százalékos részesedéssel rendelkezik a világpiacon.

samsung_digital-signage_2

A Samsung SMART Signage legújabb sorozata számos dinamikus és sokoldalú kijelzővel érkezik, amelyek között több, iparági szinten kiemelkedő, különböző kategóriákban is díjnyertes készülékeket találunk. A kijelzők egyedi felhasználási megoldásokat kínálnak az iparág különféle területein, mint a kiskereskedelem, a gyorséttermek, a repülőterek, a digitális hirdetések (digital out-of-home – DOOH), a szervezeti feladatok, az oktatás, a szórakoztatás, a vendéglátás vagy éppen a közösségi közlekedés. Ezek a kijelzőtechnológiák magasabb szintű vizuális megjelenítéssel nyújtanak alternatívát a hagyományos Signage kijelzőkhöz képest.

  • QLED 8K Signage – Az iparágban elérhető egyik legmagasabb felbontást kínálja az AI-alapú felskálázási technológiának köszönhetően. A QLED 8K Signage minden megjelenített kép minőségét feljavítja, ezzel élettelibb és vonzóbb tartalmak jelenhetnek meg a kijelzőn, amelyek nagyobb eséllyel ragadják meg a potenciális vásárlók figyelmét. Emellett az AI alapú felskálázás lehetővé teszi az üzletek tulajdonosai és a hirdetők számára, hogy a hirdetéseket alacsonyabb felbontásban, kisebb költséggel gyártsák le, majd azt lenyűgöző 8K minőségben jelenítsék meg. A Samsung QLED 8K Signage kijelzője elnyerte az AV News Díját az Év Digital Signage Innovációja kategóriában és az ISE 2019 (Integrated Systems Europe kiállítás) Kiállítás Legjobbja díját, amelyet a nívós iparági médium, az Installation ítél oda.
  • Félig kültéri OMN/OMN-D Sorozat – A szériát a kirakatok kialakítását, sajátosságait szem előtt tartva tervezték, így még erős, közvetlen napsütésben is egyenletes láthatóságot biztosít. A letisztult kábelelrendezésnek, a felhasználóbarát szoftvernek és az ellenálló, energiahatékony kijelzőnek köszönhetően a sorozat minden darabja kitűnő választás kiskereskedők számára. Az OMN-D sorozat kétoldalú megoldásának köszönhetően a kijelzőn megjelenített tartalmak az üzleten belül és az utcán is egyaránt megtekinthetők. Az OMN/OMN-D készülékek Minden Időjárásban Megfelelő Kijelzők (All-Weather Display) kategóriában nyerték el az ISE 2019 Legjobb Új Technológia (Top New Technology, TNT) díját.
  • Teljesen kültéri OHN/OHN-D Sorozat – Az OHN széria IK10 értékelésű Magic Protection Glass technológiával érkezik, kiemelkedő láthatósága mellett megfelel az IP56 víz- és porállósági szabványnak, így páratlan ellenállóságot kínál. A kétoldalú OHN-D kijelző kiválóan alkalmas arra, hogy megragadja a potenciális vásárlók figyelmét buszmegállókban vagy egyéb utcai hirdetési felületeken.
  • QMR/QBR Sorozat – Az új 2019-es QMR/QBR sorozat olyan jelentős fejlesztésekkel érkezik, mint az UHD 4K kijelző, a csökkentet méretű káva és az új, szimmetrikus formatervezés. Az intelligens UHD felskálázási technológia alkalmazásával és tükröződésmentes panellel felszerelt szériát elsősorban bevásárlóközpontok, áruházak és repülőterek számára tervezték.
  • Samsung Flip – A Samsung Flip egy interaktív, 55 colos digitális prezentációs tábla, amely hozzájárul a produktívabb és hatékonyabb munkavégzéshez. A Samsung Flip konfigurálható kialakításával a természetes írás érzését kelti, mindezt egy stabil, kerekeken guruló állványon. A Samsung Flip hozzájárul a még inkább hatékony és kreatív találkozókhoz. A készülék elnyerte az AV News Év Prezentációs Innovációja díját és a 2019-es Legjobb Új Technológia (TNT) díjat Kommunikáció és Együttműködés kategóriában.

A Samsung legújabb SMART Signage kínálatáról további információ a https://displaysolutions.samsung.com oldalon érhető el.

Continue Reading
Advertisement

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss