Gazdaság
Nem sikerült a felvételi? Sebaj! Gyere programozni!
Óriási a kereslet a programozókra itthon és egész Európában
A junior szoftverfejlesztőket képző PROGmasters összegyűjtött 6 okot, amik miatt érdemes elvégezniük egy programozóiskolát azoknak, akiknek idén nem sikerült a felvételijük.
- Óriási a kereslet a programozókra itthon és egész Európában
A különböző iparági statisztikák szerint a folyamatos digitalizáció és a kutatás-fejlesztési központok térnyerése miatt továbbra is több tízezer informatikus hiányzik a magyarországi munkaerőpiacról, míg ez a szám európai szinten a milliós nagyságrendet is eléri. A hazai szoftverfejlesztő tanfolyamokon nagyjából 700-800 diák végez idén, a cégek részéről azonban jóval több programozóra lenne igény, becslések szerint az IT-szektor ennek a számnak mintegy tízszeresét alkalmazná junior szoftverfejlesztőként középtávon.
- Nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy valaki programozó legyen
Az általános tévhittel ellentétben manapság már nincs szükség magas szintű matematikai tudásra ahhoz, hogy valaki programozó legyen, ez legfeljebb a szakma egyes területein nélkülözhetetlen. Viszont a legalább középfokú angoltudás, a logikus gondolkodás és a kreatív problémamegoldás képessége elengedhetetlen. Csakúgy, mint az erős soft skillek: a cégek az önálló gondolkodásra és munkára képes, de a beilleszkedésre és a csapatmunkára is alkalmas, jó kommunikációs és kapcsolatteremtő készségekkel rendelkező programozókat részesítik előnyben.
- Pár tízezer forinttal el lehet végezni a képzést
A bootcampek tandíja nem kis összeg, átlagosan nettó 1 millió forint körül alakul. Viszont szinte minden iskola kínál egy 18-24 hónapos halasztott részletfizetési konstrukciót, aminek köszönhetően a képzési díjat csak a szoftverfejlesztői karrier megkezdése után kell visszafizetni. Így már pár tízezer forint befizetése mellett is elvégezhető egy tanfolyam.
- 5 hónap alatt annyi gyakorlati tudást kapunk, mint a 3,5 éves egyetemen
A legtöbb hazai programozóiskola nappali képzést indít, ami azt jelenti, hogy a hallgatók jellemzően 4-5 hónapon keresztül minden hétköznap 6-8 órát tanulnak az iskolában, majd esténként és hétvégén is gyakorolják a tanultakat. A PROGmasters mentorai – akik maguk is programozóként dolgoznak – 800 órát töltenek el egy-egy kis létszámú csoporttal az 5 hónapos tanfolyam alatt. Ennek köszönhetően a diákjaik nagyjából annyi időt töltenek az iskolában gyakorlati programozási feladatokkal, mint a 3,5 éves egyetemi képzést elvégző hallgatók.
- Állásgarancia és ugyanakkora fizetés jár, mint az egyetemet végzetteknek
Ennek köszönhetően pedig a tehetséges hallgatókat tárt karokkal várják a leendő munkaadók, nem véletlen, hogy a képzőhelyek egy része pénzügyi állásgaranciát is kínál diákjai részére. A leggyorsabb elhelyezést a PROGmasters vállalja, amely maximum 3 hónap alatt minimum bruttó 350 ezer forintot fizető szoftverfejlesztői állást talál végzőseinek – ha mégsem, akkor elengedi a tandíj felét.
„A legutóbbi, júniusban végzett 18 fős csoportunk összes tagját sikerült 1 hónapon belül elhelyeznünk a szoftverfejlesztői szakmában. A végzett junior szoftverfejlesztőink bruttó átlagfizetése 450 ezer forint, ami nagyjából megegyezik az egyetemet végzett munkavállalók bérével, ráadásul ez az összeg a tapasztalatok szerint 3-4 év után átlépheti az 1 millió forintot is”
– mondja Filep Szabolcs, a PROGmasters vezetője.
- Rengeteg új, nagyon különböző embert ismerhetünk meg
A hazai bootcampek hallgatói jellemzően a munkaerőpiac különböző területein már tapasztalatot szerzett, 21 és 45 év közötti korosztályból kerülnek ki, emiatt egy-egy csoportban nagyon sok különböző hátterű és érdeklődési körű hallgató tanul. A PROGmasters diákjai között például volt már olyan anyuka, aki a családi csoki-manufaktúrát hagyta ott a programozás miatt, de szociológus, testnevelőtanár, biológus, grafikus, építész, jogász, pszichológus és katona is végezte már el a képzésüket a sikeres karrierváltás érdekében.
Ajánljuk még
-
Hosszú távú és megbecsült szakmára vágysz?
-
Országos IT Megmérettetés: kik lesznek Magyarország legsokoldalúbb informatikusai?
-
Munka és család mellett is van lehetőség diplomaszerzésre
-
Karrierváltás: 600 ezerhez közelít a junior informatikusok átlagbére
-
Néhány nap alatt elfogyhatnak a legjobb albérletek a ponthatárok kihirdetése után
-
Hogyan segíti a fejlesztők munkáját a DevOps?
Gazdaság
Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég
Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.
Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.
Az ipari szereplők szolgálatában
Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.
A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.
Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt
A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.
„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”
– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.
A cég központi értéke az emberi erőforrás
Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.
Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű
„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”
– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.
Felvillanyozzák a várost
„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”
– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.
Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.
A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.
„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”
– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.
„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”
„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”
– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.
„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”
A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását. A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.
A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.
A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A DACHSER felvásárolja a Brummer élelmiszer-logisztikai szolgáltatót
A DACHSER a Brummer felvásárlásával megerősíti az élelmiszer-szállítmányozó és -raktározó hálózatát Európában.
A cégcsoport alapítása óta a European Food Network partnere a Németország, Ausztria és a környező országok közötti, hőmérséklet-szabályozott élelmiszerek-szállításban.
Kempten/Passau, 2024. április 9. – A DACHSER felvásárolja a németországi Brummer Logistik GmbH-t és az ausztriai Brummer Logistic Solutions GmbH & Co KG-t. A felvásárlás a Brummer csoport teljes operatív üzleti tevékenységét magába foglalja. Az adásvétel során a felek megállapodtak abban, hogy a vételárat nem hozzák nyilvánosságra. A felvásárláshoz a német és az osztrák versenyhatóságok jóváhagyása szükséges.
A két, családi tulajdonban lévő vállalat 2023-ban összesen mintegy 128 millió eurós bevételt ért el, és ezzel együttesen Közép-Európa vezető élelmiszer-logisztikai szolgáltatói közé tartoznak. A Brummer-csoport két tulajdonosa és egyben ügyvezető igazgatója, Hans Brummer és Simone Brummer-Leebmann úgy döntött, hogy üzleti tevékenységüket a továbbiakban ingatlanok kezelésére és fejlesztésére összpontosítják, leginkább a logisztikai ágazatban. Ebben a vállalkozásban lányuk, Valerie Brummer fogja őket támogatni.
A Brummer Logistik GmbH-t 1977-ben alapították a bajorországi Neuburg am Innben, ahol egy 40.000 négyszerméteres, hűtött és fagyasztott élelmiszerekkel foglalkozó létesítménnyel rendelkezik. A Brummer Logistic Solutions GmbH & Co KG 2021-ben indult el, és 45 000 m2 raktárterülettel rendelkezik az ausztriai St. Marienkirchenben, a német határ mellett található telephelyén. Az egész Európából érkező áruforgalom így az országhatárokon, stratégiailag kiemelt helyen összpontosul, elősegítve a szállítási kapacitás optimális kihasználását. A Brummer fő piacán, Dél-Németországban és Ausztriában jelenleg mintegy 950 embert foglalkoztat.
Teljes körű, prémium logisztikai szolgáltatóként a Brummer a Németország, Ausztria és a környező országok közötti, határokon átnyúló szállításra, raktározásra és szerződéses logisztikai szolgáltatásokra összpontosít. A Brummer kínálata a teljes hőmérsékleti tartományt lefedi, beleértve a -18 Celsius-fok alatti fagyasztott élelmiszereket is. A vállalat emellett átfogó logisztikai megoldásokat kínál kiskereskedelmi és ipari ügyfelek számára.
Minőségről ismert
A Brummer 2013-ban egyik alapító partnere volt a European Food Networknek, amely a DACHSER irányításával 34 európai országot ölel fel. Ez a biztosíték arra a magas minőségre, amelyet a Brummer a dél-németországi és az osztrák piacokon kínál ügyfeleinek. A European Food Networkön belül az élelmiszerpiacon tevékenykedő gyártók, beszállítók és kiskereskedők egyedülálló hálózati lefedettséghez juthatnak az Európán belüli gyűjtőszállítások tekintetében.
Az akvizíció jelentős növekedési potenciált teremt a cég számára.
„A Brummer évek óta az élelmiszer-logisztika egyik piacvezetője Ausztriában és Dél-Németországban”
– mondta Hans Brummer és Simone Brummer-Leebmann, a vállalat két ügyvezető igazgatója és tulajdonosa a felvásárlás előtt.
„A DACHSER európai hálózatának részeként további növekedési lehetőségek tárulnak fel a cég előtt. Ezért az évek során kialakult partnerségünket most magasabb szintre emeljük. Megerősítjük hosszú távú piaci pozíciónkat, és új lehetőségeket kínálunk ügyfeleinknek a határokon átnyúló élelmiszer-gyűjtőszállítmányozás és a szerződéses logisztikai szolgáltatások terén. Ez biztonságot és stabilitást teremt a munkatársaink számára is”.
Ezen túl a továbbiakban a DACHSER ügyfelei hozzáférhetnek a Brummer dél-németországi, ausztriai és szlovéniai disztribúciós hálózatához. A hálózathoz tartozik több mint 350 sofőr és a cég saját, több mint 300 hűtőkamionból álló flottája.
„A Brummer révén olyan vállalatot vásárolunk meg, amely szolgáltatásainak magas minőségéről ismert. Emellett örömmel bővítjük saját élelmiszer-logisztikai hálózatunkat Közép-Európában. A Müller Fresh Food Logistics hollandiai és az észak-európai Frigoscandia közelmúltbeli felvásárlásával együtt megerősítjük pozícióinkat Európa egyik vezető élelmiszer-logisztikai vállalataként”
– mondta Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója.
Bővülő elosztási kapacitás
A DACHSER számára a Brummer felvásárlása egyúttal fontos lépés kiváló minőségű szolgáltatásokat nyújtó disztribúciós kapacitásának további bővítéséhez a kulcsfontosságú német-osztrák élelmiszerpiacon.
„A határ közelsége miatt mindkét Brummer telephely – a Neuburg am Innben és a St. Marienkirchenben található – elhelyezkedése ideális a rakományok optimális konszolidálásához és a legjobb menetidő kialakításához. Emellett mindkét helyszín további rakománykezelő és raktározási területek kialakítására alkalmas földterületekkel rendelkezik”
– mondta Alexander Tonn, a Road Logistics operatív igazgatója és a DACHSER Food Logistics ügyvezető igazgatója. A Brummer évente összesen több mint 715 000 határon átnyúló szállítmányt kezel minden hőmérséklettartományban.
A felvásárlás befejezését követően a Brummer teljes mértékben integrálódik majd a DACHSER Food Logistics hálózatába. A Brummer operatív irányítását továbbra is Max Reih és tapasztalt menedzsmentcsapata látja el. Reih, aki jelenleg a Brummer operatív igazgatója, a jövőben közvetlenül Alexander Tonn és Stefan Behrendt, a DACHSER Food Logistics ügyvezető igazgatóhelyettese alá tartozik.
„Partnerségünk során a DACHSER és a Brummer kölcsönös bizalmon alapuló együttműködést alakított ki. A megbízhatóság és a minőség a Brummer számára elsődleges prioritás. Ebben hasonlítanak hozzánk, csakúgy, mint családi tulajdonú vállalatként képviselt értékeinkben”
– tette hozzá Tonn. A Brummer lelkét az itt dolgozó emberek jelentik, ahogy Tonn megjegyezte:
„A Brummer munkatársai az irodákban, a logisztikai létesítményekben és a volán mögött magasan képzettek és motiváltak. Bizonyított szakértelmükkel, különösen a Németország és Ausztria közötti, határokon átnyúló fuvarozásban, garantálják a folyamatosságot és a jövőbeli növekedést a régióban. Örömmel üdvözöljük őket a DACHSER családban”.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Modern ikon, amely hű a gyökereihez: íme a vadonatúj Toyota Land Cruiser
A környezettudatosságot ösztönzi használt okostelefonok értékesítésével a Yettel
Felesleges meetingek, rosszul elmentett dokumentumok keserítik meg a hazai irodai dolgozók életét
A Y és Z generáció változó lakásépítési és felújítási szokásai
Új vezetők támogatják a Westend látogatói és bérlői üzletágát
Mesterséges intelligencia a luxusiparban
Fűnyírás radartechnológiával – a szegélyt is lenyírják a Husqvarna új robotfűnyírói
PwC Debrecen Business Forum 2024
30 százalékos díjkedvezmény az európai szabadalmi díjakból
A Continental bemutatja a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzőjét
Technokrata.hu
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte között
Elhanyagolt telephelyen épül fel Budapest legátgondoltabb lakónegyede
Hatalmas automatizált játékraktár
Több év után is az Nvidia Shield TV Pro az egyik legjobb Android alapú TV okosító
Az akkumulátor a telefon lelke – tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
Jövőt szolgáló kutatásokért lépett partnerségre a Magyar Kutatási Hálózat és a Széchenyi István Egyetem
A QNAP kiadja a QTS 5.2 bétaverzióját benne a Biztonsági Központtal az aktív fájlaktivitás-felügyelethez, valamint a rendszerbiztonság és az adatvédelem javításához
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Harmincmilliárd eszköz csatlakozhat a mobilhálózatokhoz 2025-re
Tíz százalékos áremelkedés a fővárosi agglomerációban
Műszaki-Magazin.hu
100 igus kerékpár
Nagy pontosságú RVM satu 5 tengelyes megmunkáláshoz
A legújabb FANUC ROBODRILL megnövelt Y-tengellyel
Ipar Napjai – Nagydíj pályázat
Olasz–Magyar Öntészeti Üzleti Fórum
Intergavellel a pazarlás és a pénzkidobás ellen
Hatalmas automatizált játékraktár
Új ötvözet bevezetése a Magyarmet Finomöntöde Kft.-nél
MACH-TECH és IPAR NAPJAI – Ingyenes belépő olvasóinknak
Tanműhely nyílt a jövő villanyszerelőinek Tatabányán
Friss
-
Tippek2 hét
Hol van a használt mobilok legjobb helye?
-
Tippek2 hét
Jó ötletek vannak, befektetők kevésbé
-
Mozgásban2 hét
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
-
Egészség2 hét
Hiába fontos, csak gyorsan le akarjuk tudni a munkahelyi étkezést
-
Gazdaság2 hét
Kiderült, mennyire produktívak a magyar cégek
-
Tippek2 hét
Ezek a „Legnépszerűbb” visszatekert autók
-
Mozgásban2 hét
Mesterséges intelligencia és alternatív meghajtású járművek
-
Mozgásban1 hét
Az Opel bemutatta következő generációs Grandland SUV modelljét