Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Tovább is van: meghosszabbították az SAP S/4HANA és az SAP Business Suite 7 verzió támogatásának határidejét

Az SAP bejelentette, hogy immár 2040 végéig vállal kötelezettséget az SAP S/4HANA terméktámogatására.

Egyidejűleg azt is közzétette a vállalat, hogy 2027 végéig biztosan, 2030 végéig pedig opcionálisan biztosítja az SAP Business Suite 7 szoftver alapvető alkalmazásainak fenntartását és támogatását. A magyar nagyvállalatok körében is legnépszerűbb vállalatirányítási rendszer új verziójára való áttérés lesz a fókuszban az SAP Hungary március 24-re szervezett SAP ERP Experience 2020 konferenciáján is.

Az SAP S/4HANA az intelligens vállalatok új generációs eszközkészlete, amely a leginkább bevált gyakorlatokon és a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáción alapuló digitális áttérést teszi lehetővé. Mindemellett előkészíti az utat a felhő és a hibrid architektúrák felé, és jelentős mértékben segíti a felhasználói környezet egyszerűsítését és a költségek csökkentését. A legújabb SAP S/4HANA előnyei megkérdőjelezhetetlenek: munkakörökre szabott modern kezelőfelület, élő nyelvi digitális asszisztens, a mesterséges intelligencia és gépi tanulás legújabb, gyakorlatban is használható vívmányai, illetve a háttérrendszer felépítése és alrendszereivel való együttműködése különbözteti meg az SAP zászlóshajójának számító termék korábbi verziójától. Világszerte már több mint 13 800 ügyfél választotta az SAP S/4HANA-t, és több ezer bevezetés van éppen folyamatban. Magyarországon nagyságrendileg a top100 vállalat körében 80%-os, míg a top200 esetében 60%-os az SAP üzleti alkalmazásainak penetrációja.

Az amerikai SAP felhasználók csoportjának (ASUG) közelmúltbeli felmérése alapján nincs olyan ügyfél, aki ne tervezné az SAP S/4HANA-ra való áttérést, a németajkú felhasználói csoportban (DSAG) végzett kutatás szerint pedig az elkövetkező három évben az ügyfelek több mint 49 százaléka tervezi az átállást. Emellett a DSAG felmérés eredménye arra is rámutatott, hogy az ügyfelek egyre több befektetést eszközölnek az S/4HANA-ra való áttérés érdekében.

„Ügyfeleink nyilvánvalóvá tették, hogy az SAP S/4HANA a jövő iránya, és hosszú távú elkötelezettséget várnak tőlünk a platform fenntartására”

– mondta Christian Klein, az SAP SE társvezérigazgatója és igazgatósági tagja.

„Meghallottuk ezeket az igényeket, és a projektek egyedi üteméhez és összetettségéhez mérten szeretnénk a lehető legnagyobb rugalmasságot kínálni ügyfeleinknek, hogy az SAP S/4HANA úttörő lehetőségeit maximálisan ki tudják aknázni.”

„Amikor a jövőbeli vállalatirányítási rendszereinkről döntünk, nem szabad csupán az SAP S/4HANA műszaki frissítéseire összpontosítanunk. Valójában arra kapunk lehetőséget, hogy átgondoljuk, miként tudjuk vállalkozásunkat a legjobban felkészíteni a jövőre. Ez a bejelentés nem azt jelenti, hogy hátradőlhetünk. Most van itt az ideje, hogy megkezdjük a tervezést és továbblépjünk, hogy valóban profitálhassunk és üzleti értéket teremthessünk az SAP legújabb, korszakalkotó technológiai fejlesztéseinek előnyeit kihasználva.”

– mondta Geoff Scott, az amerikai SAP felhasználók csoportjának (ASUG) vezérigazgatója.

A választás szabadsága, a befektetések védelme

Az SAP bejelentése eloszlatja a bizonytalanságokat: a vállalat további két évig, 2027-ig nyújt technikai támogatást az SAP Business Suite 7 alapvető alkalmazásaihoz kapcsolódóan, az ügyfelek igényeinek megfelelően. Nem lesz szerződésbeli változás, és semmilyen további díjat nem számítanak fel. A kivezető fázist követően az SAP az ügyfelek számára választási lehetőséget kínál arra vonatkozóan, hogyan kívánják folytatni az SAP Business Suite 7 alapvető alkalmazásaival 2028-tól kezdve:

  • Azon ügyfelek számára, akiknek hosszabb konverziós időre van szükségük az S/4HANA-ra történő átállásban, a vállalat meghosszabbítja az SAP Business Suite 7 technikai támogatásának határidejét. A fő támogatási funkciókat a karbantartási alapra vetített 2 százalékpontos felárért vehetik igénybe további három évig, 2028 elejétől 2030 végéig.
  • Azok az ügyfelek, akik nem döntenek a kibővített karbantartási szint mellett 2027 végéig, hanem az SAP Business Suite 7 szoftverrendszerükkel folytatják munkájukat, automatikusan átkerülnek az ügyfélspecifikus karbantartási modellbe. Ez az ismert problémák megoldását foglalja magában, változatlan díj mellett.

A magyarországi ügyfelek átállását elősegítendő, az SAP Hungary március 24-re ERP Experience 2020 címmel konferenciát szervez, hogy bemutassa új generációs vállalatirányítási megoldását és annak üzleti előnyeit. Az esemény keretében olyan ügyfelek osztják meg tapasztalataikat és leginkább bevált gyakorlataikat, akik itthon már sikeresen vezényelték le az új verzióra való áttérést.

„Mi az SAP-nál úgy gondoljuk, hogy az S/4HANA-ra történő átállás nem egy, a cégünk által kikényszerített technikai verzióváltás, hanem egy olyan üzleti transzformációs folyamat egyik lépése, amit a technológiai fejlődés tesz szükségszerűvé. Ezért döntöttünk úgy, hogy az ügyfeleink számára teljes szabadságot biztosítunk abban, hogy hogyan kívánják időzíteni ezeket a projekteket. Figyelembe vettük továbbá azt a felénk érkező jelzést is, mely szerint az SAP hatalmas globális ügyfélbázisára tekintettel valószínűleg nem minden ügyfél tudja 2025-ig végrehajtani az átállást. Bízunk abban, hogy ügyfeleink értékelik azt a rugalmasságot, amellyel reagálunk a piaci visszajelzésekre és közösen tervezhetjük meg az átállás lépéseit, jobban figyelembe véve a hazai piacon elérhető SAP tanácsadói erőforrások rendelkezésre állását”

– kommentálta a bejelentést Varga Zsigmond, az SAP magyarországi üzletfejlesztési igazgatója.

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss