Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

A VIVE X legújabb tőkeinjekciói

A jelenlegi gazdasági helyzet dacára, az AR/VR terület megtérülési rátája továbbra is igen magas, 17 Vive X vállalat kapott extra tőkeinjekciót

A VIVE X, a HTC VIVE kezdeti befektetési programja folytatja a virtuális és kibővített valóságba (VR/AR) történő agresszív befektetési gyakorlatát, hiszen a mai bejelentésük alapján a befektetéseik közel megduplázódtak az elmúlt négy év alatt.

A 2016-os alapítású VIVE X ,világszerte hat lokációt érintő, több mint 100 együttműködési megállapodásával  a legaktívabb befektető a VR/AR piacon. A program hét új befektetést jelentett ma be, hiszen minden jel arra utal, hogy ennek a területnek töretlen lesz a sikere továbbra is. További lendületet adhat, hogy 17, már a VIVE X csoporthoz tartozó vállalat kapott extra, külső tőkeinjekciót az elmúlt évben.

A VIVE X elsődleges fókusza a vállalati szoftverekre esik, céljuk hogy a folyamatok, a tréningek és az együttműködés fejlesztése mellett az általános XR élményt is magasabb szintre emeljék. A munkavállalói elkötelezettség növekedése mellett a kézzelfogható megtérülésen át a VR egyértelmű változásokat hoz a munkahelyeken. A VR vállalati szekciója az ARtillery Intelligence előrejelzése szerint a 2018-as 829 millió $-ról várhatóan 4.26 milliárd $-ra fog nőni 2023-ra (39% CAGR).

“Szorosan együttműködünk és operatív segítséget is nyújtunk a cégcsoportunkhoz tartozó vállalatoknak, és azt látjuk, hogy nem csak elszenvedik a gazdasági növekedési folyamatokban, hanem aktív lendületet is adnak ezeknek,” mondta Marc Metis, a HTC Vive alelnöke. “Folytatjuk az agresszív befektetési stratégiánkat, és ez különösen igaz lesz XR vállalati téren, ahol, mint nagy piaci tapasztalattal rendelkező vezető szereplő számottevő értéket tudunk nyújtani”.

Fókuszban lévő Vive X újdonságok:

A Vive X csoporthoz tartozó vállalatok újabb külső tőkeinjekciós hullámra számíthatnak, hiszen az XR piac egyre stabilabb és kiforrottabb. Az elmúlt évben17 Vive X vállalat kapott összértékben 60M $ további tőkeinjekciót. A tőketámogatás legnagyobb részét az egészségügyi és vállalati tréning szegmensben tevékenykedő cégek, a Proprio és Talespin, kapták.

Fontos megemlíteni a Mindesk elnevezésű valós idejű VR CAD kollaborációs platformot, a Vection Technologies Ltd (ASX:VR) legújabb szerzeményét. Az ausztrál tőzsdén (ASX) jegyzett nemzetközi vállalat az ipari vállalatok digitális transzformációját támogató valós idejű technológiákra fókuszál.

A HTC globális elérésével és tapasztalatával a háta mögött a Vection Technologies jelenleg az egyik vezető szereplő az XR vállalati területen, és az egyetlen XR vállalat, amelyet jegyez az ASX.

A VIVE X november óta hét új cégbe invesztált tőkét. A befektetési program korai szakaszában a vállalati XR szoftver-megoldásokra, az XR felhasználó élményre, valamint a VR, AR, AI, és 5G területekben rejlő egyedi technológiákra fókuszáltak.

  • 3Data – A 3Data egy IT- és Cyber-biztonsági üzemeltetőknek szánt platform. A WebXR, a mesterséges intelligencia és az IoT területekben rejlő erőt kihasználva a 3Data egy virtuális operációs központban egyesíti a multiplikált, valós idejű adatfolyamokat és a kereszt-korrelációs értesítéseket, bejelentkezéseket és alap szenzor adatokat, ezzel téve lehetővé – egyetlen, kollaboratív 3D téren belül – a fenyegetések még hatékonyabb észlelését és kezelését, az állásidő és a kockázat csökkentését a távolban dolgozó IT csapatok számára
  • BodySwaps – A BODYSWAPS egy nagyvállalatok és oktatási szervezetek számára kidolgozott, komplex, a puha készségek mérését, fejlesztését célzó tréning megoldás, amely kombinálja a viselkedéstudományt, az adatok elemzését és az élethű VR szimulációt, ezzel téve lehetővé a viselkedésben bekövetkező alapvető és tartós változásokat.
  • Imaged Reality– Az Imaged Reality fejlesztette ki az 3DGAIA platformot, amely első az olajiparnak szánt olyan vállalati VR platformok közül, amely irodából elérhető terepgyakorlatokon keresztül segít a kockázat és a bizonytalanság csökkentését. Olyan megmaradó tudást és távoli kollaborációs lehetőséget ad ez a platform, amellyel a világ jelenleg elérhető vonatkozó szaktudását teszi elérhetővé.
  • Maze Theory – A Maze Theory, egy olyan valósághű VR élmény fejlesztő, amely az aktív közreműködést igénylő narratívákra épít élményt, a nevükhöz fűződik például a Doctor Who: The Edge of Time és a Peaky Blinders, The King’s Ransom
  • ORamaVR – Az ORamaVR fejlesztette ki az egészségügyi oktatási- és értékelési rendszer számára szánt, a jelenlegi ismereteink szerinti legintelligensebb tréning szimulációs metódust. Az ORamaVR a gyógyászatban dolgozó szakemberek tanulási folyamatainak felgyorsítását célozta meg, ehhez hívta segítségül az idegrendszer tudományát, valamint a térbeli számítástechnika és gépismeret tudását. Az ORamaVR egy olyan díjnyertes, már bizonyított, technológiailag elköteleződött startup, amely szabadalmaztatott szoftver-fejlesztési csomagot dolgozott ki a nagysebességű, skálázható prototípus-fejlesztésre.
  • Talespin – A Talespin egy olyan térbeli számítástechnikai platformon dolgozik, amely a jövőbeli munkavégzés tehetség- és tudásfejlesztésének ad új teret. A 2015-ben alapított vállalat arra használta ki a szabadalmazatott XR technológiai platformját, a Runaway-t, hogy elérhetővé tegye az XR alapú, különböző valós eszközöket kombináló oktatási alkalmazását, amely az alkalmazottak munkateljesítményének fokozását célozza, ez mellett segíti a tudásra vonatkozó adatok gyűjtését és elemzését.
  • VantagePoint – A Vantage Point céget azon filozófia mentén alapították, hogy ha a tiszta technológia apátiához vezethet, akkor a valóságot modellező technológia lehet a kulcs az empátiához és alapjaiban segíthet a világ még emberibbé tételében. Napjainkban a Vantage Points egy olyan platformon és a kapcsolódó termékek kifejlesztésén dolgozik, amelyek az alapvető fontosságú, emberi EQ alapú, puha készségek fejlesztését célozzák meg, az alap célkitűzésük pedig, hogy elérhetővé tegyék az egyének számára a teljes potenciáljukhoz történő hozzáférést. A Vantage Point a vállalati tréninget olyan fontos témakörök mentén fűzi fel, mint a sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás, vagy a munkahelyi szexuális zaklatás elleni tréning.

VIVE X küldetése, a globális VR/AR ökoszisztéma népszerűsítése, támogatása és növekedésének segítése, ezt úgy kívánja elérni, hogy a támogatás mellett operatív tapasztalatot és tőkét is ad a startup-ok számára. A korai stádiumban lévő befektetési program mostanában változtatta meg a működési modelljét, az egyszeri nagyobb befektetés helyett elmúlt évben több alkalommal, rendszeresebb tőkeinjekciót adott. A rugalmas befektetési struktúrát nem köti gúzsba az ütemezett nagy befektetések szigora, így a VIVE X sokkal agilisabb magatartást folytatva akkor köthet üzletet, amikor erre a legjobb lehetőség adódik.

További információkért látogasson el a  https://vivex.vive.com/us/ oldalra.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Miért nincsenek Munkáshitel akciók a bankoknál?

Száz folyósított hitelforintból több, mint 7 forintot Munkáshitelként igényelnek az ügyfelek.

Bár a kamatmentes termék stabil, minimális kockázattal bíró kamatbevételt jelent a bankoknak Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint kevés bank akciózik a termékkel.  

Bár a kormányzati oldalon előzetesen várt 120 ezer igénylő és az 500 milliárd forintot közelítő kihelyezés szinte bizonyosan nem válik valóra, mostanra a magyar fogyasztási hitelpiac hangsúlyos elemévé vált a Munkáshitel. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint 2025. első négy hónapjában a kihelyezett Munkáshitelek összege megközelíti a 77 milliárd forintot, és közel 20 ezer szerződés köttetett. 

A lakossági, nem folyószámla jellegű hitelek piacán mindent 100 forintból 7,2 forintot Munkáshitelként folyósítottak bankok az év első négy hónapjában.  

A maxiumim 4 millió forint összegű Munkáshitel potenciális ügyfélköre a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az életkori adatok alapján 920 ezer fő. Ha ebből a körből leszámítjuk azt a nagyjából 300 ezer fiatalt, akik felsőoktatásban tanul, vagy már diplomát szerzett, akkor látható, hogy a kormányzati tervek teljesüléséhez 20 százalékos jelentkezési arányra lenne szükség.  

Öt személyi kölcsön mellé jut egy Munkáshitel 

A Munkáshitel szemmel láthatóan a személyi kölcsönök alternatívája lett. Az ügyfelek által igényelt Munkáshitel összege a teljes személyi hitelállomány közel negyedét, 23 százalékát teszi ki, míg darabszámban öt személyi kölcsön szerződés mellé egy Munkáshitel szerződést is kötnek a bankok. 

Azaz Gergely Péter szerint a húsz százalékos részarányt egyelőre a fogyasztási hitelek körében képes hozni a Munkáshitel, ami a BiztosDöntés.hu szakértője szerint nem lebecsülendő teljesítmény. 

A nyári időszak a szakember szerint újabb hullámot indíthat az igénylésben. Jó eséllyel a teljesen szabad felhasználású Munkáshitel jó alapja lehet a lakásfelújításoknak, a gyermekek iskoláztatási költségeinek, sőt több fiatal akár a nyaralás költségeinek finanszírozására is szán majd a viszonylag könnyedén elérhető összegből.  

Kényelmes, kockázatmentes bevétel a bankoknak 

A bankok számára a Munkáshitel a kamattámogatásnak köszönhetően rentábilis termék: az állam az 5 éves állampapír átlaghozam 110 +1 százalékát kitevő kamatot fizet ugyanis rá. Ez a május 30-ai 6,44%-os 5 éves állampapír referenciahozammal számolva jelenleg 8,084 százalékos kamatot jelent. Ez persze nem akkora összeg, mint amit egy személyi kölcsönért kapnak a bankok, de Gergely Péter szerint fontos látni, hogy – évi 0,5%-os, az ügyfél által fizetendő kezességvállalási díj ellenében – a Munkáshitelnél az állam garantálja a bank számára az ügyfél által meg nem fizetett tőke visszafizetését, így minimális a hitelnyújtás kockázata.  

Kevés a Munkáshitel akció 

A fentiek ellenére a szakértő szerint más, hasonló kondíciójú, állami támogatás mellett elérhető termékhez – például a Babaváróhoz – képest viszonylag csekély jelenleg a Munkáshitel akció a bankoknál. 

A BiztosDöntés.hu gyűjtése szerint legutóbbi időkig csak a Gránit Bank nyújtott visszatérítést a Munkáshitelt igénylő ügyfeleinek. A pénzintézet most meghosszabbította ezt, így 40 ezer forintot jóváír a Munkáshitelt június 30-ig igénylő ügyfelek részére. Ha az ügyfél vállalja, hogy a banknál nyitott számlára kéri a pénzt, ráadásul a jövedelmét is ide utaltatja, akkor pedig további 40 ezer forintot kaphat – emlékeztet Gergely Péter. 

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a Munkáshitel egyik legkomolyabb potenciális felhasználását, az autóvásárlást támogatja új akciójával a CIB Bank. Egyszeri 50 ezer forint jóváírást kap az az igénylő, aki június 17-ig igényelt Munkáshiteléhez kapcsolódóan azt jelzi, hogy a kölcsönt (részben vagy egészében) autóvásárlásra kívánja fordítani, valamint teljesít még néhány feltételt.  

Az akció értékét Gergely Péter szerint kismértékben rontja, hogy az ugyanebben az időszakban személyi kölcsönt igénylő ügyfeleknek 100 ezer forint jóváírást hirdet a bank – más kérdés, hogy ott egy 3 milliós, 72 hónapra adott hitel havi törlesztőrészlete közel 56 ezer forint (a hitel thm-je 10,61%), miközben a 4 milliós Munkáshitel 10 évre havi 33 334 forintos induló törlesztőrészlettel elérhető. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR

Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a SPAR.

Teljeskörűen megújította karrieroldalát és toborzási folyamatait a SPAR Magyarország, hogy még hatékonyabban, ugyanakkor emberközeli módon szólítsa meg a potenciális munkatársakat. A vállalat célja, hogy a legmodernebb technológiai megoldásokkal támogassa a pályázók és a HR csapat munkáját egyaránt – legyen szó jelentkezésről, kiválasztásról vagy beilleszkedésről.

„A SPAR Magyarország az egyik legnagyobb hazai foglalkoztató, közel 14 ezer munkavállalóval. A humán erőforrás számunkra nemcsak operatív kérdés, hanem stratégiai érték. Ezért fordítunk kiemelt figyelmet arra, hogy már a toborzási folyamat is tükrözze a vállalat profizmusát, emberközpontúságát és innovációs törekvéseit. A bevezetett újítások célja, hogy még gyorsabban, hatékonyabban és személyre szabottabban tudjuk megszólítani a leendő munkavállalókat országszerte”

– hangsúlyozta Szijjné Kállai Ildikó, a SPAR Magyarország személyzetfejlesztési és HR vezetője.

A SPAR új karrierplatformja felhasználóbarát, áttekinthető és mobilra optimalizált felületet kínál. A jelentkezők személyre szabható profilokat hozhatnak létre, megadhatják álláskeresési preferenciáikat, és automatikusan értesülhetnek a számukra releváns lehetőségekről. A dokumentumfeltöltés és jelentkezési folyamat egyszerűbbé vált, a rendszer pedig folyamatos kapcsolatot biztosít a pályázók és a toborzási csapat között.

Az új toborzási szoftver egyben teljesen digitalizálja a HR adminisztrációt is: lefedi a teljes kiválasztási folyamatot a pozíciók jóváhagyásától kezdve az ajánlat kiküldéséig. A rendszer lehetővé teszi az álláshirdetések gyors, célzott kezelését, a jelöltek státuszának valós idejű követését, valamint az ajánlatok digitális elfogadását. A papírmentes működés nemcsak fenntarthatóbbá, hanem gyorsabbá és átláthatóbbá is teszi a folyamatokat.

A SPAR a legújabb technológiákat is integrálja a toborzásba: mesterséges intelligenciával támogatott álláshirdetések és interaktív avatárok segítik a vállalati kultúra hiteles bemutatását. Az AI alapú hirdetések személyre szabottan érik el a jelölteket, az avatárok pedig élményszerűen mutatják be a cég értékeit és mindennapjait.

Fókuszban a digitális tanulás

A belső fejlesztések nem állnak meg a toborzásnál: a SPAR komoly hangsúlyt fektet a munkavállalók oktatására és fejlődésére is. A SPAR Online Akadémia egy olyan digitális platform, amely a vállalat minden dolgozója számára elérhető. 2024-ben több mint 65 ezer digitális tananyagot végeztek el a kollégák, összesen több mint 34 ezer képzési órát fordítva az online tanulásra. Az elérhető anyagok között szerepelnek munkavédelmi és minőségbiztosítási képzések (gépek használata, HACCP), szakterületi oktatások (pékség, hús, zöldség-gyümölcs), IT-biztonsági kurzusok, soft skill tréningek, onboarding programok, sőt, nemzetközi együttműködésből származó, videós anyagok is.

A SPAR Online Akadémia integrálja a mentor-betanító programot és a Beszerzési Akadémiát is, lehetőséget adva az új munkavállalók és vezetők számára, hogy értékeljék a betanítási folyamatot – így támogatva a minőségi beilleszkedést. A tanulásra dedikált eszközök – például bolti tabletek – elérhetők az összes üzletben, ezzel is biztosítva a hozzáférhetőséget minden munkatárs számára.

A SPAR célja, hogy a munkavállalók ne csak bekerüljenek a szervezetbe, hanem hosszú távon fejlődjenek is benne. Ezért a vállalat tovább bővíti az e-learning kínálatot, különös figyelmet fordítva a kompetenciafejlesztésre és a munkavállalók által jelzett témák beépítésére az e-learning tanagyagokba.

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A kriptotárcák lesznek a jövő pénzügyi központjai

A kriptotárcák új generációja: a Bitget jelentése szerint pénzügyi központokká válnak a digitális pénztárcák

Bitget, vezető kriptotőzsde és Web3 platform a közelmúltban két jelentős bejelentést tett: egyrészt közzétette legújabb Onchain Report tanulmányát, amely szerint a kriptotárcák már nem csupán tárolásra szolgálnak, hanem mindennapi pénzügyi tevékenységek központjaivá váltak világszerte. Másrészt elindította a BGUSD nevű, valós eszközökkel fedezett, hozamot termelő stabil eszköz tanúsítványát, amely új lehetőségeket kínál a passzív jövedelemszerzésre.

A kriptotárcák új szerepe: kereskedés, fizetés, megtakarítás – egyetlen appban

Bitget Wallet, a platform nem letétkezelő kriptotárcája, közel 80 millió felhasználót szolgál ki, és 300%-os éves növekedéssel büszkélkedhet. A most publikált Onchain Report: Crypto Wallet Use Cases című kutatásuk 4 599 felhasználó válaszai alapján világít rá arra, hogyan változtak meg a tárcahasználati szokások különböző generációk és régiók szerint.

A kutatás szerint a felhasználók már nem csak kriptovalutákat tárolnak vagy küldenek – 48% kereskedik, 46% jutalmakat szerez, 40% pedig napi fizetésekre használja a tárcát. Kiemelkedő a hozamvadászat (staking, farming) iránti érdeklődés (37%), a piaci trendek figyelése (35%) és a DApp-okkal való közvetlen interakció (33%) is. Különösen a Z generáció mutat aktív részvételt, például a kriptofizetésekben (43%).

A használati szokások régiónként eltérnek: Afrikában és Délkelet-Ázsiában az utalások dominálnak, míg Latin-Amerikában a hozamtermelés, Kelet-Ázsiában pedig a hosszú távú megtartás. Kelet-Európában – beleértve Magyarországot is – a fizetések (41%) és digitális kereskedelem emelkedik ki, ami jól mutatja, hogy a régióban is egyre inkább valós pénzügyi alternatívaként tekintenek a kriptotárcákra.

BGUSD: stabil hozam valós eszközökre alapozva

A Bitget május végén mutatta be a BGUSD stabil eszköz tanúsítványát, amely USDC-re 1:1 arányban váltható, és évi 4–5%-os hozamot kínál, naponta jóváírva a felhasználók számláján. A konstrukció mögött valós, tokenizált pénzügyi eszközök – például amerikai állampapírok és pénzpiaci alapok – állnak, amelyek hozamot generálnak, miközben megőrzik a stabilitást és likviditást.

A BGUSD az első 30 napban promóciós 5%-os éves hozamot kínál, és USDC vagy USDT segítségével jegyezhető. A termék teljes mértékben integrálva van a Bitget ökoszisztémájába – használható fedezetként, határidős kereskedésre, Launchpool-ban és egyéb platformfunkciókban is.

Mit hoz a jövő?

A Bitget célja, hogy felhasználói számára teljes onchain élményt nyújtson – a kereskedéstől és megtakarítástól kezdve a vásárlásig és felfedezésig. A Wallet újításai – mint a Super DEX (cross-chain swap), Alpha (valós idejű tokenanalitika) és a Simple Mode – ezt az irányt szolgálják. A következő hónapokban várható a passzív jövedelemre optimalizált Earn Vaults funkció, valamint új fizetési megoldások QR-kóddal, kriptokártyával és 300+ márkát elérő in-app shop integrációval.

A Bitget több mint 130 blokkláncot támogat, 300 millió dolláros felhasználóvédelmi alappal rendelkezik, és a „Crypto for Everyone” mozgalmon keresztül oktatási és integrációs programokkal dolgozik a globális elfogadás növelésén.

Magyar fókusz: kérdések, amelyekre érdemes figyelni

A nemzetközi trendek mellett a Bitget adatai alapján releváns kérdések merülnek fel hazai kontextusban is:

  • Hogyan használják Kelet-Európában a tárcákat napi fizetésekre?
  • Milyen szerepet játszanak ezek az eszközök az infláció elleni védekezésben?
  • Milyen lehetőségeket kínál a BGUSD azok számára, akik stabil, átlátható és likvid kripto-megtakarítást keresnek?

A Bitget példája jól mutatja, hogy a jövő pénzügyi rendszere egyre inkább decentralizált, mobilközpontú és önállóan kezelhető formában valósul meg – és ebben a kriptotárcáknak központi szerepük lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss