Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

A Fujitsu kutatása szerint a vállalatok nem tudnak tovább várni a kvantumszámítástechnikára

A cégvezetők már most szeretnék használatba venni a kvantumszámítástechnikát, hogy realizálhassák az általa elérhető üzleti előnyöket és folyamataik optimalizálásával gyorsítsák a digitális átalakulást

A vállalatvezetők türelmetlenül várják a kvantumszámítástechnika megérkezését, és már nagyon szeretnék élvezni az általa ígért mélyreható folyamatoptimalizálás előnyeit – állapította meg az a ma közzétett kutatás, amelyet a teknowlogy Group Company részeként működő PAC független elemzőcég készített a Fujitsu megbízásából.

A kutatásból kiderül, hogy a szervezetekre nehezedő nyomás erősödésével egyre többeket frusztrál a kvantumszámítástechnika fejlődésének lassúsága. Az érintetteket ugyanakkor izgalommal töltik el a Fujitsu Digital Annealer által kínált lehetőségek. Ez az áthidaló technológia már képes gyorsan megoldani másként kezelhetetlen problémákat, így azonnal elérhetővé teszi a cégek számára a kvantumszámítástechnikára jellemző transzformatív előnyöket.

Bár a kvantumszámítástechnika fejlődése ma még gyerekcipőben jár, a vállalatok máris felfokozott izgalommal várják az általa ígért csúcsteljesítményt. A kutatás során megkérdezett cégvezetők 81%-a úgy véli, hogy a kvantumszámítástechnika megjelenése gyorsítani fogja üzleti, logisztikai és ipari folyamatai optimalizálását, segíti majd a digitális átalakulásban és lehetővé teszi számára versenyképessége megőrzését a gyorsan változó piacon.

A vállalatokat ugyanakkor frusztrálja a technológia fejlődésének lassú üteme. A megkérdezettek 50%-a szerint a kvantumszámítástechnika valószínűleg nem válik általánosan elterjedté a következő évtizedben. Ugyanakkor 89%-uk úgy nyilatkozott, hogy napjaink technológiájának elégtelen számítási teljesítménye visszafogja szervezetét a kombinatorikus optimalizáció előnyeinek maradéktalan hasznosításában – azaz abban, hogy az üzleti folyamatok forradalmasítása érdekében sokféle lehetőség közül ki tudják választani az optimális megoldást.

Az üzleti folyamatok optimalizálása iránt annyira élénk napjainkban az érdeklődés, hogy a megkérdezettek kétharmada (66%) már ma optimalizációs megoldások után kutat, és nem hajlandó várni addig, amíg a távoli jövőben megérkezik a kísérleti és feltehetően instabil kvantumszámítástechnika. Emögött az a meggyőződés áll, hogy a kvantumszámítástechnikával behozhatatlan előnyre lehet szert tenni a piaci versenyben. A válaszadók kétharmada értett egyet abban, hogy ha működési területén egy versenytárs a többieket megelőzve alkalmazná a kvantumszámítástechnikát, azzal gyökeresen átalakítaná a jelenlegi viszonyokat.

A Fujitsu mind elismertebb Digital Annealer megoldása áthidalja a szakadékot

A komplex üzleti folyamatok valós idejű optimalizálásával elérhető radikális áttörést sürgető vállalatok közül – a kutatás eredményei szerint – egyre többen ismerik fel, hogy a kvantumszámítástechnika által inspirált Fujitsu Digital Annealer áthidalja a hagyományos technológia és a kvantumtechnológia között szakadékot, és lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy valódi kvantumszámítógépek nélkül is valós időben futtassák a kombinatorikus optimalizálási algrotimusokat. A vizsgált vállalatok 70%-a több iparágban (pl. gyártóipar, pénzügyi szolgáltatások, kiskereskedelem) úgy véli, hogy a Digital Annealer felgyorsíthatja számára a kvantumszámítástechnikára épülő jövőbe vezető utat.

Yves de Beauregard, a Fujitsu digitális üzleti megoldásokért felelős EMEIA-régióbeli vezetője elmondta:

„Mindenki a diszruptív változásokról beszél. A vállalatvezetők tisztában vannak a veszélyekkel és a lehetőségekkel, de elkeseríti őket, hogy a kvantumszámítástechnika még erősen a jövő zenéje, és még akkor is kétséges, hogy mennyire lesz kellően stabil a gyakorlati üzleti alkalmazásra. Így érthető, miért tapasztalunk ilyen élénk érdeklődést a Fujitsu Digital Annealer és kombinatorikus optimalizálási számításokat támogató képességei iránt. A Digital Annealer már kapható kereskedelmi forgalomban, kézzelfogható eredményeket ért el többek között a pénzügyi szolgáltatószektorban, a gyártóiparban és a gépkocsigyártásban, és már használják azok a haladó gondolkodású vállalatok, amelyek diszruptív erővé kívánnak válni a jövőben.”

A Fujitsu Digital Annealer már bizonyította képességeit

A Fujitsu kvantumtechnológia által inspirált Digital Annealer megoldásával a vállalatok új lehetőségeket aknázhatnak ki, és diszruptív erővé válhatnak a digitális korban azáltal, hogy azonnal megtalálják az optimális kombinációt a rendkívül komplex és korábban kezelhetetlen adatváltozóknál. Európa egyik vezető gépkocsigyártója például a Digital Annealer segítségével optimalizálja a robotok által végzett hegesztési műveleteket a gyártósoroknál. Mivel soha nem kell új erőforrásokat bevonnia a gyártási folyamat legdrágább szakaszának számító fényezéshez4, több gépkocsit állíthat elő egységnyi idő alatt.

A pénzügyi szolgáltatások piacán az Egyesült Királyság egyik vezető pénzintézete azt vizsgálja, hogyan lehet valós időben optimalizálni a befektetési portfóliókat a Fujitsu Digital Annealer segítségével. Közművállalatok befektetéseik megtérülésének maximálására, míg gyógyszergyárak az új hatóanyagok keresésének és az új gyógyszerek fejlesztésének gyorsítására használják a Fujitsu megoldását.

A kombinatorikus optimalizálás további példája a kamionok berakodási hatékonyságának növelése a szállítmányozási és logisztikai szervezeteknél. A Fujitsu saját gyáraiban is a Digital Annealert használja. Segítségével sikeresen optimalizálta a készletgazdálkodást, és 45%-kal csökkentette a dolgozók által havonta megtett távolságot, ezen keresztül pedig az improduktív munkaidő hosszúságát. A kormányok számára is ígéretes lehetőséget jelent, hogy a Digital Annelaerrel a valós idejű forgalmi viszonyokat figyelembe véve optimalizálhatják a közlekedési rendszereket, ezzel is visszaszoríthatják a környezetszennyezést, és gyorsabban elérhetik a klímaváltozással kapcsolatban kitűzött céljaikat.

Ár és piaci bevezetés

A Digital Annealer egyelőre tesztcélokra elérhető. Co-creation szolgáltatásai keretében a Fujitsu rendelkezésre bocsátja szakértelmét és támogatását annak azonosítására, hol érdemes az ügyfeleknek azonnal munkába állítani a Digital Annealert olyan kihívások legyőzésére, amelyekre eddig lehetetlennek tűnt praktikus megoldást találni. A Fujitsu a Digital Annealer éles környezetbe integrálásában is támogatja ügyfeleit. A szolgáltatás formájában (as-a-service), előfizetéses alapon azonnal elérhető Digital Annealer csomagja műszaki és tanácsadási szolgáltatásokat, támogatást és opcionálisan további megoldásfejlesztési konzultációt is tartalmaz. A Digital Annealer helyben telepített és felhőszolgáltatásként is igénybe vehető. Ára régiótól és konfigurációtól függően változik.

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss